home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Honda zakrilca

Honda je nedavno predstavila značajna tehnička ažuriranja za svoj CBR1000RR-R SP Fireblade, poboljšavajući njegove ukupne performanse. Međutim, nova patentna prijava sugeriše da kompanija takođe radi na vizuelnim revizijama koje imaju za cilj povećanje potisne sile uz minimiziranje otpora.

Jedna primetna promena na novom CBR1000RR-R SP je usvajanje zakrilaca u MotoGP stilu, na prednjoj strani, koja zamenjuju prethodne verzije postavljene sa strane. Iako ova zakrilca doprinose povećanju prednje sile pritiska, ona takođe uvode dodatni otpor u poređenju sa "čistijim" dizajnom oklopa.

Honda zakrilca

Patentna prijava otkriva redizajniran oblik koji ima za cilj uspostavljanje ravnoteže između smanjenja otpora i održavanja potisne sile. Inovativni dizajn premešta zakrilca bliže nosu motocikla, koristeći sistem usisnika i ventilacionih otvora za usmeravanje vazduha preko unutrašnjih površina u tom delu.

Hondin patent objašnjava da se ugradnjom zakrilaca u prednji poklopac, sila potiska može povećati bez potrebe za dodatnim krilima, što na kraju smanjuje aerodinamički otpor. Rezultat su poboljšane performanse kretanja, uključujući maksimalnu brzinu i ubrzanje, što dovodi do efikasnije potrošnje goriva.

Ključne vidljive komponente novog dizajna uključuju istaknute usisnike na svakoj strani ekrana u blizini upravljača i sekundarni set usisnika niže unutar konkavnog dela, tik ispod prednje ivice nosa. Unutrašnji oblik karoserije, otkriven na jednom crtežu u patentnoj prijavi, prikazuje agresivno zakošen profil krila.

Osim stvaranja potisne sile i smanjenja frontale površine, dizajn nudi dodatne aerodinamičke prednosti efikasnijim usmeravanjem protoka vazduha preko i oko vozača. Patent sugeriše da ispušteni vazduh služi kao vazdušna zavesa, smanjujući zaštitu od vetra za vozača i minimizirajući frontalnu površinu motocikla kada se gleda direktno, što dovodi do daljeg smanjenja otpora.

Dok patentni crteži predstavljaju CBR1000RR-R SP, Honda naglašava prilagodljivost ovog dizajna za različite motocikle u supersport stilu. Obezbeđivanjem patenta za ovaj inovativni pristup, Honda ima za cilj da spreči konkurente da repliciraju taj element u svom dizajnu.

Izvor: Moto-berza.com



čitanja : 222



Komentari