
KIA K9 već ovog meseca počinje svoj tržišni put u Koreji. Ipak, specifičnost ove KIA-e je to što će u istom obliku, a verovatno i sa vrlo sličnim karakteristikama stići i na većinu drugih tržišta, uključujući i evropsko tržište.
Ovaj auto na prvi pogled i nema puno veze sa drugim KIA-ma. Pre svega, ogroman je! Duži je od pet metara sa međuosovinskim rastojanjem dužim od 3 metra. Dakle, jasno je o čemu se radi. Iz Koreje nam stiže KIA-ina perjanica koja ulazi u klasu luksuznih limuzina. Znamo ko već godinama kroji sav napredak u klasi luksuznih limuzina, ali sada i Hyundai sa Equusom u Americi, a evo i KIA sa K9 u drugim delovima sveta pokušavaju da dostignu status proizvođača luksuznih automobila.

Sudeći po izgledu ovih automobila, može se reći da itekako imaju potencijala. K9 ipak podseća na evropsku luksuznu limuzinu. Silueta, bočna linija, pa čak i agresivnost prednjeg dela neodoljivo podsećaju na BMW-a serije 7. Peter Schreyer je ponovo odgovoran za to, ali ako zanemarimo očiglednu sličnost K9 sa serijom 7 moramo priznati da ovaj auto izgleda itekako atraktivno.

S druge strane, ono što ovoliku limuzinu čini luksuznom su i savremeni tehnički elementi. Recimo samo to da će u ponudi za početak biti 3,8 litarski V6 motor sa 290KS, ali i 3,8 litarski motor sa direktnim ubrizgavanjem goriva i sa 334 KS. To je sve što se zna za sada mada smo prilično sigurni da će kasnije doći i neki V8.


S druge strane, u kabini je, zahvaljujući međuosovinskom rastojanju većem od tri metra, itekako komforno. Štaviše i itekako luksuzno, jer se u K9 nalaze sedišta obložena kožom, dva 9,2 inčna displeja u naslonima prednjih sedišta, ali i Harmanov zvučni sistem sa 17 zvučnika. Poslastice na zadnjim sedištima svakako su za bogate putnike, dok će vozač ipak otkrivati sposobnosti ovog automobila dobro kamuflirane modernim sigurnosnim sistemima.


Istina je da K9 ima gotovo idealan raspored težine, te da dugo međuosovinsko rastojanje obezbeđuje izuzetnu stabilnost, ali i u ovoj limuzini glavnu ulogu igraju sigurnosni sistemi kao što je LDWS (Lane Departure Warning System), BSD (Blind Spot Detection), AVM (Around-View Monitor) i slično.
Dakle, K9, koji će za evropsko tržište sigurno dobiti drugo ime, tehnički je napredan gotovo kao i najbolje evropske luksuzne limuzine. Jedino što preostaje KIA-i je dramatično menjanje imidža, koje će omogućiti prodaju ovako skupih automobila.
Izvor: Proauto.ba
Foto: KIA Motors
Pitanje je vremena kada ce KIA imati svoj premijum brend. Kao sto HYUNDAI svoj EQUUS u SAD "krije" pod drugacijom znackom od ostatka game.
Izgleda da samo to ime smeta ovoj limuzini. Kao Phaeton nekad...
Ovo unutra izgleda stvarno vrhunski, i bogme u samom vrhu po ovim fotkama, ali i spolja nije los uopste.
N prvi pogled bih rekao da je ovaj auto proizvod nemacke kuhinje,cista klasika.
Još da u njega stave onaj motor 1.7 CRDi od 115 ks, a na njega malo cinka i bitumena, i baš kompletan auto
Ne znaš da l' je lepše voziti ili biti vožen. Lepa limuzina, nema šta. Baš me interesuje njihov dizel odgovor za Evropsko tržište.
Pa, KIA optima sa AT menjačem i 1,7 CRDI motorom kod nas košta "svega" oko 32.000, tako da pokušavam da "osmislim" koliko bi koštala ova KIA sa motorom od 3,8 litara. Jeste da ima Wb od preko 3 metra, ali će i cena da bude XXXL, a ipak je to KIA ...
Угледах га и помислих 6ГЦ, тек онда сам видео да је у питању заправо јефтинији 6ГЦ. :)
Играју Кореанци на сигурно. Знају они јако добро како изгледа победнички дизајн а рачунају ко нема паре за Бенгу ето одличне алтернативе. Ипак ценим да им је мудрије да су неки лични дизајнерски правац пробали па макар и као Фолцика са својим радионицама, направи један Ауди и онда само мења конфекцијске величине...
@ Raziel
Dizajner u KIA motorsu je Peter Schreyer, bivši dizajner Audi grupe! A bivši dizajner BMW grupe dizajnira Hyundai.
Audi A (1,2,3,4,5,6,7,8,q3,q5,q7,R8,TT)
Citroen C (1,2,3,4,5,6,c3 picasso, c4 picasso)
Kia K (7,9, verovatno uskoro i K5), ovo K je fora koju je izmislio Audi sa A prefiksom
@ Dejan L
ne kužim baš što si to hteo reći sa "K forom", koju je izmislio Audi sa A prefiksom... :)
a kad već spominješ Citroene... oni su tu "C foru", koju je izmislio Audi sa A prefiksom, koristili već tamo 1920-tih godina prošlog stoljeća, kad su im se auti zvali C4 i C6 ili B14 i B18...
drugim rećima, sve to spada u "što je bilo prije, kokoš ili jaje", pa je blago bez veze "svojatat" način označavanja modela... uvek se može nać netko "još stariji" i "originalniji":)) ;)
drugmirko
Čekam te mesecima.. :)
Da li je stvarno cena obaveznog osiguranjau Hrvatskoj(npr. Honda Civic 2,2diesel), cca nekoliko stotina evrića.. Bilo u AMS..
Blagodaram
:)
e, pa evo me...
ali na žalost ti neznam odgovor, jer nemam pojma koliko izlazi osiguranje u HR...
u mojoj, malo sjevernijoj, "Janeziji" osnovno, to jest, obavezno osiguranje izašlo bi nekih 500 eura... a onda bi variralo gore-dole, zavisno od godišta auta, vozačkog staža vozača/vlasnika, eventualnim prošlim udesima ili štetama na polici osiguranja itd...
drugmirko
Izvini, mislio sam da si iz Hr..
Ali cena osiguranja su Vam gotovo "blizanci"(u AMS pisalo 600 evra).. Od kada je toliko? Od kada je Eu bila izvesna?
ha... onih 500 eura je bilo onak,"od oka", na samo jedan kratak pogled na page jedne veće kuće osiguranja. ali izgleda blizu... ;))
odkad tolika? huh... teško pitanje... valjda od pamtiveka :)... iskreno rečeno, nisam obračao pažnju na to, jer na kraju krajeva, osnovno osiguranje je uz kasko i cestarinske dadžbine, samo deo ukupnog godišnjeg troška registracije... mene recimo registracija mog anemičnog C2 gradskog potrleka, sa njegovim 1.4l mlinčićem, uz 50% bonusa, izađe preko 500 eura :(... fala bogu bar na tehnički još ne trebam svake godine :)
cijene doduše variraju u zavisnosti od ponudnika osiguranja i ako bi se bacio u besomućno "istraživanje" sasvim je moguće, da bi našao i 50-80 eura povoljnije uvjete. ali za to treba vreme i znanje "jezika" u kojem je ispisan tekst "sitne štampe"... ali j*biga... kako god okrećeš, moraš platit svake usrane godine...