
Od hot rod automobila, preko policijskog vozila i kabrioleta do američke ulične limuzine srednje veličine – malo je automobila srednje veličine koji su privlačili pažnju toliko ljudi i toliko dugo kao Chevrolet Malibu.
Osma generacija Malibua je Chevrolet-ov prvi globalni model srednje veličine i prvo izdanje lansirano u Evropi.

Nakon evropske premijere na Salonu automobila u Frankfurtu u septembru 2011. godine, prodaja potpuno novog Malibua na starom kontinentu počinje sledeće godine i ovaj model će postati nova perjanica brenda.

Malibu je model koji najduže traje u istoriji kompanije – 35 godina, šest decenija i osam generacija. Chevrolet je od premijere modela 1964. godine proizveo preko 8,5 miliona primeraka Malibua u Sjedinjenim Američkim Državama.
Predstavljen kao najbolji model u gami automobila srednje veličine pod nazivom Chevrolet Chevelle, je zahvaljujući kombinaciji sportskog dizajna, ojačane karoserije i visokog nivoa standardne opreme ubrzo postao renomirani model sa 200.000 prodatih primeraka tokom prve godine. U periodu između 1964. do 1967. godine Malibu je bio dostupan u raznim karoserijskim varijantama, uključujući varijante sa tvrdim krovom sa dvoja vrata, kabriolete sa dvoja vrata, limuzine sa četvoro vrata i karavane.
U premijernoj godini Malibu linija je obuhvatala nova, legendarna V8 Malibu SS kupe i kabriolet vozila sa 300 konjskih snaga i 5.359 kubnih centimetara (327 kubnih inča);
Sledeće godine uveden je snažniji motor malog bloka sa 350 ks i 5.359 cm (327 kubnih inča). SS Z16 paket – koji je dostupan samo za model sa krovom – uključivao je Malibuov prvi motor malog bloka – pogonsku jedinicu od 6.489 kubnih centimetara (396 kubnih inča) i 375 ks.
Za 1996. godinu Malibu SS bio je zamenjen modelom SS396. Ovaj model isporučivan je sa snažnim oslanjanjem i drugim poboljšanim performansama. 396 V8 bio je u ponudi u verzijama 325, 360 i 375 ks.
Malibu je pretrpeo značajne promene dizajna na modelu za 1968. godinu obzirom da je industrijom prevladao stil oborenog zadnjeg dela. Ova, druga genearacija Malibua nastavila je izvedbom u kojoj je motor napred dok je pogon na zadnje točkove, ali sa različitim međuosovinskim rastojanjima za modele sa dvoja i četvoro vrata.
Chevrolet je uveo treću generaciju Chevelle-a, uključujući Malibu, 1973. godine, što se nastavilo kroz 1977. godinu. Malibu je bio u ponudi u konfiguracijama kupea, sedana i karavana. Malibu SS paket bio je u ponudi za sve stilove karoserije, uključujući i karavan. 1974. godine, Malibu je postao osnovni model Chevelle-a.
Treća generacija Malibua sa uspehom je nastupila na NASCAR takmičenju. U periodu od 1973. do 1977. godine karoserija je bila aerodinamična i donela je 25 pobedničkih krugova Chevroletovim vozačima Kejlu Jarborouu, Bobiju Alisonu, Derelu Voltripu i Beniju Parsonsu.
Manji Malibu debitovao je 1978. godine, kao odgovor na povećanu potražnju za gorivom, ali je zadržao stil i svojstva. Malibuova prva era vozila na zadnji pogon okončala se nakon modela za 1983. godinu, kada je potpuno nova generacija vozila srednje veličine sa pogonom na prednje točkove uvedena 1997. godine, nakon četrnaestogodišnje pauze u proizvodnji.
Malibu je ponovo rođen kao sedan sa četvoro vrata, sa motorom od 150 ks i četiri cilindra i V6 motorom sa 155 ks. Malibu je brzo stekao ugled kao dobro-uklopljen sedan visokih vrednosti, koji je konstruisan tako da preuzme vodeći položaj u segmentu automobila srednje veličine. Automobil je osvojio i nagradu automobila godine za 1997. godinu magazina Motor Trend.
Malibu šeste generacije ostvario je debi kao model za 2004. godinu u izvedbi sedana sa četvoro vrata i produženog sedana sa četvorocilindričnim Ecotec V6 motorima. Ponovo je pokupio nagrade i preporuke od automobilskih medija, nezavisnih istraživačkih grupa i pobornika bezbedne vožnje. je bio vodeći model u sopstvenom segmentu prema studiji 2005 J.D. Power and Associates Initial Quality Study. 2006. godine, Malibu SS model je ponovo uveden sa V6 motorom od 240ks, sa agressivnijim prednjim i zadnjim delom, točkovima od 18 inča i sportskim kadica sedištima.
2007. godine, Chevrolet je lansirao na tržište sedmu generaciju kao model za 2008, koji je postao jedno od najnagrađivanijih vozila unutar divizije, sa više od četrdeset automobilskih nagrada, uključujući zvanje automobila godine u Americi 2008. godine.
Malibu je bio najprodavaniji putnički automobil Chevrolet-a i GM-a u 2010. godini, sa prodatih gotovo 200.000 jedinica (198,770). je jedini auto srednje veličine u industriji koji je osvojio nagradu “Najbolja kupovina” za godine 2011, 2010 i 2009. Proglašen je i za model najboljeg izbora, kada je u pitanju bezbednost, za prethodne dve godine (2010 i 2011.). Malibu je pomogao Chevrolet-u da poveća tržišni udeo za 2 procentna poena u okviru segmenta automobila srednje veličine, sa nešto ispod 7% u 2008. godini na blizu 9% u 2010.
Chevrolet Malibu osme generacije – prvi globalni automobil srednje veličine za kupce na gotovo 100 tržišta na šest kontinenata – služiće kao perjanica brenda u mnogim delovima sveta uključujući Kinu, Koreju, Evropu i Australiju.

U Evropi će biti opremljen moćnim četvorocilindarskim, dvolitarskim dizel motorom ili 2,4-litarskim benzincem, izlazne snage od 164 ks, t.j. 169 ks. Malibu je dizajniran tako da se izdvaja širom sveta, sa prostranim, tihim enterijerom više klase i sofisticiranom vožnjom i upravljanjem. Novi Malibu će se proizvodini u Kini, Koreji i na dve lokacije u S.A.D. Njegove proizvodnja počeće u Ferfaksu početkom 2012. godine, te u pogonu Hemtremk u Detroitu (Mičigen, S.A.D.) sledećeg leta.
Značajni trenuci Malibu istorije: (modelske godine)
* 1964 – Uveden je kao vodeći model nove Chevrolet linije modela srednje veličine, sa prodajom većom od 200.000 vozila u prvoj godini.
* 1968 – Kroz značajno redizajniranje, dobijen je zaobljeniji ; prodaja je povećana na 260.000 vozila.
* 1973 – Potpuno novi Malibu sa "Colonnade" krovom uveden radi unapređenja bezbednosnih svojstava.
* 1978 – Uveden manji, “vitkiji” Malibu sa značajno smanjenom težinom delova.
* 1983 – Poslednja godina konfiguracije sa zadnjim pogonom.
* 1997 – Ponovno rođenje Malibua kao sedan automobila srednje veličine, sa pogonom na prednje točkove, i mnoštvom osvojenih priznanja za vrednost, bezbednost i kvalitet.
* 2004 – Redizajniran na novoj platformi, Malibu je unapredio svoj ugled kao visoko-kvalitetan, bezbedan i posvećen vrednostima takmac u segmentu vozila srednje veličine.
* 2008 – Izbačena na tržište sedma generacija Malibua sa izražajnim dizajnom, dužim međuosovinskim rastojanjem i ekskluzivnim svojstvima kao što je štedljiva pogonska grupa sa četiri cilindra/šest brzina. Aktuelna generacija Malibua prodala se u 700.000 primeraka počev od 2008. godine.
* 2013 – Konstruisan potpuno novi sadržajan model sa velikim brojem karakteristika, enterijerom vrhunske izrade i spreman za lansiranje na tržište početkom 2012. godine. Malibu za 2013. godinu je naj-aerodinamičnij Chevrolet automobil ikad u segmentu vozila srednje veličine.
PR ChevroletFino izgleda. Prijatan morsko plavi enterijer. :)
Kojoj klasi pripada i koja mu je cena? Poznavajući Amere,sigurno dosta nudi za malo para.
Konačno izgleda zrelo.
Uvek je bio nekako nezanimljiv, ali ovaj je skroz OK.
Mislim da izgled enterijera kvari samo dizajn otvora za ventilaciju kabine!
@PITBULL,
u americi je klasa sa toyota camry, ford fusion, honda accord, nissan altima, hyundai sonata, kia optima ...
cena je oko $22,000 pa na dalje (to je za osnovni 2.5L 190 hp model). inace je dosta cenjen i hvaljen, posebno 2008 i noviji modeli. 2008 malibu (i cadillac cts) su bili prvi modeli novog gm-a koji su preokrenuli situaciju.
Ovi iz nemackog AutoBild-a su ga pohvalili da ima dobar odnos kvaliteta i cene(oko 20k eura). Ima i nekoliko slika iz unutrasnjosti i izgleda kvalitetno. Izgleda da sada GM igra na sigurno od krize na ovamo, dosta ozbiljne modele izbacuje i konkurentne.
Malibu u Evropi menja Epicu.Nudice se sa dva motora-2.4 litarskim benzincem od 169 KS i dvolitarskim dizelom od 163 KS.
carobnjak
Gde si ti to citao u vezi antikorozivne zastite posto bas naporan u vezi toga!
carobnjak
koji to novi auto nema antikorozivnu zastitu,a da je od poznatijih proizvodjaca
Naravno da ima antikorozivnu zastitu, to je standard bar deset godina ako ne i vise.
Lep model, nov igrac u D klasi. I dobro odmeren 2.0 dizel sa 163ks za Evropu, a i za nase trziste.
Nisam ja to rekao (moj komentar je dvosmislen), ima njih nekoliko ovde koji uporno zastupaju takvu "politiku"...
Ljudi, otkanite se Ševroleta.
Ako baš volite žute, okrenite se Hjundaji kompaniji, manje će da boli.
bk
Boleće te, ne brini. Što gabaritom veća kanta, bol je veći. Spark, kako tako. Crna Kaptiva je čist lom a delovi papreni.
Koji auto, koliko si prešao?
Ja sam skroman, Aveo a sad uskoro planiram ovaj novi model. Uz redovan servis nisam imao bas ni jedan jedini problem (znam i jos dosta koji bi se slozili samnom). Upravo zbog toga sam spreman kupiti novi model koji je po meni mnogo zreliji a mislim i kvalitetniji.Veruj vozio sam dosta auta necu reci da je ovo savrseno kao neki ovde na forumu ali za te pare ovo je ok.
Aveo, još može da prođe.
Odlaze ležajevi u točkovima već na 30-40 000km, davači ABS redovno, menjači, klima stalno gubi gas, korozija, auspuh...
Najveći problem je ustvari prodaja polovnjaka.
I znaj da je NOV auto najbolji auto. Zato ti se taj i dopao.
Od sveg sto si nabrojao menjao sam po meni potrosni materijal jednom zadnji lonac i na 52000 km plocice na disk kocnicama. Mozda sam ja imao srece.
Znam jednog koji je likvidirao kaptivu pred istek garancije, na svega oko 60.000 km, jer je imao problema, promenio valjda dva "Hardijeva zgloba" ( sprži DPF zaštitu na zglobu i sve onda ode kvragu ), neke elemente prednjeg vešanja i dr. A čim ju je prodao, "kupcu" je opet otišao taj "zglob".
Lepo ona izgleda, ali čuo sam da je cena delova ( za opravke ) za nju jeziva...
Chevrolet, Dacia, Hyundai i Kia provereno nemaju pocinkovanu limariju. Lada ima (ne potpuno), ali džaba joj kada je najveći krš.
@bk
Drug mi radi u ovlašćenom servisu za Chevrolete, tako da znam šta pričam. Prošle godine sam u tom servisu mesec dana bio na praksi, a i dan danas često svraćam. Video sam otkaze za koje nisam mogao ni da zamislim da mogu da se dese. Aveo se pokazao kao "najbolji" (mada je i on nebezbedan, loše vuče, često podrhtava kada se koči, brzo korodira izduvni sistem, nema pocinkovanu lmariju...), a Spark i Captiva su teške kanturine. Ni Cruze nije ništa bolji.
Sve u svemu užas.