home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

McLaren Automotive je još tokom prošle godine predstavio svoj novi supersportski automobil P1, i to njegovu predprodukcijsku verziju, dok će definitivna, serijska varijanta premijeru imati početkom sledećeg meseca na Salonu u Ženevi.

Ovaj McLaren su neki mediji još prošle godine proglasili za "duhovnog naslednika" legendarnog McLarena F1, a uz ostale najavljene supersportiste (iz Ferrarija, Lamborghinija...) ovogodišnji ženevski sajam automobila će zaista biti interesantan svim ljubiteljima superautomobila.

Kako bilo, McLaren je objavio slike serijskog P1 koji će raspolagati sa ukupno 674 kW/916KS. Radi se o kombinaciji 3,8 litarskog V8 twin-turbo motora (sa 542 kW/737KS pri 7500 o/min. i 720 Nm pri 4000 o/min.) i elektromotora sa 132 kW/179KS i 260 Nm.

Vozač će moći da aktivira elektromotor putem Instant Power Assist Systema (IPAS) kojim se upravlja dugmetom na volanu. 

Menjač je inače sedmostepeni sa dvostrukim kvačilom, dok se za emisiju CO2 kaže da iznosi oko 200 grama po km.

McLaren navodi da će P1 moći da se kreće i samo na elektro pogon (u gradskoj vožnji, pri prosečnoj brzini od 48 km/h može da pređe do 20 km), dok se baterije mogu napuniti za dva sata.  

U kompletu zvaničnih fotografija je i slika koja pokazuje unutrašnjost P1. U unutrašnjosti se odmah primećuje obilato korišćenje ugljeničnih vlakana, dok je svako sedište teško samo 10,5 kg.  

DOPUNJENO: Objavljeni su i podaci o ubrzanju, najvećoj brzini, ceni i broju planiranih primeraka.

Dakle, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje "manje od 3 sekunde", do 200 km/h stiže za manje od 7 sekundi, do 300 km/h za manje od 17 sekundi (za 23% bolje od McLarena F1), dok je najveća brzina elektronski ograničena na 350 km/h

McLaren najavljuje da će napraviti samo 375 komada P1 modela, a svaki će koštati 866.000 funti

Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 1924



Komentari

Sad akd ga bolje sagledam, malo su preterali sa bumernaziman a sve strane, svaki oblik je potekao iz bumeranga.

Sta fali dobrim starim krugovima, kvadratima, pravougaonicim, pravim i kirvim linijama?

Autor Fordovac 26 Feb 2013, 02:03

Nema dalje,pravi nasljednik F1!

Autor Nepoznata Osoba 26 Feb 2013, 07:25

Previse bionicki dizajn za moj ukus.

Autor Uros Cuore Sportivo 26 Feb 2013, 08:17

unutra susta suprotnost...

Autor ipanema 26 Feb 2013, 09:07

Ubrzanja poput Vejronovih (2.5/6.7/17.3), izgled van vremenski, cena dostojna hiperautomobila... Da, dostojan naslednik legende.
Jedino mi je donekle zao sto su uradili isto sto i sa F1 - ogranicili Vmax... Ali verujem da cemo jednog dana saznati i koji je pun domet ove, buduce legende.

Autor Petar 26 Feb 2013, 11:36