Konacno novi Ford Mondeo i zvanicno !
Posle prezentacije studije Mondea karavan na proslogodisnjem salonu automobila u Parizu ( tek toliko da zagolica javnost i upozori konkurenciju sta se sprema ) evo sada konacno i prvih zvanicnih slika i informacija o novom Mondeu koji svoju svetsku premijeru ima naravno na salonu u Zenevi pocetkom marta. Konacno, jer bilo je vec krajnje vreme da Ford ponudi novi model u srednjoj klasi gde konkurencija odavno ima novije predstavnike kao sto su VW Passat, Peugeot 407, Alfa 159, pa i BMW "Trojka" i novi Mercedes C kao i najavljeni novi Audi A4, Renault Laguna i Citroen C5. Sada konacno ( opet ova rec ) i Ford konja za trku ima i to veoma spremnog. Naravno ove slike i informacije objavljujemo ekskluzivno prvi u Srbiji i medju prvima u svetu. U fabrickom saopstenju Forda, Mondeo se opisuje kao "dramaticno nov auto dizajniran da podigne ocekivanja kupaca u ovoj klasi sa svojom kombinacijom stila, dinamike i tehnologije". Kako ce ga kupci prihvatiti videcemo vec za neki mesec kada pocne prodaja ali nesumljivo Mondeo ima cime da ih privuce. Prvi Mondeo je inace predstavljen jos 1993. godine i od tada je iamo svojih uspona i padova. Sa novim modelom u Fordu veruju da ponovo imaju veliki i jak adut u rukama jer je aktuelni Mondeo, bez obzira na svoje mnogobrojne vrline, ipak u poslednje vreme ostajao po strani prilikom izbora kupaca. U Fordu cak naglasavaju da je novi Mondeo "najelegantniji auto koji su ikad proizveli i sigurno tehnoloski najnapredniji". Dizajnerski, novi Mondeo pripada novom Fordovom "kinetickom" pravcu dizajniranja vozila i odmah svojim izgledom stavlja do znanja da se radi o Fordu. Koliko je Mondeo privlacan i atraktivan mozete i sami da zakljucite po ovim slikama a narocito u oci upadaju siroka "ramena" i prokupeovski krov. U prostranijoj kabini u Fordu obecavaju vise komfora i visi kvalitet ugradjenih materijala i naravno bolji kvalitet izrade. U serijskoj opremi Mondea sada se nalaze sistemi kao sto su : ABS, EBD, BAS, ESP ( elektronska kontrola stabilnosti), alarmni uredjaj, klima, svetla "follow-me-home", putni kompjuter i sl. Kao i dosad u ponudi su 3 karoserijske verzije : klasicna limuzina, hatchback sa 5 vrata i Estate odnosno karavan. Kao i do sada vrhunac opreme predstavljaju verzije Ghia i Titanium X. Mondeo dobija keyless karticu za ulazak u auto bez upotrebe kljuca za otvaranje vrata kao i keyless start odnosno "Ford Power" dugme za startovanje motora; tu je i informativni displej HMI ( Human Machine Interface ), adaptivni cruise control, pa elektronska kontrola pritiska u pneumaticima i sl. Od kada se pojavio, Mondeo vazi za auto sa izuzetnim voznim osobinama i vrhunskim upravljanjem, pa je to bio dodatni motiv da u Fordu uloze jos vise truda na poboljsanju voznih osobina novog Mondea. Osim toga poboljasana je zvucna izolacija odnosno smanjena je buka u kabini. Od motora na raspolaganju su sledeci agregati; prvo dizelasi :
-1.8 litaraski Duratorq TDCi dizel u 2 verzije : sa 100KS ili 125KS u kombinaciji sa rucnim 5-stepenim menjacem s tim sto se snaznija verzija sa 125 konja moze dobiti i sa 6-stepenim manuelnim menjacem.
-2.0 litarski Duratorq TDCi dizel sa 140KS i 6-stepenim manuelni mmenjacem
-2.0 litarski Duratorq TDCi dizel sa 130KS sa novim Durashift 6-stepenom automatskom transmisijom. Tu su i benzinci :
-1.6 litarski Duratec Ti-VCT sa 110KS ili 125KS, u oba slucaja sa 5-stepenim manuelnim menjacem
-2.0 litarski Duratec HE sa 145KS sa Durashift 5-stepenim rucnim menjacem.
- Novi 2.3 litarski Duratec HE sa 161KS i Durashift 6-stepenim automatikom.
-2.5 litarski Duratec 5-cilindricni sa 220KS i Durashift 6-stepenim manuelnim menjacem.
Cene ce se npr. u Belgiji kratati ovako : za Mondeo hatchback sa 5 vrata i 1,8 TDCi motorom od 125KS ona iznosi 24600 evra a za karavan sa istim motorom cena je 25550 evra.