
Kao i brojni drugi proizvođači, i u Hyundaiju / Kiji su bacili sve karte na takozvani downsizing kojim se problem visoke potrošnje rešava smanjenjem zapremine motora i turbo punjenjem.
Na konferenciji održanoj nedaleko od Hyundaijevog
istraživačko-razvojnog centra u Južnoj Koreji, Hyundai i Kia su predstavili
novi Kappa 1.0 TCI, turbo benzinski motor sa interkulerom, kao i 1.2 T-GDI.
Manji od ova dva motora ima aluminijumski blok sa turbo punjačem i plastičnom
usisnog granom, razvija 105KS i 137 Nm obrtnog momenta, a Korejci nažalost nisu
naveli i podatak o potrošnji. Ovaj motor bi, po svemu sudeći, trebalo da zameni
dosadašnji 1.4.
Detalja o većem motoru nema, ali sudeći po imenu, možemo zaključiti da će ova
jedinica raspolagati sistemom direktnog ubrizgavanja goriva i da će u
budućnosti verovatno zameniti Hyundaijev 1.6.
Izvor: Tportal.hr
Bravo! Mali turbo motor sa interkulerom plus direktno ubrizgavanje time moze da se pohvali jos samo Ford (mislim na onaj sa 3 cilindra), mada ni ovaj sa 1.2 T-GDI nije u zaostatku, cak je medju prvima.
Problem sa pocinkovanom karoserijom su resili, mali turbo motor je tu tako da ovi kojima je smetala neelasticnost atmosferca u poredjenju sa turbo motorima imaju jednu stvar manje da prigovore... zapravo dve... ;)
Хјундаи граби корацима од седам миља. Не видим ко сем њега може у догледно време да саплете Фолцику у освајању света...
Secam se samo pre deset godina iskrivljenih tabli na suncu u vozilima marke hyundai.Svaka im cast,dok su ostali u medjuvremenu trenirali i trcali trke od sto metara,hyu/kia ekipa se spremila za maraton.U ukrupnjavanju proizvodjaca koje je neminovnost u bliskoj buducnosti ovi ce biti izgleda jedini koji nece traziti partnera.Neki cu imati run for your money uskoro.
Tuzna vest! Gube jednu od komparativnih prednosti, a to je veca pouzdanost. Predrag moze da objasni ...
Može, ali s obzirom na to da su im atmosferski benzinci kriminalni, ovo je ipak srećna vest ;) Za par godina će da se ispeglaju svi nedostaci kod turbo benzinaca. Seti se odbojnosti ljudi prema turbo dizelima. Benzinci će se vremenom sve više približavati dezelima i obrnuto, tako da za nekoliko godina neće biti neke veće razlike.
Predrage,
kako da se setimo odbojnosti ljudi prema turbo-dizelima?
Zar su bila i takva zla vremena?
Pa ja kada sam prvi put seo u takav auto (Pežo 505 td) nisam spavao noćima, odmah sam ga prihvatio ko bolesnik pomorandžu!
Kakva odbojnost naopako, pa to je vrlo poželjna sandžama bila :)
ĐenkE
Turbina-pouzdanost. Ta relacija danas postoji kod turbo benzinaca.
@Predrag
zasto imam utisak da su na ovom radili samo da bi ti prestao da kukas? :)
Čaki
hahahah
Sve je moguće :) Kada ovo uvedu u proizvodnju, malo voska i zaštite i eto kompletnog automobila ;)
@Predrag
na kraju ces ti bii najzasluzniji za vrtoglavi rast prodaje Hyu-Kia! :)))
P.S. cink je odavno uveden, od 2010., motori stizu, ostaje jos da se smanji cena delova, dok servisi nisu skupi...
Predrag,
ako ti za ove predviđaš da će ikada biti "kompletni automobili", onda će Škoda tada verovatno proizvoditi šatlove za NASA, te biti korak ispred pomenutih po tvome razumevanju stvari? :)
Jel to ta razina što kažu zapadne komšije? :)
@carobnjak
Predrag je jos jedan od skeptika po pitanju korejskih vozila... samo ne znam do kada ce tako, ljudi su ispravili greske iz proslosti (rdjanje karoserije), drze korak sa konkurencijom sa ovim novim turbo motorima... ;)
@Predrag
Predraze predji sa nama na mracnu stranu... ;)
Pozz
@Orlo
Chevrolet ne dolazi u obzir, Kia mi je sve bliža, a Hyundai se zbog izgleda drži na distanci. Samo da ovaj Ceed nema onako krute opruge kao prethodni, zaštitu bih mu doradio (ne verujem im ništa po tom pitanju), neki turbo benzinac ili TD ali sa prihvatljivim DPF-om (kao kod PSA), i naravno da ima jeftinije delove. Bio bi mi taman ;)
@Orlo
ako gledamo napredak u 10 godina, Hyu-Kia su sigurno prvaci!
@Predrag
Ma kakav Chevrolet, njega su Kia i Hyundai ostavili klasu iza sebe sa ovom malom revolucijom novijih modela, mislio sam Hyundai/Kia grupaciju...
Sa takvim spiskom zahteva i da su sada na nivou, a mogao bih da se kladim da jesu, Evropljana opet neces biti njihov kupac...
Mene su odusevili ovi najnoviji, jedinu bi im zamerku dao za turbo motore vecih snaga, ipak je 1.6 GDI slabo za neke malo bolje performanse, ali ne brinem se uskoro stize 1.6 T-GDI sa 186KS iz Velostera... :)
@carobnjak
Jesu definitivno, ostali cini mi se tapkaju u mestu, jedna marka napravi iskorak ostali prate i sve tako, a ovi su od jeftinih i pukih prevoznih sredstava od pre 10+ godina dosli rame uz rame sa ostalima... izgled je vec subjektivna stvar - cinjenica je da izgledaju atraktivno, tehnika je tu - moderni motori DI, turbo motori, common rail turbo dizelasi, DSG menjaci, pocinkovanu karoseriju da ne zaboravimo, bezbednosni sistemi, iskreno ja ocekujem da ce u nekim segmentima postavljati oni standarde samo polako...
Vec su postavili standard za garanciju, dok su se svi segacili sa 2,3 godine ovi su dali 5 i 7 a sada svi ostali prate...