
Švedski Koenigsegg je za prošlogodišnji ženevski salon automobila pripremio svetsku premijeru svog novog modela nazvanog Agera, dok je ove godine na istom mestu predstavio i njegovu jaču, R varijantu.
"Standardna" Agera (čija težina iznosi 1290 kg) ima V8 motor sa 940KS i 1100 Nm obrtnog momenta.

Novu Ageru R pokreće 5,0 litarski V8 twin-turbo agregat sa 820
kW/1115KS i 1200 Nm obrtnog momenta (u kombinaciji sa sedmostepenim menjačem),
što ovaj model čini najjačim Koenigseggom ikada. Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi samo 2,9 sekunde, dok je maksimalna brzina "više od 420 km/h."
Težina Agere R iznosi 1330 kg, dužina je 4296 mm, širina 1998 mm, visina 1120 mm, a međuosovinsko rastojanje 2662 mm.
Ivan Mitić - Autoblog.rs
Ipak mu nije bila dovoljna ni tolika snaga da skunu Veyron sa krova, da je supratno oglasili bi to na sva zvona...
@STrider
A ni 700 kg manja masa.
Tako je to kad ga pravi neki bogatas iz hira a Veyrona ceo tim inzenjera,jer ipak je pod VW-om.
Kao i Lambo,otkad je pod Audijem,jos vise shije nego ranije :D
@PITBULL
Pa da, tako je isto bilo i sa proslim modelom, dzabe sto je imao polji odnos snage i tezine kada tu snagu ne prenosi na put kako treba. Veyron se godinama projektovao u tajnosti samo da bi kada se pojavi postao ono sto je danas-ziva legenda, prvi auto koji razvija preko 400km/h i ako se ne varam 2.5s do 100 (obicna verzija, ne SuperSport). Kocnice zaustavljaju sa 400km/h do 0 za samo 10s. Tesko da ce silni rekordi koje je on postavio ikada biti nadmaseni, posto ekolozi sve vise pritiskaju proizvodjace
Vejron kosta 4 miliona eura da se proizvede, konstruisan je samo da bi se pokazalo gde su granice moguceg, nije profit na prvom mestu
Cini mi se da je menjac sa duplim kvacilom prvi put konstruisan za Vejrona a posle se pojavio DSG u fauveu (ispravite me ako gresim)
Bice tesko "objasniti" Vejronu a da taj automobil kosta manje od 3-4 miliona