
Italijanska dizajnerska kompanija Pininfarina i francuski Bollore Group su još na prošlogodišnjem Salonu automobila u Parizu promovisali rezultat svog zajedničkog rada, elektroautomobil nazvan B0 (B-nula). Ove godine, na Salonu u Ženevi, predstavljena je i definitivna serijska verzija ovog automobila koji je dobio i novo ime – BLUECAR.
Kako stvari sada stoje, njegova pilot proizvodnja treba da startuje tokom naredne godine, ali za sada nije saopštena i cena.
U osnovi, BLUECAR je manje MPV vozilo sa petora vrata i za četiri putnika, sa automatskom transmisijom, dok se za pogon brine elektomotor sa LMP (Lythium Metal Polymere) baterijama, proizvod pomenute Bollore Groupe.
Sa jednim punjenjem, BLUECAR ima autonomiju od oko 250 kilometara (baterije mogu da se napune za, kako se kaže, "nekoliko sati" preko obične kućne utičnice), a tu su i solarni paneli na krovu automobila (LMP baterije inače imaju životni vek od 200.000 km). Maksimalna brzina iznosi elektronski limitiranih 130 km/h, dok ubrzanje od 0 do 60 km/h traje 6,3 sekundi.
i sta kad prodje 200.000km? kupiti nove baterije koje kostaju vise nego ceo (polovan) auto? baciti na otpad i zagaditi okolinu mnogo vise nego sto je doprineo e-motor?