
* za sada samo tehnički podaci i ovi crteži, zvanične slike slede za nekoliko sati
Novi BMW Serije 3 će biti premijerno prikazan danas, 14.10. u 16h, u BMW fabrici u Minhenu. Premijerno prikazivanje će moći da se prati uživo putem livestreama na Facebook stranici- link: http://www.facebook.com/BMWGroup?sk=app_251023654929514
BMW danas u Minhenu zvanično predstavlja dugo očekivanu i dugo najavljivanu šestu generacije serije 3, prvo u klasičnoj limuzinskoj verziji sa četiri vrata (fabričke oznake F30).
Prva "trojka" se inače pojavila još 1975. godine i do danas je širom sveta prodato više od 12 miliona primeraka svih pet generacija (druga generacija je predstavljena 1982,. treća je stigla 1990., četvrta 1998. godine, a peta generacija se na tržištu nalazi od 2005.).
Naravno, novi model je duži u odnosu na svog prethodnika, pa tako dužina iznosi 4624 mm (+ 93 mm), međuosovinsko rastojanje je 2810 mm (+ 50 mm), širi je i trag točkova (napred + 37 mm, pozadi + 47 mm), dok je zapremina prtljažnika povećana za 20 litara, na ukupno 480 litara.


Ovde i podatak da visina iznosi 1429 mm, širina 1811 mm (sa retrovizorima 2031 mm), težina je u proseku za 40 kg manja u odnosu na stari model, a Nemci naglašavaju i da je sada ima više mesta za putnike pozadi (+ 15 mm za kolena i 8 mm za glave putnika).

Nova "trojka" će kupcima biti dostupna u tri varijante, i to Sport Line, Luxury Line i Modern Line, ponuda motora će u početku obuhvatati dva benzinca i dva dizelaša (modeli BMW 328i, BMW 335i, BMW 320d i BMW 320d EfficientDynamics Edition), a od menjača će na raspolaganju biti šestostepeni manuelni menjač i osmostepeni automatik.
BMW 328i pokreće 2,0 litarski TwinPower Turbo četvorocilindrični motor sa 180 kW/245KS pri 5000 o/min. i 350 Nm obrtnog momenta pri 1250-4800 o/min., što je dovoljno za makimalnih 250 km/h (elektronski ograničeno), ubrzanje do 100 km/h traje 5,9 sekundi, emisija CO2 je 149 grama po kilometru, dok potrošnja iznosi 6,4 litara goriva na 100 km (za 11% manje nego prethodnik koji je imao 160 kW/218KS). U verziji sa novim osmostepenim automatikom potrošnja iznosi 6,3l/100 km, a emisija CO2 je 147 g/km.
BMW 335i pod haubom ima 3,0 litarski šestocilindrični TwinPower Turbo benzinac koji razvija 225 kW/306KS pri 5800 o/min. i 400 Nm pri 1200-5000 o/min., ubrzanje od 0-100 km/h traje samo 5,5 sekundi (za 0,1 sekundu bolje od prethodnika, s tim što je sa novim automatikom za 0,3 sekunde bolje od prethodnika), najveća brzina je takođe ograničena na 250 km/h, potrošnja goriva iznosi 7,9 l/100 km, a emisija CO2 je 186 g/km (sa novim automatikom potrošnja je 7,2 l/100 km, emisija CO2 je 169 g/km).
BMW 320d ima četvorociliondrični 2,0 litarski turbo-dizel motor sa 135 kW/184KS pri 4000 o/min. i 380 Nm pri 1750-2750 o/min., do 100 km/h ubrzava za 7,5 sekundi, najveća brzina je 235 km/h, potrošnja iznosi 4,5 litara na 100 km, a emisija CO2 je 118 grama po km.
BMW 320d EfficientDynamics Edition (između ostalog ima Auto Start-Stop sistem, sistem regeneracije kočione sile, Optimum Shift Indicator, ECO PRO mod...) pokreće 2,0 litarski dizelaš koji raspolaže sa 120 kW/163KS pri 4000 o/min.i 380 Nm pri 1750-2750 o/min., do stotke stiže za 8,0 sekundi, može do maksimalnih 230 km/h i po fabričkim podacima ima prosečnu potrošnju od 4,1 l/100 km (emisija CO2 je 109 grama po km).
Paleta će na proleće 2012. biti proširena i modelima BMW 320i, BMW 318d i BMW 316d.
BMW 320i će imati novi 2,0 litarski četvorocilindrični TwinPower Turbo benzinac sa 135 kW/184KS pri 5000 o/min. i 270 Nm pri samo 1250 o/min., dok će budući dizel modeli 318d i 316d pod haubom imati 2,0 litarski turbo-dizelaš.
BMW 318d će raspolagati sa 105 kW/143KS pri 4000 o/min. i 320 Nm pri 1750-2500 o/min.,a BMW 316d će imati 85 kW/116KS pri 4000 o/min. i 260 Nm pri 1750-2500 o/min.
Nakon toga će ponudu dopuniti nove verzije, uključujući i šestocilindrične dizelaše i xDrive modele sa pogonom na sva četiri točka. Tačnije, modeli BMW 335i xDrive, BMW 328i xDrive, BMW 320i xDrive i BMW 320d xDrive stižu na leto 2012. godine.
U pripremi je i hibridna verzija, i to model BMW ActiveHybrid 3 koji na tržištu startuje na jesen 2012. godine.
Na leto 2012. u ponudi će biti i M Sport paket, koji će između ostalog podrazumevati aerodinamički kit, M design alu točkove od 18 inča (opciono i od 19 inča), M Sport ogibljenje, M Sport kočnice, sportska sedišta, M kožni volan...
U zavisnosti od paketa opreme, kupcima će na raspolaganju biti i Lane Change Warning System, Lane Departure Warning System i Collision Warning, kamera za vožnju unazad, aktivni Cruise Control, BMW Parking Assistant, BMW ConnectedDrive, Head-Up Display, Active Protection bezbednosni paket...
Nova serija 3 će u Nemačkoj biti dostupna od februara 2012. godine, i to sa rasponom cena od 35.350 evra (za 320d) do 43.600 evra (za 335i).
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Ne obecava izgledom, ovako u tehnickim crtezima. Ali 3D ce verovatno biti bolji.Jos malo...
ha, pa jos nisam video auto koji na blueprintu izgleda lepo:)
t minus 1h27min:)
Zamalo ko A6, A5, A4, A1, A3 next,.... Ali zamalo. U sprintu na 100 metara nekoliko stotinki dele sampiona i loooooosera:)
@toma,
Zato sam i naglasio, ali hocu da kazem da deluje kao evolucija ovako na prvi pogled. Takvi automobili obicno legnu posle nekog vremena, skapiras tu vremensku vrrednost diazajna. Ja generalno nijedan novi BMW nisam zavoleo na prvu loptu. Doduse ove poslednje generacije jos teze prirastaju za srce ali na kraju ipak... :D Elem, vise volim iznenadjenja. Ovde su to samo farovi.
P.S. Enterijer je doduse odmah legao na oko, deluje savrseno svedeno. Onaj sto si okacio neki dan...
Ma još će da bude da je Audi kopirao farove sa BMW trojke.
@ boris
C klasa ima farove od SL-a
a Oktavija redizajn je izašla 6 meseci posle SL-a, tvoja baba bolje da je muško bila da se ti nikad ne rodiš
@Dejan tacnije godinu dana prije Skode...
Slabo ovo djeluje, E90 je mnogo bolji...
@hh
pogledaj malo bolje da ti posle pred ljudima ne bude neprijatno:
http://img214.imageshack.us/img214/2724/123mqo.jpg
mada ukusi su razliciti, jel tako?
Bravo, bravo. Drace konkurenciju kao i prethodnik... :)
@toma
Pa vec je navikao da mu svi Audiji lice...
@toma 14 Okt 2011, 14:33
ha, pa jos nisam video auto koji na blueprintu izgleda lepo:)
Meni CLS izgleda odlicno i na blueprintu: http://www.the-blueprints.com/blueprints-depot/cars/mercedes/mercedes-cls.gif
@Barosso
u pravu si. Taj bluprin mi izgleda ok. Cak mi na tom bluprintu izgleda lepse nego uzivo:)
Da se zna ko je najlepši na blueprintu
http://www.the-blueprints.com/blueprints-depot/cars/audi/audi-a6-2011.png
Da, zaboravio sam da kazem, kreacije koje su skoro pa "dvodimenzionalne", bez slozenih i sofisticiranih 3d detalja mnooogo bolje izgledaju na bluprintovima:)))
Sve je to lepo ali live prenos premijere i to bas na facebook-u???
Da li vas to podseca na nesto?
Nemam nista protiv ove trojke (meni se sa ovih skica bas svidja) ali sada su definitivno dokazali ko u stvari kupuje masovno BMW (lozane i mamini i tatini sinovi)
E36 - definitivno najlepsi od svu decu
evo ga i prevod, hvala Bogu :D
FB je postao najbolje mesto za reklamu, a uz to je i free...
Najpopularniji drustveni servis na svetu. Jos malo i nece se moci bez njega. Samo polako...
Stop svetla sa boka podsecaju na bmw 7, a od pozadi na bmw 5. Savrsena komb. Najlepsi bmw sedan trenutno.
Savrsen... Crveni 328i je naj...
Pitam se samo da li ce i za ovog neko reci da je suvise mlak??? :D
opasni farovi. opasni.
Ovaj auto prava limuzina, ima skoro 4.7 m :D
Dajte liku sa zelenom kravatom čačkalicu, bruka, non-stop gura jezik i vrlji facu, pokušavajući nešto da isisa iz zuba!
Hahahaha!
328 motor sam po sebi bih uzeo pre nego 323d. Zna li neko sto nema reci o tom motoru, a bio je u najavi ?
@toma
nemoj tako, ispod a6 je ovo, malo, ali ispod....gledam svaki dan par komada dok idem prema adi. Kapa dole. Lepsi od E klase nove 3x.
@laki
i to u nemackoj...ali spasce cene za pola god malo...
zagledam auto i dalje dok se vozi, ozbiljna prica.
Sada mi pored bmw3 i C klase restail, a4 izgleda zastarelo...
E lepo, sada mozete lepo svaki bmw lako da prepoznate, od cele x palete SUV-a, do ovih.
Ni 1 far ili stop svetlo nije isto....ko razume, shvatice me
Autor toma 14 Okt 2011, 16:45
Maaaaaaaa pusti ti njega....baksuz ;)
Ali realno, ovaj auto zavrsava sve poslove. Izbacuje vece aute iz koloseka.
0.3 s bolje ubrzanje sa 8-speed automatikom :D
@toma
Neka njemu lici i na a7, ali bar nije isti kao svi ostali auti ove marke....od 2011 svaki audi ima isti far.
Jel ovaj u roze kravati Hitler?
A lik u zelenoj izglea stvarno ima šupalj zub
Od sada BMW 3 se nudi u 3 opcije (kao kod Mercedesa - Classic, Elegance, Avantgrade).
Evo prvih slika
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.280340498656859.74709.114693835221527&type=3
moze pomoc, nisam lepo video koji je ovo motor sa 340 ks? koji paket opreme...
To mozda direktan rival s4 ? :)
dovidjenja:
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=280346931989549&set=a.280340498656859.74709.114693835221527&type=3
Ima prilicno veliko medjuosovinsko rastojanje za ovaj D segment. Nadam se da su ga pametno iskoristili i da sada ima vise mesta na zadnjoj klupi. :)
I dalje moji favoriti 320d i 328i sa x-drive-om. Ako dodje i 325xd (2.0 218 KS) necu se ljutiti. :)))))
@orlo
i E90 je imao odlicnu ponudu prostora pozadi, samo je mali problem sto su pragovi za 1cm visociji nego sto bi trebalo. Tako da ovaj novi ako to ispravi uz najavljenih +15mm na zadnjoj klupi, i +20L prtljaznika...odlicno!
au kakvo zakrcenja na BMW pressclub stranici. Ne mogu da se nakacim da skinem slike i klipove:(
Mene licno prednja svetla podsecaju na Alfu 156...
http://carphotos.cardomain.com/ride_images/1/899/1081/2245540026_large.jpg
@toma
Nadam se ali ja sam nekoliko puta bio u njoj i nisam imao bas taj osecaj prostranosti....mozda zato sto je vozac bio vislji.
@orlo
ja imam 192cm, i kad podesim vozacko sediste, pozadi moze da se smesti osoba od oko 183cm. Naravno nije kao kod serije 5 ili 7, ali mislim da je za tu klasu sasvim dovoljno. Sad ce imati jos 15mm, i mislim da je OK. Ja volim da ima koji cm manje pozadi, a vise u haubi:)