Ford je predprodukcijsku verziju novog sportskog Focusa RS javnosti pokazao prvo još krajem jula na Salonu automobila u Londonu (zatim i početkom oktobra u Parizu), a sada su konačno pred nama i prve zvanične fotografije konačne, serijske varijante ovog modela.
Za njegov pogon je zadužen petocilindrični 2,5 litarski Duratec turbo motor (u paru sa šestostepenom manuelnom transmisijom), koji razvija 305KS pri 6500 o/min. i 440 Nm obrtnog momenta (sadašnji najjači Focus ST inače raspolaže sa 225 konja). To je dovoljno za maksimalnu brzinu od 264 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,9 sekundi.
Zanimljivo je da su se u Fordu odlučili da Focus RS neće imati 4x4, već pogon samo na prednjim točkovima (sa LSD zatvaračem diferencijala).
Uz snažniji motor, Focus RS će raspolagati i detaljno prerađenim ogibljenjem, za 40 mm širim tragom točkova, modifikovanim izduvnim i kočionim sistemom, doteranim enterijerom, dok će se za agresivniji izgled spoljašnjosti brinuti kompletan aerodinamički kit, koji podrazumeva novi prednji branik sa velikim otvorima za vazduh, integrisanim spojlerom i farovima za maglu, zadnji branik sa difuzorom, zatim otvore za vazduh na haubi motora, proširenja blatobrana, ispupčenije pragove i veliki zadnji krovni spojler (u paketu će naravno biti i novi aluminijumski točkovi od 19 inča sa gumama 235/35 i posebne RS oznake).
Posebna priča su boje, pa će tako osim "Ultimate Green", kupci
moći da dobiju i "Performance Blue" i "Frozen White" boje. Cena? 39.000 evra...
VIDEO : Marcus Gronholm za volanom Focusa RS