home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA


Holden Special Vehicles (HSV) odnosno sportsko odeljenje australijskog Holdena (pripada američkom General Motorsu), ove godine slavi tačno 20 godina postojanja. Tim povodom su na salonu automobila u Sidneju pre nekoliko dana predstavljena dva njihova nova automobila, i to : HSV Maloo R8 Ute, do sada najpapreniji Maloo (inače, na jeziku Aboridžina reč Maloo označava oluju, grmljavinu) i Holden HSV ClubSport R8 20th Anniversary. Zanimljivo je pri tome da ljudi iz HSV-a novi Maloo R8 Ute ne definišu kao uobičajeno pick up ili komercijalno vozilo, već kao kupe (!) sa "prokleto velikim prtljažnikom" (coupe with a damn big boot) i elektrohidrauličkim poklopcem tog prtljažnika. Pod haubom se nalazi LS2 V8 motor, zapremine 6,0 litara sa 307kW/411KS, čija se snaga preko manuelnog menjača sa 6 stepeni (automatik je opcija) prenosi na zadnje točkove. Od standardne opreme treba izdvojiti sportska sedišta, AP Racing kočioni paket, aerodinamički paket za karoseriju i parking senzore, dok se kao opcija nudi "performance pack" (uključuje kožna sedišta i set 20-inčnih aluminijumskih točkova sa odgovarajućim pneumaticima). Cena za Maloo R8 Ute u osnovnoj verziji iznosi 59.990 australijskih dolara (skoro 36.000 evra), doplata za automatski menjač je 2000 dolara (1200 evra), a za pomenuti "performance pack" treba platiti 3750 dolara (2250 evra).

Holden HSV Clubsport R8 20th Anniversary je drugi novitet HSV-a za salon u Sidneju, a predstavlja specijalni model povodom obeležavanja 20-godišnjice ove firme. Naravno, kao i uvek kada su specijalne edicije u pitanju, i Holden HSV ClubSport R8 20th Anniversary će biti izrađen u limitiranom broju primeraka, tačnije kupcima će biti ponuđeno samo 100 komada ovog automobila. Od standardnih modela se razlikuje po jedinstvenoj boji karoseriji i posebnim 20th Anniversary oznakama, kožnim sportskim sedištima, novim točkovima i kočionim klještima u crnoj i zlatnoj boji. Kao i regularni ClubSport R8, i ovu jubilarnu ediciju pokreće isti LS2 V8 agregat sa 307kW/411KS, a isti su i kočioni sistem i agresivni stajling eksterijera. U Australiji Holden HSV ClubSport R8 20th Anniversary (sa manuelnim menjačem) košta 65.990 tamošnjih dolara (39.600 evra).


 



čitanja : 1150



Komentari

Drago mi je da ste(urednik sajta) posvetili paznju auto-industriji Australije. To je veoma vazno kada se uzme u obzir kupovna moc australijskog kupca i cena evropskih(i ostalih proizvodjaca). Ukoliko obavite "malo" istrazivanje cena u Australiji uocicete ogromnu anomaliju u nasem(Srpskom) formiranju cena. Pogledajte koliko ovde kostaju Skoda, Fiat, pa i japanski brendovi i zakljucicete da nas kupac u Srbiji placa nesrazmerno vise kako bi zadovoljio osnovnu potrebu savremenog coveka - automobil. Dobar primer je upravo Ford-FIESTA ovde kosta(osnovni model) oko13000AUD, Hyundai-GETZ 12000, Holden-ASTRA i Ford-FOCUS imaju slicne cene oko 22000AUD(tu cenu pomnoziti sa 0.6 i dobice se cena u eurima-kurs varira u poslednje vreme).To su cene koje bi srpski kupac vrlo rado platio, da ne pominjem kreditne linije koje ovdasnjem kupcu pomazu da resi pitanje kupovine automobila. Ovim tekstom zelim da stavim akcenat ne nefer odnos srpskih dilera prema sopstvenim kupcima.

Autor Veternik-ADELAIDE 16 Okt 2007, 02:46