
Fiat je za predstojeći salon automobila u Bolonji (5. - 16. decembar 2007.) najavio svetsku premijeru restilizovane Crome ("Nuova Croma"), najvećeg kućnog modela, koji od svoje promocije 2005. godine nije uspeo da ostvari prodajne planove italijanskog proizvođača. Zato i ne treba da čudi ovako brzo pojavljivanje osvežene varijante ovog modela, koji predstavlja rezultat nakadašnje saradnje Fiata i američkog General Motorsa (koristi GM-ovu Epsilon platformu). Iako je za dizajn bio angažovan i proslavljeni Giorgetto Giuagaro, dosadašnja Croma jednostavno nije uspela da pridobije značajniji broj kupaca u svojoj kategoriji, a razloge za to treba tražiti, između ostalog, i u neobičnoj crossover formi karoserije, koja predstavlja nekavu kombinaciju limuzine, karavana i MPV vozila. Kako bilo, Fiat Nuova Croma donosi potpuno redizajniran prednji kraj, koji veoma podseća na već viđena rešenja na modelima Grande Punto i Bravo (svetla, maska, branici). Za sada je nezahvalno prognozirati koliko će ovaj familijarni look pomoći u poboljšanju prodaje, mada je prvi utisak daleko povoljniji u odnosi na odlazeću verziju. Da li će tako misliti i kupci, pokazaće prvi rezultati prodaje. Sem novih prednjih svetala i maske, Nuova Croma donosi i drugačije pragove, više hroma na okvirima prozora, novi branik i spojler pozadi, a u unutrašnjosti novi upravljač, revidirani panel sa instrumentima i nove, kvalitetnije materijale. Zahvaljujući svojim dimenzijama (dužina/širina/visina/međuosovinsko rastojanje : 478 cm/177 cm/160 cm/270 cm) nova Croma raspolaže izuzetno prostranim i komfornim interijerom za pet putnika, velikim prtljažnikom od 500 litara (sa oborenim zadnjim sedištima raste na 1610 litara), a treba podsetiti da je Croma na EuroNCAP kreš testu osvojila maksimalnih pet zvezdica za bezbednost odraslih putnika. Od opreme (bilo standardne, bilo opcione) treba izdvojiti potpuno novi DVD plejer, Blue&Me sistem, satelitsku navigaciju, Cruise control, senzore za kišu, parking senzor, sistem za praćenje pritiska u gumama, ABS, EBD, ASR, ESP, MSR elektronske sisteme, do devet vazdušnih jastuka (uključujući i jedan za kolena vozača), Hill holder (za pomoć pri startu na uzbrdici) i Follow-me-home funkciju prednjih svetala, koja ostaju uključena još nekoliko sekundi pošto vozač i putnici napuste automobil. Ukratko, Fiat želi da predstavi novu Cromu kao privlačan, prostran, komforan, bezbedan i pristupačan automobil za porodične ljude. Što se motora tiče, Fiat je u novu Cromu ugradio dva benzinca (1,8 16V sa 140KS i 2,2 16V sa 147KS) i tri MultiJet dizelaša : 1,9 litarski 8V sa 120KS, 1,9 litarski 16V sa 150KS, kao i 2,4 litarski 20V, koji raspolaže sa 200KS (svi motori ispunjavaju Euro4 standarde, a svi dizeliši imaju filter čestica čađi). Benzinci su opremljeni sa 5-stepenim transmisijama (sa opcionom sekvencijalnom automatskom transmisijom za model 2,2 16V), dok svi dizelaši imaju menjače sa 6 stepeni prenosa (sekvencijalni automatik je opcija za 1,9 MultiJet 16V sa 150KS, a standard kod modela 2,4 MultiJet 20V). Fiat će novu Cromu ponuditi sa pet paketa opreme (Classic, Active, Dynamic, Emotion i Must), 10 boja karoserije, 4 boje unutrašnjosti, a cena će se prema prvim najavama kretati od 23.000, pa do 33.000 evra za 2,4 litarski MultiJet 20V.