
Volvo modeli S60 i V60 će krajem ove godine kupcima biti dostupni i sa novim četvorocilindričnim 1.6 GTDi benzinskim turbo motorom sa direktnim ubrizgavanjem (zapremine 1595 kubika, zadovoljava naravno Euro5 standard), i to u T3 i T4 verzijama.
U T3 varijanti ovaj motor razvija 110kW/150KS i 240 Nm obrtnog momenta (standardno uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem), dok u T4 verziji raspolaže sa 132kW/180KS pri 5500 o/min. i 240 Nm pri 1600 do 5000 o/min.(sa overboost funkcijom privremeno 270 Nm). Volvo S60 i V60 1.6 GTDi T4 će biti dostupni i sa šestostepenom Powershift transmisijom.

Pre Carisma sada S 60...
Zasto opet D za benzinca...
U Nemackoj ih vec ima od sredine 20 na vise...
1.6 i 180ks - treba probati...
@Panchev9
Da, Carisma GDI (gasoline direct injection), potpuno bezvezno stavljati oznaku "D" za benzinca!
Uželeće se budući vlasnici "proverenih" i "jednostavnih" motora. Ovi "down size" će vlasniku, osim u nabavci, "kad-tad" na nos trgnuti, što kroz cenu redovnog servisiranja, a što kroz cenu vanrednih opravki...
Trebalo je da stave "običan" 1,6 od 75 ili eventualno 80 ks ... To bi bila pobeda "razuma" nad "emocijama" ...
@Moron
Vrati nas sve decenijama unazad... :)
A ja mislio uskoro na mesec...
@Moron
citao sam po forumima raznorazne diskusije u vezi ovih malih turbo-benzinaca, koliko su pouzdani, kako ce se pokazati, koliko mogu preci itd. Uglavnom opsti zakljucak je da su isti zluradi i sumnjicavi komentari bili i pre desetak godina za common-rail turbo dizelase, koji su se pokazali odlicnim!
Ipak verujem u modernu tehnologiju, drugo je pitanje da li je to forsiranje bas neophodno i da li mozemo da platimo...
Panchev9
Kakav "mesec"? Nekada pomislim da ovakav ekoloski "napredak" u auto industriji postaje potpuno besmislen... Uostalom, nisam čuo da uvode eko standarde za, recimo, goveda ili druge značajne emitente ...
carobnjak
Ako mene pitaš ili uporedis karakteristike dizela "pre i posle", pojava common-railaa je zaista bio čudo, prava revolucija. Pre toga si, recimo, imao volvo u seriji 240 sa motorom "čestkom" 2,4 D koji je išao skoro 145 km/h i ubrzavao oko 18 sekundi. Da povratiš ... Kao dete sam se vozio nekada u mečki W 123 300 D. Sve lepo dok ne staneš, jer tada trese da zubi ispadaju...
Danas voziš dizela i ( dok ne dodješ na pumpu ) pojma nemaš da voziš dizela. Dakle, to mogu da pozdravim - do neke mere.
Ovo sa down size benzinacaa nije trebalo, jer je održavanje preskupo u odnosu na klasičare, a motor ima i skupe delove, što nije bez uticaja ako dodje do kvara ...
@carobnjak
Ni u oznaci TDI nigde se ne pominje DIESEL iako to mnogi misle.Ustvari je skracenica od Turbo Direct Injection.
@milan
u pravu si ali kod svakog proizvodjaca oznaka "D" podrazumeva da je dizel u pitanju...
Uskoro ce isti ovi motori i menjaci biti dostupni za mnogo manje para u novom Focusu.
Steva
Pogledaj ovako. Mada 1,6 HDI od 110 ks u svakom 308 dodje sa 6. stepenim menječam, u focusu dodje sa 5. stepeni menjač, a onaj 6. stepeni moraš da doplatiš, tako da ja ne bih računao da će ovi novi 1,6 GTDI motori i menjači u focusu biti "standardni", već će se oni debelo plaćati ...
Kako god...smanjivanje je bezrazlozno...tehnologija i standardi se zaostravaju..konkurencija ih tera da to rade...uzevsi u obzir amortizaciju vozila kod prosecnog evropljanina , problemi sa tim motorima nastaju tek kada se vozilo nadje kod drugog ili treceg vlasnika ali u nekoj zemlji koja je uvoznik otpada iz evrope
Pa ni oznaka HDI nema DIESEL i sastavu-High Pressure Direct Injection....
@Moron
Mora se ići na smanjivanje kubikaže zbog propisa EU, a jasno je svima da je jedini način da se održi ista snaga, a smanji potrošnja, korišćenjem direktnog ubrizgavanja i turbina.
Tako je to kad birokratija i ekološki kreteni/fanatici diktiraju razvoj!
@Boris
Ovi iz zadnje recenice su isto... :)
Nema vecih birokrata u zadnje vreme od ekologa...
Ma, to savremeno je ekonomski krasno... Uzmes "savremenog" benzinca cija snaga odgovara snazi "klasicara" od 1,6 litara, a koji od "klasicara" trosi manje 10-15% i posle 100.000 km ustedis na gorivu mozda 1.500 litara goriva ili isto toliko EUR-a. "Savremenog" si u startu platio bar 2.000 skuplje ( pogledajmo, recimo, koliko kosta megane 1,4 TCE u odnosu na 1,6 16V ), za odrzavanje u tom periodu si platio verovatno bar 500-1000 vise ( jer ti motori, izmedju ostalog, "traze" najskuplja ulja ), drzava Srbija ti za svo to vreme daje nevidjene "podsticaje" za ekoloksku svest ( citaj: "nula" ), te, "ako Bog da" da ti se "savremeni" nije malo pokvario posle garancije, posle tih 100.000 km si, ako si ekoloski osvescen, "kratak" barem 1.500 EUR-a...
Naravno, u istu ekonomsku kategoriju sa savremenim benzincima spadaju i svi savremeni dizeli ...
@Carobnjak
Da, trenutno sam kao 'savremen'. Prosle nedelje sam sa loganom 1,4 presao par stotina km. Stigao tockovima na neka mesta gde SW ne moze ni pogledom... Sa vozilom koje kosta 2,5 puta manje, a trosi van grada oko 5 litara...
Problemu prevoza mozes prici razumom ili emocijama i komleksima, a 'prodavati' ih kao razum. Moze sve ...