
Na sajmu automobila u Ženevi, Ford otkritiva radikalno novo vozilo B-MAX, pružajući blagovremen uvid u uzbudljive inovacije koje je Ford namenio evropskom tržištu malih automobila.
B-MAX prikazuje jedinstven, nov dizajn karoserije koji eliminiše ustaljen B
stub i predstavlja dvostruka klizna vrata. Ovaj inovativni oblik, za koji već
postoji projekat za izradu, obećava najbolji pristup kabini u klasi malih
vozila, zajedno sa udobnođću i prilagodljivošću bez premca.
Razvijajući sadržaje iz dizajnerske studije iosis MAX iz 2009-te, dinamični i
moderni B-MAX ilustruje kako Fordovov jezik kinetičkog dizajna može da pređe u
vozilo jedinstvene nove forme.
Inovacije se nastavljaju unutar kabine, gde se nudi izuzetno prostran i
prilagodljiv prostor za tako kompaktno vozilo. Upotreba kvalitetnih materijala
govori o tome da mali, praktični automobili takođe mogu da budu udobni i dobro
opremljeni.
“Sa veoma popularnim modelima S-MAX i Galaxy, kao i skorim, potpuno novim C-MAX
i Grand C-MAX automobilima, Ford je potvrdio svoju istorijsku brigu za uvođenje
inovacija i stila na tržište svestrano upotrebljivih vozila”, rekao je
predsednik i glavni izvršni direktor Ford Evropa, Stefan Odel /Stephen Odell/.
“Novi B-MAX šalje signal da je Ford spreman da na tržište malih
automobila uvede smelo razmišljanje. Sa svojim jedinstvenim rešenjem za vrata i
kinetičkim dizajnom, B-MAX šalje snažnu poruku kupcima koji traže kompaktno,
moderno i okretno vozilo, da će uskoro imati nov i uzbudljiv izbor”, dodao je
on.
Nova vizija za kompakt vozila
B-MAX pruža uvid u neke uzbudljive ideje razvijene u Fordu za potrebe evropskog
tržišta malih automobila. Na osnovu Fordove sveobuhvatne B platfome – koju deli
sa veoma uspešnom novom Fiestom, - B-MAX na salonu u Ženevi ističe viziju
kompanije o kompaktnom vozilu koje kombinuje izvanrednu prostranost i
svestranost sa modernim dizajnom.
Sa nešto više od 4 metra dužine, B-MAX je samo 11 cm duži od Fieste sa petoro
vrata i puna 32 cm kraći od novog C-MAX-a.

Sa tako izuzetnim polazištem, B-MAX je u idealnoj poziciji da se suoči sa
brzorastućim zahtevima za automobilima malih dimenzija, koji više odgovaraju
prenaseljenim urbanim zonama, ali bez žrtvovanja unutrašnjeg prostora i
udobnosti.
“Sa modelom B-MAX smo krenuli smo u stvaranje vozila koje sadrži duh smanjenog
S-MAX-a“, rekao je izvršni direktor odseka za dizajn u Ford Evropa,
Martin Smit /Smith/. “Mi smo želeli da pokažemo da mali automobil može da
bude veoma prostran i praktičan iznutra, a da pri tom zadrži uglađenost i
dinamični izgled koji su S-MAX učinili toliko popularnim.“
Jedinstvena rešenje za vrata bez stubne potpore
Ključna inovacija na modelu B-MAX je uvođenje ideje jedinstvenih vrata bez
stuba, što obećava novi nivo udobnosti i prilagodljivosti u malim automobilima.


Novi pristup izradi karoserije eliminiše uobičajenu B potpornu konstrukciju na
rubovima otvora prednjih vrata, koji povezuje kroz i pod. Umesto toga, stranice
karoserije su bez stubova i u vozilo se ulazi kroz standardna prednja vrata,
ili kroz zadnja klizna vrata koja se nezavisno otvaraju prema nazad.
Ova inovativna forma - koja je već pripremljena za proizvodnju - nudi komotan,
nesmetan i udoban pristup kabini koji je najbolji u klasi, sa velikim ničim
ometanim otvorom, što ga čini praktičnijim i fleksibilnijim nego ikada.
“Naš rad dizajnerskoj studiji iosis MAX pokazuje prednosti koje forma vrata bez
nosećeg stuba može da ponudi vozilima MAV stila“, rekao je Martin Smit. “Sa
rešenjima koja su spremna za proizvodnju, a koja se odlično uklapaju u
sveobuhvatni dizajn vozila, B-MAX podiže tu ideju na sledeći nivo.”
Nenadmašna prilagodljivost unutrašnjosti
B-MAX komninuje formu vrata bez stubne potpore sa prilagodljivim i za
korišćenje jednostavnim sistemom sedišta, a rezultat je unutrašnjost koja nudi
nenadmašnu praktičnost i svestranost.

Sa otvorenim prednjim i zadnjim vratima dobija se otvor čiste širine od preko
1,5 metra, što omogućava izvanredan pristup unutrašnjosti vozila. To je skoro
dvostruko veća širina od onoga što nudi konkurencija sa alternativnim izborom
otvaranja vrata, čime se značajno olakšava pristup zadnjim sedištima, pogotovo
deci do njihovih sedišt, kao i pristup prtljažnom postoru.
Ukoliko se sklope zadnja obarajuća sedišta podeljena u odnosu 60/40 i prednje
suvozačko sedište, dobija se prostran, ravan tovarni prostor, naročito podesan
za bočno smeštanje kabastih predmeta, kao što su kutije sa nameštajem, ili čak
bicikl.
Kada se obori prednje suvozačko sedište, u prostor je moguće smestiti i
predmete dužine do 2,35 m.
Visinom sedenja koja je za 11 cm viša nego kod Fieste, B-MAX pruža izuzetno
prostran smeštaj za putnike. Vozač ima koristi od visoke ’komandne’ pozicije,
dok je su za putnike zadnjem sedištu značajno povećani prostori za noge i
glavu.
Projektovan za izuzetnu bezbednost
U toku rada na dizajnu i priprema za proizvodnju jedinstvene karoserije bez
stubnog nosača na B-MAX modelu, Fordovi inžinjeri su obezbedili da takav sklop
ima isti izvanredan nivo zaštite u slučaju nesreće, kao i ostali Fordovi
proizvodi sa konvencionalnim konstrukcijama.
Da bi bočne strane karoserije bile propisno zaštićene u slučaju udara,
konstrukcije i prednjih i zadnjih vrata su značajno ojačane ultra jakim, tzv.
Boron čelikom i to na ključnim mestima koja podnose puno opterećenje, tako da
konstrukcije svih vrata zajedno apsorbuju energiju udara kao “virtuelni B
stubni nosač”.
Specijalna sigurnosna blokada i ojačani mehanizmi brava osiguravaju da vrata
ostanu čvrsto pričvršćena za krovnu i podnu konstrukciju u momentu udara i
omogućavaju da prednja i zadnja vrata zajedno deluju kao zaštita za putnike.
Kombinovanjem ovih mera sa ostalim konstrukcionim poboljšanjima na karoseriji,
kao i sa najnovijim strogim tehnološkim sistemima, dobijen je dizajn karoserije
koji je u saglasnosti sa najvišim sigurnosnim standardima.
“I ranije je bilo je mnogo pokušaja da se predstavi dizajn karoserija bez
stubnog nosača, ali ovog puta se to i ostvarilo!” objasnio je Martin Smit.
“Ford B-MAX pokazuje kako novi oblik može da bude nenadmašno praktičan, ali da
u isto vreme postigne i vanserijsku bezbednost”.
Kompaktan, sportski i moderan
Spoljašnji izgled modela B-MAX pokazuje kako Fordov jezik kinetičkog dizajna
može da se primeni kod vozila novog, jedinstvenog oblika, kreirajući kompaktan,
sportski i moderan automobil, koji daje poseban pečat popularnoj Fordovoj MAV
liniji.
„Inspiraciju za razvoj modela B-MAX naši dizajneri su našli u ranijoj studiji
iosis MAX, baziranoj na novoj, uzbudljivoj viziji naših kompaktnih MAV vozila“,
rekao je Martin Smit.
„Dok ovaj automobil deli crte kinetičkog dizajna sa skorašnjim Fordovim
modelima, jedinstveno rešenje za vrata i kompaktnu veličinu daju B-MAX-u
poseban identitet.“
Atraktivni prednji izgled vozila sadrži smelu, novu varijantu Fordove
trapezoidne rešetke, sa pet snažnih horizontalnih delova koji su hromirani.
Ispod toga tanka, niža rešetka, finiširana sjajno-crnim lakom, doprinosi vizuelnoj
stabilnosti prednjeg dela i ističe sportski, širok stav ovog vozila.
Ostali elementi kinetičkog dizajna uključuju jaku grafiku prednjeg osvetljenja,
mišićave bočne linije sa svojim moćnim, uočljivim kanalicama, karakterističnu
liniju prozora kod kojih je zadnji deo podignut, kao i upadljive maske na
naplacima.
Jasan i smeo trodimenzionalni površinski izgled stranica karoserije pomaže da
se izbegne visok, nezgrapan izgled, što je uobičajeno u ovoj klasi vozila, a
krasi ga i novi, jedinstven i moderan “cik-cak” izgled zadnjih vrata.
Svojim karakterističnim rešenjem za prozorska stakla, zaobljenim na vratima
koja se podižu i tankim zadnjim svetlima koja su podeljena vratima, zadnji deo
B-MAX-a veoma podseća na S-MAX. Snažne horizontalne linije doprinose da se
istakne širok i samouveren stav vozila.
B-MAX je finiširan visokim sjajem, u toplom i inovativnom metalik-braon tonu.
Farbaske radove su upotpunili naplaci od 18 inča od lake legure, sa po 5 žbica
u obliku slova Y, što je preuzeto iz dizajna točkova na modelu S-MAX.
Prostran i prvoklasan enterijer
Za tako kompaktno vozilo, unutrašnjost modela B-MAX nudi neobičnu prostranost i
prilagodljivost. Kabina je besprekorno opremljena savremenim, visoko
kvalitetnim materijalima, ukazujući na činjenicu da mali, praktični automobili
takođe mogu da budu komforni i dobro opremljeni.

Sa svojom smelom grafikom i izvajanim površinama, unutrašnjost dalje razvija
teme kinetičkog dizajna iz Fordovih malih i srednjih automobila.
Karekterističan izgled podrazumeva vitku, kao krila formiranu sekciju gornje
instrument table, koja doseže sve do vrata, kao i isturenu centralnu konzolu,
koja se spušta ka dole, od instrument table do prostora između prednjih
sedišta.
Kabina je zadržala energični, sportski osećaj koji je vladao u Fordovim malim
vozilima, ali je istovremeno uvela više prvoklasnih i dekorativnih elemenata
koji se sreću u većem modelu C-MAX.
Upravljački mehanizam je zasnovan na poslednjem Fordovom HMI (Human Machine
Interface) pristupu, sa velikim, 6-inčnim touch screen ekranom postavljenim u
sredinu gornje instrument table, iznad dobro poznate konzole u stilu mobilnog
telefona.
Kao odgovor na sve prefinjenije ukuse kupaca koji žele sve kompaktnija vozila,
unutrašnjost B-MAX modela je opremljena najkvalitetnijim materijalima, u
otmenom i modernom braon koloritu.
Gornja instrument tabla je odvojena od vrata prvoklasnom prirodnom kožom u
crnoj boji abanovine, uz kontrast koji daju bronzano-braon kopče. Prednja
sedišta imajukožom obloženi sedalni deo, koji je u dobroj kombinaciji sa
centralnom tablom, na kojoj se nalaze tehnički detalji u crno-braon
kombinaciji.
Ostali detalji, dodati radi elegancije i sportskog utiska, uključuju i tamno
braon, metalik završnu obradu na kosini centralne konzole i postojanu podnu
oblogu od tkanine protkane kožom u crnoj boji sa bronzano-braon detaljima.
Izuzetan osećaj prostora u kabini je pojačan staklenim krovom, koji
pokriva kompletnu krovnu površinu.
Pogonski sklop sa ultra niskom emisijom CO2
B-MAX je opremljen pogonskim sklopom sa ultra niskom emisijom CO2,
najmodernijim 1,0-litarskim benziskim motorom Ford EcoBoost sa tri cilindra,
koji je „sparen“ sa Fordovim Auto-Start-Stop sistemom.
Fordov EcoBoost motor sa tri cilindra je prvi put prikazan u Start koncept
vozilu na sajmu automobila u Pekingu 2010. godine /Beijing Motors Show/ i
predstavlja još jedan dodatak svetskoj familiji Ford EcoBoost motora.
Kao i četvorocilindrični EcoBoost motori od 1,6 i 2,0 litra, nedavno
predstavljeni u Fordovim srednjim i malim automobilima, i 1.0-litarski motor
kombinuje direktno ubrizgavanje goriva, turbopunjenje i dvostruko bregasto
vratilo sa nezavisnim, promenljivim vremenom otvaranja ventila - za postizanje
značajnog smanjenja potrošnje goriva i emisije ugljen-dioksida.
Koncipiran tako da zameni veće, konvencionalne četvorocilindrične benziske
motore, Fordov EcoBoost trocilindrični motor trenutno prolazi konačnu doradu
pre puštanja u proizvodnju.
Jednolitarski Ford EcoBoost motor koji se nalazi u modelu B-MAX-u u kombinaciji
sa visoko efikasnim Ford PowerShift automatizovanim šestostepenim prenosom sa
dvostrukim suvim kvačilom, predstavlja spoj ekonomične potrošnje goriva sa
dobrim odzivom koji pruža ručni menjač i udobnost koju obezbeđuje kencionalni
automatski prenos.
“B-MAX pokazuje Fordovu posvećenost da obezbedi potrošačima nova vozila sa
inovativnim rešenjima” rekao je Stefan Odel. “Mi verujemo da će ovde prikazani
novi koncepti i tehnologije imati značajan uticaj na tržište malih automobila.”
Izgled 21. veka za model Ford Ranger Wildtrak
Potpuno novi model Ford Ranger Wildtrak premijerno će biti prikazan na Sajmu automobila u Ženevi 2011. To je sportski, kompaktan pick-up koje isporučuje impresivnu snagu i bezbednost, uz izvanredno nisku potrošnju goriva i značajne sposobnosti. Izgleda robusno i snažno, a njegov izgled dodatno je upotpunjen najnaprednijim sistemima za udobnost i brojnim naprednim tehnologijama.

Prodaja novog modela Ford Ranger u celom svetu bi trebalo da započne u drugoj polovini 2011. godine. Opremljen je nizom naprednih, "pametnih" funkcija koje ga čine jednostavnijim, sigurnijim i zabavnijim za vožnju. On takođe ima i jedinstven sistem kamere za nadgledanje vožnje unazad (Rear View Camera System), na kojem se slika sa kamere prikazuje na unutarnjem retrovizoru, što značajno poboljšava vidljivost i pojednostavljuje priključivanje prikolice.

Da bi se postigla bezbednost vodeća u klasi, novi Ranger koristi niz različitih tehnologija, uključujući elektronski sistem za nadzor stabilnosti vozila (Electronic Stability Program -ESP), koji mu pomaže da održi planirani smer vožnje nezavisno od uslova na putu. Ranger je, takođe, opremljen tehnologijama kao što su satelitska navigacija i Bluetooth® glasovno upravljanje, koje se obično mogu pronaći samo na vozilima premium ili luksuzne klase.

Wildtrak daje jedinstven izgled celoj familiji vozila Ranger, a posebno će se dopasti vozačima i putnicima koji traže vozilo koje mogu kombinirano da koriste za posao, zabavu i slobodne trenutke.
Vertrek konceptni automobil - kinetički dizajn doveden do višeg nivoa
Fordova vizija elegantnijeg, još više sportskog i luksuznijeg SUV vozila biće premijerno prikazana u Evropi na Sajmu automobila u Ženevi 2011. Ford Vertrek konceptni model prvi put je prikazan na međunarodnom sajmu automobila u Severnoj Americi u januaru, a daje naznake kako će izgledati nova generacija vozila Kuga, s vodećim dizajnom i potrošnjom goriva u klasi.

Vertrek konceptni automobil utemeljen je na Fordovoj globalnoj platformi vozila C segmenta, što uključuje potpuno novi proizvodni program vozila Ford Focus i najnovije modele vozila C-MAX i Grand C-MAX. Predstavlja viziju vrhunskog dizajna i vrhunskog inženjeringa kompanije Ford, koji bi trebalo da privuku i zadovoljei ukus kupaca SUV modela širom sveta.
Potpuno novi plug-in Focus Electric
Potpuno novi Focus Electric, prvi Fordov električni automobil premijerno je prikazan na međunarodnom sajmu automobila u Severnoj Americi u januaru, a u Evropu dolazi 2012. Verzija popularnog Fordovog kompaktnog automobila s nultom emisija i nultom potrošnjom goriva biće vodeći model u brzo rastućoj floti hibridnih vozila kompanije Ford. Prodaja plug-in i potpuno električnih vozila u Evropi i Severnoj Americi će započeti najkasnije do 2013.

Focus Electric je napravljen tako da obezbedi zadovoljavanje većine
svakodnevnih voznih potreba. Utemeljen je na potpuno novom, elegantnom i
sofisticiranom modelu Focus s petoro vrata, takođe napravljen na globalnoj Ford
platformi vozila C segmenta iz koje su proistekle benzinske i dizel verzije
modal Focus čija će prodaja uskoro krenuti u Evropi i Severnoj Americi.
Kad stigne u Evropu, 2012. godine, Focus Electric će uvesti nove funkcije
razvijene posebno za električna vozila, a koje podstiču užitak u vožnji
električnog vozila na najefikasniji način.
Focus Electric je jedno od pet novih električnih vozila iz Fordove strategije
“elektrifikacije”. Prve isporuke prvog električnog vozila iz Forda, modela
Transit Connect Electric, počele su u Severnoj Americi krajem prošle godine,
dok se u Evropi očekuju kasnije, tokom 2011.
Već priznata, kombinovana hibridna struktura u modelu C-MAX Energi
Ford dovodi hibridna električna vozila u Evropu i predstavlja na Sajmu automobila u Ženevi model C-MAX Energi plug-in hibridno vozilo, prvo od dva elektrificirana modela nastala na bazi vozila C-MAX s pet sedišta. Pridružiće mu se model C-MAX HEV, a prodaja oba vozila krenuće u Evropi 2013. godine. Imaju nisku potrošnju goriva i malu emisiju štetnih gasova, upadljivog su dizajna karoserije i imaju fleksibilnu unutrašnjost.

Ford je iskoristio svoje dugogodišnje iskustvo s hibridnom tehnologijom na tržištima Severne Amerike -- model Escape Hybrid lansiran je na to tržište 2004. - i razvio je potpuno nove modele C MAX HEV i C MAX Energi na svojoj novoj globalnoj platformi vozila C segmenta, donoseći kupcima veću mogućnost izbora, praktičnost i eleganciju kroz ove porodične modele.
Nulta emisija štetnih gasova sa praktičnim modelom Transit Connect
Predan rad kompanije Ford na globalnoj elektrifikaciji vozila jasno se može videti na prikazanom modelu s nultom emisijom štetnih gasova, Transit Connect Electric, koji će biti izložen u Ženevi.

Nastao na bazi modela Transit Connect Kombi, ovaj model jedno je od nekoliko
Ford električnih vozila koje se trenutno ispituje u Velikoj Britaniji, a
opremljeno istim baterijskim električnim pogonom kao Transit Connect Electric
Van, čija će prodaja u Evropi krenuti kasnije ove godine.
Transit Connect Electric Van potpuno je električna verzija nagrađivanog lakog
komercijalnog vozila Transit Connect s produženim međuosovinskim razmakom.
Razvijen je u saradnji s Fordovim američkim partnerom za električna vozila,
Azure Dynamics, opremljen zaštićenim električnim pogonom na baterije Force
Drive™ i kompletom naprednih baterija marke Johnson Controls-Saft.
Novi Mondeo ECOnetic sa emisijom CO2 od 114 g/km i poboljšanje pogonskih agregata za velike Ford automobile
Ford proširuje vodeću familiju
svojih modela s verzijom Mondeo ECOnetik., s emisijom CO2 od 114 g/km i uvodi u
proizvodni program dodatno poboljšane pogonske agregate za svoje modele Mondeo,
S-MAX i Galaxy.
Novi i efikasan 1,6-litarski motor Ford Duratorq TDCi, maksimalne snage 115 KS
(85 kW), pridodat je već bogatom proizvodnom programu motora koji su u ponudi
za velike Ford automobile. Istovremeno, sistem automatskog pokretanja i
isključenja motora - Ford Auto-Start-Stop odsad je dostupan za modele manje
zapremnine, kao i za nedavno uveden 1,6-litarski motor Ford EcoBoost (160
KS/118 kW).
Kombinacija 1,6-litarskog Duratorq TDCi motora i sistema Ford Auto-Start-Stop
dobar je temelj i za novi Ford Mondeo ECOnetic, koji postiže emisiju CO2 od
izvanredno malih 114 g/km.
Novi Metal Ka iz Fordovog programa Individual dizajna
Mali Fordovi automobili još će se više isticati u gomili s
novim, upadljivim dizajnom. Novi Metal Ka deo je Fordovog programa
Individualnog dizajna, osmišljenog da savršeno pristaje uz upadljiv i privlačan
spoljni dizajn.
Metal Ka deo je kolekcije opcija iz Fordovog programa Individualnog dizajna –
inicijative koja se odnosi na mala, srednja, velika i luksuzna Ford vozila.
Izložen pored već priznatih verzija Ka u sklopu Fordovog programa Individualnog
dizajna, Metal Ka predstavlja Tattoo varijantu koja je bila jedna od tri
individualne Ka opcije, od kojih je prva premijerno prikazana prilikom
lansiranja modela Ka na tržište, 2008. godine.
Potpuno novi model Ford Fiesta RS za svetska reli takmičenja biće u punom sjaju
izložen na Sajmu automobila u Ženevi, a tamo će stići pravo s relija u
Švedskoj, prvog kruga nadmetanja u sklopu svetskog reli prvenstva 2011. Ford
WRC challenger s pogonom na sva četiri točka je varijanta najprodavanije
drumske verzije modela Fiesta.

Razvijen je na bazi reli automobila Fiesta S2000, s kojim je britanski partner M-Sport, uz podršku Ford Evropa, svojim Blue Oval timom osvojio prvo mesto na reli takmičenju u Monte Carlu 2010. Deo je novog doba koje započinje u svetskom reli prvenstvu, s trendom revizije i uvođenja formule za manje troškove koja će se primjenjivati od ove sezone.
PR Grand Motors