home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Najveću novinu, pored naravno atraktivnijeg i modernijeg izgleda u stilu novijih modela bavarske marke, u osnovi predstavlja činjenica da je Z4, umesto dosadašnjeg platnenog, dobio tvrdi sklopivi krov (iz aluminijuma, sklapa se za 20 sekundi), kakav već odavno koristi konkurentski Mercedes SLK, a i aktuelni BMW serije 3 Cabrio (u zavisnosti od položaja krova, zapremina prtljažnika se kreće od 180 do 310 litara). 

Što se samog izgleda tiče, i novi Z4 zadržava dugačku haubu i kratke prepuste karoserije, karakteristični BMW-ovi "bubrezi" su još veći, a tu su i dugačko međuosovinsko rastojanje i kompletno redizajnirana unutrašnjost sa unapređenim iDrive dugmetom.   

Z4 ima ugrađen i Dynamic Drive Control, adaptivno M vešanje, dok se za smanjenu potrošnju goriva i emisiju CO2 brine već poznati BMW-ov Efficient Dynamics (regeneracija kočione sile, gume sa manjim otporom kotrljanja, indikator za promenu brzina, optimizovana aerodinamika).

Osnovni model u ponudi je Z4 sDrive23i (sDrive-nova BMW oznaka za zadnji pogon) sa 2,5 litarskim motorom od 204KS pri 6400 /min. i 250 Nm (ovom modelu do 100 km/h treba 6,6 sekundi a postiže 242 km/h), sledi trolitarski Z4 sDrive30i sa 258KS pri 6600 o/min. i 310 Nm (5,8 sekundi do 100 km/h i maksimalnih 250 km/h) i Z4 sDrive35i sa 3,0 litraskim twin-turbo agregatom i ergelom od 306 konja pri 5800 o/min. i 400 Nm. Ovaj potonji do stotke ubrzava za 5,2 sekunde, može do elektronski ograničenih 250 km/h, a na 100 kilometara po fabričkim podacima potroši 9,4 litara goriva. U slučaju da se kupac odluči za opcionu sedmostepenu DCT transmisiju sa duplim kvačilom, ubrzanje do 100 km/h je bolje za 0,1 sekundu. Standardno se inače sva tri modela opremaju manuelnim šestostepenim menjačem, dok se sDrive23i i sDrive30i modeli mogu dobiti i sa šestostepenom Sport Automatic transmisijom.

Novi Z4 je naravno veći od istoimenog prethodnika. Dužina iznosi 4239 mm (+148 mm), širina 1790 mm (+9 mm), dok je međuosovinsko rastojanje 2496 mm, što u praksi znači više mesta za putnike i njihov prtljag. Veća je i težina, pa novi Z4 ima 1480 kg, u poređenju sa 1335 kg prethodnika. Standardno se inače ugrađuju točkovi od 17, a opciono od 18 i 19 inča.

Prodaja novog Z4 počinje na proleće ove godine, a cene u Nemačkoj izgledaju ovako: osnovni sDrive23i staje 35.900 evra, sDrive30i 42.900, a najsnažniji sDrive35i ima cenu od 47.450 evra.



čitanja : 1628



Komentari