home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Opel je dizajnirao vrhunski paket za šasiju, posebno opremljen u pogledu lateralne dinamike i sjajnog kvaliteta upravljanja novom Astrom OPC koji bi odgovarao njenom moćnom motoru od 206 kW/280 ks i obrtnim momentom od 400 Nm.

Šasija koja je opremljena amortizerima proizvedenim od strane ZF Sachs-a ima nekoliko odlučujućih elementata koji unapređuju dinamiku vožnje kod ovog automobila: visoko-performantni podupirači (HiPerStruts), mehatronička FlexRide šasija, mehanički diferencijal sa ograničenim proklizavanjem i Brembo kočnice. Šasija je dodatno ulepšana aluminijumskim felnama od 19’’ kao deo standardne postave, zajedno sa gumama tipa 245/40 ZR.

Diferencijal sa ograničenim proklizavanjem za bolju stabilnost

Da bi se snaga nove Astre pretvorila u efikasan pogon, prednja osovina opremljena je mehaničkim multi-plate diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem. Kada se jedan od prednjih točkova zavrti, dva multi-plate paketa unutar diferencijala rade kao kvačilo i vožnja je prilagođena strogo određenom otporu. Efekat zaključavanja (maksimalno 50 procenata) zavisi od ramp ugla pod kojim se pritiskaju ploče i koje na kraju određuju na koji način se pritisak primenjuje na multi-plate kvačilo zavisno od obrtnog momenta. Što je ramp ugao manji, to je sistem osetljiviji. Kod modela Astra OPC, za ubrzanje je odabran ramp ugao od 45 stepeni. Pri usporavanju, drugim rečima – kad kočimo ili kad smanjujemo pritisak na papučicu za gas, ploče kvačila se ponovo razdvajaju i tako dozvoljavaju da ABS deluje na prednje točkove.

FlexRide vešanje podešeno za OPC zadovoljava mnoge stilove sportske vožnje 

Mehatronična FlexRide šasija koja je posebno osmišljena da bi unapredila potrebe OPC-a omogućava vozaču da bira između tri različita modula vožnje, a svaki od modula nudi jedinstveno i specifično iskustvo vrhunske vožjne. Standardni modul je delotvoran u svim pravcima dok istovremeno nudi komfor u svakodnevnim situacijama tokom vožjne. Čak i kod ovog modula, Astra OPC se pokazala odlično u krivinama i blista svojim performansama upravljanja i minimalnim trzajima. Kod Sport modula, dodirom na dugme, vešanje šasije se učvršćuje, ona postaje okretnija a upravljanje je direktnije. Pored toga, OPC modul nudi vrhunsko iskustvo u vožnji: upravljanje postaje još direktnije nego kod Sport modula, regulator bolje reaguje a šasija je podešena tako da pruži maksimalan učinak. Pale se crvene lampice na instrument tabli i na taj način daju signal da je auto u OPC modulu.

Kontrola dinamike šasije sa „ramp and roll“ pod-modulima kontrole

Za najbolju kontrolu vožnje, tzv „ramp“ pod-modul kontrole se dalje prilagođava vlažnom putu, omogućavajući da točkovi stalno budu u kontaktu sa putem tokom vožnje po neravninama i pri velikim brzinama. Ovo znači da se vozilo mekano prizemljuje čak i kada federi na sponi odskaču po neravnoj  površini puta. Istovremeno, tzv „roll“ pod-modul kontrole umanjuje bočne trzaje tako da je vozilo u ravnom položaju u odnosu na put i na taj način je njegova okretnost maksimalno uvećana. 

U poređenju sa modelom 1.6 Astra GTC (132 kW/180 ks), inžejneri OPC-a su učvrstili standardne opruge za oko trideset procenata i spustili su auto za dodatnih deset milimetara, te na taj način još više približili auto površini puta. Da bi vozilo bilo još okretnije i da bi bolje odgovaralo na zahteve vožnje, učvršćene su i vođice i zadnja osovina.

ESP se može deaktivirati za ekstra sportsku vožnju

Kao kod FlexRide tipa, ESP kontrola stabilnosti takođe nudi tri različita modula, zavisno od toga koliko je vožnja zahtevna i sportska. Kod standardne postavke koja je optimizovana za OPC, obezbeđena je maksimalna bezbednost vožnje u svakodnevnim situacijama a da pri tom vozač ne izgubi kontrolu nad vozilom. Kod Competitive modula podiže se prag na kom automatski sistem interveniše. Međutim, kada je vozilo u situaciji koja je na granici opasnog, stabilizovaće se sistemom kočnica. U ESP-off modulu, kada je ESP dugme pritisnuto duže od pet sekundi, ESP sistem se može u potpunosti deaktivirati.

PR Opel



čitanja : 1700



Komentari

Ova žuta je savršena!!

Autor Nepoznata osoba 07 Maj 2012, 16:31

Феноменалан, прелеп ауто.
По мени најбољи у том сегменту, највише иновација.
Мој фаворит у класи.

Autor ПИТБУЛ™ 07 Maj 2012, 18:13

Ima ona dobrih konkurenata,ali ovako na prvi pogled nudi sveobuhvatan paket performansi ,izgleda i tehnologije.

Autor milan 07 Maj 2012, 19:18

megane rs trophy :)

Autor NemanjaBB 07 Maj 2012, 19:56

U julu prva testiranja pa cemo videti, a ima sve adute (eLSD, FlexRide, HiPerStrut, 280KS, 400Nm) za sam vrh... :)
Corsa OPC Nurburgring Edition razbija na testovima u klasi malih tako da... ;)

Autor Orlo 07 Maj 2012, 20:47

@ Orlo
Nisam otpratio testove korse OPC, a baš me zanima kako stoji u odnosu na klija RS.

Autor Ex Italo fan 07 Maj 2012, 22:23

@Ex Italo Fan
Evo nekoliko:

http://www.autobild.de/artikel/mini-corsa-ds3-clio-sportler-im-test-2901072.html

https://www.youtube.com/watch?v=YVd_pjRhUfY&feature=player_embedded

http://www.topgear.com/uk/vauxhall/corsa-vxr/road-test/n%C3%BCrburgring-driven

A i auto je godine u TopGear-u...
Pozz :)

Autor Orlo 07 Maj 2012, 22:42

@ Orlo
Mislio sam na neku kratku opservaciju, nešto sam smoren da sad gledam snimke i čitam testove. Al u svakom slučaju hvala.
Pozdrav takođe

Autor Ex Italo fan 07 Maj 2012, 22:57

mislim da je ovo tehnologija iz wtcc cruza za prednju vucu trebalo bi da bude dobra....u svako slucaju za razliku on reno megana rs trophy ovaj auto deluje puno kvalitetnije.

Autor djole 08 Maj 2012, 00:39

@Ex Italo fan
Ukratko na svim testovima je no.1... :)
Rekose da su stavili eLSD, koji jos ima samo Mini JCW i ni jedan auto vise a Mini je znacajno skuplji i premium, sto mu omogucava, kako oni kazu, vrhunske vozne karakteristike...

Autor Orlo 08 Maj 2012, 10:14