home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Toyota je novu, treću generaciju hibridnog modela Prius (njegovi prethodnici su širom sveta prodati u više od 1,2 miliona primeraka, druga generacija je proglašena i Evropskim automobilom godine za 2005.) premijerno prikazala još u januaru na Salonu automobila u Detroitu, dok će evropska promocija biti održana sledeće nedelje na Salonu u Ženevi.

Novi Prius u osnovi zadržava formu veoma sličnu dosadašnjem modelu (sa drugačijim prednjim delom u stilu novijih Toyotinih automobila), a treba pomenuti da je i aerodinamika vozila poboljšana, pa koeficijent otpora vazduhu (Cd) iznosi 0,25 umesto ranijih 0,26.

Što se dimenzija tiče, Prius je dugačak 4460 mm, širok 1745 mm, visok 1491 mm, a međuosovinsko rastojanje iznosi 2700 mm.

Sem značajno unapređenog Hybrid Synergy Drive hibridnog pogona (elektromotor od 38KS i novi 1,8 litarski benzinac sa 98KS), zaslužnog za još manju potrošnju (sada 3,9 litara na 100 km po fabričkim podacima) i redukovanu emisiju CO2 (sa 104 na 89 grama po kilometru), ali i bolje performanse, tu su i Toyotin Intelligent Parking Assist, poboljšano upravljanje, unapređeni komfor, kvaliteniji materijali u unutrašnjosti i naravno veća sigurnost za putnike (između ostalog, u paketu su ABS, EBD, BA, VSC sistemi, kao i prednji i bočni vazdušni jastuci, vazdušne zavese, vazdušni jastuk za kolena vozača, cruise control sa radarom i Pre-Collision System).

Prodaja u Evropi počinje krajem proleća ali cena još nije poznata.

VIDEO : nova Toyota Prius 

U Ženevi će Toyota premijerno predstaviti i novi MPV Verso (o njemu više OVDE), kao i gradski model iQ sa jačim 1.33 litarskim Dual VVT-i benzinskim motorom od 73kW/100KS. U ponudi će biti verzije sa šestostepenom manuelnom, kao i Toyotinom Multidrive transmisijom, sa kojom će ovaj iQ emitovati 120 grama CO2 po kilometru.



čitanja : 1128



Komentari

Slicna situacija kao i Verso.
Malo je modifikovana, ali nista posebno.
Deluje nabudzenije, visa mi se svidja, nego prosli Prius.

Autor Dejan 26 Feb 2009, 17:36

Zadnji kraj je ruzan i nelogican(kao i pre).

Da su napravili karavan verziju bilo bi mnogo bolje, vise prostora a i zakoni aerodinamike nisu (mnogo) naruseni.

Autor Eki 26 Feb 2009, 17:42