
Renault će porodicu modela Laguna (nakon standardnih verzija Berline i GrandTour) proširiti i dugo očekivanom Lagunom Coupe, čija prezentacija će biti upriličena večeras na Kanskom filmskom festivalu.
Kao što se i očekivalo, serijska Laguna Coupe se dizajnerski ne razlikuje previše od istoimenog koncept vozila sa prošlogodišnjeg salona automobila u Frankfurtu. To podrazumeva privlačno oblikovanu spoljašnjost (naročito ako se uporedi sa prilično bledim i uzdržanim dizajnom standardne Lagune treće generacije), ali je dvobojna unutrašnjost mekih i čistih linija iz Lagune Coupe Concept ipak "prizemljena" i veoma nalik onoj iz Lagune i Lagune GrandTour. Još neki dizajnerski elementi sa Lagune Coupe Concept, poput atraktivnijeg rešenja prednjeg kraja i skrivenih kvaka, nisu preneti na serijsku verziju, a to naravno važi i za atraktivna vrata, koja su se na konceptu otvarala u vis. Laguna Coupe je dobila i dva nova motora i to 3.5 V6 benzinac sa 175kW/240KS i 330Nm obrtnog momenta (ubrzanje do stotke ovako motorizovane Lagune Coupe u verziji sa automatskim 6-stepenim menjačem je ispod 7 sekundi), kao i 3.0 V6 dCi dizelaš sa 173kW/235KS i 450Nm. Ostatak palete će činiti 2,0 litarski benzinci i dizelaši poznati iz standardnih Laguna. Laguna Coupe je inače dugačka 464 cm, široka 183 cm, visoka 140 cm, međuosovinsko rastojanje iznosi 269 cm, a postavljena je na točkove od 17 ili 18 inča (zavisno od verzije). Više detalja će Renault saopštiti naknadno, kako se bude približavao jesenji salon automobila u Parizu, gde će Laguna Coupe u stvari doživeti svoju pravu svetsku premijeru. Naravno, kao i ostale Lagune, i Coupe će biti izuzetno bezbedan automobil; to se kod Renaulta jednostavno podrazumeva. Kao i nedavno predstavljena Laguna GT, i nova Laguna Coupe je opremljena novim Renaultovim Active Drive upravljačkim sistemom na sva četiri točka (4WS – four wheel steer system), koji omogućava da se zadnji točkovi okreću paralelno ili u suprotnom smeru od prednjih. Renault tvrdi da je ovaj sistem ekstremno efikasan, da pruža poboljšano manevrisanje i izuzetnu preciznost upravljanja, kao i da unapređuje aktivnu bezbednost, posebno kod kočenja i prilikom manevra izbegavanja pri velikim brzinama.
VIDEO I
VIDEO II