
Nakon BMW-a 4 Series Coupe Concepta sa Salona automobila u Detroitu koji je najavio seriju 4 Coupe (interne oznake F32), evo i prvih zvaničnih slika, video priloga i detalja o serijskom modelu.

Dakle, prvo će se pojaviti Serija 4 Coupe (kasnije stižu i serija 4 F33 Cabrio i F36 Gran Coupe), a što se premijere tiče, serija 4 Coupe će zvanično predstavljanje imati u septembru ove godine, i to na tradicionalnom Salonu automobila u Frankfurtu.

Da ne bude zabune, serija 4 Coupe zamenjuje dosadašnju seriju 3 Coupe i predstavlja rivala Audiju A5 Coupe i Mercedesu C klase Coupe.


BMW serije 4 Coupe je dugačak 4638 mm, širok 1825 mm i visok 1362 mm, što znači da je za 26 mm duži, 43 mm širi i 16 mm niži u odnosu na sada već stari BMW serije 3 Coupe. Međuosovinsko rastojanje je poraslo za 50 mm, na 2810 mm, dok trag točkova napred iznosi 1545 mm, a pozadi 1593 mm.

BMW obećava više mesta za putnike pozadi, a ovde i podatak da zapremina prtljažnika iznosi 445 litara, 5 litara više nego kod "trojke" Coupe.


Što se težine tiče, "četvorka" je tek nešto mala teža u odnosu na seriju 3 Coupe, pa tako primera radi, novi BMW 420d ima 1450 kg, odnosno 30 kg više od BMW-a 320d Coupe (u verziji sa šestostepenim manuelnim menjačem).

Na početku će biti dostupna tri motora, i to četvorocilindrični turbo-dizelaš sa 184KS u modelu 420d, zatim 2,0 litarski četvorocilindrični benzinac sa 245KS u BMW-u 428i, kao i 3,0 litarski šestocilindrični benzinski motor sa 306KS u verziji 435i.


Kasnije stižu i drugi motori, među njima i 2,0 litarski četvorocilindrični benzinac sa 184KS u modelu 420i, pa 3,0 litarski šestocilindrični dizel sa 258KS u BMW-u 430d i verzija sa 313KS u modelu 435d.


BMW 435d će se nuditi isključivo sa BMW-ovim xDrive pogonom na sva četiri točka, a u novembru ove godine xDrive pogon će se kao opcija nuditi i u modelima 420d i 420i. Zadnji pogon je standardan kod svih modela, sem kod pomenutog 435d.

Što se menjača tiče, šestostepeni manuelni će biti standard za sve modele izuzev 430d i 435d koji imaju osmostepenu automatsku transmisiju. Osmostepeni automatik će se kao opcija nuditi kod svih ostalih modela u ponudi.
U prvom saopštenju BMW ističe da model 435i od 0 do 100 km/h ubrzava za 5,1 sekundu (troši 7,9 l/100 km sa manuelnim menjačem odnosno 7,2 l/100 km sa automatikom), BMW 428i troši 6,6 l/100 km sa manuelnim menjačem a 6,3 l/100km sa automatikom), dok BMW 420d ima prosečnu potrošnju goriva od 4,6 l/100 km i emisiju CO2 od 121 grama po km.
Ono što nas očekuje sledeće godine je sportski M4 Coupe koji bi trebalo da ima 3,0 litarski šestocilindrični motor sa oko 450 konja.
U opremi serije 4 Coupe će se između ostalog naći i 6,5-inčni kolor ekran sa BMW-ovim iDrive kontrolerom, a sve verzije osim baznog modela će imati 18-inčne alu točkove.

Takođe, u ponudi će biti i M Sport paket koji će pored aero body kit-a između ostalog uključivati i sportski podešeno ogibljenje, nove alu točkove, M izduvne cevi kao i sportskiju unutrašnjost.


Evo i nekih cena za Seriju 4 Coupe na britanskom tržištu:
BMW 420d od 31.575 funti
BMW 428i od 31.575 funti
BMW 435i od 40.795 funti
Kada se se predstave sve verzije serije 3 i 4, porodica će izgledati ovako:
F30 = 3 Series Sedan
F31 = 3 Series Touring
F32 = 4 Series Coupe
F33 = 4 Series Cabrio
F34 = 3 Series GT
F35 = 3 Series Li (sa produženim međuosovinskim rastojanjem)
F36 = 4 Series Gran Coupe
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Oho! Dobrodosao!
Mada, zadnji kraj mi je mlak nekako, za jedan kupe (iako mi se dopada na seriji 3). Steta sto je unutrasnjost skoro pa copy-paste serije 3, moglo je tu biti malo vise smelosti...
I ovaj BMW polako počinje da smara, samo klonira modele i daje im različite oznake, u ovom moru serija i modela sve samo sivilo od nemaštovitosti.
ne svidja mi se zadnji deo, a i unutrasnjost je mogla biti malo bolja
Bočno i nazad čista coupe klasika , odličan.
Prednji kraj spašava M paket...
Opet stara boljka BMW-a. Koncepti odlicni, produkcijske verzije premlake. Jbg...
Realno kad predstave onakav koncept pa sada izadje u ovakvom izdanju lagao bih ako bih rekao da sam odusevljen,meksi je.Ali nerealno bi bilo reci da nije lep,nikada "trojka" nije vise bila kupe nego sto je danas.M paket kao sto sam i ocekivao odlican...
Само ниже вешање и други браници и добија се концепт, мада мени и овако ништа не би сметало.
Осим можда 50 сома јура минуса... ;)))
Vidim dosta vas pise, ne valja ovo ne valja ono. Mozda ste zaboravili da se kod novih modela uvijek ostavlja "odušak" za redizajn i naravno u ovom slucaju za M3. Najbolje da odmah naprave auto sa svim svojim idejama, da ga prodaju 2-3 godine i sta onda?! Pa nece izbacivati novi model svake 2-3 godine?! Meni je savrsen...
@ Gagiba
Samo? O Bože! Pa samo toliko i drugi koncepti promene, pa vi trolujete kako je koncept CLA bio ovakav-onakav, kako je koncept...
@ Mario
Isto kao i E klasa, pošto ste smarali kako je E klasa prevarila kupce totalnim redizajnom, pa eto, čuvali ljudi ideje za redizajn.
Samo čekam da vidim redizajn serije 1, pa da vidim jesu li zaje*ali kupce pre redizajna. Samo to da doživim.
Copy/Paste
http://www.netcarshow.com/audi/2012-a5_coupe/1600x1200/wallpaper_03.htm
Kad jedan mercedes fan napise:"Opet stara boljka BMW-a. Koncepti odlicni, produkcijske verzije premlake. Jbg...", a pri tom na sva usta hvali A klasu i CLA, onda je stvarno glupo reci bilo sta na tu temu. Mozda da samo postavim ovu sliku, ne znam?!
http://www.dodaj.rs/?1Z/Ss/1HhrOElH/4ervs.jpg
Mislim da Tomin link iz komentara u 21:23 govori sve,ovaj je automobil ostao vjeran konceptu,u detaljima je različit,ali je jako sličan,predivan je auto,konkurencija se može sakrit..
Evo jos jednog videa.
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=HWVQqPgSJqU
U odnosu na koncept razlicito je sledece:
-grafika u svetlima (na zadnjim konceptima to je samo tizer za buduce modele. Trebalo bi da krene od nove sedmice)
-rucice za otvaranje vrata
-retrovizori
-prednji branik (mislim da ce slican tom biti na M4)
-zadnji branik
To je sve. Za grafiku sam rekao, sto se tice ostalih detalja, to su urpavo to, detalji gde se kod koncepta ne mora voditi racuna o ceni, prakticnosti, realnoj izvodljivosti u serijskoj proizvodnji.
Dakle, auto je u milimetar identican sa konceptom, i ako bas neko zeli, sigurno ce moci da za par hiljada evra rucno doradi te detalje na svom primerku. Dakle kad su ugasena svetla, razlike u odnosu na koncept su jos mizernije.
A ako se auto razlikuje po obliku samih farova (a i svetala i grafike unutar istih), po dimenzijama, proporcijama, sta onda ostaje sto ga povezuje sa konceptom. Mozda samo marketinska izjava proizvodjaca:"Da ovo jeste serijska verzija konceta, ako se malo zagledate videcete da zapravo i ima po neku liniju koja lici, i ako vam se svideo koncept obavezno narucite serijski model!":)))
A da ne pricamo sto ovi u BMW nemaju pojma da slikaju automobile. Ja imam na mobilnom telefonu slike nekih modela koje sam uslikao, i koje su bolje od njihovih zvanicnih wallpapera.
Kao i svaki BMW - ovo sto vidite na slikama je jedno, uzivo je nesto potpuno drugo, mnogo, mnogo bolje.
a onaj kaubojski braun enterijer sa koncepta, hoce li biti u ponudi?
A neki info za one sijalice? Nije moguce da je toliko skuplje? Cemu to stekanje, nije mi jasno...
Thx!
@W
napred su LED-ovi u migavcima:
http://www.f30post.com/goodiesforyou/4/f32/release/sportline/P90124800_highRes.jpg
a pozadi, ne znam da li ce moci da se naruce LED.
Ako je u sredini Sport, a skroz desno Luxury - koji je onda skroz levo? (a nije M-Sport)
http://www.dodaj.rs/f/C/FT/2vrCPdsD/bmw-4-eries-new-20130315.jpg
@W
BMW jos nije poslao zvanicni press materijal. Barem meni nije stigao. Kad mi stigne znacu. Ali izgleda da je jedan od ta dva modela bez ikakve "linije", a drugi je luxury.
Eto, dodali na sliku koncepta serijska svetla i branik, i bam, serijski model. I dodali jos par vrata, i eto gran coupea:)
http://www.dodaj.rs/?1w/kk/YvylGOJ/4gc.jpg
тома
Гран купе 4 ће да поремети памет појединцима, све су прилике!! ;)))
Нек буде близу рендера и то је то!
Meni je i dalje lepsi A5 spolja, a unutra mi se vise svidja Serija 4.
Jedva ga prepoznah koliko je drugaciji od limuzine. :)) Samo ljudi skratili trojku i eto. 435i ubrzanje ima isto kao onoliki E 400 coupe. :)
nemastovitost.
bmw ima ozbiljan problem sa dizajnom , rusi se u ocima fanova
I meni je A5 mnogo lepsi 'spolja', dok mi je kokpit lepsi kod ove serije 4, mada i treba da bude posto je onaj kokpit iz A5 vec zastareo.Cudi me sto pri redizajnu nisu menjali, ali mora se cuva za novi model.
stari m3 je na svim uporednim testovima (ovde sam linkovao onaj iz, cini mi se vrelih guma) sa rs5-icom pobedjivao u kategoriji eksterijer/stajling. Dakle ljudi koji su ih videli uzivo jednog pored drugog tako misle. Ne bi trebalo da ima nikakve sumnje da je 4-ka dosta lepsa od dosadasnje kupe trojke, tako da bi trebalo da se zatvori poglavlje 4vsA5. Ruku na srce A5 jeste jedan od lepsih, ako ne i najlepsi Audi.
Ipak je moglo mnogo bolje,s obzirom kakav je Concept bio,nema agresivnosti.A5 je za ovo institucija,a novi CLK-a ce biti za ovo pojam.Sve u svemu,izgleda jeftino.
Dobar je, steta je sto su koncept uopste menjali, jos malo agresivnosti i vio bi extra.
@toma
Ti si najjaci!Ti sve vidis neke testove gde je Bmw 3 pobedjivao po pitanju dizajna! :D
Pa, A5 je jedan od najlepsih automobila uopste, on je pokupio nagrade za dizajn kao cela Bmw gama :)
Da ne zaboravim da je i dizajner A5-ice izjavio da mu je to najlepsi proizvod, a svi znamo ko je Da Silva.