
Sem novih verzija modela X1 i serije 6, BMW je osvežio i paletu motora u seriji 5, dok je BMW 5 Gran Turismo dobio i M Sport paket.
Tako će od ove jeseni kupcima u Evropi biti na raspolaganju i serija 5 sa novim 2,0 litarskim četvorocilindričnim turbo benzincem, i to u dve verzije: sa 184KS i 270 Nm u modelu BMW 520i i sa 245KS i 350 Nm u modelu BMW 528i.
520i sedan 0 do 100 km/h ubrzava za 7,9 sekunde (automatik: 8,0 sec), 520i Touring do stotke stiže za 8,3 sec (automatik: 8,4 sec), najveća brzina iznosi 227 km/h (automatik: 226 km/h) za sedan i 220 km/h za Touring model.
Prosečna potrošnja goriva za 520i sedan iznosi 6,8 – 7,0 l/100 km (automatik: 6,5 – 6,7 l/100 km).
BMW 528i sedan 0 to 100 km/h ubrzava za 6,2 sekunde (automatik: 6,3 sec), a BMW 528i Touring za 6,4 sekunde (automatik: 6,6 sec). Maksimalna brzina je 250 km/h za sedan i 244 km/h za Touring model (bez obzira na menjač)
BMW 528i sedan troši 6,8 – 7,1 l/100 km (automatik: 6,5 – 6,8 l), dok emisija CO2 iznosi 159 – 165 g/km.
Novost u ponudi je i model BMW 520d EfficientDynamics Edition, koji pod haubom ima 2,0 litarski četvorocilindrični dizelaš sa 184KS i 380 Nm (potrošnja po fabričkim podacima iznosi 4.5 l/100 km a emisija CO2 je 119 g/km).

Dalje, BMW 525d je dobio 13KS više, pa četvorocilindrični dizelaš razvija 218KS i 450 Nm, šestocilindrični dizelaš u BMW-u 530d je pojačan na 258KS i 540 Nm, dok BMW 535d sada raspolaže sa 313KS i 630 Nm obrtnog momenta.
U ponudi je takođe i BMW 550i Touring sa V8 benzincem od 300 kW/407KS, kao i više modela sa xDrive pogonom na sva četiri točka (528i xDrive, 535i xDrive, 550i xDrive, 525d xDrive, 530d xDrive i 535d xDrive).
I na kraju, BMW 5 Gran Turismo će od jeseni dobiti i opcioni M sport paket, koji između ostalog podrazumeva i aero body kit, nove izduvne cevi, M alu točkove od 19 inča (opciono i od 20 inča), M sportska sedišta i volan, sportski podešeno ogibljenje...


Ivan Mitić – Autoblog.rs
ovaj 28 motor je udarac konkurenciji....ko ne voli zvuk dizela, ko je pravi zaljubljenik u benzin, mali motor, jak, ekonomican....boles'
mada ne verujem da moze manje od 11-12 po gradu da trosi...
ima dobar i obrtni moment, ali tezak je to auto..
Ovi su obnovili skoro sve motore. Odavno nisu to uradili ovako odjednom. Ostavili su jos V8. Treba da dobije vise konja i TwinScroll turbine. Bila su govorkanja da ce to biti sa serijom 6, ali su izgleda to ostavili kao jedan od noviteta sa obnovljenim X6 i 7 u Zenevi, a tu ce biti i 6GC, pa ce biti sjajna promocija tog motora.
Au sta su sve izbacili, sve u "par dana"... :)
Iz vedra neba pa u rebra.
Dugo su cekali da izbace 2L motore ne znam zasto to rade, a i Audi isti fazon gura.
Kako nedostizan kad je u ponudi 3.0 D sa 313 ks i 630 Nm koji ima daleko bolju krivu obrtnog momenta od 320 CDI-a....
Ovaj 2.0i dijamant medju turbo motorima. BMW dugo nije imao u ponudi "mali" turbo benzinac, a sad od jednom izbaci najbolji motor u klasi.
@Marko
Js pricam o motoru sa jednom turbinom, onaj sa 313 ks i 630nm ima dve turbine i ima oznaku 40d.
BMW moze taj motor da nasvira i na preko 265ks, ali ipak zele da ga distanciraju od 35d (40d je kod sestice i sedmice oznaka). A to sto ima dve turbine a neki nemaju jos uvek (BMW je taj motor sa 2 turbine predstavio jos 2004. Daleke 2004.) je problem tih drugih. Ipak, da citiram Gagibu, zna se ko je AUTOINDUSTRIJA:) i ko vec decenijama pravi najbolje motore. Jbg. ako je nekima za utehu, BMW ima slabiji protok toplog vazduha u predelu vrata, u kabrioletima:)
@toma
Pogledaj koliko konja ima Carlsson Mercedes. 320 ks sa jednom turbinom a oko 240 onaj sa 4 cilindra. A ti proveri koliko moze AC Shnitzer i sl. Kada izbaci Mercedes motor V6 sa dve turbine ima da places, Tomice. Mada i ovaj sa 265 ks i 620 nm obavlja posao. Bmw_ov bezi samo malo u ubrzanju iako ima 2 turbine. 6,1 do 100 naspram 5,8 sek. :) I da napomenem da je kralj 4,2 tdi sa 350 ks. A8 ubrzava za 5,5. Zamislite to u A6. :)
@Mc
Mesas babe i zabe, ne mesaj fabricke i tjunirane Carlsson Mercedes...
Ne mesaj onda jaci meckin 350 cdi i bmw-ov slabiji 30d, vec 35d od 313 konja.
Samo mi reci da taj meckin motor ima neke sanse sa ovim na pravcu ??
Ali to je opet 4.2 tdi!?
BMW740 ima malo losije perfomanse a 1.2: manje od tog a8...a zamisli da ima 1000 kubika vise...
O cemu se ovde vodi rasprava uopste??? Cinjenica je da BMW pravi najbolje motore. CINJENICA!!! 100ps/l iz atmosferca za MB nikad nedosanjan san! 100ps iz dizela za MB (i Audi jos uvek) misaona imenica! Pa Merc tek iz 5.5 twinturboa, i to tek u performance paketu izvlaci 100ps/l, a i to na jedvite jade... :D
@McLaren
Deckicu, petica sa novim 35d motorom ubrzava za 5.5sec. Aj sad trk na plakanje, a ako je po tvom ja necu jos duuuugo vremena da placem. Na protiv:):D:)
pazi ovaj stari 35d (odnosno 40d):
http://www.digitaltuning.ch/prodotti.php?m=2&s=1&mode=2&keyword=bmw&offset=300&rows=25&order_by=products_id&sorting=ASC&id=3619
i to bez tuniranja, prepravki (koje inace rade carlson, alpina, brabus, i ostali) i raznih drugih modifikacija. Samo ubacis "kutijicu" za nekoliko stotina evra.
@McLaren
e da, sto se tice plakanja. Da li znas da ce u vreme kad mercedes bude izbacio taj V6 biturbo, BMW imati tri-turbo:)))) To mu dodje oko 360-370 ks i 750Nm. A sprema se i sportska M50d verzija sa preko 400ks. Oces maramicu?
@Nemanja
Ne budi smesan, 350 je samo oznaka, ima jednu turbinu i najbolje performanse. Ima obrtni moment kao Bmw sa dve turbine. :) Toma, kako malo slabije, skoro celu sekundu bezi A8. :D Pogledaj test 535 d i videces 5,8 sek. :) Mozda 640d bude mogao 5,6. Sto se tice M i AMG-a, tu je AMG zakon. Dere ga godinama, drace ga i dalje. :)
@loshmi
Ih rasprava...nemoj da si neozbiljan. Postoje neke nepobitne, argumentovane i utemeljene činjenice koje "cinici i fariseji" pokušavaju da ospore sa: "Aaaa videćete vi, aaa samo polako do kraja godine ili do kraja one tamo ili do kraja decenije, aaa plakaćete...aaa ne znate vi kako grmi i kako se čuje...aaaa"
I gde ti tu vidiš raspravu???!! :))))
@McLaren
Moram nešto da ti kažem za taj obrtni momenat. Neuporedivo je bitnije kako ga agregat isporučuje nego kolika je maksimalna vrednost obrtnog momenta. Pod tim kako ga isporučuje se podrazumeva u kom režimu rada (pri kom broju obrtaja) motor isporučuje najveću silu. Pokušao sam ovo da uprostim koliko sam mogao.
E sad ako si zainteresovan mogu da nastavim edukaciju na tom polju i da konačno ukapiraš zašto su BMW motori tako superiorni...i neću ti naplatim ništa, nemaš sekiracije... ;))
@McLaren
izgleda da je za razliku od ljubitelja BMW-a, obicaj ljubitelja mercedesa da zive u proslosti (znas ono mi pre 125 godina, i tako to). Zasto gledas stare BMW motore. Evo ti zvanicno saopstenje. Cak i novi 530d sa jednom turbinom i automatikom ubrzava za 6.0sec:
The BMW 530d Sedan and Touring models accelerate from 0 to 100 km/h (62 mph) in 6.1 and 6.2 seconds respectively (automatic: 6.0 and 6.1 seconds). The Sedan has a governed top speed of 250 km/h (155 mph), while the Touring model tops out at 247 km/h (153.5 mph) (automatic: 248 km/h / 154.1 mph). Average fuel consumption (as per EU test cycle, depending on tyre format) has been reduced by approximately 13 per cent compared with the previous models, to 5.7 – 5.9 l/100 km (47.9 – 49.6 mpg imp) (automatic: 5.3 – 5.5 litres / 51.4 – 53.3 mpg imp) for the Sedan and 5.9 – 6.2 litres (45.6 – 47.9 mpg imp) (automatic: 5.5 – 5.8 litres / 48.7 – 51.4 mpg imp) for the Touring model. CO2 emissions are 149 – 155 grams (automatic: 139 – 145 grams) per kilometre for the BMW 530d Sedan and 155 – 162 grams (automatic: 145 – 152 grams) per km for the BMW 530d Touring.
Moving on to the BMW 535d, the world’s sportiest six-cylinder diesel engine offers further gains in performance and efficiency. The new version of the BMW 535d’s 3.0-litre engine features a modified two-stage Variable Twin Turbo system and common-rail injection with piezoelectric injectors. These modifications increase maximum power to 230 kW/313 hp at 4,400 rpm, and deliver peak torque of 630 Newton metres (465 lb-ft) at between 1,500 and 2,500 rpm. The awesome torque accelerates the BMW 535d – which is standard-equipped with an eight-speed automatic transmission – from 0 to 100 km/h (62 mph) in 5.5 seconds. These times are identical for both the Sedan and the Touring model. Both models have a governed top speed of 250 km/h (155 mph). Equally impressive are an average fuel consumption (as per EU test cycle, depending on tyre format) of 5.4 – 5.6 l/100 km (50.4 – 52.3 mpg imp) (Touring: 5.6 – 5.9 litres / 47.9 – 50.4 mpg imp) and CO2 emissions of 142 – 148 grams (148 – 155 grams) per kilometre.
Sto se tice tri-turbo dizela, on se testira vec 3 godine, i imace prema procurelim informacijama 367ks i 750Nm. Pre nesto vise od godinu dana BMW je registrovao naziv M50d. To sigurno nisu uradili tek tako. A zna se sta M radi sa motorima. Trenutno samo M motori i mali 1.6L motori u seriji 1 imaju TwinScroll turbine. U naredne 2-3 godine ce biti i u ostalim motorima. Sada takmaci jos i mogu tu nesto kao da pridju, onda nece moci ni to.
@McLaren
Ustaj sine, oci majkine. Treba da ides u skolu... Hahaha xD
http://www.fastestlaps.com/comparisons/mercedes_sl_63_amg-vs-bmw_1er_m_coupe.html
Blamaza, blamaza.... :D
@Gagiba
To sam i ja njih pitao, ja sam izneo samo neke od nepobitnih cinjenica. Da BMW ovog trenitka prestane da razvija motore MB bi ga mozda, ali mozda stigao do kraja ove decenije.
Zna se ko vozi traktor a ko otvara kapiju... :)
@Gagiba
Daj malo objektivnosti. Kako oni superiorni, majke ti? :) A Mercedes ne zna da iskoristi OM uopste. :D Da pratis malo vise znao bi da ga oni najbolje podignu u auto industriji. Citaj malo.
@toma
Sta bre lupas, pa svaki test za 530 je bio 6,3 a Audi 6,1, pomesao si ti to. :D I 535 d oko 5,8. Bio je test na Auto Car, bas na blogu. Sto se tice tih snova, dok ne izadje ne pricaj bzv. Sta god oni pricaju nista ne izadje. Sta ce, nisu oni toliko jaki kao Mercedes. To je Bmw dokazuje vec godinama. Gde vam je bre auto u CLS klasi, gde je SS auto, gde je Dtm, gde je formula. Samo ponosite se vi sa X1, X3 i serijom 1. hahahaha
loshmi, ti bese onaj sto vozi nike, je li? Bezi bre detence, ne znas gde si supalj.
Odlicno, drzi se ti Dacije, to je za tebe. Idi tamo na Fb pa smaraj tvoje prijatelje, nemoj nas ovde.
@McLaren
Ne mogu baš da rastumačim šta znači: "Da pratis malo vise znao bi da ga oni najbolje podignu u auto industriji." ali verovaću ti na reč da ga oni iz MB dižu jako dobro i da su iskusni u tome kako da ga podignu! ;)
Nego, obrtni momenat je ključan u ubrzanjima koje automobil postiže a BMW motori su tako superiorni upravo zbog činjenice da maksimalni obrtni momenat isporučuju sa nestvarno niskih obrtaja. Kako se to u praksi manifestuje. Sedneš u BMW, daš kontakt, startuješ motor, ubaciš u brzinu, daš gas iii...voziš se već preko stotke....
@loshmi
Al ga je malac naduvao!!!!!!
Ma prebio ga.....
@McLaren
Sve pominji, samo formulu nemoj!!! Kad vas sokadžija sa Renoovim motorima podučava sportu, onda se pokrijte ušima i kutite dok god ima para. Dok kamioni i traktori pokrivaju bruku!!
A što se tiče DTM-a. Eeee do godine!! Živi bili pa se ovde videli... :)))
@Gagiba
Sad u AMGu stoji jedna velika slika 1Ma (novi "benchmark"), a njihovi inzinjeri upravo rade punom parom na A klasi sa 5.5 twinturbo motorom koja bi trebala da se takmici sa njim... :)
Ovako to BMW to radi
http://media2.paultan.org/image/x5-x6-m-torque-curve.jpg
A kod M5 je jos konstantnija...
@McLaren
Pa ono saopstenje na engleskom koje sam ti "okacio" je od juce. Znaci pojacan motor u 530d, pojacan motor u 535d. U CLS kategoriji zaista nemamo takmaca, posto je 6GC od sledece godine u nekoj drugoj, 15000evra skupljoj kategoriji. Nego ne odgovori mi, oces maramicu?
Sta se bre primate?! Nemate nijedan od tih auta a raspravljate se i radujete ???
@loshmi
Izlazi A klasa AMG sa 2l i 350 ks. A ti ako se ponosis sa onim simbolom ruznoce... :D
@Gagiba
Babe i zabe se ne uporedjuju. SL je ispred nekoliko svetlosnih godina od mnogih a ne od onog plastikanera. A formula ti je vise do vozaca. Videces kad jedan predje u Mercedes sledece sezone. :) Bron GP osvoji sa Mercedesovim motorom, McLaren Mercedes, Force India Mercedes. Gde ti je tu Bmw. Suvise je on mali, ma samo neka on proizvodi Mini, X1, i onu spodobu.
" U CLS kategoriji zaista nemamo takmaca"
Autor toma 02 Jul 2011, 14:40
WTF??? Ljudi,zasto ste smesni? Zasto se identifikujes sa BMW-om tomo? Nisi ti BMW. BMW nema,ne ti !
@McLaren
Dok ta A klasa izadje, novi 1M ce biti na trzistu. :)
http://www.play-auto.net/wp-content/uploads/2011/06/new-bmw-1-series-coupe-cabrio-and-m-models-rendered-medium_6.jpg
Svi koji su vozili 1M su se u najmanju ruku odusevili, sto voznjom, sto izgledom. Ali dobro, samo kad ti kazes da je ruzan. Kao da ce A klasa ce biti neka lepotica...
http://www.themotorreport.com.au/content/image/2/0/2012_mercedes_benz_a_class_leak_07-4dcb1859603de.jpg
@Autor
aj malo oladi, ja sam samo pristojan i na odredjeno pitanje ("Gde vam je bre auto u CLS klasi"), adekvatno odgovaram. I zato nemoj vise da se hvatas za takve gluposti tek da bi nesto napisao. Ne dobijas valjda po koji evro cent za svaku poruku. Mada se ovde mnogi tako ponasaju.
I cuvajte prstice i tastature, u petak stizu odredjeni izvestaji za jun:))))
@loshmi
nemoj da uporedjujes ovu A klasu i jedinicu, posto za novu jedinicu svi koji su je videli uzivo rekli su da je prilicno lep auto, i iznad svega jedinstven.
@McLaren
evo, saljem ti jednu sliku, onako simbolike radi:
http://img2.auto-motor-und-sport.de/GP-Bahrain-2008-Lewis-Hamilton-c890x594-ffffff-C-9e2e495c-510573.jpg
@toma
I Fiat Multipla je jedinstven auto pa to ne znači da je to dobro. "Prilično lep" ? nisam siguran... Videćemo kad izadje nova A klasa. Verujem da će biti lepša,što istina i nije mnogo teško.
pa imas sliku a klase. I to sto mi se ne svidja nema veze sa tim kakvi su mu farovi na slikama i kakvi uzivo, vec proporcija koja se na slikama nepogresivo vidi. Nemoj gajiti nadu da one slike nisu prave. To su prave slike koje je MB poslao patentnom zavodu. I to je to. Ako verziju sa troje vrata naprave da bar malo lici na koncept, to ce vec biti druga stvar, ovako...
Inace, vec sam ovde linkovao lika sa jednog foruma koji je napljuvao seriju jedan kad je video slike, a onda ga je video uzivo u Berlinu i bio je skroz odusevljen.
@toma
Videćemo kad izadje pa još uživo... Ono nije ni u boji crtež...
nebitno, sto se tice proporcija, jasno se vide crte auta, i na crnobeloj slici...
@toma
Eh sad. Pa ti pričaš za oficijelne slike BMW-a da ne važe dok se ne vidi auto uživo,a vamo za neki nedovršen crtež kažeš to je to. Ček da vidimo makar oficijelnu sliku,pa ondak uživo.
Ja sto se tice slika nove jedinice nemam nikakav problem kad su proporcije u pitanju. Ne moram uzivo da ga vidim.
http://www.themotorreport.com.au/content/image/2/0/2012_mercedes_benz_a_class_leak_07-4dcb1859603de.jpg
http://f20.1addicts.com/goodiesforyou/1/f20/wallpapers/F20-wallpaper-8-1280.jpg
za ono o cemu ti pricam nije potrebna oficijalna slika:
http://www.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=525418&d=1306251256