Holden Special Vehicles (HSV) odnosno
sportsko odeljenje australijskog Holdena (pripada američkom General Motorsu), ove
godine slavi tačno 20 godina postojanja. Tim povodom su na salonu automobila u
Sidneju pre nekoliko dana predstavljena dva njihova nova automobila, i to : HSV
Maloo R8 Ute, do sada najpapreniji Maloo (inače, na jeziku Aboridžina reč Maloo
označava oluju, grmljavinu) i Holden HSV ClubSport R8 20th Anniversary.
Zanimljivo je pri tome da ljudi iz HSV-a novi Maloo R8 Ute ne definišu kao
uobičajeno pick up ili komercijalno vozilo, već kao kupe (!) sa "prokleto velikim
prtljažnikom" (coupe with a damn big boot) i elektrohidrauličkim poklopcem
tog prtljažnika. Pod haubom se nalazi LS2 V8 motor, zapremine 6,0 litara sa
307kW/411KS, čija se snaga preko manuelnog menjača sa 6 stepeni (automatik je
opcija) prenosi na zadnje točkove. Od standardne opreme treba izdvojiti sportska
sedišta, AP Racing kočioni paket, aerodinamički paket za karoseriju i parking
senzore, dok se kao opcija nudi "performance pack" (uključuje kožna
sedišta i set 20-inčnih aluminijumskih točkova sa odgovarajućim pneumaticima).
Cena za Maloo R8 Ute u osnovnoj verziji iznosi 59.990 australijskih dolara
(skoro 36.000 evra), doplata za automatski menjač je 2000 dolara (1200 evra), a
za pomenuti "performance pack" treba platiti 3750 dolara (2250 evra).
Holden HSV Clubsport R8 20th Anniversary je drugi novitet HSV-a za salon u Sidneju, a predstavlja specijalni model povodom obeležavanja 20-godišnjice ove firme. Naravno, kao i uvek kada su specijalne edicije u pitanju, i Holden HSV ClubSport R8 20th Anniversary će biti izrađen u limitiranom broju primeraka, tačnije kupcima će biti ponuđeno samo 100 komada ovog automobila. Od standardnih modela se razlikuje po jedinstvenoj boji karoseriji i posebnim 20th Anniversary oznakama, kožnim sportskim sedištima, novim točkovima i kočionim klještima u crnoj i zlatnoj boji. Kao i regularni ClubSport R8, i ovu jubilarnu ediciju pokreće isti LS2 V8 agregat sa 307kW/411KS, a isti su i kočioni sistem i agresivni stajling eksterijera. U Australiji Holden HSV ClubSport R8 20th Anniversary (sa manuelnim menjačem) košta 65.990 tamošnjih dolara (39.600 evra).
Drago mi je da ste(urednik sajta) posvetili paznju auto-industriji Australije. To je veoma vazno kada se uzme u obzir kupovna moc australijskog kupca i cena evropskih(i ostalih proizvodjaca). Ukoliko obavite "malo" istrazivanje cena u Australiji uocicete ogromnu anomaliju u nasem(Srpskom) formiranju cena. Pogledajte koliko ovde kostaju Skoda, Fiat, pa i japanski brendovi i zakljucicete da nas kupac u Srbiji placa nesrazmerno vise kako bi zadovoljio osnovnu potrebu savremenog coveka - automobil. Dobar primer je upravo Ford-FIESTA ovde kosta(osnovni model) oko13000AUD, Hyundai-GETZ 12000, Holden-ASTRA i Ford-FOCUS imaju slicne cene oko 22000AUD(tu cenu pomnoziti sa 0.6 i dobice se cena u eurima-kurs varira u poslednje vreme).To su cene koje bi srpski kupac vrlo rado platio, da ne pominjem kreditne linije koje ovdasnjem kupcu pomazu da resi pitanje kupovine automobila. Ovim tekstom zelim da stavim akcenat ne nefer odnos srpskih dilera prema sopstvenim kupcima.