
Honda na Salonu u Parizu predstavlja i blago doterani hibridni model CR-Z (kombinuje 1,5 litarski benzinac i elektromotor), modelske godine 2013.
2013 CR-Z između ostalog odlikuju LED svetla, doterani prednji branik i gril, novi dizajn alu točkova od 17 inča, modifikovano ogibljenje, šira paleta boja ("Northern Lights Violet" i "Energetic Yellow Pearl"), bogatija oprema, blago doterana unutrašnjost, dok je hibridni pogonski sistem pojačan (sada 137KS i 190 Nm).

Ubrzanje od 0 do 100 km/h je smanjeno na 9,0 sekundi, a najveća brzina iznosi 200 km/h.

Zvanično je takođe saopšteno i da pojačanje neće uticati na potrošnju goriva i emisiju CO2, što znači da ostaju sadašnje brojke od 5,0 l/100 km i 116 g/km.
U Parizu je izložen i Civic sa novim 1.6 i-DTEC dizel motorom koji razvija 88 kW/120KS pri 4000 o/min. i 300 Nm obrtnog momenta pri 2000 o/min.

Prosečna potrošnja goriva iznosi 3,6 l/100 km, a emisija CO2 je 94 grama po km.
U ranije objavljenom Hondinom press saopštenju se kaže i ovo: "Novi i-DTEC dizel motor od 1.6 litara prvi je pogonski sklop iz Hondine nove serije motora pod nazivom “Earth Dreams Technology”. Honda je upotrebila najsavremenije materijale za izradu glava cilindara, a rezultat je najlakši dizel motor od 1,6 litara na svetu, izrađen od legura aluminijuma. Zbog svoje ultralake konstrukcije i kompaktnog turbo punjača visoke efikasnosti koji dodatno unapređuje elastičnost, ovaj model predstavlja najbolji spoj ekonomičnosti i performansi u ovoj klasi automobila."
I na kraju, Honda posetiocima Salona autombila u Parizu između ostalog pokazuje i novi CR-V, zatim EV-STER Concept sa prošlogodišnjeg Salona u Tokiju, a biće obeleženo i 40 godina modela Civic.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Ne znam sto i u cr-z ne ugrade ovaj 1.6 dizel, performanse nisu losije nego sa ovim hibridnim sklopom, cena bi bila tu negde, a potrosnja znatno manja?
Koja je funkcija ovih hibrida kad ekvivalentan dizel manje trosi?
Poštujem Hondu iako je ne vozim, ali od ovog dizela jednostavno ima boljih u klasi, tako da je ušao u priču samo da štrpne deo kolača, nikako sa ambicijom da bude najbolji, jer to jednostavno ne može da bude. Ionako je Honda poznatija po benzincima.
Dikh tu kava,
prilična doza sigurnosti isijava iz tvog komentara.
Ima li to neku potporu?
..."nikako sa ambicijom da bude najbolji, jer to jednostavno ne može da bude."
..."od ovog dizela jednostavno ima boljih u klasi"...
Logično mi se nameće pitanje, kako ti to (već) znaš??
Još ni na jednom primerku ni prvi servis nije urađen, tj. još nijedan nije prodat.
Performanse ima prilično jake, o kvalitetu dosadašnje Hondine mehanike zbora nema.
Jel neko loše iskustvo kod Honde "predigra" tvog suda?
@ Đorđe
Upravo taj.
@ Đenka
Malo je duža priča (tražim sebi novi auto), probaću da je skratim. Elem, nemam ništa protiv Honde, naprotiv, iz ličnog iskustva, baziranog na testiranju, gledanju, pipanju... smatram da što se Japanaca tiče, od Civica u klasi nemag kvalitetnije odrađenog. Testirao sam 1.8 benzin, i stvarno je dobar, o tome su napisani romani, a onda sam imao "nesreću" da testiram Qashqai 1.6 dci, i to ide kao nevreme. Jeste, tačno je da ne mogu baš da se porede CR dizel i atmo-benzinac, ali ja sam jednostavno više uživao u vožnji dizela, koga bih inače 99% vozio u gradu, pa sam sebi postavio logično pitanje - a gde ću ja to da uživam u 1.8 benzincu, gde u BG ću da ga dižem na 6000 obrtaja? Meni treba auto koji će na niskom obrtajima da postiže veliki deo svoje snage, da ga vozim opušteno, i tu sam se (trenutno) našao u CR dizelu. Što nas, je l da, dovodi i do Civica 1.6 i-dtec. Što me, opet, tera da jurim sve informacije dostupne na internetu u vezi sa ovim motorom. Uglavnom, zaključci su različiti, ima dosta onih koji ga hvale, ali ima i onih koji nisu oduševljeni
http://www.topgear.com/uk/honda/civic/road-test/1.6-i-dtec-driven
E, sad, ovi odozgo koji nisu oduševljeni (ali ni preterano kritični), bili su prilično zadovoljni(ji) Renaultovim 1.6 dci.
U zaključku, ostavljam sebi prostor da probam Civic sa dizelom kad se pojavi (kažu u Delti da će biti oko 2-2500 hiljade skuplji od adekvatnog benzinca), i to ću da gledam da istog dana probam i Megane 1.6 dci, kako bih koliko-toliko mogao da imam neku realnu viziju o performansama i-dteca, ali isključivo sa amaterskog aspekta, s obzirom da profesionalac u tom smislu nisam.
@Dikh tu kava
Ako ćeš 99% vremena da provedeš u vožnji po gradu, nikako ne uzimaj dizela ispod 150–160 konja, jer ti ti slabašni dizeli od 1,6 litara nikako neće zadovoljiti realne potrebe...
Mada, od svega toga bicikl je za grad bolji
Dikh tu kava,
sada si već mnogo jasniji u odnosu na 22:13 :)
Služim se trenutno malim benzincem i "velikim" dizelom i to uglavnom po gradu 95%.
Nema zbora da je vožnja ovog drugog majka. Osećam se privilegovano kada već na 1800/2000 rpm imam na raspolaganju vrlo upotrebljivih 320 Nm.
I meni uvek negde visi pitanje šta u gradu raditi sa tim 1.8 pretpostavljam (ne)elastičnim motorom (?), mada nisam probao, probao sam neke druge V-TEC. Nuđeno mi je u Delti ali nisam hteo/smeo da vozim već sedeo i uživao.
Potrošnja u gradu me veoma zanima, no ne deklarativna nego doživljena (u mom stilu vožnje).
Vodim se rezonom, da ako hoću (ponekad poželim) da ga "jarcam" njemu treba "zaleta" sa radilicom 6000+ rpm, a to automatski povećava žeđ te može praviti virove po rezervoaru što nije imperativ i mudrost u današnje vreme i cene fosilnih derivata.
Vrlo me "čačka" taj novi Hondin 1.6 i-DTEC. Čini se već na papiru sasvim sasvim solidne snage i moći, te neverovatno niske potrošnje (ali deklarisane po "njihovoj vodenici" i razumevanju).
Iskreno mislim da će mu cena ako ti je tačan podatak biti uboga, tj. u "sport" (odličnom i poželjnom paketu) verujem oko 19000 ojra! Prepuna kapa!!
U svakom slučaju treba da probaš kada im stigne i izvagaš, ja ne smem jer se "bojim sebe" a i sna neće biti noćima :)
@ moron
Konstruktivan predlog. Ipak, nakon malo obuhvatnije analize, sve vuče ka tome da će ipak pre biti 93% nego 99% u gradu, pa može da se desi da bi i cca 120-130 KS bilo OK..
Dikh tu kava
Svejedno... I uz toliku gradsku vožnju ( od samo 93% ) ćeš morati da ga redovno "vodiš u šetnju" van grada, bar jednom nedeljno po 50 km, tek da mu se "produva" i "de-regeneriše" DPF...
Muka je to, recimo, da jedan dan vikenda idem od Avale bajsom jer mi to prija, a drugi dan vikenda kolima, a zbog samih kola, da se ona "nadišu".
Da imam psa ( ili benzinca ) ne bih se toliko patio...
@ Đenka
Vozio (testirao) sam i Civic prethodne generacije i ovaj novi Civic sa 1.8 motorom, i idu oni fino, a ni obrtni momenat nije mali (oko 175 Nm, koliko se sećam), jedino što se maksimalni obrtni ne postiže na malom broju obrtaja, kao kod CR dizela. Ako je kao što se priča da taj motor tera da se diže u visoke obrtaje, onda bih u gradu imao mali problem da mu iskoristim kapacitete. Nije da sam klinac, pa bih se ložio, ali nisam baš ni penzos. Kažu da je i Mitsubishijev MIVEC 1.6 vrlo dobar, spremam se i njega da probam.
Inače, novi Civic (eksterijer na stranu) je zaista napravljen izuzetno kvalitetno, prosto odiše kvalitetom, i samo je vozačka pozicija ta koja mi ne da mira, u smislu da ne mogu da odlučim da ga kupim mirne duše - centralna konzola je dosta spuštena, a sedištu fali još 5-6 cm da se spusti, pa ne može baš lako da se pronađe idealan položaj za volanom. Šta znam, probaću i dizela, možda su kod njega sedišta drugačija ;-)
Na kraju, ispadne da je najbolje kupovati kola kao što to (većina) žena radi - ovaj mi je lep = kupujem, ovaj mi nije lep = ne kupujem. I glava ne boli od previše razmišljanja :-)
@ moron
Ko tamni vilajet: ko uzme (dizela) kajaće se, ko ne uzme - kajaće se..
@Djenka
Je l taj dizelas akord 2.2 ?
Skoro sam kupovao auto i akord je bio u uzem izboru. Bilo je akord,mazda 6,passat b6 ili saab 9-3. Svi su se ukalapali u nekih 9000 evra. Ipak prevagnula je ona stara : Svedski celik je najbolji :)) Slazem se sa konstatacijom da je 320 nm dizelaskih za grad prava stvar.
Bagzi,
ne znam za šta me tačno pitaš, ja ne vozim Accorda dizela, nisam ga čak nikada ni probao, (2.0; 2.4 benzin jesam), ali verujem da sile ne manjka. Bar "na papiru" lepo izgledaju one vrednosti osim 2,2 litra radne zapremine. Opet i to mu je mana možda jedino kod nas, sirotinje raje! :)
Dikh tu kava,
upravo sam na to aludirao kod 1.8 Civica. Da bi ga privoleo u gradu da "reži", nateraćeš ga verovatno u "crveno" polje obrtaja, te samim tim i novčanik ide u vatru!
Recimo Accord 2.0 ništa ne ide pri 2-3000 rpm, "počinje da živi" tek u gornjem režimu. Dok je skoro svaki dizel baš u tom opsegu najpotentniji, zato i jeste uživanje u vožnji na vrh gasa, a potrošnja domaćinska.
Prosto nije suva gradska vožnja za te V-TEC motore, bar ja tako mislim?
Ja spadam u 2% ljudi kojima je novi Civic prelep, kako spolja, tako i unutra.
To je jedan od malobrojnih automobila u koji sam seo i na prvu loptu pronašao položaj kao da je za mene pravljen!
Enterijer je kao Hajdi Klun! Mane nema, kvaliteta i "previše"!
Ovo što veliš za žene, potpuno si u pravu :)
Što sam stariji sve sam sigurniji da su pametnije/mudrije od nas, ali ozbiljno :)
@Djenka
Neko te je prozvao "hondasem" a ti si naveo da vozis velikog dizelasa pa me to navelo na zakljucak da vozis akorda 2.2.
@Moron
Pa teske reci si uputio :) plus si i mene naveo da pomislim da Djenka vozi hondu. Kazna mora biti stroga, shodno ucinjenoj nepravdi i nanesenoj dusevnoj boli gore pomenutom Djenki :)
@Bagzi
Znaju se, pa mu je već oprošteno. A Hondoljupci, pa to je specijalna kategorija ;)
@Predrag
Pre bih rekao endemska vrsta :)
Mada i ja nemam neko negativno misljenje u vezi Honde. Dizajn po strani( svi imamo svoj ukus) ali tehnicki je Honda jako korektno i kvalitetno odradjena.
@ Đenka
Nije (toliki) problem što novčanik ide u vatru, mnogo veći problem je što bi vozačka mogla da mi ode na led ;-)
Tu smo - kod "vozačke". Znači, uzeti nešto do 35 ks ili najmanje 20 kg po 1 ks ...
Verujte, "laki gas" i/ili bicikl su spas za vozačku. A pošto "laki gas" izaziva veliku frustraciju, bajs je jedino rešenje. Doduše, on zna da mi digne jako puls. Hajd, bar da ga ( da se ) nešto diže.
Bez šale, ne bih bio na mestu nekom ko kola treba da kupi, posebno ne danas, kada je stislo sa svih strana. Dizel ili benzin - pameti tu nema. Ovakav ili onakav dizel - još manje pameti. Mislim da je benzinac ( uz neke izuzetke ) ipak bolje rešenje danas. Doduše, vozim dizela. Prosto, sve je besmisleno. Osim TSI-a, ako se ne pokvari ( posle garancije ). Mada i ti "turbaši" uopšte, te stavljaj im "hladne obloge" na turbinu, te realno žedni su kada ih stigneš ( neka Djenka samo reče koliko mu 2.0 HDI od 136 zna da popije kada gas stisne po gradu... Doduše, on je "divljak" ( evo, staviću i smajli na kraj ), tako da i nije neki reper "uobičajene eksploatacije" i baš mi jasno ( nekada ) nije zašto i dalje ima vozačku ...
Moron
Po mom mišljenju, ne treba smajli ;)
Imam relativno solidno iskustvo sa 1.2 TSI kod Leona. Skoro sam prešao oko 2000 km, letovanje, ugl. auto-put, i ako nekog zanima potrošnja, po bordu je bila 7.8.
Inače, u gradu je negde oko 11, takođe po bordu. Nekad se spusti i ispod 10.
Vozio sam i Focus 1.6 EcoBoost (slabiji), da nisam znao koliko ima konja, pomislio bih da je u rangu sa Leonom, toliko me nije oduševio, ali ga iskreno nisam ni previše gazio.
U zaključku, što se mene lično tiče - ili neki potentni benzinac (tipa: Civic 1.8), ili neki CR dizel. Turbo-benzincima dajem šansu za par godina, kad se dokažu.
Dikh tu kava
Znam da ne treba "smajli", ali moram zbog službe nadzora ( kojima se ovom prilikom izvinjavam ).
U vezi dileme atm. ili CRD, CRD ima nešto što atm. nikada neće, a to je potpuna opuštenost pri preticanju, "ispaljivanje", jer ćeš dizela da voziš na lako gasu sve do trena poetka preticanja. Tada samo ( bez potrebe šaltanja na niže ) "lupiš" po gasu i proces je krenuo u uskoro završio, a sve to bez da su se putnici prethodno znojili, kakav znoj zna da obuzme u bezincu, jer ga u "fazi sačekuše" moraš držati bar na 3.000 rpm, neka će to biti i 4.000 rpm, i u tom "čekanju" ćeš možda X puta ( morati ) lako dodati ili pustiti gas i svi će to u kolima proživljavati kao najveću agoniju. Bezbroj puta sam se kao putnik vozio Ibarskom kolima sa atmosferskim motorom i "zajedno sa vozačem preticao", bez nade da se opustim i malo odspavam.
Te muke kod CRD nema, već samo "opuštencija" za sve putnike ( i vozača ) i možeš da "divljaš" desetinama kilometara, a da ni ne prešaltaš. To je najveća prednost...
To može valjda i benzinac turbo
p.s. Fabija TSI od 105 ks ima prosek potrošnje oko 7,5 litara za dve godine ( kod jednog ovde )
Predrag
Priznaj da bi voleo imati civica (prethodnog) sa 1.8 motorom. Malo sta takvo postoji.
moron,
ma jašta da bi voleo naš "strojar-indžinjer" jednog sad već starog Civica zvanog "Dart Vejder" (kada je u crnoj boji).
Ako sam ja "manit" za volanom auta, koji je izraz najprikladniji za "zlog" biciklistu koji Drajzerovom postigne skoro 7 banki?
Ima jedan takav, pričaju "zavisni" stanovnici sa vrha pomenute ulice? :)))
Po mom doživljaju, skoro 70 km/h na bajsu je ekvivalentno preko 200 km/h na motociklu!
:)
Priznajem infekcija "Hondizmom" je prisutna kod mene možda još od rođenja, tj. može se reći fabrička falinka! Eh... da je jedina, ni po jada...