home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Fiat će u septembru (na Salonu automobila u Frankfurtu) i zvanično predstaviti novu, treću generaciju svog malog gradskog modela Panda.

Novi mališan se više neće proizvoditi u Poljskoj kao sadašnji model, već u fabrici Pomigliano d'Arco u Italiji (gde bi godišnje trebalo da se proizvodi oko 270.000 primeraka).

Izgled nove Pande je u osnovi evolucija dosadašnjeg modela koji je predstavljen 2003. (inače nosilac titule Evropskog automobila godine za 2004.).

Italijani takođe najavljuju prostraniji enterijer i kvalitetnije materijale u enterijeru, kao i smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2. Nova Panda je veća od dosadašnjeg modela, što u praksi znači dužinu 365 cm, širinu 164 cm i visinu 155 cm. Međuosovinsko rastojanje iznosi 230 cm, a točkovi su od 14 i 15 inča.

Što se motora tiče, i nova Panda će dobiti novi 0.9L TwinAir dvocilindraš (sa 65KS i 85KS), a u paleti će biti i poznati 1.2 Fire benzinac sa 69KS i 1.3 turbo-dizelaš sa 75KS. Takođe, u ponudi će biti i verzije sa pogonom na metan i na TNG, kasnije stiže i 1.3 Multijet dizelaš u verziji sa 95 konja, kao i 4x4 varijanta.

Prodaja startuje na samom početku 2012. godine, a kupcima će biti na raspolaganju 3 paketa oprema i 10 boja eksterijera. U standardnoj opremi će biti četiri vazdušna jastuka, ABS i BAS sistemi, a tu su i Start & Stop sistem, Fiatov Blue & Me sistem, GSI (Gear Shift Indicator), DualLogic transmisija, panoramski krov...

Fiat je inače početkom jula u fabrici Tychy u Poljskoj proizveo jubilarni, i to 2-milioniti primerak druge generacije Pande (koja se prodaje u 76 zemalja).

Prva generacija se pojavila još 1980. godine, a u Fiatovoj paleti je zauzela mesto između Fiata 126 i 127, dok je za dizajn tog, pre svega, jednostavnog i skromno opremljenog modela bio zaslužan slavni Giorgetto Giugiaro.

Ipak, prva Panda je bez obzira na svoju jednostavnost u proizvodnji ostala čak 23 godine, pri čemu je proizvedeno oko 4,5 miliona komada. Kraj za tu prvu generaciju Pande je usledio u maju 2003. godine, a iste godine na scenu stupa druga generacija.

Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 6186



Komentari

Sazrelila je skroz, bravo za Fiat

Autor Dejan L 30 Avg 2011, 10:35

Kao bombonica!
Bravo za Fiat. I dalje su neprikosnoveni kada je u pitanju dizajn malih automobila. U moru sivila i kopiranja ovo je pravo osveženje.

Autor Rale 30 Avg 2011, 10:57

extra!

kako je moguce da stvarno niko ne ume da odradi mai auto kao Italijani sto umeju?!

Autor Nedjo 30 Avg 2011, 11:05

Kao igračka. Ništa bez 1.2 8v.

Autor Predrag 30 Avg 2011, 11:24

Svidja mi se skroz,enterijer je odlicno uradjen,deluje pomalo i luksuzno.

Autor milan 30 Avg 2011, 11:30

Kantica za decu ali bukvalno.

Autor Tu je svwe savwrseno 30 Avg 2011, 13:01

neverovatna opticka varka...na prvi pogled pomislio sa da je volan malo kockast ali to je samo oblik sava...cool!

Autor zika 30 Avg 2011, 13:16

mozda proizvodnja u KG ?

Autor NemanjaBB 30 Avg 2011, 13:29

Nece nego i Napoli.

Autor Tu je svwe savwrseno 30 Avg 2011, 13:44

@Nemanja KG je otpisan koliko vidim.

Autor hh 30 Avg 2011, 14:53

Svaka čast kraljevima dizajna. Ovo je, zaista, prelepo.
Unutrašnjost automobila me je posebno oduševila.

ITALIANO VERO...

Autor Cvele 30 Avg 2011, 15:21

Mozda je kao igracka ali je enterijer 2 klase iznad nekih modela koji samo umisljaju da su nesto (Skoda) ili koje su ispod proseka ali to debelo naplacuju (VW!)...

Autor carobnjak 30 Avg 2011, 16:38

@carobnjak

Ne obraćaj pažnju na bolesne hejtere. ;)

Autor Cvele 30 Avg 2011, 17:06

Kome je ovo cudo Burago bolje od apa taj neje normalan.
http://gearheads.in/attachment.php?attachmentid=49627&d=1312997814&thumb=1

Pa molim vas porediti sVWemoguce saVWrsenstvo i burago za ulicu to nije normalno.

Autor Tu je svwe savwrseno 30 Avg 2011, 17:06

SaVWrseni, pravo kazes, nikako nisu za poredjenje...

Autor carobnjak 30 Avg 2011, 17:13

Sjajno! Jedva cekam 4x4 izvedbu. Najvise se radujem ovom enterijeru.

Autor Uros Cuore Sportivo 30 Avg 2011, 18:33

Svaka im cast. Ova pandica lepsa je od grande kante punta. Bolje panda ovo nego punto evo ili linea levo i bravo desno.

Siroka je ko fabia, a bice za sve fobia ko shiroko.

Plasim se samo da ce sa malim benzincem kostati preko 10000. A to onda nije racionalna kupovina.

Autor rasa 30 Avg 2011, 19:13

@carobnjak
"umišljaju da su nešto"... ..."ispod proseka"... :))))))

:* :* :*

Autor Predrag 30 Avg 2011, 21:13

@ Predrag
Poz brate, ova Pandica je položila diplomski a da zinula nije, pogledaj samo spark, i10, ego i slične Alto, Pixo, Twingo, dingo bingo šklopocije, nisu ni primaći ovoj Pandici

Autor Dejan L 30 Avg 2011, 21:23

@Predrag
Ahahahaha, upecao si se! :)))

Autor carobnjak 30 Avg 2011, 21:45

@Dejan L & carobnjak
PozZ!
Od malenih najviše volim 107, C1 i Aygo i Splash ;)

Čaki, stalno mi bacaš udicu :)))

Odoh, pišem kasnije (oko 00).

Autor Predrag 30 Avg 2011, 22:01