
Korejski Hyundai Motor je danas i zvanično otkrio svoje novitete za Salon automobila u Frankfurtu, koji ove godine traje od 17. do 27. septembra.
Prvi je obnovljeni SUV model Santa Fe, modelske godine 2010, koji donosi manje promene na spoljašnjosti i unutrašnjosti, kao i novi 2,2 litarski dizel agregat.

Izgled naravno nije značajnije menjan, već su Hyundaijevi dizajneri Santa Fe-u na polovini njegovog životnog ciklusa namenili pre svega nove detalje. U praksi to znači novi prednji gril sa tri prečke, redizajnirane branike i retrovizore, nove alu točkove i novu grafiku zadnjih svetala.
Unutrašnjost je osvežena kvalitetnijim materijalima i novim
izborom boja, blago doteranom centralnom konzolom i bogatijom opremom.

U paleti pogonskih agregata se nalaze benzinski 2,4 litarski četvorocilindraš sa 174KS (u verziji sa prednjim pogonom i manuelnim menjačem emituje 205 grama CO2 po kilometru, a sa 4x4 pogonom 208 g/km) i 2,7 litarski V6, kao i novi 2,2 litarski dizelaš koji razvija 197KS i 420 Nm obrtnog momenta (sa prednjim pogonom i manuelnim menjačem emituje 171 gram CO2 po km, sa 4x4 pogonom i automatikom 194 g/km).
Hyundai iX35
iX35, kao naslednik dosadašnjeg Tucsona, već neko vreme u
stvari i nije novost, budući da je krajem prošlog meseca već doživeo svoju
korejsku premijeru (tamo će nositi ime Tucson ix), dok će se u Evropi, u skladu
sa novom formulom označavanja ove marke, zvati iX35.

Dosadašnji Tucson (ime je dobio po gradu u Arizoni) je inače bio veoma uspešan model, budući da je od 2004. godine do danas širom sveta prodat u preko milion primeraka.

U svakom slučaju, novi iX35 (razvijen za 36 meseci pod kodnom oznakom LM) ima atraktivniji vizuelni nastup, unapređeni stepen bezbednosti (ima i sisteme Vehicle Dynamic Control, Downhill Brake Control, Hill-Start Assist Control...), kvalitetniju i prostraniju unutrašnjost, veće dimenzije (dužina 441 cm, širina 182 cm, međuosovinsko rastojanje 2640 mm, jedino je visina manja za 2 cm), bolje vozne osobine, bogatiju standardnu opremu i motore sa manjom potrošnjom i emisijom CO2.

A u paleti motora se nalaze četiri motora (dva benzinca i dva nova dizelaša) sa rasponom snage od 84kW/115KS do 135kW/184KS, a tu su i novi šestostepeni automatski menjač (standard je inače manuelni sa istim brojem stepeni), ISG stop-start sistem, kao i izbor samo prednjeg pogona ili 4x4 verzije.
Benzinci su inače 2,0 litarski Theta II sa 166KS i novi Gamma 1.6 GDI sa 140KS, a dizelaši novi R 2.0 u verzijama sa 136KS i 184KS, kao i U-II 1.7 sa 115KS (ovaj potonji dolazi sledeće godine).
Tucson ix će se za korejskoj tržište proizvoditi u fabrici Ulsan, dok će se evropski iX35 proizvoditi na Starom kontinentu, gde prodaja inače startuje u martu naredne godine.
Hyundai i10 Electric
Dok čekamo na najavljeni novi trocilindrični motor za Hyundai i10 (800 kubika zapremine, turbo punjač, 90KS, emisija CO2 manje od 100 grama po kilometru), Korejci će pre toga u Frankfurtu predstaviti njegovu varijantu sa elektropogonom.

i10 Electric pokreće elektromotor sa 47kW/67KS, može do maksimalnih 130 km/h, dok mu autonomija sa jednim punjenjem baterija (16 kWh) iznosi oko 160 km.
Kako stvari sada stoje, Hyundai će tokom sledeće godine proizvesti limitiranu seriju ovog modela, ali samo za domaće, korejsko tržište.

Hyundai će inače u Frankfurtu osim ova tri modela izložiti i studiju iX-Metro, a o tome više OVDE.