Kawasaki motocikl na vodonik

Kawasaki je zvanično predstavio motocikl koji ide na vodonik i koji obećava sve prednosti tradicionalnog motocikla uz mnogo manje emisije.
Motocikl je baziran na modelu Ninja H2, a pokreće ga 1,0 litarski (998 ccm) motor s kompresorom, koji je modifikovan da koristi vodonik umesto benzina. Vodonik se ubrizgava direktno u cilindre dok motocikl radi na tradicionalnom procesu sagorevanja.
Međutim, motor nije jedina promena, jer je motocikl dobio i kanistere s vodonikom, kao i sistemom za dovod vodonika. Ove komponente su smeštene pozadi te su dizajnirane da izgledaju poput tvrdih bisaga, navodi Klix.ba.

Kawasaki je nedavno obavio demonstraciju motocikla na stazi Suzuka tokom trke Suzuka 8 Hours Endurance Race. To je bila kulminacija višemesečnog rada na projektu, koji je počeo u martu 2023. godine, a testne vožnje su obavljene ranije ove godine.

Iz kompanije je saopšteno da motocikl pruža "osećaj tutnjave i pulsiranja koji vozači vole kada okreću ručicu gasa, dok emituje uglavnom vodu i vrlo malu količinu CO2". Osim toga motocikl bi mogao da izbegne probleme ograničenog dometa i dugotrajnih punjenja, koji su prepreka električnim motociklima.
Iako je reč o prototipu, Kawasaki planira da pokrene proizvodnju motocikla na vodonik početkom 2030-tih. Međutim, kompanija je upozorila da rokovi i dostupnost mogu da variraju u zavisnosti od infrastrukture za snabdevanje vodoničnim gorivom i statusu zakonskih propisa u svakoj zemlji.
Izvor: Klix.ba / Carscoops.com
Foto i video: Kawasaki