home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Opel je najavio uvođenje novog dizel motora 1.6 MDE sa kojim će, postepeno, zameniti poznati 1.7 litarski dizelaš. Motor 1.6 MDE zadovoljava standarde Euro 6 koji stupaju na snagu u drugoj polovini 2014.

Kasnije tokom ove godine novi dizel motor će debitovati u Zafiri Tourer, a pored motora 1.7 u paleti Opelovih automobila bi trebalo da zameni i slabije verzije 2.0 litarskog dizelaša.

Pod prednjim poklopcem Zafire Tourer novi 1.6 dizelaš će razvijati 134KS i 320 Nm obrtnog moemnta, dok će potrošnja goriva iznositi 4,2 l/100 km, što predstavlja 10% bolji rezultat od onoga koji ostvaruje motor 2.0.

Dizel motor MDE bi trebalo da ponudi nove standarde po pitanju efikasnosti, kao i niskog nivoa buke i vibracija.

Motor 1.6 MDE će se proizvoditi u GM-ovim pogonima u mađarskom mestu Szentgotthard (St. Gotthard).

Izvor: Autonet.hr



čitanja : 2454



Komentari

1.6 dizel, 134KS sa 320 Nm!
Ne čuh za bolji rezultat do sada, pa ovo je potencija i nekih aktuelnih 2.0 dizelaša.

Znači kako "izvor" kaže baš GM, bez Isuzu genetike?

Još da se dokaže pouzdanost i kapa dole.
Svaka čast.

Autor Đenka 17 Jan 2013, 01:34

Dobar, jak za tu zapreminu, ekonomican.

Autor Damko 17 Jan 2013, 01:38

Konkurencija Meckinom...pardon, Reno-ovom 1.6 dci :)

Autor NemanjaBB 17 Jan 2013, 05:11

Talijanski geni

Autor ja 17 Jan 2013, 08:34

Dzabe opelu i tih 134ks kada mu pogledas karakteristike slabiji je od konkurencije koji imaju slabije motore za 10ks i vise. Uporedite bilo koji novi opelov motor sa drigima, insignia... Ne mogu da se setim ali insignia ima neki biturbo dizel motor a karakteristike bas slabe,mislim da ga sije mecka 220cdi i 320d sa jednom turbinom....

Autor nesa 17 Jan 2013, 08:39

a na koliko rpm će biti dostupno tih 320nm, džaba ako je na 1900rpm ili više...

Autor staks 17 Jan 2013, 08:40

Rade oni na njemu vec nekoliko godina - GM Powertrain Europe i Opelovi inzenjeri, cilj im je bio da zamene 1.7 CDTI... odlicne performanse, iako podataka jos nema o o/min pri kojoj razvija snagu i obrtni moment oni su svi tu negde po brojkama, tesko da ce ovaj sada nesto odstupati. Ovaj je najjaci ima 136 KS (greska je u tekstu), a bice jos nekoliko slabijih verzija.
Ovo je jedna od novih linija novih naprednih motora koji stizu u ovoj i narednim godinama, pored novog 1.6 SIDI (max 200 KS i 300 Nm) i buducih 1.0 sa tri cilindra i 1.4 sa 4 cilindra i direktnim ubrizgavanjem, start-stop sistem itd.

Autor Orlo 17 Jan 2013, 10:06

Opel dok se nije dohvatio Fiata (1.3 , 1.9 , 2.0), nije imao poštena dizela.

E sad ako su oni samostalno razvijali i ako bude sličan 1.7 , onda će biti ćorak.

1.7 nema turbo rupu , nego turbo bezdan ;)

Autor Đorđe 17 Jan 2013, 10:12

Vozio me taksista, Astra G karavan dizel, po njegovim rečima 1.7 85 konja (ako postoji takav), prešao 400 iljada za 8 godina, motor nije dirao, menjač je menjao, i auspuh i slično. 1.7 l na 85 konja deluje kao dugotrajnost u najavi. S obzirom da su u poslednje vreme i CR dizeli počeli sa downsizingom, kao turbo benzinci, ipak treba da prođu godine da se dokažu u eksploataciji, da se mozak kupaca/vozača postepeno adaptira na činjenicu da 1.0 l i 100 konja nisu inkompatibilni. Ja se još nisam adaptirao..

Autor Dikh tu kava 17 Jan 2013, 10:17

Mislim da je manja šansa da "samoopali" neka "kašikara" sa koje je spao "osigurač", nego da "zvekne" ovaj 1.6 dizel sa 134KS i 320 Nm. Bar takav strah imam.
A tek strah od cene održavanja tog motora. Cenim da koristi ulje čiji je litar skuplji od litra krvi, bar će kod nas po toj ceni da se prodaje. A ni cena ostalih "potrošnih delova" izvesno neće biti mala, npr DPF ili cena "redovnog servisa" za start-stop sistem.
Ako se sve stavi na papir, uši će da otpadnu od ekonomičnosti tog vozila i ima da ekonomičniji ispadne neki klasičan atmosferski benzinac od 2 litra

Autor Moron 17 Jan 2013, 10:36

@nesa
Prvo malo je glupo porediti na taj nacin auto sa FWD i RWD i osim toga oni su razliciti dimenzijama a time i masom automobili tako da...

Autor Orlo 17 Jan 2013, 12:01

2.0 Multijet u Doblu ima 135 KS,a ovaj 1.6 134.

Autor milan 17 Jan 2013, 12:04

1.7 CDTI nije izvorno Opelov nego Isuzuov.

Autor milan 17 Jan 2013, 12:08

A da nije ovo ipak Fiatov dizel u osnovi?
Nesto mi sumnjiva zapremina...
Opel ionako nikada nije znao da napravi dizel motor, pa sad odjednom eto ti nekog supersonicnog, nalo morgen! :)

Autor carobnjak 17 Jan 2013, 12:24

@Orlo
posto si ti zastitnik Opelovih prava na blogu, ajde saznaj supersonicnom brzinom koliko tacno kubika ce imati ovaj motor? :)

Ako je 1598cm3 to je brale Fiatov motor, 100%!

Autor carobnjak 17 Jan 2013, 12:34

@carobnjak
Nije, rad je poceo dosta nakon prekida "braka" Fiat-a i GM-a i citao sam da su od nule krenuli, pod forom da imaju jedan sopstveni a i 1.7 je vec prilicno odavno u upotrebi, a kao zaotavstina su bili 1.3 i 1.9 (kasnije preradjen u 2.0)...

Autor Orlo 17 Jan 2013, 12:41

@Orlo
samo nadji tacnu zapreminu sa debelim argumentom, i odacu ti pocasti,i tebi i Opelu :)

Autor carobnjak 17 Jan 2013, 12:44

P.S. danas niko ne pocinje od nule, veruj mi... :)

Autor carobnjak 17 Jan 2013, 12:45

@carobnjak
Nema jos podataka o tome, samo ovo saopstenje... ja samo prenosim sta sam procitao pre nesto vise od godinu dana da se jos tada pisalo da rade na njemu...
Hondin 1.6 i-DTEC je radjen od nule... ;)

Autor Orlo 17 Jan 2013, 12:51

@Orlo
ok, mislio sam da si upuceniji... :)

Nije, uzor mu je bio onaj od 2.2L...

Autor carobnjak 17 Jan 2013, 12:55

P.S. a i on se zove DTEC... :)

Autor carobnjak 17 Jan 2013, 12:56

@carobnjak
Verovatno znas bolje od njih samih, ali verovatno i od mene da citas:

http://s1.aecdn.com/images/news/gallery/honda-details-16-liter-i-dtec-diesel-engine-photo-gallery_5.jpg

;)

Autor Orlo 17 Jan 2013, 12:58

@Orlo
a sta sam trebao da naucim sa te slike?!?

Vidi, ako ti verujes da se u eri moderne tehnologije, gde je primarni cilj zarada (citaj-smanjenje troskova) nesto pravi od nule, a vec ima slican motor u gami, onda ti preporucujem ubrzani kurs iz "osnovi ekonomije" jel ga ocigledno nisi imao na faxu... :)

P.S. eto seti da su i Golf 6 reklamirali kao potpuno "novi" a vec posle godinu dana je procurela slika "sedmice", toliko!

Autor carobnjak 17 Jan 2013, 13:03

@carobnjak
Pa sad carobni ti kazes da se zove DTEC, ja ti pokazao da nisi u pravu da je i-DTEC... ;)
Nisam imao, ali nisam siguran ni da si ti imao...
Moras da se odlucis, da li je ovo Fiat-ov isti 1.6 MJ ili je to 2.0 preradjen, zapravo njegov derivat, pa dobijen 1.6 ili je pak to 1.7 pa doradjen... :)
P.S. 1.7 je prilicno stare konstrukcije, iako je imao commonr-rail, piezo brizgaljke, turbinu promenljive geometrije i ostalo tako da sumnjam da im je on posluzio... ;)

Autor Orlo 17 Jan 2013, 13:07

@carobnjak
U potpunosti se slazem, da proizvodjaci iskoriscavaju sve do maksimuma i preradjuju, unapredjuju kako bi ustedeli novac koji bi spiskali na razvoj od nule... iako ne imadoh ekonomiju... :)

Autor Orlo 17 Jan 2013, 13:10

@Orlo
da, to "i" se podrazumeva!
1.6 i-DTEC
2.2 i-DTEC

Jel novi ili preradjeni? :)

Autor carobnjak 17 Jan 2013, 13:12

P.S. rekao sam ti gore, samo nadji tacnu zapreminu, i odmah cu znati/odluciti se (otkud ti da se ja dvoumim???) a znaces i ti... :)

Autor carobnjak 17 Jan 2013, 13:13

Ovaj motor je Fiat multidzet 2 koji se vec godinu dana ugraduje u Bravo i Kromu

Autor Slavko DM 17 Jan 2013, 13:45

@carobnjak
Ijao carobni... cccc... gore je ispalo po tebi kako sam pogresio kada sam rekao i-DTEC... a sada se "i" podrazumeva kada ga ti ne napises... :)

Sve ce nam se samo kasti, ali fakat je da ne rade vise zajedno i da je Fiat nakon toga izbacio 1.6 MJ koji nije imao primenu nigde osim u Combu/Doblu...

Autor Orlo 17 Jan 2013, 13:53

@Slavko DM

Croma se ne proizvodi vec 2 godine, a 1.6 MJTD se u Bravo ugradjuje vec 5 godina, tj. od 2008-e! :)

Autor carobnjak 17 Jan 2013, 13:53

P.S. u Cromu se nikad nije ni ugradjivao

Autor carobnjak 17 Jan 2013, 13:55

@Orlo
nemoj da komplikujes, znas i sam da sam hteo reci da su za oba motora oznake iste!

Nigde nije iumao primenu? HAHAHA
A Bravo, Delta, Mito, Giulietta?

Pa ti si upuceniji nego sto sam mislio... :)))

Autor carobnjak 17 Jan 2013, 13:58

@carobnjak
Nisam mislio na Fiat, aman, nego na Opel zato sam naveo Combo...

Autor Orlo 17 Jan 2013, 14:17

@Orlo
ok, nisi precizirao, mada si recenicu poceo sa Fiat je...
A znas vece mene... :)

Nisu uzeli 1.6 ali zato 1.3 jesu! :)

Autor carobnjak 17 Jan 2013, 16:29

@carobnjak
Nemoj da si taki, znas da tako nesto ocigledno ne bih odvalio, znamo se ti i ja, znas da nisam od ovih "eksperata" ovde koji skupe svu mudrost ovog sveta nakon procitanih dva broja AB ili SAT+ ili su mudrost pokupili onog dana kada su dobili dozvolu/kupili auto... ;)
Nisam siguran da mogu to da urade tako jednostavno menjanjem odnosno povecanjem hoda klipa... videcmo jos kada dodju nove informacije... ;)

Autor Orlo 17 Jan 2013, 19:04

@Orlo
cek malo, opet si neprecizan i eto nesporazuma... :)

Jel sad pricas o Opelovom dizelu ili Hondinom u zadnjem delu komentara?

Autor carobnjak 17 Jan 2013, 19:23

@carobnjak
Evo ti za pocetak vizuelna komparacija 1.6 CDTI i 1.6 MJ:

http://www.worldcarfans.com/113011752784/opel-introduces-all-new-16-liter-turbodiesel-engine/highphotos

http://www.netcarshow.com/fiat/2008-bravo_1.6_multijet_16v/1024x768/wallpaper_14.htm

Autor Orlo 17 Jan 2013, 19:24

@carobnjak
To da kao nigde nije ugradjen 1.6 MJ...

Autor Orlo 17 Jan 2013, 19:26

@Orlo
ne razumem ovo zadnje, al stvarno!

Autor carobnjak 17 Jan 2013, 19:33

@carobnjak
Ti kao da nismo komentarisali ranije u toku dana... :)
To je bio moj komentar (u 19:04) na tvoju pomisao da nisam upucen u to gde je ugradjivan 1.6 MJ... :)

Autor Orlo 17 Jan 2013, 19:44

@Orlo
kasnis brate, ja cekam odgovor na 19:23...

Znaci ti uporedjujes motore na osnovu fotki? Zanimljivo...

Sliku si iskopao a zapreminu nisi?
Tacnu kubikazu na sunce i raspravi ce biti kraj! :)

Autor carobnjak 17 Jan 2013, 19:49

@carobnjak
Nema jos podataka o kubikazi, javim ti ja, slike su tu da vidis da nisu identicni, sto bi bili da je zapravo to isti motor, zar ne?
Polozaj agregata, barem ovako sa slike ukazuje na to...

Autor Orlo 17 Jan 2013, 20:04

@Orlo
ko zna sta su slikali a i mogli su da ga istumbaju, a da zapremina ostane ista, toga se bojim...

Autor carobnjak 17 Jan 2013, 20:09

@carobnjak
Kao puzzle... ;)
Ako su ga navodno "dobili", morali bi to negde ranije da cujemo/procitamo, a osim toga kada ga vec koriste, bila bi ludost menjati ista ako si vec na gotovo dobio motor da ga samo ugradjujes ali tu je i cinjenica da trenutno ne saradjuju GM i Fiat (opet da izuzmemo Doblo/Combo)... 1.3 i 1.9 su bili potpuno identicni kada su se ugradjivali... kasniji derivati (2.0) su bili malo drugaciji...
P.S. Ugao slikanja je isti kod oba motora, a to je zvanicna slika 1.6 CDTI...

Autor Orlo 17 Jan 2013, 20:16

@Orlo
ma verujem ja u tebe, ali volim da vidim i brojke, e ondaK ce sve biti u redu! :)

Autor carobnjak 17 Jan 2013, 20:21

@Orlo
evo ovde pise da motor ima italijanske gene i da je u projektu ucestvovao i Torino! :)

http://www.quattroruote.it/notizie/auto-novita/opel-debutta-il-nuovo-16-cdti

Autor carobnjak 18 Jan 2013, 13:25

@carobnjak
Ti bi prvo trebao da se informises ciji je taj centar u Torinu...

Autor Orlo 18 Jan 2013, 16:35

@Orlo
ajde procitaj jos jednom taj tekst, prevedi u Guglu... :)

Autor carobnjak 18 Jan 2013, 16:38

@carobnjak
GM Powertrain se nalazi u Torinu i naravno da u njemu rade i Italijani...
Pa? Italijani kao inzenjeri znaju da naprave dizel motor bolje nego drugi, ne razumem poentu? Da si nasao da je to u stvari Fiat-ov 1.6 MJ pa da se javis, ovako ovo si mogao da procitas na skoro svakom sajtu, samo sto su ovi dodali italijanski geniji... :)

Autor Orlo 18 Jan 2013, 16:41

@Orlo
ne geniji nego GENI=poreklo!

Upravo u tome je poenta, da se zapitas zasto bas Torino...? :)

Autor carobnjak 18 Jan 2013, 16:45

P.S. a kad ce Vrele gume objaviti ovu vest? :)

Autor carobnjak 18 Jan 2013, 16:47

@carobnjak
Ne zapitam se, nemam razloga, tamo im je centar razvojni i bas nista ne govori... mozda tebi nesto... svaka cast.
Prevodilac na srpskom i engleskom prevodi kako ti kazem, italijanski ne razborim.
P.S. Bilo je nisi citao... ;)

Autor Orlo 18 Jan 2013, 16:53

@Orlo
vidi, ako na kraju ispadne da su im italijani dali samo par korisnih saveta, ja cu biti zadovoljan... :)

P.S. a zasto taj centar nije u Rizelhajmu, sta kaze tvoj razum?

Autor carobnjak 18 Jan 2013, 17:08

@carobnjak
Centar nije u Riselshajmu jer je u Torinu osnovan tada kada je nastao "brak" izmedju GM i Fiat-a kao zajednicki projekat za razvoj motora, a sada je samo GM-ov centar zapravo od "raskida" na ovamo. Kraj price. U ostalom lepo pise ko je sve radio na razvoju motora...
Ti ces biti srecan samo ako budes mogao da likujes, jer u principu ti si navodno nepogresiv, pa cak i kada je ocigledno da si pogresio (ne vezano za ovu temu)... ;)
Pozdrav!

Autor Orlo 18 Jan 2013, 20:20

@Orlo
nisam nepogresiv, recimo da se ti jako lako pecas pa ti samo dajem priliku da ti likujes, ili bar mislis tako... :)))
Pozdrav i tebi!

Autor carobnjak 18 Jan 2013, 20:38

@carobnjak
Ma opasan si ti... ;)
Slazem se da nisi nepogresiv, zapravo niko i nije, ali evo ja sam par godina ovde aktivan ali sa tvoje strane nisam video nikada, za bilo sta i sa bilo kim da si polemisao: Jeste, u pravu si moja greska... ;)
I na kraju kako se kaze:

https://www.youtube.com/watch?v=WekavtEXmpU

:)

Autor Orlo 18 Jan 2013, 23:49

@Orlo
ne ljutim se, niti sam opasan ali ne dam na se! :)
Ja bar priznam ako nisam u pravu (dokaze na sunce!) dok ti ili kidnes ili kazes da sam dosadan ako ti se tema ne svidja (vidi Skodu Rapid ili Oktaviju) kad ukapiras da nemas nikakve argumente kao ni sada...
Ja sam rekao da je MOZDA Fiatov motor , tj.cini mi se, dok ti kategoricno tvrdis da NIJE, a nisi nista argumentovao osim one slicice... :)
E u tome je razlika!

P.S. ja necu reci da si dosadan, niti cu kidnuti, nikad! :)

Autor carobnjak 19 Jan 2013, 12:31

@carobnjak
Ni jednom nisi priznao da nisi u pravu, uvek izvrdas da ne kazes kako je neko drugi u pravu, nadje ti se uvek neki izgovor. Ako ocekujes da se posvetim tebi i da ovde ostanem dok se tvoje nedoumice ne rese i odgovorim na sva tvoja pitanja i podpitanja zao mi je to ne mogu, a mozes da mislis sta hoces. I sta ti hoces da ti ja odgovorim kako bi se ja sada, kako ti kazes, osetio nadmocnim i sveznajucim a ti mi to pazi bogati dozvoljavas? Tim stilom mozes da pricas sa nasim omiljenim Lazarevcaninom. I ako ti ne odgovorim znaci da nisam video, ali u principu svako obracanje meni od bilo koga ne ostane neodgovroeno osim ako mi pitanje promakne... to sto je nezgodno da neko mladji bude po nekad u pravu, sta da se radi zao mi je (opet ne vezano za ovu temu).
Zelim da zavrsim ovu raspravu na ovu temu, argumenti su ti jaki u fazonu mislis, koliko i moji(makar si dobio slike da ih uporedis posto je tvrdnja bila isprva da je to ista stvar), ja ti lepo kazem sta pise i sta sam procitao a ti vec znas nesto sto niko osim njih samih ne zna, mozes da kazes kako si ti u pravu i kraj. Naravno tvoja ce morati da bude poslednja... :)
P.S. Na drugoj temi moze nastavak neke druge polemike... ;)

Autor Orlo 19 Jan 2013, 15:27

@Orlo
au, ti se bas primio... :)))

A kad sam trebalo da priznam da nisam u pravu? Mozda se ne secam, mozes me podsetiti...

Ja sam samo izneo pretpostavku a ne cinjenicu sto ti ocigledno ne razlikujes...

" ja ti lepo kazem sta pise i sta sam procitao a ti vec znas nesto sto niko osim njih samih ne zna, mozes da kazes kako si ti u pravu i kraj."

Haha, pa upravo ja ovako dozivljavam tebe! :)))

P.S. iskreno, Pasuljar mi nedostaje... :)

Autor carobnjak 19 Jan 2013, 15:39

@Orlo

"Zelim da zavrsim ovu raspravu na ovu temu"
i kao i obicno, opet bezis...

Sto se mene tice rasprava ce biti zavrsena kad mi kazes zapreminu ovog motora, ti ili neko drugi...:)

Autor carobnjak 19 Jan 2013, 15:49

@carobnjak
Na off-topic sam mislio kada sam rekao kraj... "misteriju zvanu poreklo", oko motora nismo bice nastavaka... ;)

Autor Orlo 19 Jan 2013, 19:45

@carobnjak
Jel procita novi broj AB? Nadam se da jesi... i da ti je sada sve jasno i ko je bio u pravu a ko u krivu... ;)

Autor Orlo 11 Jul 2013, 16:16

@Orlo
samo sam prelistao...

I sta treba da je jasno?

Autor carobnjak 11 Jul 2013, 16:23

@carobnjak
Mmmm nista...
Hint: Citaj pazljivo strane od 28 do 31... 1.6 CDTI... ;)

Autor Orlo 11 Jul 2013, 16:45

Orlo kaze da ne veruje u bajke, osim kad je Opel u pitanju, a to je da je razvio "potpuno nov" dizel motor...

Taj 1.6 CDTI nije nista drugo nego obican "downsizing" motora 2.0 CDTI (tacnije MJTD!) koji zna se ciji je, a to je Fijat uradio jos 2008-e (motor 1.6 multijet)!

Bajka ili ne, kazce vam se samo...

Autor carobnjak 11 Jul 2013, 17:47

@carobnjak
Lepu si pricicu (bajkicu) si smislio, bez i jednog argumenta samo na pretpostavkama, samo da bi bio u pravu... ok. Kako ti kazes.
P.S. Zbog autorskih prava morali bi da kazu ciji je motor poreklom... ;) :P

Autor Orlo 11 Jul 2013, 18:08

@Orlo
a tvoja sva puca od argumenata... :)))

Inace, Opel intenzivno radi na "potpuno novom" i do sada nevidjenom malom dizel motoru zapremine 1265 ccm, ali ne smeju da kazu da je to u stvari Isuzuov 1.7D sa jednim cilindrom manje!

No, nema veze, bice to najbolji dizel u klasi... :)

Autor carobnjak 11 Jul 2013, 18:15

@carobnjak
"a tvoja sva puca od argumenata"?
Izvini molim te ali od tvoje pretpostavke, bolja je zvanicna izjava iz Opel-a/GM Europe i jos par novinskih napisa iz nekih "lokalnih, manje poznatih i irelevantnih" novina tipa AE, AB i slicno. ;)
P.S. To za mali dizel motor ne znam gde si procitao ali bih voleo da vidim odakle ti...

Autor Orlo 11 Jul 2013, 18:24