
Nakon standardne verzije nove Octavije, Škoda je danas objavila prve zvanične slike i detalje o njenoj karavanskoj Combi varijanti.
Zvanična premijera Octavije III Combi je zakazana za početak sledećeg meseca i tradicionalni Salon automobila u Ženevi, dok će prodaja startovati početkom leta.

Paleta motora će obuhvatati benzince i dizelaše poznate iz standardne Octavije (o tome više OVDE), a kupcima će biti na raspolganju i opcioni 4x4 pogon. U vesti se navodi i da će Octavia III Combi u GreenLine verziji imati potrošnju goriva od samo 3,4 l/100 km i emisiju CO2 od 89 grama po km.

U odnosu na prethodnika, Octavia III Combi je duža za 90 mm, šira za 45 mm, a međuosovinsko rastojanje je povećano za 108 mm.
Što se tiče zapremine prtljažnika, u osnovnoj konfiguraciji iznosi 610 litara (5 litara više od prethodnika), a sa oborenim zadnjim sedištima raste na 1740 litara.
Model |
zapremina prtljažnika [l] |
Škoda Octavia III vs ostale karavan Škode |
|
Octavia III Combi |
610 / 1740 |
Superb Combi |
633 / 1865 |
Octavia II Combi |
605 / 1655 |
Octavia I Combi |
548 / 1512 |
Fabia Combi |
505 / 1485 |
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Auto prelepo izgleda. Steta je sto se npr. ovakva auta ne proizvode u Srbiji da prosecna porodica moze sebi priustiti lepo i sigurno auto po OK cenama.
E sad o Oktaviji. Sve ovo što se da videti i pročitati govori da će konkurencija da pije aspirine.
Superb combi je pokazao nadmoć, a ovo je nastavak te priče.
Pa sad, ko ne veruje, neka gleda.
Octavia va Rapid
da vidim ko moze da nadje 5 razlika
http://indianautosblog.com/wp-content/uploads/2013/02/Skoda-Octavia-Vs-Skoda-Rapid-front.jpg
http://indianautosblog.com/wp-content/uploads/2013/02/Skoda-Octavia-Vs-Skoda-Rapid-rear.jpg
Uz duzno postovanje, sve Skode izgledaju kao crno odelo- fetiš japi kulture, samo sa poklopcem na dzepu, ili bez, kopčanje na dva ili tri dugmeta,sa višim ili nižim reverom...dobar auto, ali dosadan do bola.Golf variant, audi a4 karavan, passat isti bok, razlicite maske i cene...dizajner ovde nije imao posla uopšte.Ceo potoršački svet pati od statusa, simboli su hrom na autima, mobitelima, siva ili crna odela...automobili imaju čeljusti, namrgodjene oči i govore ''ja sam Oktavia, ljut sam i skup skoro kao Passat, koji je skup i ljut skoro kao a4, koji...a6...gde nestade inventivnost?kreacija?Ovo je najobičnija konfekcija koja skupo košta, ne donosi bilo kakvu razliku osim one koju mogu primetiti samo ljubitelji ove marke... Neki ovde navijaju za brend, meni je to neverovatno...to su bezvredne gomile lima, koje o vama ne govore ništa i što manje koštaju to su bolje.
3,4 l/100 km, ma stvarno... smešno, onda Fabia sa start/stop sistemom troši 2,4 l/100 km, a Citigo 1,4 l/100 km! Za utehu, nisu jedini koji lažu!
@carobnjak
Ako ćemo baš da cepidlačimo, ne razumem ove ukoso preleomljene delove gepek vrata, kao i crnu unutrašnjost farova u varijanti sa ksenonima. Sam oblik farova mi još uvek nije legao 100%, a sve ostalo je čista 10-ka ;)
Zanima me da li će da škripi plastika po neravninama kao na prethodnom modelu Oktavije?
@Predrag®
nisam. Treba sacekati da je vidis i probas, sa posebnim osvrtom na plastiku enterijera... :)
A jel znas da samo skuplje verzije pozadi imaju multilink?
Zar to nije varanje kupaca?
P.S. ovako preko slika ni ja nemam zamerki, cim se pojavila Oktavija, rekao sam da mi se svidja.
Nekako se izgubio onaj dosadan i jednostavan izgled, kao i utisak jeftinoce... :)
@carobnjak
Naravno, ništa bez probe ;) Ovo su samo utisci sa slika i vrlo su pozitivni. Što se tiče plastike u enterijeru ni sada nemam zamerke, osim kod Rapida, ali ni to nije toliko strašno ;)
Konačno da se i tebi dopadne neka Škoda :)
@Predrag®
pa zasto ne bi? Imam svoje kriterijume, ali umem da iskljucim emocije... :)
Nisam imao vecih zamerki ni na prethodne Oktavije!
Rapid je unutra katastrofa!
Ova gore je premijum naspram Rapida, slozices se? :)
carobnjak
Kod Rapida mi se ne dopada samo plastika na komandnoj tabli. Ima još detalja koji govore da je reč o jeftinoj limuzini, ali sveukupno gledano auto je napravljen vrlo korektno.
Oktavija svakako deluje mnogo ozbiljnije.
Nisam znao za multilink... Od kada to rade?
@Predrag®
sad u novoj Oktaviji, pisalo i u AB i u SAT plusu. Skuplje imaju multilink, jeftinije torzione opruge ako sam dobro zapamtio.
A testiraju naravno samo skuplje verzije, pa je kao vrhunski udobna itd. :)))
carobnjak
To svakako nije u redu, ali torziona osovina je jeftinija za održavanje od multilinka.
@caorbnjak
Nema mnogo to veze sa udobnoscu koliko sa, u poslednje vreme toliko bitnom, upravljivoscu (pod i nadupravljanje) i uber voznim karakteristikama na kojima je akcenat kod novinara, pa makar on i bio auto za po grad... ;)
@carobnjak
Gledaj to ovako, za udobnost su bitni opruge (znaci koliko su on "tvrde" - sto zavisi od precnika iste) i naravano amortizeri (ako je klasicna sema znaci ako nije vazdusno oslanjanje). Trenutno najprimenjeniji sistem kod automobila je polukruta osovina, dok ovi skuplji modeli koriste tipa dvostruka trouglasta ramena, multi-link sa raznim brojem "veza" itd. Multi-link omogucava bolje vozne karakteristike tj da se zadnji deo manje zanosi jer omogucava manju "slobodu" tockovima i bocnom pomeranju (kao npr u brzem prolasku kroz krivine) tako da se ne javlja podupravljanje (kada zadnji kraj ne prati putanju kretanja) - i to naravno utice na ukupnu upravljivost celog auta, isto tako utice i na drzanje pravca (ako vozilo naidje na neravnine na kolovozu, rupe itd).
@Orlo
znam sta je podupravljanje!
Upravljivost (koju si pomenuo gore) je nesto sasvim drugo...
Ipak mislim da je udobnost u pitanju, i naravno cena.
@carobnjak
Poenta bi bila sledeca: Uzmu da testiraju neki od kompaktih modela u full opremi sa jacim motorom i kazu ima odlicno oslanjanje, upravljiv, udoban i ostalo, bolji je u odnosu na konkurente (gde u principu skoro svi imaju polukrutu osovinu) i onda neki pomisle kako su opet napravili najbolje automobile.
Oni mogu da podese istu tvrdocu oslanjanja, samo sto evo opet ponavljam, vozne karakteristike koje se odnose na upravljivost u krivinama nece biti ista.
Kada se kaze upravljanje misli se na sistem upravljanja bilo on mehanicki, elektricni hidraulicki, moze i na preciznost (direktnost) upravljaca itd... a upravljivost bi bilo ono gore a moze da se nazove i drugacije "drzanje na putu".
@Orlo
da, sa tim se slazem.
Na prvom mestu je usteda, da ne kazem marketinski trik!
A dokaz da je tako je sto Golf 7 ima multilink u svim verzijama pa cak i sa 85ks... :)
@carobnjak
Pa kako drugacije odrzati nizu cenu i pored upotrebe nove tehnologije... u ostalom Golf 6 je imao multi-link standardno, i ako se ne varam i 5-ica. Pravo da ti kazem meni je mnogo bitnije da li je auto udoban, nego da li mogu da prodjem kroz krivinu na putu 2.57681 km/h brze... ;)
P.S. Golf 7 u osnovnim verzijama takodje ne poseduje multi-link... ne daj da te lazu... ;)