
Počev od sopstvenog debija, Opel Insignia je osvojila više od 50 nacionalnih i međunarodnih nagrada, uključujući i naročito prestižnu titulu automobila godine. Kupci su ovaj veliki uspeh potvrdili velikom potražnjom – preko 400,000 jedinica perjanice brenda je prodato do danas. Sa novim benzinskim motorima i vrhunskim tehnologijama, Insignia je na putu da nastavi svoj uspešan hod modelom za 2012. godinu.
U DECRA izveštaju o kvarovima za 2011. godinu, Opelov vrhunski model je postigao najbolji rezultat od svih testiranih automobila sa indeksom od 96.1% vozila bez defekta. Usled kontinuirane visoke potražnje, Opel je skratio odmore u svojoj fabrici u Riselshajmu. U poređenju sa prvom polovinom 2009. godine (oko 73,300) i 2010. godine (preko 71,000), prodaja u prvoj polovini 2011. godine je porasla oko 79,000 jedinica.
Kupci su već impresionirani kvalitetom dizajna Insignije. Opel je ispunio očekivanja čak i najzahtevnijih prvoklasnih kupaca svojim inovativnim tehnologijama i visokokvalitetnom opremom.
Novi 1.4-litarski turbo ecoFLEX benzinski motor predstavlja ekonomičnu potrošnju goriva
U kombinaciji sa šestostepenim ručnim sistemom prenosa, novi 1.4L turbo ecoFLEX pogonski sistem je najekonomičniji benzinac u čitavom segmentu vozila srednje klase. Visokoefikasna smanjena jedinica donosi 103 kW/140 KS i zamenjuje jednako moćnu 1.8L verziju sa usisavanjem. Standardna oprema za model Insignia 1.4 turbo ecoFLEX uključuje Start/Stop tehnologiju, električnu kontrolu upravljanja, aerodinamično podvozje i nizak otpor kotrljanja guma. Cena u Srbiji 19,710 eura.
Zahvaljujući tim merama, nova nova 1.4L jedinica troši samo 5.7 litara premijum benzina na 100 km, dve litre manje od njenog prethodnika, dok je emisija CO2 redukovana u skladu sa tim na 134g/km – ovo predstavlja redukciju potrošnje i emisije za preko 25%. Uprkos maloj zapremini, obrtni momenat veoma ekonomičnog benzinskog motora je povećan za skoro 15%, na 200 Nm.
Podešavanja sistema prenosa obezbeđuju da povećanje efikasnosti dolazi u kombinaciji sa primetno poboljšanom agilnošću. Sa ovom verzijom motora, Insignia može da dostigne ubrzanje od 0-100 km/h za samo 10.9 sekundi, kao i maksimalnu brzinu od 205 km/h. Kod verzije Sports Tourer postiže najbolje vrednosti u segmentu karavana, sa potrošnjom od 5.9 l/100 km i emisijom CO2 od 139 g/km.
2.0 turbo 4x4: Veća snaga i obrtni momenat sa smanjenom potrošnjom
Nova Insignia 2.0 turbo 4x4 sa direktnim ubrizgavanjem benzina ima veću izlaznu snagu za 30 KS i prilagodljiv pogon na sva četiri točka. Kako bi ovo postigli, Opelovi inženjeri su povećali pritisak, optimizovali ubrizgavanje goriva i smanjili gubitak protoka u usisnom i izduvnom sistemu. Kompletno napravljen od aluminijuma, 2.0 turbo ima na raspolaganju liniju visokotehnoloških karakteristika uključujući i dupli turbo punjač sa hladnjakom vazduha. U potpunosti izvedena od aluminijuma verzija 2.0 turbo poseduje čitav niz haj-tek svojstava uključujući dvoprotočni turbo punjač sa vazdušnim hlađejem punjenja, dve bregaste osovine sa varijabilnim upravljanjem radom ventila i dve balans štangle. Isporučuje184 kW/250 ks uz maksimalan obrtni momenat od 400 Nm (prethodno je bilo 350 Nm).
Vozne performanse su podjednako impresivne. Dvolitarski turbo motor ubrzava od nule do 100 km/h za svega 7.5 sekundi i postiže najveću brzinu od 250 km/h. Sa opcionim Start/Stop sistemom i gumama niskog treja bilo je moguće smanjiti potrošnju goriva i emisiju ugljendioksida na 8.4 l/100 km, te 197 g/km (bez Start/Stop sistema, vrednosti su: 8.5 l/100 km / 199 g/km CO2). Insignia 2.0 turbo sa prednjim pogonom i dalje isporučuje 162 kW/220 ks.
Start/Stop: Efektivna tehnologija uštede goriva
Start/Stop sistem je razvio Opel i isti je opciono dostupan za turbo benzinske motore zapremina 1.4 i 2 litre, kao i za dizel motore. On skraćuje vreme rada motora u leru a samim tim i potrošnju goriva, kao i emisiju štetnih gasova i buku – donoseći prednosti za sve korisnike puta, naročito u urbanim oblastima. Radi bezbednosti i udobnosti putnika, kontrola temperature i vakuumska kontrola kočnica ostaju aktivni sve vreme tokom Autostop faze. Kada je potrebno, na primer pri sporom kretanju i „kreni-stani“ vožnji vozač može ručno da isključi sistem pomoću“eco” prekidača.
Precizan odgovor zahvaljujući električnom upravljanju
Novorazvijeni sistem električnog upravljanja Rack Assist Electric Power Steering (REPS) sa upravljanjem koje se prilagođava brzini, što je po prvi put primenjeno na Insigniji obezbeđuje naprednu voznu dinamiku. Značajna prednost koju donosi REPS sistem – pored preciznog doziranja snage i odličnog kontakta sa putnom površinom – je potencijal koji doprinosi uštedi goriva i smanjenju emisija CO2. Obzirom da se ne oslanja sve vreme na hidrauličnu servo pupmu, električno upravljanje je aktivno samo kada je potrebno.
Nova Opelova prednja kamera sa dodatnim funkcijama
Prerađena Opel Insignia ujedno donosi i dodatnu optimizaciju po pitanju bezbednosti. Druga generacija višestruko nagrađivane prednje kamere “Opel Eye” stvara osnovu za dodatne inovativne funkcije.
Nova genercija navigacionih i informativno-zabavnih sistema
Kod novih informativno zabavnih sistema Navi 600 i Navi 900 Europa sve mape su pohranjene na SD karticama. Pored unapred određenih mesta interesovanja (POIs), mogu se preuzeti dodatne lokacije preko USB konekcije na uređaju. Još jedna praktična osobina: pored najbržih i najkraćih pravaca, navigacioni sistem pruža i mogućnost izbora najekonomičnijih t.j. ruta sa najnižom potrošnjom goriva.
Sistem Navi 900 Europa ujedno nudi i prepoznavanje glasa i funkciju dnevnika – od kojih ova druga ima mogućnost razlikovanja privatnog i poslovnog putovanja. Dodatna POI najava obaveštava vozača o lokacijama interesovanja u neposrednoj blizini kroz zvučni signal, tekst ili izbacivanje displeja. Kod varijante opreme“Edition”, na raspolaganju je i vrhunski sistem kompanije Infinity, specijalizovane za hi-fi zvuk.
Vrhunska oprema: Napa koža “Indijska noć”
Modeli Insignije za 2012. godinu nude i unapređenu udobnost i stil. Opelov najbolji model dostupan je po zahtevu sa novom vrhunskom napa kožnom presvlakom“Indijska noć”, koja se izdvaja spojem visoko kvalitetne crne kože sa kontrastnim opšivom u elegantnom konjak tonu. “Indijska noća” dopunjuje liniju “indijsko leto” uvedenu 2010, koja je bila u toplim narandžastim i smeđim tonovima.
Višestruko nagrađivan dizajn eksterijera ističe se novom “Luxor” metalik bojom, koja ima i plavo-ljubičastu refleksiju, zavisno od svetla. Opel Insignijina sportska, elegantna silueta biće zaokružena u nastupajućim mesecima kroz odabir novih alu-felni sa upadljvim ivičnim dizajnom.
PR Opel
super ponuda...Insignija mi jedan od omiljenih modela u tom segmentu...ne znam samo kakav je ovaj 1.4 motor...cini mi se da su ga dosta nabudzili :-S
Ovaj motor je u testu Astre karavan napljuvan kao jako slab, mogu misliti kako će ga opisati u testu Insinje
Ovaj 1.4T je dobra zamena za veliki 1.8, snaga je ista ali je zato veci obrtni moment i laksi je agregat, tako da su performanse u odnosu na 1.8 zagarantovane.
Ovaj 2.0 SIDI Turbo je ubica, samo su mu malo smanjili opseg obrtnog momenta u odnosu na onaj sa 220KS.
@Orlo
jesam ljubitelj malih turbo benzinaca, ali ne znam koliki ce da mu bude vek trajanja...cini mi se da su mnogo opteretili
@DaMir
Kod 1.2 TSI je pritisak natpunjenja 0,5 bara, što proizvodi efekat da motor ima za 50% veću zapreminu. Zbog toga 1.2 TSI ima karakteristike na nivou motora od 1,8 l (mislim na snagu, obrtni moment i performanse), dok je potrošnja zahvaljujući direktnom ubrizgavanju zadržana na nivou motora od 1,2 l.
Većina dizel motora ima pritisak natpunjenja od bar 1 bar, što znači da su više opterećeni nego (VW) turbo benzinski motori.
Zar nije 1.2 TSI zamena za stari 1.6, a 1.4 TSI za stari 1.8?
Upravo ako se gleda snaga?
@Predrag
VW-ov 1.4T bi uzeo bez razmisljanja...ali ovaj Opelov ne znam kakav je...
@DaMir
Iskreno trebalo bi da prodje jos neko vreme da se otkriju nedostaci kod svih malih turbo motora jel su oni relativno skoro usli u proizvodnju kod vecine proizvodjaca. Ima i opterecenijih kao sto je 2.0 240KS, 1.4T sa 170KS kod Fiata ili 1.4TSI 160KS ili 2.0TFSI 272KS - Audi itd. Definitivno zavisi od delova i od projektovanog veka motora.
1,2 TSI prema snazi odgovara 1,6 (tako su ga "podesili", mada ima i varijanta sa 85 KS koja odgovara 1.4 motoru, a verujem da može da se napravi i od 125 KS), ali po pitanju obrtnog momenta je bliži 1,8 motorima. Međuubrzanja automobila sa 1.2 TSI motorom su bolja nego u slučaju sa 1.6 motorom.
P.S. 1.4 TSI ima više varijanti...
@Orlo
Baš tako. Ima i sumanutih varijanti ;)
Potrebno je samo obratiti pažnju na pritisak natpunjenja. 0,5 bar-a je bezopasno ;)
P.S.
Ako je pritisak natpunjenja 0,5 bar-a, motor kao da ima 50% veću zapreminu,
Ako je pritisak natpunjenja 1 bar, motor kao da ima 100% veću zapreminu,
Ako je pritisak natpunjenja 1,5 bar-a, motor kao da ima 1,5 puta veću zapreminu,
itd. (slede "sumanute varijante") :))
@Orlo
ja sam vozio Golf 1,4tsi 122ks i odusevio me je motor...e sad ne znam kakav je u passatu ili slicnim vecim modelima...ali za golfa je sasvim dovoljno...nije veliki potrosac, a sasvim lepa ubrzanja ima uz to i nije visoka registracija zbog male zapremine
@Predrag
S obzirom da ce svi ti turbo benzinci doci vremenom kao polovnjaci u Srbiju treba videti kako oni izdrzavaju velike kilometraze sto je jedan odlican pokazatelj kvaliteta motora. Provereno znam da oni sa Low presure turbinama(Saab-ovi motori tj GM i Volovo-ovi motori)(koje si ti napomenuo) mogu dosta da predju bez problema, dok kod onih sa vecim pritiskom imaju nekih poroblema. Vlasnici obicno divljaju sa takvim autima jer imaju dosta snage i cuo sam da imaju probleme sa turbinom jer kada je hladno, zbog temperature ulja, ne treba ih siliti a vozaci to upravo rade. Iskreno turbo benzinci oni su trenutno u prednosti nad vecim motorima - manja zapremina - bolji obrtni moment, snaga - manja masa - i donekle i manja potrosnja.
@Orlo
Opet si u pravu ;)
Glavna "caka" kod svih motora sa turbinom, je ohladiti turbinu nakon svake (posebno intenzivnije) vožnje, tako što će motor bar 30 s, a po mogućstvu i minut da radi "u leru". Otkaz turbine najčešće nastaje kada vozač nakon duge vožnje pri visokim obrtajima naglo ugasi motor. Na pr. kada duže vozi auto-putem pri broju obrtaja koji je manji ili jednak od broja obrtaja pri maksimalnoj snazi, nakon čega zaustavlja vozilo na benzinskoj pumpi. U Kiji su mi rekli da je jednom Ceed-u tako otkazala turbina.
To se dešava jer materijal od kojeg je napravljena turbina ne može da izdrži tako naglo hlađenje, zbog čega mu je potrebno postepeno smanjenje brzine vozila, a zatim i rad motora na leru. Ovo je jedini pravilan način za upotrebu vozila koja imaju motore sa natpunjenjem, a sve ostalo skraćuje vek turbine.
"Divljanje" sa pravilnim postupkom hlađenja ne utiče posebno na skraćenje veka turbine, osim što skraćuje vek motoru ;)
ova Insignia je predobro auto 2.0 t i cao....kakav passat je kanta za ovo iako je dobro auto meni je Insignia broj 1 u toj ligi
Šteta što je insignia pozadi malo tesna za jedno vozilo D segmenta. Doduše, ako se pozadi prevoze kraći mrtvaci i to popreko ( ili duži, ali iz dva dela ), tada zamerke na komfor nema. Ova cena, inače, jeste dosta korektna obzirom na neke „koljače“ drugih marki ( npr bazni 508 ).
A opelov 1.4 turbo motor jeste svakako bolji od, recimo, ranjeg „baznog“ 1.6 u insigniji.
Što se tiče trubina, Predrag je sve objasnio... Najbolje je i ne grejati ih, tj, ne paliti motor. Ili ih hladiti bar onoliko dugo koliko su i grejane ... Tada najduže traju ...
Dakle, upotreba je krajnje jednostavna. A i ulja za te motore su jeftina, bar ako ih kupiš u onim radnjama gde prodaju i kineske „prve pomoći“.