
Volvo je krajem prošle godine objavio prvu teaser sliku svog novog modela V40 koji će zvaničnu premijeru imati u martu ove godine, na Salonu automobila u Ženevi, a nakon tri fabričke fotografije koje su pre nekoliko dana procurele u javnost evo i seta novih zvaničnih slika i detalja.
Kasnije bi trebalo da se pojavi i njegova (pro)terenska verzija nazvana XC40. U svakom slučaju, V40 (razvijen pod kodnim oznakom Y555) će u gami Volvoa zauzeti ispod modela S60/V60.



Volvo V40 će pokretati motori sa rasponom snage od 115KS do 254KS, a u ponudi će po ranijim informacijama biti i verzija sa 4x4 pogonom, Start-Stop sistem, kao i City Safety sistem.
Ponuda benzinaca podrazumeva 1,6 litarski četvorocilindrični T3 turbo agregat sa 150KS i 240 Nm obrtnog momenta (ima menjač sa šest stepeni, postiže 210 km/h, od 0 do 100 km/h ubrazava za 8,8 sekundi, troši 5,8 l/100, emisija CO2 je 134 g/km), sledi 1,6 litarski T4 turbo sa 180KS i 240 Nm (može do 225 km/h, do stotke stiže za 7,7 sekundi, troši 5,9 litara goriva i emituje 138 grama CO2 po km) i na kraju i 2,5 litarski petocilindrični T5 turbo sa 254KS i 360 Nm (ima 6-stepeni automatik, postiže 250 km/h, do 100 km/h ubrzava za 6,5 sekundi, troši 7,9 litara na 100 km i emituje 185 g/km).
Ponuda dizelaša sadrži 1,6 litarski četvorocilindrični turbo-dizel D2 motor sa 115KS i 270 Nm (može do 190 km/h, do 100 km/h ubrzava za 12,3 sekundi, troši 3,6 l/100 km i emituje 94 grama CO2 po km), sledi 2,0 litarski turbo petocilindrični dizel D3 sa 150KS i 350 Nm (210 km/h, do 100 km/h za 9,6 sec, potrošnja 4,4 l/100 km i 117 grama CO2 po km) i najsnažniji 2,0 litarski turbo-dizel D4 sa 177KS i 400 Nm (215 km/h, do 100 km/h za 6,6 sec, potrošnja takođe 4,4 l/100 km i emisija CO2 od 117 g/km).
V40 je dugačak 4369 mm, širok 2041 mm (sa retrovizorima), visok 1445 mm, dok je međuosovinsko rastojanje 2647 mm.


Na jesen se očekuje i XC40, sa većim klirensom, nešto atraktivnijim (pro)terenskim izgledom i 4x4 pogonom.


Takođe, na platformi Volvoa V40 će nastati još nekoliko modela, i to C40 i S40.

Volvo planira da godišnje proizvodi oko 90.000 primeraka V40 modela, i to u fabrici Gent.
Prodaja novog V40 će u Evropi početi nedugo posle premijere u Ženevi, a ostali detalji tek slede.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Bas su ga odlicno odradili. Iako je ovo V za karavane, nekako je nedefinisan, bolje bi mu pristalo da se svrsta u klasicne hatchback-ove. Mozda nece drugu oznaku a C40 ce da bude trovratna verzija kao do sada. U svakom slucaju dobar je gde god da je pozicioniran... :)
pravi konkurent audiju a3, bmw serije 1 i još po nekim, i pravo osveženje posle v30.
Спољашњи изглед аутомобила је, веома, леп. Ту нема шта да му се замери.
Унутрашнјост ми се не свиђа. Некако је изгубила ону шведску душу. Инструменти превише шљаште и изгледају као да су из неке видео игрице. Требало је то да изгледа елегантније, да не кажем конзервативније.
S
polja je super,a unutra su mog-
li bolje da ga odrade sto se tice izgleda i rasporeda instrum
enata.
Kompakt klasa skroz. Nesto duzi od nove Astre. Imam V40 i sve najbolje. Naravno cena ce biti sky high
Fantastican je! Mada ne mogu a da ne primetim linije
Astre, Focusa, Bravo-a...
Enterijer moderan ako zanemarimo onu "tepsiju" od centralne konzole...