I švedski Koenigsegg će imati premijere za salon u Ženevi. Pre svega, tu je takmičarski model CCGT (na prvoj slici) namenjen učešću u FIA GT šampionatu. Težak je samo 1000 kg a pokreće ga 5,0 litarski bi-turbo motor snage 600 konja u potpunosti razvijen u samom Koenigseggu. Zanimljivo je da je Koenigsegg, da bi udovoljio zahtevima FIA-e, morao čak da smanji snagu modela CCX (na čijoj osnovi je nastao novi CCGT), jer taj model u stvari razvija svih 806KS ! Takođe bilo je potrebno doraditi i na aerodinamici modela CCX. Drugi novitet Koenigsegga za salon u Ženevi je model CCXR (na drugoj slici), takođe nastao na osnovi aktuelnog CCX, koga pokreće bio gorivo (zbog toga naravno manje zagađuje životnu sredinu a slovo R u imenu je simbolične zelene boje). CCXR razvija snagu od 1018KS pri 7200 obrt./min. (!) a obrtni momenat iznosi 1060Nm pri 6100 obrt./min. Koenigsegg CCXR je, po tvrdnji same fabrike, prvi homologizovani automobil trenutno u proizvodnji, koji razvija više od 1000KS.
"U ovom trenutku, Koenigsegg CCXR je prvi i jedini automobil sa preko 1000KS, a ima homologaciju za vožnju po običnim putevima."
Zar nije prvi Bugatti Veyron EB16.4 (1001KS)?
Naravno da je Bugatti Veyron bio prvi. Ali ta vaša citirana rečenica nije zaključak autora teksta već poslednja rečenica fabričkog saopštenja koji se može pročitati i na nekoliko sajtova i foruma. Da ne bi bilo zabune oko toga, ta rečenica je u našem tekstu naknadno preformulisana (što ste verovatno primetili) tako da bude jasnije da je to fabrička tvrdnja a ne autora članka. Ipak ostaje činjenica da je Koenigsegg CCXR sa 1018KS jači od Bugattija.