Samo nekoliko sati posle pojavljivanja procurelih zvaničnih slika, i sam BMW je odlučio da objavi prve fabričke fotografije nove generacije svog roadstera Z4 (serije E89), koji će svetsku premijeru imati sledećeg meseca na Salonu automobila u Detroitu.
Zahvaljujući pomenutim procurelim slikama (a i onim špijunskim koje su se pojavljivale poslednjih nedelja) neko veće iznenađenje je izostalo. Najveću novinu, pored naravno atraktivnijeg i modernijeg izgleda u stilu novijih modela bavarske marke, u osnovi predstavlja činjenica da je Z4, umesto dosadašnjeg platnenog, dobio tvrdi sklopivi krov (iz aluminijuma, sklapa se za 20 sekundi), kakav već odavno koristi konkurentski Mercedes SLK, a i aktuelni BMW serije 3 Cabrio (u zavisnosti od položaja krova, zapremina prtljažnika se kreće od 180 do 310 litara).
Što se samog izgleda tiče, i novi Z4 zadržava dugačku haubu i kratke prepuste karoserije, karakteristični BMW-ovi "bubrezi" su još veći, a tu su i dugačko međuosovinsko rastojanje i kompletno redizajnirana unutrašnjost sa unapređenim iDrive dugmetom.
Z4 ima ugrađen i Dynamic Drive Control, adaptivno M vešanje, dok se za smanjenu potrošnju goriva i emisiju CO2 brine već poznati BMW-ov Efficient Dynamics (regeneracija kočione sile, gume sa manjim otporom kotrljanja, indikator za promenu brzina, optimizovana aerodinamika).
Osnovni model u ponudi je Z4 sDrive23i (sDrive-nova BMW oznaka za zadnji pogon) sa 2,5 litarskim motorom od 204KS pri 6400 /min. i 250 Nm (ovom modelu do 100 km/h treba 6,6 sekundi a postiže 242 km/h), sledi trolitarski Z4 sDrive30i sa 258KS pri 6600 o/min. i 310 Nm (5,8 sekundi do 100 km/h i maksimalnih 250 km/h) i Z4 sDrive35i sa 3,0 litraskim twin-turbo agregatom i ergelom od 306 konja pri 5800 o/min. i 400 Nm. Ovaj potonji do stotke ubrzava za 5,2 sekunde, može do elektronski ograničenih 250 km/h, a na 100 kilometara po fabričkim podacima potroši 9,4 litara goriva. U slučaju da se kupac odluči za opcionu sedmostepenu DCT transmisiju sa duplim kvačilom, ubrzanje do 100 km/h je bolje za 0,1 sekundu. Standardno se inače sva tri modela opremaju manuelnim šestostepenim menjačem, dok se sDrive23i i sDrive30i modeli mogu dobiti i sa šestostepenom Sport Automatic transmisijom.
Novi Z4 je naravno veći od istoimenog prethodnika. Dužina iznosi 4239 mm (+148 mm), širina 1790 mm (+9 mm), dok je međuosovinsko rastojanje 2496 mm, što u praksi znači više mesta za putnike i njihov prtljag. Veća je i težina, pa novi Z4 ima 1480 kg, u poređenju sa 1335 kg prethodnika. Standardno se inače ugrađuju točkovi od 17, a opciono od 18 i 19 inča.
Prodaja novog Z4 počinje na proleće naredne godine, a cene u Nemačkoj izgledaju ovako: osnovni sDrive23i staje 35.900 evra, sDrive30i 42.900, a najsnažniji sDrive35i ima cenu od 47.450 evra.
VIDEO I : BMW Z4
VIDEO II : BMW Z4
VIDEO III : BMW z4
Lepsi je od predhodnog iako ima njegov oblik i glavne crte.
Unutrasnjost je pomalo cudna...ruzna.
S obzirom da je u potpunosti kopirao moju recenicu nije bilo tesko zakljuciti kome je poruka upucena.
Jedini BMW koji trenutno izgleda dobro je 3-Series Coupe/M3 Coupe. Ostatak su rugoba za rugobom, pocev od X3 pa sve do novog X6 koga sam nedavno video i zaprepastio se na sta je BMW spao sa dizajnom.
Auto izgleda fantasticno, ima tvrdi krov, potpuno novu liniju... Za bmw-a reci su suvisne, on se pokazuje na delima...
Ko vozi Bmw-a zna o cemu pisem i na sta mislim...
A ti burazeru F-150 ako imas kompleks mogao bih polako da pocnes da ga lecis... Nikad nije kasno...
Ako se tebi ne svidja dizajn X6 ocigledno nemas pojma o automobila, uzimas u usta najsavremeniji automobil ovog veka a da ne govorimo o ostalim karakterisikama...
M6, kakve veze dizajn vozila ima sa njegovim voznim karakteristikama? Jesam li ja mozda rekao da je X6 lose uradjen ili da je tehnicki los? Nisam naravno, kao i svaki BMW uradjen je fantasticno sa svake strane osim sa dizajnerske. I citao sam bas mnogo o njemu i vidim da se vecina ljudi slaze samnom da je neverovatno ruzan. Procitaj malo komentare po auto forumima na netu, a cak je i Wikipedia posvetila paznju na dizajn.
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_X6#Controversy
Polako ali sigurno BMW gubi tlo pod nogama, gubi dizajn... Sve je to lepo, ali nedovoljno prepoznatljivo i ostro kao sto to zna BMW...
Nije vise TO-TO!
I mercedes,porsche,vw,audi,opel(GMukupno) i da ne nabrajam ko jos su se pogubili.
Jednostavno receno, japanci na celu sa mazdom vode glavnu rec dizajna