home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

O Jaguarovom modelu F-Type se poslednjih meseci dosta pričalo (maskirani prototip je bio predstavljen i na poslednjem izdanju događaja Goodwood Festival od Speed), dok će svetska premijera definitivne, serijske verzije biti održana na Salonu automobila u Parizu.



Jaguar je nedavno objavio i koji će motori pokretati njihov novi sportski dvosed sa klasičnim platnenim krovom (otvara se inače za 12 sekundi, pri brzinama do 50 km/h). Radi se o Jaguarovom 3,0 litarskom V6 motoru sa kompresorom (u F-Typeu će biti dostupan u verzijama sa 340KS i 380KS), kao i o 5,0 litarskom V8 motoru sa 495 konja (takođe sa kompresorom).



Verzija sa 340 konja od 0 do 100 km/h ubrzava za 5,3 sekunde i postiže 260 km/h, varijanti sa 380 konja do 100 km/h treba 4,8 sekunde (najveća brzina 275 km/h), dok najjači model sa 495KS može do 300 km/h i do stotke stiže za 4,3 sekunde.  

F-Type je težak 1600 kg, dugačak je 447 cm, a međuosovinsko rastojanje iznosi 262 cm.



Takođe, sve verzije će imati i Jaguarov osmostepeni automatski menjač, kao i standardni stop-start sistem.






U početku će F-Type biti dostupan samo kao roadster (njegova prodaja treba da počne na proleće sledeće godine), a nešto kasnije na tržište stiže i kupe.


Cene su već poznate, i u Nemačkoj izgledaju ovako: verzija sa 340KS košta 73.400 evra, F-Type sa 380KS ima cenu od 84.900 evra, a najjači sa 495KS košta 99.900 evra. 

Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 3356



Komentari

Vrh,Vrh,Vrh,Vrh,Vrhhhhhh...
Bravoooooo Dzeeeeeegggg! :))

Autor dusan 26 Sep 2012, 17:17

Aston, Alfa, Ferrari :)

Autor Raziel 26 Sep 2012, 17:27

Da kupujem ovo, sacekao bih kupe verziju, ne volim platneni krov.
Ovaj auto ce najbolje izgledati u crnoj ili tamnim bojama, crvena mu ne stoji.

Autor Damko 26 Sep 2012, 17:33

Napred vuce na SLS

Autor EsE 26 Sep 2012, 19:04

Kako je dobar sa platnenim krovom kad je podignut! Zadnji deo odusevljava. 9+

Autor Uros Cuore Sportivo 26 Sep 2012, 22:07

Od mene 10-ka... :)

Autor Nepoznata osoba 27 Sep 2012, 07:53

Kakva sramota. Kakvo blacenje legendarnog automobila. Ova nazovi kreacija ne zasluzuje ni da nosi amblem slavne fabrike, a kamoli ime najlepseg automobila svih vremena. Totalni promasaj, podseca i na masserati i na aston martin, cak i na neke japance. Jaguar je definitivno umro kao brend. Sve je krenulo od pravljenja dizelasa i karavana da bi se zavrsilo ovim fijaskom. Neznalice, pogledajte malo kako s izgledali stari jaguari, a pogotovo e type. ESTETSKO POSRNUCE !

Autor Sasa 27 Sep 2012, 23:27

@Sasa,
O cemu pricas, pa ovakav tip vozila je najblizi izvornim vrednostima Jaguara. Ovaj model najmanje zasluzuje kritike od nove game Jaguara. 21. vek je, automobili izgledaju drugacije nego pre 50 godina. Get used to it.

Autor Uros Cuore Sportivo 27 Sep 2012, 23:49

@ Uros
https://www.youtube.com/watch?v=5_ovoiZy-sA
Kad sam bio klinac zamisljao sam mnogo napredniji dizajn u 21. veku. Danasnji automobili su u 90% slucajeve nakaradne izlomljenje forme, bez karaktera, seksipila i autenticnosti. A sto se Jaguara tice, to je mrtva pregazena macka, nazalost. Ovj koncept iz devedesetih proslog veka je 20x napredniji i u Jaguar stilu u odnosu na ovu novu kreaturu. Ali nekad je bilo drugacije, automobili su se crtali olovkom na papiru u garazama, uz rokenrol, zene, drogu i alkohol. Danas svi nose kravate, voze misem po stolu i sve je tako prokleto predvidivo. Mislim da je era smekerskog automobilizma prosla, definitivno je vreme da pocnemo da se vozimo u nekim mekanim, okruglastim vozilima, koja su bezbedna, sva isto izgledaju, ne mogu da povrede vozace i pesake i ne zagadjuju okolinu. Kakav dosadan, stur i bezlican vek. (Un ajmanju ruku sam ocekivao pre 30 godina da cemo u ovom veku da letimo, a ne da se kotrljamo po zemlji...Napredak je ocigledno izostao). Samo ti uzivaj Urke, blago tebi, ja cu uzivati na skupovima starih automobila.

Autor sasa 29 Sep 2012, 19:20

@Sasa
Od tradicije se nazalost ne zivi, to su shvatili mnogi proizvodjaci luksuznih i sportskih automobila tipa Lamborghini, Aston Martin, Jaguar, Maserati... svi oni su se sada priklonili trzistu pa su u poslednje vreme nastale stvari koje se nikada nisu mogle zamisliti - manji jeftiniji modeli, dizeli, karavani, limuzine, SUV-ovi, hibridi, cetvorocilindricni motori u njima itd... oni koji zive u proslosti i zive na staroj slavi su propali jer istorija i tradicija ne prodaje nego proizvod i njihova raznovrsnost...

Autor Orlo 29 Sep 2012, 19:29

@sasa,
Ok, slazem se za deo price. Ali moras se i ti prilagoditi vremenu u kom zivis, nestace ti oldtajmera.
Jaguar, kakav je takav je, nije na vreme pratio tehnologiju i progres i jedva je preziveo uz pomoc indijaca. Sada je iskomercijalizovan jer ne sme da rizikuje, ne diktira on vise trendove, proslo je 50 godina od tog vremena. Iz mog nick-a mozes zakljuciti kakve automobile volim, ni ja ne volim konfekciju, volim smelost i avangardu, klasiku...
Auto koji jako slici ovom tvom Jaguaru, a pri tom ima branike, retrovizore, poklopac prtljaznika,platneni krov je:
Alfa Romeo 8C Spyder
Mana: treba ti brdo love da ga kupis. Uostalom, ako imas love, nece ti biti problem da odes u Pininfarinu, Zagato, Bertone i narucis karoseriju po zelji. Zar ne?
Ili kupi Citroen DS5, podjednako je poseban a moze ga imati i obican smrtnik.

Autor Uros Cuore Sportivo 29 Sep 2012, 19:35

https://www.youtube.com/watch?v=EakSXtK8Y3Y

Autor sasa 29 Sep 2012, 19:39

sasa
Drugi deo komentara kao da sam ja pisao. Sve se svodi na bezbednost, pa sad i pešaka, u budućnosti verovatno i pasa lutalica i mačaka, po nalogu Orke :)
Došli smo do nonsensa, uvođenjem Euro normi, a to je da se istiskaju benzinci a ostaju dizeli, jer su atmo benzince ugušili do kraja. Kako može biti takva strategija zaštite životne sredine??
Što se dizajna tiče, negde su izgleda osnovane škole neo kubizma, svemirske apstrakcije.... šta dolazi, kakvi koncepti -- šteta za svet i arhutekturu gradova.
Ovaj Jagur je čist primer copy - paste u nekom savremenom programu.

Autor Mange 29 Sep 2012, 19:42

@Mange,
Navedi mi jedan auto, po tvom izboru, bilo kog cenovnog ranga, koji bi voleo da imas u svojoj garazi. Ali samo jedan.

Autor Uros Cuore Sportivo 29 Sep 2012, 19:44

Prijatelji, pricate mi sve ono sto vec znam, nekad sam se i sam bavio dizajnom automobila (na fakultetu, odavno), i bas zbog svega toga sto mi vi pricate sam i prestao da se bavim time, jer su ogranicenja velika i kompromisi neprihvatljivi za jednog umetnika slobodnog duha. Ne moram ja da se prilagodjavam nicemu, imam svoju umetnicku radionicu, pravimo scenografije, kostime, maske, maskote, lutke, enterijere, izloge...Dizajniramo i uzivamo i u sve sto radimo ugradimo tople emocije, zdravu atmosferu, ne bojimo se rizika ni posledica. Kazem vam ljudi, nema vise potrebe za dizajnom u auto industriji, prevazidjena stvar, treba to okoncati jednostavnim resenjima. Do pre samo petnestak godina smo iscekivali premijere automobila sa velikim uzbudjenjem, a pri prvim susretima dozivljavali histericne orgazme...Toga vise nema. Dosada preovladava.

Autor sasa 29 Sep 2012, 19:47

Uros Cuore Sportivo
Evo da navedem ono što bi mogao sa natezanjem da nekako finasnsiram:
-Nisan GTR (i pored tankog dizajna)

Trenutno gledam da pazarim Clio 3 RS, a možda sačekam novi.

Voleo bi možda neki Audi R8, da ne maštam o Lambu, Ferariju ili najpre Maseratiju.
Ima tu mnogo želja...

Autor Mange 29 Sep 2012, 19:53

@Mange,
Pusti me tih komercijala.
Imas citav vek na raspolaganju,
nemoguce da ti je jedan Nisan GTR prvi i pored tankog dizajna.
Totalnu slobodu imas, milioner si...

Autor Uros Cuore Sportivo 29 Sep 2012, 19:56

@sasa,
Mislim da bi trebao da rezervises posetu u svajcarskom Rinspeed-u. Tamo razmisljaju na malo drugaciji nacin...
Ja bi svratio u Zagato, da od mog Logana, naprave double buble krov. :D

Autor Uros Cuore Sportivo 29 Sep 2012, 19:58

Uros Cuore Sportivo
Koliko god para da imam, kupio bi Nisan GTR, dao bi para za tjuniranje beskonačno..... to mi je želja. Pogledaj malo karakteristike tog auta, šta može....
U zadnje vreme Maserati Quattroporte mi je tako privlačan, kao sportska limuzina za svaki dan. Ili za zez Audi R8...
Inače da ti ne pričam o željama od pre 20 godina u vezi Micubišija lancer EVO, ili Subaru impreza wrx - STI.... uvek bi oba imao u garaži.
Kao veliku limuzinu, naravno neki Merc S ili bar E klase.
Terenac kao limuzina samo Tojota Landkruzer ili Nisan patrol, eventualno Merc ML...
Ferari, lambo, nisam probao na žalost, ali uvek bi voleo da imam jednu lepu kolekciju.

Autor Mange 29 Sep 2012, 20:11

@Mange,
Ok, vise sam mislio na tvoj umetnicki dojam automobila. O mehanici gotovo sigurno ne znam kao ti, ali se sa dizajnom srecem svaki dan. Eto taj Maserati bi voleo i ja da imam, video sam jednom Bodirogu kako ga vozi.
Da li si se nekad okrenuo za nekim autom, da te je onako ostavio bez daha? Kao klinac, tinejdzer pa i sada u zreli godinama (ne znam koje si godiste, ali necu ti persirati da se ne osetis mator :D )
Ja sam kao klinac mastao o onim raznoraznim Hondama sa pop-up farovima, Mazdi 323F. Kasnije o Maseratiju 3200GT, sa onim banana farovima koje su kasnije upropastili zbog izvoza u SAD. Kada sam video u Sopranovima da ga vozi
Danas bi voleo jedan 8C kabriolet. U 159-ku sam nepovratno zaljubljen.
Jednom sam se prestrojio iz trake kada sam u retrovizoru ugledao Lancia Delta HF Integrale pa mi je to ostao auto u lepom secanju sto se tice zvuka i brzine.
Da li znas zasto je nestala homologacija iz WRC-a? Cini mi se da je ranije postojao zakon po kom proizvodjac mora da proda par stotina komada slicnog vozila da bi mogao da ga koristi u reliju.
I zbog toga su bili fascinantni automobili na ulicama. Stratos, Ford RS200...

Autor Uros Cuore Sportivo 29 Sep 2012, 20:25

@sasa,
Sigurno postoji neki moderan serijski auto koji te odusevljava bar malo.

Autor Uros Cuore Sportivo 29 Sep 2012, 20:37

Uros Cuore Sportivo
Homologacija WRC je iznuđena velikim brojem nesreća sa automobolima -prototipovima B grupe, tipa Audi kvatro sa preko 550 ks, Peugeot 205 sa preko 480ks, Ford rs 200, Renault 5 maxi, Metro....
Vidiš, to što ti meni kažeš da si se okretao za Lancom HF delta integrale i osetio nešto... ja samo tako osećam kola. Tu lanciju sam davno probao i danas je osećam negde u duši. Njeg hrapavi zvuk, sa kocka dizajnom je baš bio u paru.
Dizajn mi mora govoriti o "ćudi" auta i biti u skladu sa njim. To konstruktori znaju odlično i nekada je to bio prioritet. Dans su kola šminka kao kod sponzoruša.
Ima kola za kojima sam se okretao i to kako. Evo nekih i to po godinama:
Fiat 850 sport
Skoda 110R
Opel Manta
Ford Eskort stari sa zadnjom vučom
Fiat ritmo
Suzuki svift 1.3, nekih 80 godina.
Peugeot 205
Peugeot 106
Renault 5
Renault Fuego
VW Siroco G60
Subaru
Micubisi lanser sve generacije
Tojota Selika
Mazda 323F
.....
Mnoge sam imao, sem japanaca, a većinu sam vozio duže.

Autor Mange 29 Sep 2012, 20:44