
Fiat će u septembru (na Salonu automobila u Frankfurtu) i zvanično predstaviti novu, treću generaciju svog malog gradskog modela Panda.
Novi mališan se više neće proizvoditi u Poljskoj kao sadašnji model, već u fabrici Pomigliano d'Arco u Italiji (gde bi godišnje trebalo da se proizvodi oko 270.000 primeraka).
Izgled nove Pande je u osnovi evolucija dosadašnjeg modela koji je predstavljen 2003. (inače nosilac titule Evropskog automobila godine za 2004.).

Italijani takođe najavljuju prostraniji enterijer i kvalitetnije materijale u enterijeru, kao i smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2. Nova Panda je veća od dosadašnjeg modela, što u praksi znači dužinu 365 cm, širinu 164 cm i visinu 155 cm. Međuosovinsko rastojanje iznosi 230 cm, a točkovi su od 14 i 15 inča.

Što se motora tiče, i nova Panda će dobiti novi 0.9L TwinAir dvocilindraš (sa 65KS i 85KS), a u paleti će biti i poznati 1.2 Fire benzinac sa 69KS i 1.3 turbo-dizelaš sa 75KS. Takođe, u ponudi će biti i verzije sa pogonom na metan i na TNG, kasnije stiže i 1.3 Multijet dizelaš u verziji sa 95 konja, kao i 4x4 varijanta.

Prodaja startuje na samom početku 2012. godine, a kupcima će biti na raspolaganju 3 paketa oprema i 10 boja eksterijera. U standardnoj opremi će biti četiri vazdušna jastuka, ABS i BAS sistemi, a tu su i Start & Stop sistem, Fiatov Blue & Me sistem, GSI (Gear Shift Indicator), DualLogic transmisija, panoramski krov...

Fiat je inače početkom jula u fabrici Tychy u Poljskoj proizveo jubilarni, i to 2-milioniti primerak druge generacije Pande (koja se prodaje u 76 zemalja).
Prva generacija se pojavila još 1980. godine, a u Fiatovoj paleti je zauzela mesto između Fiata 126 i 127, dok je za dizajn tog, pre svega, jednostavnog i skromno opremljenog modela bio zaslužan slavni Giorgetto Giugiaro.
Ipak, prva Panda je bez obzira na svoju jednostavnost u proizvodnji ostala čak 23 godine, pri čemu je proizvedeno oko 4,5 miliona komada. Kraj za tu prvu generaciju Pande je usledio u maju 2003. godine, a iste godine na scenu stupa druga generacija.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Kao bombonica!
Bravo za Fiat. I dalje su neprikosnoveni kada je u pitanju dizajn malih automobila. U moru sivila i kopiranja ovo je pravo osveženje.
extra!
kako je moguce da stvarno niko ne ume da odradi mai auto kao Italijani sto umeju?!
Svidja mi se skroz,enterijer je odlicno uradjen,deluje pomalo i luksuzno.
neverovatna opticka varka...na prvi pogled pomislio sa da je volan malo kockast ali to je samo oblik sava...cool!
Svaka čast kraljevima dizajna. Ovo je, zaista, prelepo.
Unutrašnjost automobila me je posebno oduševila.
ITALIANO VERO...
Mozda je kao igracka ali je enterijer 2 klase iznad nekih modela koji samo umisljaju da su nesto (Skoda) ili koje su ispod proseka ali to debelo naplacuju (VW!)...
Kome je ovo cudo Burago bolje od apa taj neje normalan.
http://gearheads.in/attachment.php?attachmentid=49627&d=1312997814&thumb=1
Pa molim vas porediti sVWemoguce saVWrsenstvo i burago za ulicu to nije normalno.
Sjajno! Jedva cekam 4x4 izvedbu. Najvise se radujem ovom enterijeru.
Svaka im cast. Ova pandica lepsa je od grande kante punta. Bolje panda ovo nego punto evo ili linea levo i bravo desno.
Siroka je ko fabia, a bice za sve fobia ko shiroko.
Plasim se samo da ce sa malim benzincem kostati preko 10000. A to onda nije racionalna kupovina.
@carobnjak
"umišljaju da su nešto"... ..."ispod proseka"... :))))))
:* :* :*