Nissan GT-R
Kao što smo ranije pisali, novi Nissan GT-R (više se ne zove Skyline GT-R) je japanski odgovor na sportske automobile poput Porschea 911 Turbo i Corvette Z06, a ostavljajući po strani njegov atraktivan izgled, najviše pažnje naravno privlači twin-turbo 3,8 litarski V6 agregat sa 353kW/480KS pri 6400 o/min. i 588Nm obrtnog momenta u rasponu od 3200 do 5200 o/min. Snaga se na sva četiri točka prenosi preko "GR6" automatskog šestostepenog menjača sa duplim kvačilom i komandama za menjanje brzina na volanu. Performanse izgledaju ovako : od mirovanja do 100 km/h novi GT-R ubrzava za 3,6 sekunde, četvrt milje (402 metra) prelazi za 11,7 sekundi, dok je maksimalna brzina 192 milje na sat ili 309 km/h. Ovde i podatak da je Nissan GT-R nemačku stazu Nirburgring prešao za 7 minuta i 38 sekundi, što je bolje od Mercedes McLarena SLR (7 min i 40 sec), Porschea 911 Turbo (takođe 7 min i 40 sec) i Corvette Z06, kojoj treba 7 minuta i 42 sekunde. O izuzetnim voznim osobinama uopšte ne treba trošiti reči... Inače, novi GT-R je dugačak 4655 mm, širok 1895 mm, visok 1370 mm, težak 1750 kg (u konstrukciji su obilato korišćeni aluminijum i karbon fiber), prtljažnik je veličine 315 litara, količnik otpora vazduhu Cd iznosi 0,27, dok su točkovi veličine 20 inča sa gumama dimenzija 255/40ZR20 napred, odnosno 285/35ZR20 nazad. Oosnovni Nissan GT-R Base u Japanu košta 7.770.000 jena ili nepunih 48.000 evra. Nažalost, cena u Evropi će sigurno biti daleko viša od pomenute cifre (biće saopštena na salonu u Ženevi).
Novi Nissan Murano
Iako agresivniji i sportskiji, izgled novog Murana se ipak ne razlikuje drastično od aktuelne verzije, tako da bi moglo reći da se ovde više radi o evoluciji dosadašnjeg modela (predstavljenog 2003.), uz dodatak nekih stilističkih detalja viđenih na Nissanu Rogue. Najveće promene su zadesile prednji deo automobila (nova svetla, maska, branik, hauba), dok se pozadi prvo primećuju nova LED svetla (nisu više onako vertikalna), a potom i modifikovani poklopac prtljažnika. Treba pomenuti i nove aluminijumske točkove veličine 20 inča i proširenja blatobrana (sa naglašenijim lukovima). Unutrašnjost je detaljno redizajnirana (izgleda ozbiljnije i kvalitetnije), a od opreme (bilo standardne bilo opcione) treba istaći dugme za start motora, DVD navigacioni sistem sa inkorporiranim muzičkim hard drive-om od 9.3GB, Bose audio sistem, Intelligent Key, priključak za iPod, kameru za vožnju unazad, grejana sedišta napred i pozadi, detalje od aluminijuma i drva, stakleni panoramski krov, koji se proteže i iznad drugog reda sedišta... Standardna bezbednosna oprema obuhvata ABS, elektronsku kontrolu stabilnosti, traction control, frontalne i bočne vazdušne jastuke, kao i vazdušne zavese. Pokreće ga 3,5 litarski V6 benzinski motor sa 265KS i 325Nm obrtnog momenta, uparen sa Xtronic CVT kontinualnom transmisijom. Inače, prodaja novog Murana na evropskom tržištu počinje u oktobru ove godine.
Nissan Pivo 2 Concept
Iako je na prošlogodišnjem 40. salonu automobilu u Tokiju (27.10. – 11.11.2007.) glavna Nissanova premijera bio potpuno novi model GT-R, još jedan novitet iz ove fabrike je privukao veliku pažnju posetilaca (i to ne samo zbog čudnog dizajna i nama zanimljivog imena). To je koncept gradskog automobila Pivo 2, koji u osnovi predstavlja nastavak originalne studije Nissan Pivo, predstavljene 2005. godine. I novi Pivo 2 ima elektropogon (litijum-jonske baterije) ali ono što je najveći "fazon" jeste putnička kabina, koja može da se okreće za svih 360 stepeni, čime se eliminiše potreba za vožnjom u "rikverc" i automobil čini daleko pokretljivijim. Tu nije kraj jer se i točkovi ove studije okreću za 90 stepeni, a time je omogućeno bočno kretanje i olakšano parkiranje. Nissan je u Pivo 2 ugradio još i "by-wire" tehnologiju za kočnice i upravljenje, kao i sistem nazvan "Robotic Agent", koji može da razgovara sa putnicima na japanskom ili engleskom jeziku (sem za zabavu i "druženje", služi i za pružanje informacija o stanju osnovnih funkcija automobila pa do informacija o najbližem slobodnom parking mestu). Drugim rečima, "Robotic Agent" treba da omogući putnicima putovanje bez stresa i da stvori "jedinstven odnos između automobila i vozača".