Harli se hvali rastom prodaje, ali da li je stvarno tako

Harley-Davidson je objavio prodajne rezultate za treće tromesečje ove godine, a poseban akcenat je stavljen na rast u odnosu na isti period 2020.
Iz te perspektive, u američkom gigantu mogu da budu zadovoljni. Od početka 2021, prodaja u SAD je porasla za 25% u poređenju s 2020, dok je poslednje tromesečje za 2% bolje od istog perioda prošle godine.
Što se ostatka sveta tiče, kompaniji ne cvetaju ruže, jer je u poslednjem tromesečju zabeležen pad od 6%. Ipak, za prvih devet meseci ove godine, ukupan rast prodaje je 9%.
Priča je mnogo složenija nego što to Harley-Davidson otkriva u svom saopštenju. Naime, poznato je da su prodajni rezultati u 2020. bili očajni usled pandemije virusa korona, pogotovo u prvoj polovini te godine. Zbog toga je nezahvalno porediti rezultate s 2020.
Postavlja se pitanje kako se Harley-Davidson drži u poređenju s periodom pre pandemije? Odgovor se baš neće dopasti fanovima američkog brenda.
U Severnoj Americi, treće tromesečje 2021. je za 9,5% slabije od istog perioda 2019, mada je tekuća godina (zaključno sa septembrom) za 9% bolja od prvih devet meseci pretprošle gdine.
Van SAD imamo potpuno drugačiju priču.
U Evropi, prodaja u 2021. je za čak 33% slabija od prvih devet meseci 2019, dok je taj pad nešto manji na globalnom nivou. I azijska tržišta se takođe muče.
Kakvi trendovi čekaju Harley-Davidson, teško je reći. Na matičnom tržištu, situacija je nešto bolja, iako su generalno, performanse kompanije loše. Ipak, brojke pokazuju određene znake nade i to je najpozitivinija stvar u ovom trenutku.
Hoće li novi „alfa i omega“ posrnulog giganta iz Milvokija, Johen Cajc, uspeti da vrati kompaniju na staze uspeha ili je dalje posrtanje neminovno? Odgovore će dati vreme.
Izvor: Moto-berza.com
Foto: Harley-Davidson