
Na 62. salonu automobila u Frankfurtu (13.-23. septembar), japanski Subaru je sem obnovljene Tribece i novog modela Justy, evropskoj publici po prvi put prikazao i potpuno novu, već treću generaciju Impreze (prva se pojavila 1992. godine). Osim te "civilne" verzije, Subaru je kao šlag na torti na njenoj osnovi pripremio i prototip WRC Concept (prva slika), koji predstavlja najavu "budućih trendova u stilizovanju automobila za svetski rally šampionat". Impreza za WRC šampionat neće više biti limuzina kao do sada, već hatchback, ali su naravno karakteristična plava boja, zlatni točkovi, široki blatobrani i ogromno zadnje krilo i dalje tu. Takođe, WRC Concept se može posmatrati i kao najava budućih sportskih Impreza WRX i WRX STi, koje će imati 230 odnosno 280 konja, čime bi se Impreza direktno suprostavila novom Mitsubishiju EVO X sa 280 - 300 konja. Što se tiče obične Impreze, evropskim kupcima će se (bar u početku) nuditi samo u hatchback verziji sa petora vrata (dužina 4115 mm, širina 1740 mm, visina 1475 mm, međuosovinsko rastojanje 2620 mm), a kasnije će Subaru najverovatnije i Evropljanima ponuditi klasičnu limuzinsku varijantu (dužine 4590 mm), koja je već predstavljena Amerikancima pre nekoliko meseci. Bez obzira na vrstu karoserije, nova Impreza generalno donosi "mirniji" dizajn (plus komforniju i prostraniju kabinu) u odnosu na prethodnicu, koja je ipak imala oštrije i agresivnije linije. U japanskoj fabrici su očigledno odlučili da nova Impreza bude više "mainstream" automobil poput drugih modela u C segmentu (tzv. Golf klasa), a to obavezno znači naglasak na hatchback karoseriju sa petora vrata (stara Impreza se doduše takođe nudila i u verziji sa petora vrata, ali je to bila nekakva mešavima polu-karavana i hatchback modela). Kako će Evropljani prihvati ovakvu Imprezu, pokazaće vreme. Paleta agregata obuhvata benzince od 1,5 i 2,0 litra sa 79kW/107KS, odnosno 110kW/150KS, ali u oba slučaja u kombinaciji sa poznatim Subaruovim simetričnim integralnim pogonom (Symmetrical AWD). Slabiji model postiže maksimalnih 175 km/h i ubrzava do stotke za 13,9 sekundi, dok snažniji stiže do 193 km/h, a do 100 km/h ubrzava za 9,3 sekundi (toliko treba sa manuelnim menjačem, a sa automatikom 11,3 sekunde). Osim novog dizajna, Impreza je po navodima fabrike, sada i daleko bezbednija i kvalitetnija. Može se pohvaliti i novim zadnjim vešanjem, nižim težištem, krućom karoserijom, manjom potrošnjom, boljom aerodinamikom (Cw količnik je umesto 0,36 sada 0,34), boljim voznim osobinama kao i VDC elektronskim sistemom za kontrolu stabilnosti i 6 vazdušnih jastuka u standardnoj opremi. Prodaja nove Impreze u Evropi startuje u septembru (modeli sa 1,5 i 2,0 litra), verzija WRX sa 2,5 litarskim turbo motorom i 230KS biće u prodaji od novembra, a najjača WRX STi varijanta sa 280KS tek od jeseni 2008. godine. Tokom 2008. pojaviće se i verzija sa dizel motorom. Kod nas nova Impreza stiže odmah posle frankfurtskog salona automobila, kada će biti poznata i konkretna cena. Nezvanično se međutim pominje cifra od samo 15.000 evra za osnovni model ! Sadašnja Impreza se inače u Srbiji prodaje po ceni od 16.950 evra sa PDV-om, pa naviše.