home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Krajem 2007. godine, zajedno sa otvaranjem svog novog Design Studia, Aston Martin je promovisao V12 Vantage RS Concept, jedan od najatraktivnijih, ako ne i najatraktivniji model ove marke do tada. Konačno, na predstojećem Salonu automobila u Ženevi svetlost dana će ugledati i njegova serijska varijanta, prosto nazvana V12 Vantage.

Kao što se vidi, kao osnova je poslužio uspešni model Aston Martin V8 Vantage, od koga se V12 Vantage razlikuje po novim prednjim i zadnjim branicima, pragovima, zadnjem difuzoru, spojleru na poklopcu prtljažnika (inače od 300 litara zapremine), modifikovanim i za 15 mm spuštenim ogibljenjem, unapređenom kabinom (doterana instrument tabla, najkvalitetniji materijali poput alkantare i karbon fibera), novim alu točkovima od 19 inča (lakšim za ukupno 5 kg i sa gumama Pirelli P Zero Corsa 255/35 i 295/30), novim izduvnim sistemom i revidiranim DSC sistemom (Dynamic Stability Control), dok su spoljašnje dimenzije ostale neizmenjene. 

Ipak, ono najvažnije se krije pod haubom, a to je 6,0 litarski V12 motor sa 380kW/517KS pri 6500 o/min. i 570 Nm obrtnog momenta pri 5750 o/min. (u paru sa šestostepenom manuelnom transmisijom). Pomenuti V12 Vantage RS Concept je doduše bio snažniji (imao je naime ugrađen motor iz trkačkog Aston Martina DBRS9, koji razvija svih 600KS i 690 Nm obrtnog momenta), ali ni serijski V12 Vantage nije razočarenje sa svojih 305 km/h maksimalne brzine i ubrzanjem do stotke za 4,2 sekunde. Ko još tu pita za kombinovanu potrošnju od 16,35 litara na 100 km (naravno, ovo je fabrčki podatak) ili emisiju CO2 od 388 grama po kilometru...

Mada je V12 agregat za 100 kg teži od standardnog motora, inženjeri Aston Martina su korišćenjem laganih materijala i komponenti kao što su CCM karbon keramičke kočnice (za 12,5 kg lakše od konvencionalnih), lakši aluminijumski točkovi ili opciona i lagana (karbon-kevlar) sedišta, uspeli da težina automobila bude samo 50 kg veća od V8 Vantege modela (raspored težine je inače skoro savršenih 51:49%).

Cena će biti saopštena na Salonu u Ženevi (nezvanično se pominje cifra od 140.000 funti), dok će proizvodnja biti ograničena na 1000 primeraka.



čitanja : 1292



Komentari