
Na 82. Internacionalnom salonu automobila u Ženevi danas je premijerno predstavljen novi "Fijatov" model automobila 500L, koji će biti proizvođen u fabrici kompanije "Fijat automobili Srbija" u Kragujevcu.
Ceremoniji su, osim predsednika Tadića, prisustvovali ministar ekonomije Nebojša Ćirić, gradonačelnik Kragujevca Verko Stevanović, bivši ministar ekonomije Mlađan Dinkić i ambasador u Švajcarskoj Milan St. Protić.


Predsednik Tadić je, nakon premijernog prikazivanja fiata 500L, na štandu kompanije razgovarao sa čelnim ljudima italijanske autokompanije.

Kompanija "Fijat-Krajsler" je početkom februara saopštila da će početna cena fijata500L biti oko 16.000 evra, i da će se proizvoditi u dve benzinske verzije i jednoj s dizel motorom.

Kako je precizirano, benzinske verzije su dvocilindrični "tvin-er" od 0,9 litara i 1,4 litra, dok će dizel biti od 1,3 litra (multidžet II).

Automobil fijat 500L ima pet sedišta, dugačak je 4,14 metara, širok 1,78, a visok 1,66 metara i po karakteristikama kabine podseća na model "600 multipla".
Predsednik Srbije Boris Tadić izjavio je danas, na salonu automobila u Ženevi, da je premijerom modela fijat500L, koji će biti proizveden u Kragujevcu, promovisan ne samo taj "Fijatov" model već i Srbija.

Tadić je novinarima rekao da je njegov prvi utisak izvanredan i istakao da je Srbija od danas "novi-stari proizvođač automobila".
"Ovaj model će biti prodavan i u Evropi i u SAD. Građani posle ovoga mogu da imaju više poverenja u svoju državu. Ovo je pre svega uspeh građana Srbije", poručio je Tadić.

On je precizirao da će proizvodnja modela 500L za Srbiju značiti povećanje bruto domaćeg proizvoda i izvoza za jednu i po milijardu evra.

Povećanjem izvoza i BDP-a će se, kako je objasnio, poboljšati i finansijski rejting i stabilnost zemlje.
"Kad bismo imali deset ovakvih investicija, Srbija bi bila potpuno drugačija zemlja i zato nastavljamo. Danas ćemo u Ženevi razgovarati i sa drugim poznatim proizvođačima automobila", rekao je Tadić.

On je dodao da su u toku razgovori predstavnika Srbije sa proizvođačima autodelova iz Južne Koreje, Japana, Italije i Nemačke.

Tadić je kazao da je u današnjem razgovoru sa predsednikom "Fijata" Serđom Markioneom bilo reči i o svetskoj krizi, i da je zaključeno da će radnici "Fijata" u Srbiji, kao i bilo gde u svetu, za svoja radna mesta morati da se bore kvalitetnim radom.

Markione je predsedniku Srbije kazao da proizvodnjom u Kragujevcu "Fijat" želi da postane konkurentniji na svetskom tržištu.
Autor: Tanjug.rs
Foto: Omniauto.it, Novosti.rs, B92.net, Rts.rs, 24sata.rs i Autoblog.it
Dejan L
Kome?
Po kojoj ceni?
Pod kojim uslovima?
Srbi su pljacku i prevare ucili od Italiyanosa
@ipanema
Mislili Italijani ako ovi nasi vlastodrsci toliko uspevaju da nas delju da ce uspeti i oni da delju ostatak sveta, vidis na slikama glavnog foto modela za prodaju magle.
http://www.moto.rs/zeneva_2012_fiat_500l_u_zenevi_ekskluzivne_prve_fotografije_u_srbiji-pc-15610.i
Evo jos slika
Šta pričate vi??
Kakva pljačka, kakvi Srbi??
Ajde mani se nacionalnosti. Skroz dobro izgleda auto i sad još ostaje da se vidi kako će ga prihvatiti javnost, a ne par ljubitelja automobila sa nekog websajta.
Ako ga "obična" javnost koja ima drugačiji pogled na automobile od nas prihvati, eto i profita.
Gde su sad oni koji su prvo pricali:
1)da se nece potpisati ugovor sa fiatom
2)da nece uplatiti kapital
3)da se nece praviti novi model, vec samo punto
4)...
5)...
@Zunto
Čekaj... sada će da stigne ekipa, pa da nađe nove mane, nove probleme, nove detalje. I tako će onda ukoliko nešto ne ispadne savršeno samo da kažu: "jesam vam rekao!!"
@NemanjaBB
Oko 16 hiljada eura ce biti za 1.4 motor ne za 0.9 Twinair.
Svetsko a nase! Bas je interesantan i ove nove kombinacije boja i felni bas mu stoje dobro - pravi lifestyle auto. Cenim da ce se svideti Evropljanima sa kesom.
Ovo je neka sajamska FUL verzija,koja i ne izgleda bas nesto spektakularno...A mogu misliti kakva je osnovna verzija,suv kao barut i ruzan kao sto mugu Italijani nama da uvale. To je automobil Italijanskih dizajnerskih ucenika koji vjezbaju
Eto, konacno ste videli i enterijer...
Autic je vrh, a jos je i nas! :)
Tamnosiva mu najbolje stoji!
@ Djone HN
Šta?
Pa ovo je predserijski model. Kad je nova Panda stigla u NAVAK, imala je grubu plastiku JER JE IZ PREDSERIJSKE proizvodnje koja služi S A M O za ispitivanje i reakcije potencijalnih kupaca, a u serijskim je stavljena meka plastika BOLjE završne obrade.
S obzirom da Grande Punto EVO manjih dimenzija i bez kože i itd... košta oko 11.000, zašto ovaj za nijansu veći i napucani model ne bi koštao 14.000?
"Tadić je kazao da je u današnjem razgovoru sa predsednikom "Fijata" Serđom Markioneom bilo reči i o svetskoj krizi, i da je zaključeno da će radnici "Fijata" u Srbiji, kao i bilo gde u svetu, za svoja radna mesta morati da se bore kvalitetnim radom"
Tako je, dovedeš kompaniju koja je već 20 godina pred bankrotom, koja izbacuje modele svaki neuspješniji od prethodnika i koja postoji ne znam ni ja pomoću kojih trikova (canjkanjem novaca od država u kojima ima pogone), i onda radnicima pretiš otkazom ili čime već. A kompletna VAG grupa, u jeku krize u čitavoj Evropi zaposlenima isplaćuje masne bonuse.
Mene iritira samo to što smo mi (kompletna bivša država) bili svoji na svome, proizvodili smo što smo htjeli i prodavali smo kome smo mogli (a, mogli smo mnogima),stranci su ulazili s nama u kooperacije pod našim uslovima, a sad neki masni Marchione zavodi red u tuđoj zemlji, na tuđoj očevini.
@Milan
ovo nikako ne mogu da "progutam":
"proizvodili smo što smo htjeli i prodavali smo kome smo mogli (a, mogli smo mnogima),stranci su ulazili s nama u kooperacije pod našim uslovima"
Malo si se zaleteo brate, tj.malo vise...
Ako nas ovo ne izvadi propadosmo. Večito ćemo izvoziti kukuruz, šećer, maline, bakar..., ko u srednjem veku.
čarobnjak, ali ,,neki masni Marchione"
B.M., pa i Argentina izvozi lešnike, orahe, pšenicu, pirinač i sve ostalo, meri se u tonama dnevno, pa gledaj kakvi su.
Zapravo svaki proizvođač automobila mora nešto da izvozi ako hoće da uvozi automobile.
Znam, znam, jedno je njihovo tržište, drugo je naše.
@B.M.
haha, to smo jedino i znali da radimo...
@Milan
eto ti odgovora... :)
@ Master Haosis
Ne, BMW izvozi semenke za Argentinu, da bi oni za uzvrat kupovali BMW
:))))))))))))))
Dejane L, HAHAHAHA SEMENKARI!
A šta Audi izvozi iz Argentine?
čarobnjak, a Fijat?
Znam da neko izvozi vino. Fijat sigurno nije, oni imaju Italiano oriđinale vino.
Ali ljudi, šta rade oni sa tim silnim proizvodima kad ih kupe? Jel to dele radnicima ili šta?
Čarobnjak
Po čemu sam se ja to zaletio? Što nije tačno što sam napisao? Ne govorim isključivo, ali mislim na autoindustriju.
Uostalom, kopka me da li Ti možda radiš za FIAT, odnosno da li si ovlašteni zaštitnik FIAT-a na ovakvim forumima? Kad god neko nešto napiše protiv FIAI-a, a pogotovo protiv ove nazovi poslovnog uspjeha u Srbiji, ti reagiraš kao da te neko polio vodom. A obavezno repliciraš bez argumenata.
@Milan
haha, ne radim za Fiat...
A gde li su iscezli tvoji argumenti?
Citirao sam JASNO sta mi se ne dopada u tvom komentaru!
Sta smo mi to proizvodili a da je bio svetski proizvod?
I jos bolje, kada smo i CIME mi uslovljavali strani kapital, molim te???
P.S. moji komentari su sasvim realni ( ne vidim nigde reakciju na polivanje vodom i sl.) mozda za neke neshvatljivog humora...
Tvoji odisu sujetom i licnim nezadovoljstvom, ako smem da primetim?
Tržište automobila u Evropi je prezasićeno i teško je dovesti novog proizvođača. Ni za fabrike kamiona ne možemo da nađemo partnera, iako su u boljem stanju od Zastave nekad. Zato je ovo velika stvar za Srbiju, ko nekad Fića za YU.
Mirko Alvirko je upravo izjavio na b92 da ce se Fiat 500L u Americi nuditi pod imenom Chrysler! Iskusno...
čarobnjak, ma kakav neshvatljiv humor! Ja te odlično razumem, ja jedva čekam da se ti vratiš sa posla da napišeš nešto. A pogotovo da reagiraš kao da te neko polio vodom! haha
Milane, a jel možeš da provališ za koju marku ja radim?
čarobnjak, haha to je dokaz da u Americi kupuju samo zbog imena.
Može Fijat da bude i najbolji brend ikada viđen, Amerikanci neće da ga kupuju samo zato što je Fijat.
haha, ali ovoga puta Fijat je ispao pametan, praviće model pod imenom Krajsler! haha
Sad ima Amerikanci da misle da je to odlična kupovina jer dolazi iz domaće marke.
Mislim, strategije je to da misle, a kako će da misle, to ćemo videti. Mada ja mislim da je to dobar potez!
A hoće li itaj Krajslerov 500L da izlazi iz Kragujevca?
@MasterHaosis
znam da me vecina kapira i sa njima nema problema! :)
Uvek se nadje neko ko to ne ume, ali srecom u manjini...
Da, i verzija sa 7 sedista, za SAD, proizvodice se u Kragujevcu, i najverovatnije jos 2 modela (za sada se ne zna koja)...
čarobnjak, a taj sa sedam sedišta je dosta duži jel tako?
I naravno skuplji.
Tjah, reklama ide nešto ovako: Fiat 500 za devojke, a pošto su se udale treba im i veći auto zbog dece, pa zato 500L. A naredni sa 7 sedišta valjda za one s više dece.
auto izgleda sasvim ok.lepsi je od c3 pikasa a bice jeftiniji.
ako se bude pravio u van verziji
bice takodje zanimljviv zbog kutijaste forme.enterijer je cool i moderan.mislim da je auo skroz ok a sto je nama 16000 skupo to je druga stvar.a i to sto su malo kopirali-pa sta?bolje nego da naruzuju samo da bi bili originalni.
I tako posle mnogo muka, skoljka rodi pravi pravcati biser! :)
Vrlo glamurozan nastup za marku koja je "20 godina pred bankrotom"...
Fiat je danas na prestižnom salonu automobila u Ženevi s ponosom predstavio predsednika Srbije Borisa Tadića. Najavio je i nastavak prakse prikazivanja srpskih političara na salonima širom sveta. Haha njuz.
Osecam da Milan vozi Golfa 2, ako neshto uopshte i vozi. Jedna mala poslastica za carobnjaka. Bivshi kolega prelazi u da radi u FIAT i kaze mi da tamo nece biti transporta delova viljuskarom vec kolicima u voziću u koja se ukuca gde treba da odu i sve sama popakuju iy skladišta i odvezu na liniju. U preseraju će raditi cca. 60 ljudi na održavanju i nadzoru rada. Alati se sami menjaju i podešavaju i to za nekih 2-4min. Sve operacije na liniji montaže su normirane sa 2min maksimum. Vreme za izradu auta je 1,5h što je upola manje od najbolje fabrike u grupi u Tychiju 3h. E kad se ovako nešto napravi u Srbiji pa i da smo mi sami finansirali ceo posao (kao što pojedini tvrde) i treba da finansiramo najbolje.
Prvi put se javljam sa nekim komentarom.Neverovatno koliko ljudi omalovazavaju tudji rad i
stvaranje.Voleo bih da kazu da li su tako kriticni i prema svom
radu?Da li tako "strogo" -omalovazavaji se odnose i prem
svom ucinku na poslu , ako ga
srecom imaju?
@Pedja
zanimljivo, kao u bajci!:)
P.S. da ironija bude veca, Milan (bar kako je rekao) vozi Fiat Stilo i Alfu 159!???????!
Svrha njegovog postojanja na ovom forumu je jedino u pljuvanju marki koje vozi!
Nisam primetio da komentarise ostale teme...
Da ne odgovaram svakom posebno... Čitate li Vi tamo šta sam napisao? Ne pljuje niko po FIAT-u kao automobilu , nego po načinu kako su ušli u zastavu, a štrecnula me izjava Predsjednika uprave FIAT-a u vezi sa zaposlenima. Što se tiče Golfa 2, i njega sam vozio i to nekoliko, prije puno godina. A promijenio sam puno automobila i prešao jako, jako puno kilometara, i to sve, nažalost platio iz svog džepa. A što se tiče "pljuvanja po markama koje vozim", ja sam ta dva automobila PLATIO, znači, nije mi ih niko dao pa da ih obožavam samo zato što su u mojoj garaži. Danas vozim to što vozim sutra možda neku desetu marku.
Uglavnom, primjetio sam da pri ovakvim "prepucavanjima" učesnici uglavnom promaše bit diskusije. Što se tiče komentiranja i drugih sadržaja, da li sam možda prije dva dana postavio linkove za seat? Ja definitivno jesam za diskusiju (zato što volim automobile) i uvijek ću biti, ali nemam živaca da svaki put moram nekoliko puta objašnjavati šta sam napisao i zašto.
Fabrika je 33% u vlasništvu naše države, dakle i svih nas!!! Zato se i ponosim što se ova fina kolica prave kod nas, i ponosim se što je i lep i skup!!!
Oni koji upoređuju golfa i 500L zaboravljaju da njihova, kao i moja žena, kad bi na placu bio ovaj fića i golf bili jedan do drugog, golfića ne bi ni pogledala, mislila bi da je neki matori model, nekako... pa ništa posebno!!!
@Dima
Slažem se sa tobom za taj primer sa ženom. Mislim da bi i moja devojka, a ko zna možda jednog dana i supruga htela 500L jer izgleda vedrije od Golfa i sličnih. Primetio sam da na ulici skonta auta koja su "retro-moderna", drugačija od drugih... što bi rekli "lifestyle". Mlada je (i ja sam), pa hoće nešto moderno i novo.
Milane, nisi dobor napisao ranije u tekstu.
A ja ću se složiti sa čarobnjakom.
Ne shvatam želju da dođe VW ili VAG kod nas kada već imaju farike koje uspešno rade u Slovačkoj, Španiji, Nemačkoj i možeš reći da Škoda spada u "njihove". To sada nije moguće. Te fabrike su očigleno tamo dobile solidne uslove i bolje poslovanje pa su se odlučili da proizvode tamo. Problem koji shvata čarobnjak je sa smo MI KRIVI. Mi se svađamo oko svega a svet:
Ko prvi devojci njemu devojka.
Tako da mi kasnimo i sada nam ostaje "samo FIAT". A kada se dokažemo onda nadam se i druge fabrike. Još mongo fabrika i svega!
A ne vidim da nešto fali ovom malom FIAT-u pa ne shvatam revolt. Trenutni trendovi u modernom svetu su za ovakva kola. Mala i našminkana. Tako da smo u skladu sa željama kupaca.
Strpljenje i naporan rad.. pa će se pokazati i neki rezulati! Realno mi i naša država ZA SADA nimo, niti zaslužujemo neke ozbiljnije fabrike. Nemamo ni ceo završen auto put izmeđju BG i NS!!!! A to su dva najveća grada u državi. A tek koliko je poslovna "klima" kod nas očajna! (što je bitnije nego putevi)