
BMW M5 (F10) vs BMW M550d. Da li je ovo fer poređenje ili jednostavno mešanje krušaka i jabuka? Kako god to protumačili, nemački magazin AutoBild bacio se u misiju kako bi saznao da li je M550d (BMW-ov prvi tri-turbo dizelski motor) bolji proizvod od "čiste" M5-tice.
Ranije ove godine BMW je predstavio svoj prvi M-tuned dizelski potpuno novi tri-turbo motor koji razvija 381KS i 740 Nm obrtnog momenta. Uz impresivne performanse, M550d Sedan nudi i pristojnu potrošnju goriva od samo 6,3 litara na 100 kilometara. Naravno, to su fabrički podaci i u praksi su te brojke ipak malo veće.
U poređenju sa M550d, M5 je ono što neko može nazvati "čistom" M mašinom. Pokreće ga V8 motor sa M TwinPower Turbo tehnologijom, što donosi 560KS i najveći obrtni moment od 680 Nm između 1.500 i 5750 obrtaja u minuti.
Ipak, AutoBild je dizelskoj verziji (M550d xDrive) dao ukupno 512 bodova, dok je M5 dobio 495. Distribuciju bodova po kategorijama ovde nećemo prikazati, više možete pogledati na njihovim stranicama. Ipak podelićemo kratko obrazloženje AutoBilda koje glasi: Dizelski M osvojio je više bodova zbog svoje udobnosti i finog ugađanja, što drugim rečima znači velika ravnoteža između sportskih karakteristika i svakodnevne upotrebljivosti.
Naravno, u prilog ide i puno niža cena dizelske M verzije u odnosu na M5 koji je za 22.000 evra skuplji. U nastavku vam donosimo neka brojčana poređenja između ove dve jurilice. Da li se vi slažete sa AutoBildom?
1. mesto: BMW xDrive M550d (512/700 bodova)
Težina: 2040 kg
0-100 km/h: 5,2 s
0-160 km/h: 12,0 s
Kočenje (100-0 km/h): 35,6 m
Buka na 130 km/h: 69 dB
Prosečna potrošnja goriva: 9,2 l/100 km
Cena: 84.620 evra
2. mesto: BMW M5 (495/700 bodova)
Težina: 1950 kg
0-100 km/h: 4,4 s
0-160 km/h: 8,6 s
Kočenje (100-0 km/h): 33,9 m
Buka na 130 km/h: 72 dB
Prosečna potrošnja goriva: 11,6 l/100 km
Cena: 106.410 evra
Vreme kruga (Center Groß Dölln):
1:30.11 min - BMW M5
1:33.55 min - BMW xDrive M550d
Izvor: Presretac.com
Tezak izbor, ali cini mi se da je M550xd nekako zaokruzeniji auto, mocna limuzina, unutra vrhunski uradjena, x-drive je tu, motor - snaga velika i obrtni koji je stvarno ogroman: 450 Nm jos od 1.000 o/min a max 740 Nm sto je mnogo vise nego sto je potrebno, potrosnja je umerena za impresivne performanse, upotrebljiviji je u svim vremenskim uslovima. Sada ce da ispadne da po meni M5 nije ni priblizno dobar ali nije tako i on ima vise nego respektabilne performanse i vozne karakteristike prema testovima. Veliki sam postovalac i fan M5 ali bi mozda prevagnuo ka M550xd...naravno da imam te novce... ;)
@auto
Cene se ne poklapaju bas sa tekstom pa malo konfuzno sve trenutno izgleda.
Inace cela ova ideja sa M550d je najblaze receno cisto Bogohuljenje!
Koliko im je dobar onaj M135i toliko im je ovaj uzasan!
Pa i da trosi litru na 100 pogledao ga ne bi pored prave M5-ce.
Verovatno najgluplji potez M odeljenja ikada.
U poređenju sa M550d, M5 je ono što neko može nazvati "čistom" M mašinom.
--------------
Ne bih se slozio. Prava M mašina ima atmosferski motor. Takođe prava M mašina ima karakteristican zvuk, a ne neku elektronsku glupost sto pravi zvukove.
Људи заборављате да је 550д "економична" варијанта а пружа одличне перформансе.
М5 у реалности троши много више, каквих 11 литара.
Наравно да је бољи М5, али и 550д има својих предности, одличне перформансе, умерена потрошња а и јефтинији је 20 хиљадарки.
nsx_bg
Слажем се и са тобом.
Нови М5 нема ни приближан звук атмо Е60-ци. Тако да ни није нека штета.
А ја би пре узео атмо неки, па нек је и спорији, само да "режи". :)))
Нисте чули новог М5 уживо! Не да грми него џигерицу помера!! :) Још сам имао задовољство да чујем како сабија после правца а пред раскрсницу три четири брзине па онда пун гас после раскрснице. Шоу како вришти. Додуше и мени је лепши звук прошле генерације М-а али далеко од тога да ова не зуји!!
Што се тиче поређења по мени је прилично бесмислена. Може БМВ накачити и на бицикл М значку али зна се шта су М машине...
Гагиба
Замисли онда како се АМГ чује уживо. :)))
Мислим да најбоље описује један коментар испод клипа ( овај са највише лајкова) ;)
Top Comments
LoL ! Stop crying about audi's sound. Merc has the most aggresive engine sound vs all bm's and audi. Thats it. Call them quiet lol. Ask Clarkson.
nikpro51 1 year ago 96
@PITBULL
Ne rezi svaki atmo,Mercedesovi brundaju.Mercedes inace glumi American muscle car
jednu razliku nisu pomenuli,a to je na koliko km pre ce M550d da ispusti dusu nakon ''tretmana'' nasuprot ovog M5
M550xd nije nikakvo bogohuljenje, vec reklama za bmw, svi pricaju o njemu, kako ima 3 turba, kako je najjaci, najbolji dizel na svetu
550d - ovo je samo M auto i oprema, ali motor ipak nije.
http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=261668
mislim da im ni perfomanse 550d na ovom testu nisu na mestu, ubrzava pola sekunde bolje.
Da imam para za gorivo na prvom mestu, pre bih uzeo 550i nego 550d, a ovako mi je i ovaj m550d daleko..
mozda je 550d kompletniji auto za svaki dan od m5, ali tu je jedino i bolji. m5 se uzima za cisto uzivanje u voznji.
ПИТБУЛ
Право да ти кажем слабо сам те АМГ имао прилике уживо да слушам а и то што сам чуо је било у редовном саобраћају, дакле ни близу онога што вероватно може да извуче из мотора. Али што Дука помену сама чињеница да се врти 2000 обртаја испод М-а више га приближава америчком стероид звуку од правог расног талијанског високофреквентног разарача бубне опне!!! :)))
Е сад укуси су различити. Мени лично више лежи оно реско режање на 8000 од грмљавине на 6000! Мада сваки звук оставља утисак за себе...
@ilija
Nakon tvoje poruke cu se definitivno okrenuti ka japanskoj (pa cak i americkoj) autoindustriji, za njih jos ima nade...
ја нешто не разумем или је М5 или није ... овај дизел је сигурно бескрајно добар, и сигурно бих га узео за породични ауто пре него М5 кад бих мого да си га приуштим ... али ако би ми идеја била да купим БМВ М5 само бих се благо насмејао кад би ми га продавац понудио у дизел варијанти ...
@Gagiba
Oni su bili na 8, sadda vise toga nema, sad je turbo. :D AMG atmo ide do 7200. Ali moze on d a ima i 5k kada se cuje ubistveno. :D Mora M da poradi jos dosta, tanki su mnogo. Ovaj M5 se cuje ko Golf GTI. :D
Nemanja
Ovo je test bio, jedno je fabricki deklarisana a drugo realnost. M5 oko 4,4 a ovaj kvarisa dizel oko 5,2.
Recimo gledao sam test 750, pise fabricki 5,0 sek a na testu 5,6 sek. S500 fabricki 5,0 a na testu 4,8. :D
Ajmo na sve da odgovorim u jednom postu. Idemo:
Po recima direktora M odeljenja, M performance modeli (medju kojima je i M550dx) se od standardnih razlikuju nekih 30%, dok se pravi M modeli od regularnih razlikuju 80% (sto se mehanike tice, naravno).
Novi M5 se vrti do 7500 o/min. Svi hvale njegov zvuk. Jedina zamerka na zvuk je kad se uporedi sa V10 iz starih M modela. Ali taj V10 zvuk je svetlosnu godinu ispred ostalih. Ko voli brundav muscule USA zvuk "made in auspuh" BMW M modele neci ni da pogleda pored AMG modela. Ko voli rezak sportski zvuk "made in engine", AMG modele ce doziveti kao veliku zajebanciju u sprdnju. Dakle, imaju Nemci po nesto za svakoga. I da, naravno da su mnoga Autobild i AMS poredjenja besmislena, ali ljudi moraju da nesto pisu. Casopis izlazi 52 puta godisnje. To mora da se necim popuni. A sta ce vise privuci citaoce nego test M5 vs. M550d.
I da na kraju ne citiram Gagibu:)
AMG ne pravi zvuk u auspuhu, to bas ''tvoj'' M pravi. Bas je neko pitao da li ce se zvuk promjeniti ako stavi AMG auspuh na ''obicnog'' i odgovor (od covjeka koji radi u Mercu) je bio da se nece promjeniti jer jednostavno to nije taj motor.
vi dizete amg u visine ko da je ne znam ni ja sta.ustvari bio bi dobar kad ne bi bilo BMW-ovih M modela.ima li neko neki test da je amg pobedio M?
amg je morao da napravi s65 amg da bi parirao 760i.sta mislite da je bmw izbacio m7?s65amg,pa pa.m5 razbija e63amg,m3 razbija c63amg,x5m na zalasku karijere razbija novi ml 63amg, 1m nema ni konkurenciju,m6 ce razglaviti cls 63amg...sta hocete jos da poredimo?
absurd je poredit ova dva.
po svemu je bolji M5. a 550d je stvarno top dizel auto.
potrosnja M5 nekih 13,5-15l prosjek stvarno koga briga za potrosnju ko moze jupit m5 , a tvornicki podaci o potrosnji su sala.550d da uzima 12l ja bi bio zadovoljan a ne 6,5 malo sutra.
Видим да се ово полако пребаци на полемику АМГ-М уместо М-петрол М-дизел. :)
АМГ је гаража ваљда је то до сад свима јасно...А М је суперсофистицирано одељење аутоиндустрије наменски оформљено да идеалан аутомобил учини још бољим!!! Ваљда ће и то некоме бити јасно у догледно време... ;)))
glupo poredjenje ..ali samo bmw..moze da se poredi sa bmw..m5..je malo bolji auto..a m550d..je bolji od ostalih amg..ova i rs..a..to stoji..
@ivan
Bolje vise ne ostavljaj komentare.
Inace,kako bre to ovaj M5 550d xDrive nije za pijacu a zver RS6 jeste?
Novi RS6 ima da oduva i jednog i drugog.
Evo zapamtite sta sam rekao ;)
@dusan
da bi audi napravio zanimljiv i konkutentan auto, moraju uvek da mu grunu dosta vise konja da bi se verodostojno takmicio.
jedino novo sto su poceli da smanjuju tezinu, pa samim tim nece valjda morati da gruvaju konjice i konjice...
@NemanjaBB
Haha...To pricas za najjace verzije?Koliko je jak RS4,RS5?Skoro isto kao konkurenti,a opet je Audi skuplji i ne da se verodostojno takmici,nego je u nekim testovima bolji Audi u nekim Bmw(Mercedes jos malo pa skroz izbacuju da porede sa ovom dvojicom),kucas na you tube Audi RS i model vs Mercedes Amg,par klipova sa AMG,sve ostalo sa M,tako i za M :D
I BMW i Mercedes i svi ostali automobili dobijaju zvuk iz izduvnog sistema, samo je kod nekih akcenat na "gornji" deo tog sistema (izduvne grane uz motor), a kod nekih na "donjem" (lonac i sl.)...
Sam zvuk motora bez kompletnog izduvnog sistema ne bi bio prijatan ni kod Ferrari-ja...