home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Mercedes-Benz je na poslednjem Salonu automobila u Šangaju (održan krajem aprila) predstavio svoj novi kompaktni SUV model GLA. Tačnije, u Šangaju je GLA bio izložen u koncept formi, a u septembru ove godine će na Salonu u Frankfurtu javnosti biti prikazana i definitivna, serijska verzija. 

Dok Mercedes i zvanično ne predstaviti serijski GLA, evo i prvih fabričkih fotografija i detalja.

Ovde i podsećanje da je GLA concept sa Salona u Šangaju dugačak 438 cm, širok 197 cm, visok 157 cm, dok je pod njegovom haubom smešten četvorocilindrični 2,0 litarski turbo benzinac sa 155 kW/211KS. Menjač je inače 7G-DCT sa dvostrukim kvačilom, a pogon 4Matic na sva četiri točka.

Ovaj serijski GLA je međutim nešto duži (ima 442 cm), uži (180 cm) i niži (150 cm), dok koeficijent otpora vazduhu iznosi 0,29. Ovde i podatak da se zapremina prtljažnika kreće od 421 do 836 litara.

GLA se bazira na istoj NGCC platformi (New Generation Compact Cars) koju koriste i A, B i CLA klasa, serijski model će na raspolaganju imati bogatu paletu benzinskih i dizel motora, izbor između šestostepenog manuelnog i 7G-DCT menjača sa dvostrukim kvačilom, a biće dostupne verzije sa samo prednjim i sa 4x4 pogonom.


U početku će se u ponudi motora naći dizelaši GLA 200 CDI (2,2 litra zapremine sa 136KS, prosečna potrošnja goriva 4,3 l/100 km) i GLA 220 CDI (2,2 litra zapremine sa 170KS), kao i benzinci GLA 200 (1,6 litarski turbo sa 156KS) i GLA 250 (2,0 litra zapremine sa 211KS, potrošnja goriva 7,1 l/100 km). Od navedenih, na početku će samo GLA 200 biti dostupan u verziji sa prednjim pogonom.

Kasnije će ponuda biti proširena pa se tako očekuje i model GLA 180 CDI sa 1,5 litarskim dizelašem sa 109KS (poreklom Renault).


Takođe, i GLA bi kasnije trebalo da dobije svoju AMG verziju, što znaći da će budući GLA 45 AMG imati poznati 2,0 litarski četvorocilindrični turbo motor sa 265 kW/360KS.

Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 7729



Komentari

Genijalno!

Autor uloszaminje 13 Avg 2013, 22:27

Lep je bas! pozadi je malo kritican. Steta sto se Mercedesi ne razlikuju toliko napred koliko pozadi. Po meni, skroz pogresna filozofija.
Ovaj GLA napred ko mnogo skuplji S.

Autor Uroš Cuore Sportivo 13 Avg 2013, 22:32

Lepo je odradjen!!

Autor ALEKSANDAR BG 13 Avg 2013, 22:37

Au.. Ovaj, i ništa mi ne treba dvaes godina.. Šteta što npr. nema bočnu lajsnu u boji karoserije, ne bi ga poružnela,a itekako korisna.
P.S. Klirens? I gde su novim Mercedesima maglenke, negde piše da su u glavnom faru, a negde da je Mercedes odustao od istih, navodno zbog novih farova koji su efikasni i po magli. A možda sam i loše pročitao..

Autor Dikh tu kava 13 Avg 2013, 22:41

A klasa na steroidima...

Autor carobnjak 13 Avg 2013, 22:54

nesvida mi se sto su poceli ko i audi i bmw pravit svaki model vrlo slican

inace izgleda kao i ocekivano, znaci dobro

Autor sysfan 13 Avg 2013, 23:02

Hm,podeljeno misljenje,zadnji deo je bas kakav i treba da bude,originalan,a opet nekako veseo,cool,sto je mnogo bolje nego da fura neku ozbiljnu biznis pricu.Prednji deo ocekivan.Uvek se kod ovakvih automobila prica svede na isto,dakle x1,q3,gla...lepi su to automobili,neki vise neki manje,ali ja iskreno nikada ne bih dao 30-ak hiljada za ove automobile.Da ne pominjem to sto ce ovako opremljen,ovaj Benz kostati 40 000 minimum

Autor UROS 88 13 Avg 2013, 23:19

Лепа делује на фоткама. Али не могу да не приметим два изненађења: Фарови споља и вентилациониц сулундари изнутра.

Дајмлер прети и Фолцику да ушије у копи-пејсту!! :)

Autor Гагиба 13 Avg 2013, 23:42

Koncept je više obećavao...

Autor Đorđe 13 Avg 2013, 23:45

Odlican, svaka cast!

@dikh tu kava
Nema vise maglenki, diode se bolje vide od kratkih svetala. :)

Autor Schaffhausen 13 Avg 2013, 23:54

@Gagiba
Priznaces da bolje izgleda od Q3 i posebno od X1. :)
Kad proda Daimler preko 100k godisnje ovih, bice pometnje u premijum segmentu. :D

Autor Schaffhausen 13 Avg 2013, 23:58

Pa ovo je sada mnogo zesci copy-paste nego Audi. Ovo je kao podignuta A klasa. Nesto kao sto su kod Audija AllRoad modeli. Ili kao sto je bila crossover verzija Alfe 156. X1 je za ovaj auto terenac bre:)

Autor toma 13 Avg 2013, 23:59

Iskreno nisam ovako nesto ocekivao (spolja)
Ovo je FENOMENALNO!!! Vise mi se svidja cak i od A klase!
Enterijer je ocekivan.

Autor Panco 14 Avg 2013, 00:17

Mocno.

Autor ... 14 Avg 2013, 00:20

Deluje mi skuceno malo. Lepse je od A klase, nema sta. Ali prostor ne obecava nikako.
X1 je serija 3 e91, tako da tu mesta ne manjka.. U Q3 se nisam vozio.

Autor NemanjaBB 14 Avg 2013, 00:43

Fenomenalno izgleda.
Što se tiče klirensa, naišao sam na podatak da će biti veći nego kod konkurencije.
A što neko gore pomenu, BMW nikad nije imao boljeg terenca od ekvivalentnog Mercedesa, da ne idemo dalje.
Ja još nisam čuo da je BMW poznat po terenskim sposobnostima, al dobro, imaju ovde slepi fanovi koji maštaju.
Sve u svemu, ovo je prava stvar i bogami simpatičan je da se razmisli jednog dana o njemu. :)
Kao gradski terenac, do 2000 ccm, neka limuzina uz to i puna kapa. :)
Očekivao sam da će dobro izgledati, ali premašili su moja očekivanja. Svaka čast još jednom, pogodili su pravo u metu.

Autor Pit 14 Avg 2013, 00:49

@Pit
Isto brate, ja sam odusevljen. Nenormalno dobro izgleda. :)

@NemanjaBB
X1 je serija 1, kakva serija 3, to je X3. :))

Autor Schaffhausen 14 Avg 2013, 00:58

@Schaffhausen
Samo je fora sto ce Mercedes ovde juriti prodaju, dok je Audijeva perjanica Q5.GLK tu nema sta da trazi, sigurno se duplo vise prodaje od GLK gledajuci u globalu.
@toma
Da, da...
Samo jos da Bmw 5 i 3 nisu onako 'razliciti', najvise zadnji deo.

Autor dusan 14 Avg 2013, 01:00

@dusan
Q5 jeste prodavaniji ali se sad GLK bolje prodaje, a sljedece godine izlazi novi koji ce da bude veci, laksi i ljepsi. A Tomi je sve zlatno sto izlazi iz bmw-a. hehe Kad on brani onu rugobu X1. Ja sam vidjam gastose da voze ono

Autor Schaffhausen 14 Avg 2013, 01:17

@Schaffhausen
Daj podatak da se GLK bolje prodaje.Nema od toga nista...
Prosle godine se Q5 u prvih 6 meseci prodao u duplo vise primeraka u Evropi od GLK.

Autor dusan 14 Avg 2013, 01:39

Ocekivano,u svakom pogledu je mnogo lepsi od konkurencije.Prednji kraj je mnogo agresivan i mocan.GLA je pun pogodak za sada.

Autor Mare 14 Avg 2013, 02:54

Lose "stoji" na zadnjim tockovima. Kao da je luk nekako suvise visok, ne posotji linija koja prati tochak izmedju kvake i ruba wheel well-a.

Trapez oko tablice nazad potpuno nepotreban i nicim izazvan, kao i ona hromirana duz iznad tablice.

Spreda je cudan air-intake, i kao da je suvise prazan grill, mozda bi bilo bolje da su izveli onaj spotty element sa hromiranim vrhovima poredjanim u hexagone, kao na A-klasi.

Unutra, pored uzasnog monitora koji stoji tako izbaceno nicim izazvan, ap sa sve ogromnim hromiranim okvirom(nek uche od Audija), los utisak ostavlja i OGROMAN zazor izmedju centralne konzole i vrata, pogotovo u delu kod retrovizora.

Sve u svemu, dopada mi se.

Autor Fordovac 14 Avg 2013, 02:55

Najupecatljiviji u klasi,svaka cast.

Autor milan 14 Avg 2013, 08:15

Odlican, sasvim sigurno mnogo upotrebljiviji i prostraniji od A-klase. Jedina moja zamerka bi mu bila ta sto ga nisu distancirali izgledom od A-klase, vec izgleda kao uvecana A-klasa...
Off-road karakteristike su irelevantne, ova klasa je cisto pozersko/sminkerska za po grad i asfalt, i povremeno penjanje po nekom ivicnjaku... da, i za po neki izlet po zemljanom putu...

Autor Orlo 14 Avg 2013, 11:24

Lep ali i mercedes postaje dosadan kao sto se moze procitati u gornjim komentarima i ostali vide da modeli lice jedan na drugoga, to mi se uopste ne dopada, kao wv ili audu,bmw.

Autor nesa 14 Avg 2013, 12:08

Autor Schaffhausen 14 Avg 2013, 00:58

Nemas pojma. Recimo i da je serija 5GT na platformi serije 7, a ne 5. :)

Autor NemanjaBB 14 Avg 2013, 15:14

Alo , jesi ti vidio X1 uzivo? Kratak, odvratan kao kec, na njegovoj platformi. X5 je podignuta petica, X3 podignuta trojka.

Autor Schaffhausen 14 Avg 2013, 17:22

@Soni,
X1m iako se ne moze reci da je lep, svakako nije kratak. Verovatno ga nikad uzivo nisi video...
Pa i ML je podignuta E klasa a GLK podignuta serija C, ako ces tvojom logikom.
Odlaskom Dejana L, tj nekim njegovim losim navikama, postao si mi omiljeni lik ovde.
"Konstantan" si komentarima. Cenim doslednost.

Autor Uroš Cuore Sportivo 14 Avg 2013, 18:27

E al me nasmeja vragolan mali:))) Pa ovaj GLA je kraci od X1, i isto toliko nizi. Ovo je bukvalno samo malo podignuta A klasa. Visi je od A klase za 6 cm, dok je X1 visi od serije 1 za 14cm. Tol`ko!

Autor toma 14 Avg 2013, 19:03

Toma
Opusti se gledaj ove gore slike i uzivaj

Autor gla 14 Avg 2013, 21:15

gla
ma video sam ih jos pre godinu dana. Samo sto je tada bio 5cm nizi.

Autor M4 14 Avg 2013, 22:21

Autor Schaffhausen 14 Avg 2013, 17:22

Druze, udjes na neki sajt, recimo CARFOLIO.COM
i procitaj malo dimenzije i to.

X1 vozim redovno, a vozim se u njemu jos cesce. Znam sta pricam. Mesta ima vise nego u seriji 1.

Autor NemanjaBB 14 Avg 2013, 22:23

Pa procitajre malo naziv pa onda komentarisite gla razmislite sta to znaci to je kao da ste rekli da su bmw 3 i 4 isti ovo i treba da bude dignuta a klasa kao sto i cla treba da lici na a klasu

Autor gla 15 Avg 2013, 21:20

Po meni, ima previse ostre linije; kao da su ga dizajnirali motornom testerom.

Autor Bojan 27 Avg 2013, 11:33

Vrlo lepo, sviđa mi se, baš je agresivan. A što se tiče diskusije, dizajnira je da se takmiči sa BMW X1 i Audi Q3. A pošto ga je Uli Baur dizajnirao svi znamo na šta/kako bi trebao da liči.

Autor Đorđe 05 Sep 2013, 11:51