
Hyundai je prošlog meseca kratkim press saopštenjem i jednim fabričkim crtežom zvanično najavio da će nova generacija njihovog modela i30 imati svetsku premijeru u septembru, na Salonu automobila u Frankfurtu.
Danas su objavljene i ove prve fotografije, kao i saopštenje u kome se kaže da će novi i30 evropskim kupcima biti dostupan od prvog kvartala sledeće godine, i to sa četiri motora.

To su benzinci od 1.4L (ima 100KS) i 1.6 GDI (140KS), kao i dizelaši 1.4 CRDi sa 90KS i 1.6 CRDI sa 126 konja (od menjača u ponudi će biti šestostepeni manuelni i šestostepeni automatik).


U avgustu 2012. paletu će dopuniti i i30 u karavan izdanju, a tokom 2013. stiže i sportski trovratni model.
I novi i30 je razvijen u Hyundai Motor Europe Technical Centru u Riselshajmu u Nemačkoj, a u korejskoj kompaniji najavljuju atraktivniji dizajn, inspirisan većim modelom i40.

Takođe, enterijer će odlikovati veća prostranost, unapređena ergonomija i kvalitetniji materijali.

Novi i30 će biti predstavljen pod novim sloganom korejskog brenda "New Thinking. New Possibilities", a proizvodnja će se odvijati u fabrici Nosovice u Češkoj.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Od napred Peugeot 308, s boka malo Citoren C4. Ukratko savrsen!
Stvarno odlicno izgleda, mnogo bolje od aktuelnog. Zadrze li cene ugrozice sve ostale. Samo ovde pise da im kupe stize 2013. a sta je onda Veloster ako nije kupe verzija trenutnog i30?
Chek,chek...s boka je vise Mazda 2,deo oko tocka, a svetla pozadi pomalo sa Giulietta-e (deo ka znaku). Ovi kao da su sacekali da prodje frka u segmentu i pokupili sve najbolje, sve sto im se svidelo.
Ovo je verovatno prvi korejski automobil koji će ladno biti konkurencija Astri, Focusu, Meganu, 308... ali ne samo po ceni nego sada i kvalitetom i IZGLEDOM. Ako cene za bazni (sasvim dovoljni) model budu oko 12000(sad je 10700), onda će se na njega verovatno čekati u redovima. Svi kazu da sadasnji model kvalitetan, ima super cenu, dobru opremu ali će sada imati i DOBAR IZGLED.
Ni oni sami ne znaju šta su sve kopirali: Mazdu 2,3,6, 308, C4...
Odlično izgleda, a u moj uži izbor za naredni automobil će ući ako bude imao pocinkovanu limariju i turbo benzinske motore, pod uslovom da zadrži prostranost i preglednost sadašnjeg modela. Sve u svemu, tako nešto je teško ostvarljivo...
Spoj lepih i odmerenih detalja sa evropskim elementima, klsično-modernog izgleda, najlepša promena se odnosi na prednje farove i na C stub , koji sada izgleda prelepo.
I sad ovako: Golf, Astra, Focus, Megane, 308, C4, i30, Cee'd, a u zaborav će zbog cene pasti čak i novi Civic (ko će to da kupi), Auris je već izbledeo, od Bravo-a nema ništa itd
@Predrag:
Does anybody know what type of steel is used to make the i30, is it zink plated?
Re: Body construction
« Reply #4 on: December 06, 2009, 01:26:53 PM »
Complete film of Zinc-phosphate and then a cationic electrodeposition primer.
The steel shock body is electroplated with zinc to resist rust and the elements.
Koliko ja vidim, još aktuelni model ima pocinkovanu limariju, kamoli će novi.
Slažem se za turbo motore, mada - Veloster nema turbo a iz 1.6 izvlači oko 140ks. Mogli bi taj da ubace u i30 i završena priča.
Lep jeste ali sve zavisi od cene. Bojim se da ce i ona biti lepa a od toga zavisi uspesna prodaja. Moja prognoza za cenu je otprilike kao Astra a to nije dobro za njih.
Jel zna neko koliko su prodali komada aktuelnog i30?
Nešto mi sad drug kaže oko 500.000, mada nešto mi to previše.
A kad će novi KIA Cee'd?
Bice mu cena visa ali ne verujem vise od 13-14.000 kada bude izasla na nase trziste. Ipak je to novi model ali ce zato ponuditi dosta od opreme da opravda cenu.
@Dejan L
Evo ti rezultata samo za Evropu
https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2011/05/29/hyundai-prodao-5-miliona-automobila-u-evropi
Najavili su da ce cene ostati na nivou prethodnog modela sto je realno nemoguce ali samo da se mnogo ne zanesu. 12 000 bi bila prava mera
on ce biti moj jer sam planirao da promjenim automobil pa sam bas razmisljao o kupovini hyundai i30 ove generacije sto je proizvodnja ali cu sacekati da vidim sta ce biti sa ovim i kakve ce biti cene i jos kad ce biti proizvodnja ovog modela generacije 2 ipak razmislicu da li da sacekam ili ne sta mislite...
Bice opasan konkurent II ligi evropskih kompakata (Astra, Fokus, 308, Megan).
@savwrseni
zaboravio si da u zagradu stavis i Golfa. Zna se koji modeli su premium a koji su "ostatak"
Meni se bas ne svidja, izgleda kao skraceni i40!
Mozda je uzivo bolji...
Kada se pogleda sa strane ne racunajuci farove cista kopija Astre ali opet ne dovoljno da bi bila bolja od nje.ima tu dosta iskopiranih stvari,ali boze moj ne treba ni ocekivati od Hyundaia originalne ideje.To su Koreanci.
kakav ogavan "transformer" dizajn! Ovo je za one koji su navrsili 30-tu godinu... 15 put!!
:D
@Moron
mislim da na zapadu nije bestseler kao kod nas, tj. ni blizu...
prednji bok je mazda2 a zadnji bok je peugeot"neki",unutrasnjost je ford fokus-fiesta, zanimljiva kompozicija. ne bi trebalo da bude skup jer nije nista ulozeno u razvoj novih ideja vec se pokupilo sa "pijace" i smesalo
https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2010/04/17/hyundai-prodao-500.000-primeraka-modela-i30
@dzigi
Više puta su mi u Hyundai Autu rekli da limarija nije pocinkovana. To je jedan od 2 osnovna razloga zbog kojih sam odustao od i20, a kasnije i od i30. Pritom, garancija na limariju je 7 godina. Bez 10 (12) nema govora o pocinkovanoj limariji. Može se reći da je to pravilo ;)
"Izvukli" su oni 109 KS iz 1.4, ali ide kao Yugo 60, možda čak ni tako ;)
@auto
Kako je moguće da i 1.4 i 1.6 imaju po 100 KS? Jel to neka greška?
@ Predrag
Ja sam upravo došao kući sa Pro Cee'd - om
Malo zaurla, ali kad uhvati ubrzanje, grabi uzbrdo ko luda.
Motor 1.4
Odlično izgleda unutra u mraku, ali je plastika baš tvrda.
Ali NE izgleda da je loša
@Dejan L
U tom režimu "povuče" svaki automobil. Slabo je to. Gori je samo Chery Tengo.
Prosli motor od 1,4 litre imao 109KS a ovaj novi sa istom kubikazom 100 sta je to mada i 100 ks nije malo al svagde je trend povecanje snage i smanjenje potrosnje. U ovom segmentu Astra je najkvalitetnija al je zato i najskuplja ocito da ce cijena odlucivati o sudbini ovog modela. Ako ne odu previse sa cijenom mislim da je uspjeh zagarantovan.
Posto sebe smatram racionalnim kupcem nakon objavljenog igleda i30mk2, nikad nisam blizi odluci da moj prvi novi auto bude upravo i30 ali mk1.
Ovaj novi zaista lici previse agresivno, em ce da poraste, em ce bazni da kosta garant 13000, a motor 1.4 100KS je nesto izmeju 109 i 90 iz Ceeda, pa ne ocekujem cuda. Turbo benzinaca nema, pa je tu stari dobri dizel 1.6.
E sad ja bas ocekujem da bi srednjeg dizela od 115KS u srednjem nivou opreme prodavali na kraju za 12000? Mozda sam preveliki optimista?
rasa
Pa bese akcija za dizela i cena od 11.990 ojra..
Novi izgleda mnogo dopadljivije nego sadasnji..
Enterijer svih novih Hyundai-ja je protiv mog ukusa..
Cudi me da nemaju ni jedan manji turbo benzinac ali ni neki jaci model. Verovatno zato sto nisu establirani kao ne sportski nastrojena marka nego kao good value brand. Ovaj 1.6 direct injection sa 140 KS ima potencijala ali ce mu snaga biti tek na verovatno oko 5500 o/min i obrtni nece biti veci od 160-170Nm tako da videcemo kako je to u praksi.
@Orlo
Nemaju Turbo benzince jer ih je TESKO napraviti! Korejanci korise japansi dizajn motora, a pogledaj Japance! KOji ima turbo benzinac (mali sa pred-punjacem?)
Samo su VW i Fiat u stanju da proizvedu mali turbo benzinac, jer jedino te dve kompanije imaju znanje i tehnologiju za tako nesto
Svi ostali koriste njihov dizajn kroz razne oblike kooperacije!
Ko bi pre 10ak godina ozbiljno uzeo u razmatranje kupovinu koreanca, pored silnih evropskih proizvodjaca? Novi Rio i novi i30 staju po dizajnu i opremi rame uz rame sa evropljanima, a po kvalitetu dovoljno govori garancija i silne nagrade koje su osvojili predhodnom generacijom
@Nedjo
Ma sta pricas gluposti. Kome je to VW prodao motor, Fiat takodje?
GM ima dobre turbo benzince, Ford takodje. Ocigledno si fan VW ili Fiat pa ne vidis ostale marke.
Nedjo, turbinu na motor možeš i sam da nakačiš. Imam ja jedenog poznanika koji je od juga napravio turba, pa ne znači da je vrh tehnologije. Uostalom svi dizeli su danas turbo.
Inače VW i Fiat su ZADNJI baš po tom pitanju.
@ Nedjo
Bolje se ti ostavi autoindustrije,zivis u zabludama.Sto se tice novog i30 ocekujem entry level model 13 000e ispod nikako,ali vec za dve godine ocekujem tonu akcija,kao i sa sadasnjim modelom.Prelep auto,sportska elegancija na nivou,kvalitet sigurno za stelenicu visi,a garancija ista...uspeh ce biti nastavljen siguran sam.
@STrider
Ima i onih koji i danas ne razmatraju kupovinu tih koreanaca...
@Pancev
Akcija je u toku al za 90KS i bazni nivo opreme, a prava mera je motor od 115KS i srednji nivo opreme a to ode na blizu 14000, a ja ni 12 jos nemam.
@dusan
Naravno da ima, kao sto ima ljudi koji nikad ne bi kupili italijana ili francuza, to je normalno, ali je poverenje kupaca, bar kod nas, naglo poraslo u odnosu na koreance i danas neki ljudi razmatraju da ih kupe, iako pre 10ak godina ne bi ni pomislili tako nesto... Jedan drug je '96te kupio novu Kiu Sephiju, to je bio krs zivi, brzinomer mu se pokvario cim je auto prvi put izasao na autoput, kvalitet enterijera je kao u stojadinu... Danasnje Kie su druga pesma, retko mozete naleteti na nezadovoljnog vlasnika. Isto vazi i za Hyundai