home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Samo nekoliko sati posle pojavljivanja procurelih zvaničnih slika, i sam BMW je odlučio da objavi prve fabričke fotografije nove generacije svog roadstera Z4 (serije E89), koji će svetsku premijeru imati sledećeg meseca na Salonu automobila u Detroitu.

Zahvaljujući pomenutim procurelim slikama (a i onim špijunskim koje su se pojavljivale poslednjih nedelja) neko veće iznenađenje je izostalo. Najveću novinu, pored naravno atraktivnijeg i modernijeg izgleda u stilu novijih modela bavarske marke, u osnovi predstavlja činjenica da je Z4, umesto dosadašnjeg platnenog, dobio tvrdi sklopivi krov (iz aluminijuma, sklapa se za 20 sekundi), kakav već odavno koristi konkurentski Mercedes SLK, a i aktuelni BMW serije 3 Cabrio (u zavisnosti od položaja krova, zapremina prtljažnika se kreće od 180 do 310 litara). 

Što se samog izgleda tiče, i novi Z4 zadržava dugačku haubu i kratke prepuste karoserije, karakteristični BMW-ovi "bubrezi" su još veći, a tu su i dugačko međuosovinsko rastojanje i kompletno redizajnirana unutrašnjost sa unapređenim iDrive dugmetom.   

Z4 ima ugrađen i Dynamic Drive Control, adaptivno M vešanje, dok se za smanjenu potrošnju goriva i emisiju CO2 brine već poznati BMW-ov Efficient Dynamics (regeneracija kočione sile, gume sa manjim otporom kotrljanja, indikator za promenu brzina, optimizovana aerodinamika).   

Osnovni model u ponudi je Z4 sDrive23i (sDrive-nova BMW oznaka za zadnji pogon) sa 2,5 litarskim motorom od 204KS pri 6400 /min. i 250 Nm (ovom modelu do 100 km/h treba 6,6 sekundi a postiže 242 km/h), sledi trolitarski Z4 sDrive30i sa 258KS pri 6600 o/min. i 310 Nm (5,8 sekundi do 100 km/h i maksimalnih 250 km/h) i Z4 sDrive35i sa 3,0 litraskim twin-turbo agregatom i ergelom od 306 konja pri 5800 o/min. i 400 Nm. Ovaj potonji do stotke ubrzava za 5,2 sekunde, može do elektronski ograničenih 250 km/h, a na 100 kilometara po fabričkim podacima potroši 9,4 litara goriva. U slučaju da se kupac odluči za opcionu sedmostepenu DCT transmisiju sa duplim kvačilom, ubrzanje do 100 km/h je bolje za 0,1 sekundu. Standardno se inače sva tri modela opremaju manuelnim šestostepenim menjačem, dok se sDrive23i i sDrive30i modeli mogu dobiti i sa šestostepenom Sport Automatic transmisijom.

Novi Z4 je naravno veći od istoimenog prethodnika. Dužina iznosi 4239 mm (+148 mm), širina 1790 mm (+9 mm), dok je međuosovinsko rastojanje 2496 mm, što u praksi znači više mesta za putnike i njihov prtljag. Veća je i težina, pa novi Z4 ima 1480 kg, u poređenju sa 1335 kg prethodnika. Standardno se inače ugrađuju točkovi od 17, a opciono od 18 i 19 inča.

Prodaja novog Z4 počinje na proleće naredne godine, a cene u Nemačkoj izgledaju ovako: osnovni sDrive23i staje 35.900 evra, sDrive30i 42.900, a najsnažniji sDrive35i ima cenu od 47.450 evra.

VIDEO I : BMW Z4

VIDEO II : BMW Z4

VIDEO III : BMW z4



čitanja : 4495



Komentari

U poslednje vreme svaki novi BMW sve ruzniji i ruzniji.

Autor F-150 14 Dec 2008, 07:00

Lepsi je od predhodnog iako ima njegov oblik i glavne crte.
Unutrasnjost je pomalo cudna...ruzna.

Autor Eki 14 Dec 2008, 08:02

Ovaj BMW ima puno detalja sa concepta CS.
Izgleda moćno i prelepo!

Autor Ivan 14 Dec 2008, 10:57

U poslednje vreme komentare daju ljudi sa sve manje i manje ukusa.

Autor z4 14 Dec 2008, 17:13

Zato si ti su da nam kazes sta valja, jel tako?

Autor F-150 14 Dec 2008, 18:03

A ti si se prepoznao? Ti imas nekih problema.

A Z4 izgleda odlicno.

Autor Saint 14 Dec 2008, 19:25

S obzirom da je u potpunosti kopirao moju recenicu nije bilo tesko zakljuciti kome je poruka upucena.

Jedini BMW koji trenutno izgleda dobro je 3-Series Coupe/M3 Coupe. Ostatak su rugoba za rugobom, pocev od X3 pa sve do novog X6 koga sam nedavno video i zaprepastio se na sta je BMW spao sa dizajnom.

Autor F-150 14 Dec 2008, 19:37

Auto izgleda fantasticno, ima tvrdi krov, potpuno novu liniju... Za bmw-a reci su suvisne, on se pokazuje na delima...
Ko vozi Bmw-a zna o cemu pisem i na sta mislim...

Autor marko 14 Dec 2008, 19:44

A ti burazeru F-150 ako imas kompleks mogao bih polako da pocnes da ga lecis... Nikad nije kasno...
Ako se tebi ne svidja dizajn X6 ocigledno nemas pojma o automobila, uzimas u usta najsavremeniji automobil ovog veka a da ne govorimo o ostalim karakterisikama...

Autor M6 14 Dec 2008, 19:49

M6, kakve veze dizajn vozila ima sa njegovim voznim karakteristikama? Jesam li ja mozda rekao da je X6 lose uradjen ili da je tehnicki los? Nisam naravno, kao i svaki BMW uradjen je fantasticno sa svake strane osim sa dizajnerske. I citao sam bas mnogo o njemu i vidim da se vecina ljudi slaze samnom da je neverovatno ruzan. Procitaj malo komentare po auto forumima na netu, a cak je i Wikipedia posvetila paznju na dizajn.
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_X6#Controversy

Autor F-150 14 Dec 2008, 19:59

Polako ali sigurno BMW gubi tlo pod nogama, gubi dizajn... Sve je to lepo, ali nedovoljno prepoznatljivo i ostro kao sto to zna BMW...
Nije vise TO-TO!

Autor M3 14 Dec 2008, 23:35

I mercedes,porsche,vw,audi,opel(GMukupno) i da ne nabrajam ko jos su se pogubili.

Jednostavno receno, japanci na celu sa mazdom vode glavnu rec dizajna

Autor ChedomirADELAIDE 15 Dec 2008, 02:34

o ukusima definitivno ne treba raspravljati. meni je npr. ovaj dizajn odlican. toliko, da ga treba primeniti i na sesticu, koja izgleda tuzno (kao i Z3) sa onim oborenim farovima.

Autor igi 15 Dec 2008, 12:06

Slazem se sa Igijem sto se tice farova.

To je greska od strane BMW-a.
Automobili nisu ljudska bica ali kada izgleda tuzno kao da mu je kardan pukao...
Po meni najlepsi BMW-i su:
1. M3 Coupe
2. M1 Coupe
3. Z4 (ovaj novi)

Autor Eki 15 Dec 2008, 21:05