home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

I švedski Koenigsegg će imati premijere za salon u Ženevi. Pre svega, tu je takmičarski model CCGT (na prvoj slici) namenjen učešću u FIA GT šampionatu. Težak je samo 1000 kg a pokreće ga 5,0 litarski bi-turbo motor snage 600 konja u potpunosti razvijen u samom Koenigseggu. Zanimljivo je da je Koenigsegg, da bi udovoljio zahtevima FIA-e, morao čak da smanji snagu modela CCX (na čijoj osnovi je nastao novi CCGT), jer taj model u stvari razvija svih 806KS ! Takođe bilo je potrebno doraditi i na aerodinamici modela CCX. Drugi novitet  Koenigsegga za salon u Ženevi je model CCXR (na drugoj slici), takođe nastao na osnovi aktuelnog CCX, koga pokreće bio gorivo (zbog toga naravno manje zagađuje životnu sredinu a slovo R u imenu je simbolične zelene boje). CCXR razvija snagu od 1018KS pri 7200 obrt./min. (!) a obrtni momenat iznosi 1060Nm pri 6100 obrt./min. Koenigsegg CCXR je, po tvrdnji same fabrike, prvi homologizovani automobil trenutno u proizvodnji, koji razvija više od 1000KS.



čitanja : 1159



Komentari

"U ovom trenutku, Koenigsegg CCXR je prvi i jedini automobil sa preko 1000KS, a ima homologaciju za vožnju po običnim putevima."

Zar nije prvi Bugatti Veyron EB16.4 (1001KS)?

Autor Nenad 05 Mar 2007, 10:35

Naravno da je Bugatti Veyron bio prvi. Ali ta vaša citirana rečenica nije zaključak autora teksta već poslednja rečenica fabričkog saopštenja koji se može pročitati i na nekoliko sajtova i foruma. Da ne bi bilo zabune oko toga, ta rečenica je u našem tekstu naknadno preformulisana (što ste verovatno primetili) tako da bude jasnije da je to fabrička tvrdnja a ne autora članka. Ipak ostaje činjenica da je Koenigsegg CCXR sa 1018KS jači od Bugattija.

Autor red ivan 05 Mar 2007, 18:30