home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Aktuelni Toyotin predstavnik u srednjoj klasi Avensis je predstavljen još 2002. godine, tako da je već odavno vreme za pojavu njegovog naslednika (imaće svetsku premijeru početkom oktobra na Salonu autiomobila u Parizu), posebno imajući u vidu konkurenciju koja u proteklom periodu naravno nije spavala (novi Ford Mondeo, Renault Laguna, Citroen C5, Mazda6, Honda Accord...).

Ono što se prvo primećuje sa ove prve (i za sada jedine) zvanične fotografije, jeste da je ova, već treća generacija Avensisa dobila oštrije linije u odnosu na istoimenog prethodika, kao i prilično kratak rep, veća zadnja svetla i široka "ramena". Kako će evropski kupci prihvatiti ovakav Avensis videćemo posle objavljivanje prvih rezultata prodaje, koja inače na Starom kontinentu startuje u prvom kvartalu naredne godine (tačnije od januara).

Kako je to već običaj kod pojavljivanja nove generacije nekog automobila, tako je i novi Avensis nešto veći nego ranije. To u praksi znači da je duži za 5 cm (sada 469,5 cm), širi takođe za 5 cm (sada 181 cm), dok su visina i međuosovinsko rastojanje ostali na nivou prethodnika (visina je 148 cm, rastojanje između osovina 270 cm).

Toyota će novi Avensis kupcima ponuditi samo u sedan i Wagon (karavan) verzijama, dok je liftback sa petora vrata izbačen iz ponude.

Avensis je dobio i jače motore (ali sa manjom potrošnjom i emisijom CO2), odnosno benzinci su: 1,6 litarski (sa 132KS), sledi 1,8L sa 147KS i najsnažniji 2,0L od 152KS. Ko više preferira dizelaše, na raspolaganju će imati 2.0 D4-D (126KS i 310Nm), 2.2 D4-D (150KS/340Nm) i 2.2 D4-D D-CAT agregat sa 177KS i 400Nm.

Benzinci inače emituju između 152 i 164 grama CO2 po kilometru a dizelaši od 134 do 157 g/km.

Što se performansi i potrošnje tiče, evo jednog primera. Avensis sa najslabijim 1,6 litarskim benzincem postiže 205 km/h, do 100 km/h mu treba tačno 10 sekundi, a troši (po fabričkim podacima) 7 litara goriva na 100 km (dosadašnji Avensis može do 195 km/h, do stotke ubrzava za 12 sekundi i troši 7,2 litra).

Standardna oprema svih novih Avensisa će, između ostalog, obuhvatati i sedam vazdušnih jastuka i elektronsku ručnu kočnicu, dok će se kao opcije nuditi adaptivni cruise control, Lane Departure Warning sistem, precrash bezbednosni sistem i MultiDrive CVT transmisija.

Toyota iQ

Druga Toyotina premijera za Salon u Parizu je serijska verzija malog gradskog automobila iQ, o kome je u poslednje vreme već bilo dosta reči; zato ovde samo kratko podsećanje.

iQ je dugačak samo 2985 mm (420 mm kraći od Toyote Aygo i 765 mm manje od Yarisa), ali zahvaljujući fleksibilnom enterijeru, pruža dovoljno mesta za četiri putnika (tri odrasla i jedno dete) i to u jedinstvenoj 3+1 kombinaciji rasporeda sedenja.

iQ je inače širok 1680 mm, visok 1500 mm, a međuosovinsko rastojanje iznosi 2000 mm. Ipak, bez obzira na veličinu, u Toyoti naglašavaju da je iQ veoma bezbedan automobil, pa očekuju svih 5 zvezdica za bezbednost na Euro NCAP crash testu.

U odnosu na istoimeni koncept, serijski iQ odlikuje nešto izmenjeni prednji i zadnji deo (veća svetla, drugačiji "nos" i novi branici), kao i drugačije oblikovana bočna stakla. Bez obzira na svoju veličinu, iQ će imati aluminijumske točkove od 16 inča, retrovizore sa integrisanim žmigavcima, klima uređaj, ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti, a kao opciju i satelitsku navigaciju sa 5,8 inčnim ekranom u boji i osetljivim na dodir.

Kupcima će na raspolaganju biti dva benzinca (zapremine 1,0 i 1,3 litra sa 68KS i 100KS) i jedan 1,4 litarski dizel D4-D motor sa 66kW/90KS.

Osnovni trocilindrični benzinski motor od 998 kubika zapremine inače razvija 50kW/68KS pri 6000 o/min. i 93Nm obrtnog momenta pri 3600 o/min., a iQ sa njim troši 4,7 litara goriva na 100 km, postiže 150 km/h, a do 100 km/h mu trebaju 15,2 sekunde. Model sa 1.4 D-4D dizelašem troši 3,9 litara goriva na 100 km, može do 170 km/h, do stotke ubrzava za 10,7 sekundi, a emituje 99 grama CO2 po km.

Toyota Urban Cruiser

I na kraju Urban Cruiser, odnosno mali SUV sa petora vrata koji će se pojaviti na tržištu u prvoj polovini naredne godine. S obzirom na njegovo ime i dimenzije (dužina/širina/visina/međuosovinsko rastojanje – 3930 mm/1725 mm/1540 mm/2500 mm), jasno je da će Urban Cruiser najveći deo svog života provesti u gradskim uslovima vožnje. Ovde i podatak da se zapremina prtljažnika (u zavisnosti pod položaja zadnjih sedišta) kreće od 314 do 749 litara. U Toyoti naglašavaju da bez obzira na svoju kompaktnost, Urban Cruiser ima dovoljno mesta za 5 putnika i pristojan prtljažnik, dok je izgled dovoljno mišićav (visoka bočna linija, veliki alu točkovi od 17 inča, naglašeni lukovi blatobrana), upravo onako kako se od jednog SUV-a i očekuje. 

Inače, u verziji sa 1,4 litarskim D-4D dizel motorom od 90KS i 4x4 pogonom (postojaće i 2WD verzija), Urban Cruiser emituje samo 133 grama CO2 po kilometru (u ponudi će biti i 1,3 litarski Dual VVT-i benzinac sa okruglo 100 konja i Stop & Start sistemom). Oba motora se inače standardno opremaju sa novim šestostepenim manuelnim menjačem. Proizvodnja Urban Cruisera će se odvijati u Francuskoj (u istoj fabrici gde se već proizvodi Yaris), dok će drugi detalji biti saopšteni naknadno.



čitanja : 5654



Komentari

Šteta je što Tojota nema jake motore. To joj najviše nedostaje.

Autor Stefko 30 Avg 2008, 15:14

Verujem da od svih japanskih automobilskoh kompanija Tojota ima najprihvatljiviji dizajn za evropljane.

Autor Eki 30 Avg 2008, 15:15

Toyota ima najprihvatljiviji dizajn za penzionere! Nazalost.
Bar je tako do sada bilo.

Za one ispod 45-50 godina, daleko prihvatljiviji je dizajn jedne Honde ili Mazde.

Doduse, ove slike obecavaju. Nadam se da ce Avensisom i Urban Cruiserom, okrenuti novi list.

Autor recepti 04 Sep 2008, 00:23

mozda nekome smeta dizan toje stvar ukusa no sto se tice kvaliteta bilo koi model posto petu godinu vozim corola do sada samo sam menjao potrosne delove gurtne sijalice akumulator nista drugo potrosna je sasvim solidna i moj milenik je bio avensis a sada vise i sam zaljuben u ovaj novi model nadamse da cu da ga i imam posle novu godinu

Autor Gino 11 Sep 2008, 22:35

..sa benzinkom Rav4 prosli smo 150000km bez ikakvog problema..bateriju smo mjenjali nakon sest godina a za potrosne djelove da i ne govorim..posto sam jedno duze vrijeme radio za jednu Japansku pomorsku kompaniju i cesto boravio u Japanu tako da znam sve o Japanskim automobilima i motociklima posto i vozim jedanu njihovu marku dvotockasa..i samo da kazem ovo..naravno tko nije probao japansku makinu taj sigurno ne zna sto je njihova kvaliteta i pouzdanost..i ja sam nekada vozio evropljane ali kad sam prvi puta sjeo u toyotu za evropski proizvod vise nema mjesta u mom dvoristu..pozdrav..

Autor Dino 19 Mar 2009, 03:42