
Zvanična premijera naslednika Lamborghinija Murcielago je zakazana za predstojeći Salon automobila u Ženevi (od 3. do 13. marta), a nekoliko dana pre promocije opet su procurele nove zvanične slike dugo očekivanog i dugo najavljivanog Aventadora LP700-4.
Italijanska fabrika je inače još ranije saopštila zvanične detalje o novom 6,5 litarskom V12 agregatu koje će pokretati novog sportistu (razvijen pod kodnom oznakom LP837).



Zvanični podaci kažu da ovaj V12 (težak 235 kg) razvija 515kW/700KS pri 8250 o/min. i 690 Nm obrtnog momenta pri 5500 o/min., u kombinaciji sa sedmostepenom Graziano ISR ("Independent Shifting Rod") transmisijom.





Zahvaljujući upotrebi ugljeničnih vlakana, novi Lamborghini je težak 1575 kg (raspored težine 43% napred i 57% nazad, odnos težina/snaga je 2,25 kg po KS), emisija CO2 iznosi 398 grama po km, potrošnja goriva je po navodima fabrike 17,2 litara na 100 km, dok se za zaustavljanje brine kočioni sistem sa diskovima 400x38 mm napred i 380x38 mm pozadi.

Takođe, novi Lamborghini će od 0 do 100 km/h ubrzavati za manje od 3 sekunde (tačnije - 2,9 sec), dok će maksimalna brzina iznositi 350 km/h.



Poznate su i dimenzije; dužina 4780 mm, širina 2030 mm (sa retrovizorima 2265 mm), visina 1136 mm, međuosovinsko rastojanje 2700 mm, rezervoar za gorivo je zapremine 90 litara, a točkovi su od 19 i 20 inča (gume 255/35 R19 napred i 335/30 R20 pozadi).

Lamborghini je inače 5. novembra prošle godine u fabrici Sant'Agata Bolognese i zvanično obeležio kraj proizvodnje modela Murcielago, koji je premijerno predstavljen još 2001. godine.
Za devet godina je proizvedeno ukupno 4.099 primeraka, a poslednji je Murcielago LP 670-4 Superveloce u "Arancio Atlas" boji (sa 670KS, maksimalna brzina 342 km/h, ubrzanje do 100 km/h traje 3,2 sekunde), koji je završio u vlasništvu švajcarskog kupca.



Kao što je pomenuto na početku, 81. Salon automobila u Ženevi počinje sledeće nedelje, ali je sajt Autogespot.com i pre zvaničnog otvaranja objavio prvi set fotografija Lamborghinija Aventador LP700-4 snimljenih na štandu italijanske marke u Ženevi.



Ivan Mitić – Autoblog.rs
Kuku lele ... :D
To je to,dalje nema. :D
Idealni vozni park po meni,ovaj razjareni bik (bas u ovoj boji) i novi CLS (perla beli ili crveni).
I kraj price. :D
Nista ja tu vise ne bi dir'o :D
Previse poligona da bi bila ljubav na prvi pogled za mene. ALi nadam se da ce imati isti efekat koji ima Banglova "petica" na mene i dan danas. :D
Samo bi malo promenio ova "ala Accord prednja svetla" i geometriju nosa(branika) i to bi bilo to. Ponavljam, u Ferariju nece ostati ravnodusni na ovo pa se radujem i njihovom "odgovoru".
P.S. Nikako ne mogu da prezalim odsustvo manuelnog menjaca na centralnoj konzoli. Ne kao alternativu automatici, nego kao svojevrsnom ukrasu, karakteristicnoj hromiranoj rucici i plocici sa prorezima za brzine. Detalj koji je dugo godinama dominirao kako kod Lamba tako i Ferarija do sredine 90-ih...
Uros Cuore Sportivo
Skoro si pomenuo radio?
Zar nije bila fora na starim Lambo automobilima upravo namerno nepostojanje radio uredjaja, zarad ugodjaja i sl...
Ili...
@Panchev9,
Spomenuo radio? Mislis na poziciju cd sharzhera? Ma ja mislim da je to cisto marketing fora, ne samo kod Lamboa vec i kod drugih SS automobila. Da li bi ti voleo da nemas radio u kolima? Ja svakako :D Ok je opijati se zvukom W12 motora pri veikim brzinama, visokim obrtajima ali koliko je to procentualno vremena u voznji ovog cuda? Zar ne?
Svakako bi voleo da IMAM radio u kolima. Da ne bude zabune.
@Uros
Brutalnu i fantasticnu masinu sa menjacem dobijes u Porseu :D Kao sto je npr Gt2rs...
http://www.netcarshow.com/porsche/2011-911_gt2_rs/1024x768/wallpaper_06.htm
O Gt2rs znas dosta sigurno,da ne pisem bzvz...
Inace,na AutoBlogu je zadnjih par dana vise bilo o slikama i renderima Aventadora nego u svim medijima zimus o prelasku Petrovica i Klea u inostrani klub :D Haha :D
@Panchev,
A radio(cd sharzher) sam spomenuo u kontekstu njegove neobicne pozicije. Slozices se da je atipican. :D A stoji da je muzika W12 orkestra nesto drugo i posebno...
@dusan,
Ne mislim na to nego vise na ovo:
http://www.themotorreport.com.au/wp-content/uploads/2009/07/2010_gallardo_lp550-2_interior.jpg
I ti kao ljubitelj Porshea slozices se da je nekako lepse.
dusan
Po pitanju sportaka sam saglasan sa tvojom teorijom nekih 20g... U stili "manje" para-Porsche, "vise" para Lamborghini...
Ala su "presli" hehehe... Istok je za nas zapad... :)
Uros Cuore Sportivo
Meni malo napadno deluje centralni deo table( nesto kao Panamera)... Ali sta sad...
Kada vec pricamo o radiu i istinskom uzivanju u zvuku motora...
Jedan od retkih auta koji nema friziran zvuk je Carrera GT, tj. zvuk koji cujete je dobijen bez specijalnih filtera u grani auspuha.
Pokusacu kasnije naci na YouTube taj klipo gde objasnjavaju kako se u vecini fabrika frizira zvuk, pa tako i svi Lamborghini modeli od Murcielaga pa ovamo imaju friziran zvuk.
Motor je valjda u V12 konfiguraciji, ne u W12? Ili ja nisam pratio na času...
@Panchev9,
Po pitanju enterijera sam najvise u nedoumici. Nagib ekrana navigacije je krajnje cudan a odsustvo menjaca na centralnoj konzoli mi itekako fali kao detalj. Ovako sa slika, da nije ove plocice Lamborghini nijedan detalj me nije "kupio". Nesto mi tu fali, tu mi je Aventador "najtanji".
Još kad bi imao ovakav zvuk, ali čisto sumnjam...
https://www.youtube.com/watch?v=foDcLUhUKqI
@Uros
Vidjao sam slike i drukcijeg menjaca,msm sigurno moze da se bira,ali ja sam stavio Gt2rs bas iz razloga sto je cistokrvni supersportista,Lp550 je nesto sto ne moze sa Gt2rs da stane na crtu...Ali porse je ulicni kralj,zato se nadam da ce uvek biti menjaca,svi vole menjac bre :D
@Panchev
Svi jaci modeli 911 su preko 150.000e,Gt2rs 250.000 :D
Iskreno,ali iskreno,nikad ne bih uzeo Lambo pored Porsea...Msm svaka cast Lambou na svemu sto je do sada imao,sto ima i to,ali mi je Porse Porse,nema dalje...Trenutno mi je najomiljeniji supersportak Gt2rs...
Inace,bas sam gledao polovnjake na nemackom sajtu...Zanimljivo da je Countach jeftiniji dosta i od Porse 959 i od Ferarija F40...Countach ima i za 100.000,Porse 959 ispod 200.000 nema,kao ni F40...
Inace,onaj Enterijer iz Panamere,sto kaze da ovo lici,prvo je tako nesto krenulo jos u Kareri Gt,samo sto je kod Panamere odradjeno sire,duze,lepse itd...
@dusan,
Bojim se da zivimo u svetu automobilizma gde se sve meri u stotinkama i da na ovom Lamborginiju manuelni menjac nema sta da trazi. :( Mislim pogledaj taj centralni tunel i pokusaj fizicki da ga zamislis. Ne vidim mu mesto nikako gde moze da stane. Jedino da bude kao na Aurisu... A seti se svojih postera iz klinackih dana i pozicije menjaca u enterijeru, njihovih izgleda. Konkretnoo kod italijana, za Porse me ne vezuju neka vizuelna secanja. Nisu bili toliko upadljivi. Pricam o detalju ne o efikasnosti istih.
Carrera GT ima ubedljivo najbolji zvuk, nešto najbliže zvuku bolida F1. Ferrari F355 je isto imao strašan zvuk, ni nalik V8 motoru... Naslednici ne mogu ni da mu pridju, posebno F430. Kad sam ga čuo prvi put uživo, totalno razočaranje, ko neki nabrijani civic.
dusan
Mislim na "normalnije" varijante... Ne GT2rs ili kako vec...
A u tom slucaju pariteta je Lambo skuplji...
@Uros
Meni je oduvek Porse bio NO.1...
A u ovom Aventadoru mi je ovako bez menjaca skroz nekako...ne znam...
Po zvuku inace,oduvek volim britanske i americke V8-ice...
Jaguar Xkr,Aston V8 vantage,ili stari Mustang...
@Panchev9
Nije poenta biti skuplji...
Porse nudi ono sto Lambo ne nudi,to je voznja...Bilo na stazi ili na ulici...
Porse uklopi ono sto ne moze niko.
@dusan,
Ne diram ti ja Porse, ne moras da se pravdas. :D Cenim tu marku ali posto nisam vozio nijedan ne mogu da mu se divim sa vozacke strane. Ovako kao "navijac iz fotelje" u svetu automobilizma reagujem na ono sto vidim ocima i taj utisak kod Porsea mi je tanak. Za sada su mi tu ti drugi nabrojani uz italijansku 3-ku "efektniji". Taj menjac necu prezaliti nikad i presudio sam da mi se ovakav enterijer nimalo ne svidja. Gde su shtepovi na sedistima, neki bik proshiven, neki merac na konzoli... Kapiram da ce biti boljih i specificnih edicija i samim tim drugacijeg enterijera ali dotle...
dusan
Ne pricam o poenti...
Nego da je cinjenica da je Lambo sa cenama iznad...
Moze i Porsche da su tunira i da bude milion ojra itd... Ali nije o tome rec...
Posto mi se enterijer nije mnogo dopao, mogu samo da kazem da je ovo jos jedan primer kako je vrlo malo automobila uspelo da bude TOP i spolja i iznutra... Aventador je sa odlicnim eksterijerom, ali sa manje dobrim enterijerom...
@PITBULL
Pogledaj gore o cemu se pricalo,i zasto sam pomenuo Gt2rs...Pa pokusaj da shvatis.
@Uros
U pravu si ovo za enterijer,sedista itd...Barem je bik trebao na dosta mesta da bude...Ja kao obozavaoc i ljubitelj Porsea,imao sam i prilike da se vozim(da vozim nesto tada nisam hteo),skupa igracka,a tudja,911(996),kabriolet,ali ne mogu da se setim koja verzija bese...
@dusan
Pa menjac ima i Korveta,Viper,Ford GT itd.
Tebi mozda izgleda suplje,ali moderan auto ima menjac na volanu,kao u F1.
Volim i ja menjac,ali uz ovakva kola sa butalnim performansama,vise ide ovakav menjac koji menja brzine u treptaju oka.
@Panchev9,
Da,ali mene niko ne je*e ni 2%... :D Ali kad vec inisitiras. Lamborghini Miura bi bio vrlo lep clanak! :D
@pitbull
ako je najbitnije da menjac promeni brzinu u treptaju oka, zasto se ovde uopste i natezes oko dizajna. I meni se vise svidja auto koji ima klasicnu rucicu menjaca. Ne volim promene samo radi promena. Pa mnogo ljudi cak i kad ne menja brzine iz neke navike ponekad drzi ruku na menjacu. Tako da ne vidim sta je tu strasno ako se nekome ne svidja ne postojanje klasicne rucice. I ja gotivim Ferari, ali bi vise voleo kad bi u novijim modelima postojala klasicna rucica. Ne znam, mozda ako jednog dana budem navikao da vozim auto bez klasicne rucice, promenim misljenje ako mi tako bude vise odgovaralo. Inace ta centralna konzola na ovom Lamborginiju je stvar koja je i meni bas upala u oko, u negativnom slmislu. Nekako kao da su se smorili od dizajniranja, i to na kraju onako preko **rca isfuserisali!
@toma
To je bio odgovor sto se tice samo menjaca,da mu pojasnim zasto nema klasicne rucice.
Jer covek ne moze da promeni tako brzo kao sekvencijalni menjac.
Sto znaci gubljenje vremena u ubrzanju.
Zato su ovde pedalice,kao i u formuli 1.
Dizajn je najbitniji,zato su Lambo i Ferrari ono sto jesu.
S tim sto je meni Lambo iznad Ferrarija.
To je ono sto odvaja i premiuim trojku od ostalih.