home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

O obnovljenom Dusteru je već bilo reči, čak se u februaru govorilo da će njegova premijera biti održana u martu ove godine na Salonu automobila u Ženevi, ali se to tada ipak nije desilo.

Duster facelift će se naime premijerno pojaviti u septembru na Salonu u Frankfurtu, a nakon brojnih špijunskih slika maskiranih test primerka, evo i prvih fabričkih fotografija.

Rumunska Dacia (u vlasništvu Renaulta) tako nastavlja sa obnavljanjem svoje game, a ovaj restilizovani Dister stiže posle modela Lodgy, Dokker, Sandero II i Logan II.

Kako bilo, Duster facelift je dobio doterani prednji i zadnji deo, mada ove prve zvanične slike otkrivaju da izmene i nisu toliko velike koliko se ranije mislilo. Ukratko, Duster modelske godine 2014 godine se ističe drugačijom prednjom maskom, doteranim branicima i svetlima i novim Dark Metal alu točkovima od 16 inča, a tu su i krovni nosači sa Duster natpisom i hromirana izduvna cev.

Sem izmenjenog eksterijera, očekuje se i modernizacija unutrašnjosti (zvaničnih slika unutrašnjosti za sada još nema), a nezvanično se pominje da će se u ponudi naći i 1,2 litarski TCe turbo benzinski motor sa 115KS.

Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 5585



Komentari

Dobro je sto ga nisu unificirali da dobije masku od Sandero-Logana ili Doker-Lodgy-ja.meni je sasvim O.K.

Autor Bobo 28 Avg 2013, 11:50

Dizajn eksterijera postojećeg dustera nije njegov primaran problem, već očajan enterijer, kriminalna ergonomija, a i pitanje pasivne bezbednosti. Dok značajnije ne unaprede ergonomiju i barem malo enterijer i bezbednost ( valjda nije toliki problem staviti makar vazdušne zavese ), totalni OUT je u pitanju, taman i da mu stave 1.2 TCe od 130 ks

Autor Master TCe 28 Avg 2013, 12:17

Odličan, maska i prednji deo u stilu Land Rovera.
Ono što večito bode oči je ružni Dacija znak. Što ga ne promene - modifikuju, kao Skoda koja je to radila par puta. I oni imaju ružan znak. Mada je i ciljna grupa ista.

Autor bumbar 28 Avg 2013, 12:19

Izmene su mnogo manje nego što sam očekivao, pa je, nažalost, Duster ostao vrlo ružan automobil.

Autor MV 28 Avg 2013, 12:53

@Master TCe,
Dejane to smo apsolvirali,
za tu kategoriju automobila ergonomija je sasvim O.K, jedina ozbiljna zamerka su prekidaci za stakla i posebno prskanje vetrobrana bez veze sa brisacima,a sve ostalo je na nivou proseka, sa tim da je cena za auto sa visokim klirensom, solidnim motorima i odlicnim pogonom, podprosecna.Bezbednost je na nivou prosecno prodavane Fabije ili Oktavije prethodne generacije, mozes proveriti na EURONCAP sajtu.Uostalom prodajni rezultati sirom sveta govore o tome, mislim da planeta ne slusa tvoje argumente.

Autor Bobo 28 Avg 2013, 13:06

Bobo
Ja nisam taj koji misliš,ali ipak ISKRENO mislim sve što sam napisao.Inače,o ergonomiji dačije bih knjigu mogao da napišem koliko sam je vozio.
Niko ne spori pravo da misliš drugačije,ali ako nemaš neke objektivne argumente (npr. da je vazdušna zavesa suvišan element pasivne sigurnosti ili da je podešavanje volana u dve ose bitan element ergonomije),nemoj da očekuješ da drugi tek tamo kao zakon prihvate tvoje "razumevanje" dačije

Autor Master TCe 28 Avg 2013, 13:29

@Master TCe nisam rekao da je suvisan, nego da je nema zasada, da vidimo...paaa jako puno skupljih etabliranih automobila.A ja ne mislim, ne zelim, nisam ni nameravao da kazem svoje misljenje kako bi ga bilo ko prihvatio,vec sam samo rekao svoje misljenje, a vise je nego ocigledno da si to ti.Napisi molim te knjigu o ergonomiji Dacije, sa sve ilustracijama molim te, jer ja zaista nikada nisam vozio ni jednu, niti sam se cak vozio ni u jednoj,sedeo jesam, sasvim mi je o.k.Serijski Sandero sa osnovnom opremom je osvojio jednak broj zvezdica na crash testu kao i aktuelna Fabija sa opremom koju retko koja ima.Imajuci u vidu da je Fabija jedan od najprodavanijih automobila kod nas, racunam da je i ovo za nase uslove sasvim dovoljno, meni jeste.Takodje savremeni VW low cost Rapid o kojem se kod nas govori cesto kao o dobrom izboru nema ESP serijski u baznoj verziji pa kontam nema sanse takav za vise od cetir zvezdice sto je obrni-okreni na nivou Sandera,pa kontam to je otprilike to.

Autor Bobo 28 Avg 2013, 14:30

@Master TCe
Ako si zaista vozio Daciju Duster, kakav komentar možeš da ostaviš u vezi njenog menjača i odmerenosti stepena prenosa?

Autor bumbar 28 Avg 2013, 15:32

Trebali su bar malo oblik stopaljki da promene..

Autor NemanjaBB 28 Avg 2013, 16:01

Bobo & bumbar & ...
Da li ja napisah da je dačija koju sam dosta vozio model „duster“? Ne,nisam napisao. Lepo se to vidi ako se pročita. U pitanju je druga dačija. Ergonomija je ista, tj, njeno totalno odsustvo. Dustera vozio nisam (jesam se vozio u njemu i pokušavao da se udobno namestim na poziciji vozača, ali uzalud) i ne znam kako je „odmeren menjač“ u dusteru ( osim da mu je prva „sporohodna“, što ti uvek hvališ kao navodno bolje rešenje od reduktora, što veze sa mozgom nema,jer sam dugo imao dva vozila sa reduktorima, a vozio sam i ona bez njih i niko ne može da me ubedi da je „rešenje“ dustera bolje za terensku vožnju od reduktora ). „Rešenje“ dustera je jeftinije i možda ekonomičnije (a možda i nije, jer realno imao samo pet „radnih brzina“, pa dodje kao petostepeni menjač, a to danas nije strano ni za reno).
Mislim da nisam hvalio na ovoj vesti škodu, ni grdio sandera. Naprotiv, sandero ( sa njegovom cenom u svetlu opreme, pa i ESP-a ) pozdravljam ( sem ergonomije i nemanja „zavesa“), jer bar ima dva rikverc svetla, što je jako funkcionalno rešenje i danas veoma retko (nažalost). Bar ne treba „kanal“ ili „stubna dizalica“ da se zameni sijalica rikverc svetla kao na kapturu
Ostale dačije ovde ne bih grdio ( ni škodu hvalio).

Autor Master TCe 28 Avg 2013, 16:14

Od kad Daster ima ovoliki klirens? Ovo deluje visoko do Difender?

Autor Fordovac 28 Avg 2013, 16:36

@Master TCe
jel se savija limarija u toj Daciji kad si prelazio preko bankine, i jer krckala plastika unutra?

Autor carobnjak 28 Avg 2013, 16:40

@Master TCe
Duster je značajno drugačiji za vožnju od Sandera, te se ne može porediti. Naravno da je reduktor bolje rešenje od kratke (jako kratke) prve koju Duster ima, ali zato za razliku od mase jeftinih Kros overa koje nudi tržište ovaj zaista može biti upotrebljiv i u nedođiji (za razliku od Jetija).
Što se ergonomije tiče, nije loš, bolji i od SX4. Mada svako zna šta mu treba. Ali ovaj Duster 4x4 može da menja i Nivu u većini situacija a nije skup.

@carobnjak
ovaj nije što ti misliš. Nije iz Lazarevca.

Autor bumbar 28 Avg 2013, 16:54

@bumbar
test pitanje, pa ako prodje, prodje! :)

P.S. nisam bas siguran...

Autor carobnjak 28 Avg 2013, 17:05

@carobnjak
Mogu da ti kažem da je plastika branika dačije daleko elastičnija nego mnoge druge i da sam se prijatno iznenadio šta sve može da izdrži, a da ostane i funckionalna i vizuelno podnošljiva.
Inače, dačija niti se limarija "savija", niti plastika "krcka", već je izdržljiva "kao konj".
Ali, da ima mana(i to i onih koje rekoh),ima ih, samo oči treba otvoriti.

@bumbar
Dobar je daster,ali ga ti u nebesa dižeš kao da je kombinacija Puch-a i RR-a. A nije. Sem cenom,na neki način,jer je bezobrazno skup. Da li ga je kupilo milion ljudi,ne znam,meni to ništa ne znači,znam samo da ga ja nikada kupio ne bih.

Autor Master TCe 28 Avg 2013, 17:19

Odusevljen sam prednjim delom, ovo uopste nisam ocekivao!
Sad je kako treba.
Auto bez velikih ocekivanja, ali svakako izgleda vise nego zadovoljavajuce.
Da li je ovo nova Lada Niva u Srba?

Autor Uroš Cuore Sportivo 28 Avg 2013, 17:29

@Master TCe
Ma ne dižem Duster u nebo.
Sve se slažem osim tvog komentara cene i opreme!?
Ali kako kažeš da je (pre) skup?
"Klotara" košta 9800€ okruglo, sa 1,6 16V motorom. Ako bi normalan čovek kupovao Dustera bio bi to osnovni 4x4 za 13500€. E sad, dizel jeste skup, posebno što 4x4 se ne nudi sa 90ks, što je valjda i normalno za namenu vozila.
Šta se može kupiti za te novce pod nazivom "džipčić"?
Dodatna oprema u Dusteru me nebi zanimala, osim gumenih fabričkih patosnica i sl, da se može blato lakše otresti.
Inače zavese ESP i sl, mamipare u Dusteru ne pale. Dovoljo je 4xairbag, ABS, daljinsko zaključavanje kola, el podizači stakala, klima, 16 cola točkovi. Bolje uložiti u dobre gume kramponke sa drugim kompletom felni.
Da je Duster skup, prema Loganu ili Sanderu, jeste, ali takođe mislim da vredi te "skupoće", mada meni Duster ne treba i ne bi ga zato ni kupio. Uglavnom, mnoge firme ga imaju i služi nameni.

Autor bumbar 28 Avg 2013, 17:50

Velika je šteta što ovaj redizajnirani Duster nije dobio bar sličan prednji deo kao novi Nissan Terrano koji je, zapravo, isti ovaj automobil sa nešto drugačijim (lepšim) izgledom.

Autor MV 28 Avg 2013, 22:30

@Master TCe Znam da ne napisa ti da si vozio Duster,kao sto ja nikad ne rece da je kratka prva brzina bolja od reduktora, vec da je pametno resenje, a reduktor radi to isto, samo redukuje prenos tako da je to tehnicki drugacije, reduktor skuplje i bolje(jer kad ga iskljucis ponovo mozes da koristis prvu kao prvu)a sustinski isto jer moror obrtaje prenosi na tocak u manjoj razmeri.Sa druge strane, to nije petostepeni vec sestostepeni menjac kakvi god prenosi bili.Znam da nisi hvalio Skodu niti kudio sandera, ja sam pomenuo Skodu i ako dobro procitas vest pricao sam o izborima i pomenuo sam cinjenice o Skodi koje su tacne pre svega, poredeci ovaj u nas popularni auto sa ovim.Ja protiv Skode nemam ama bas nista, smatram da je dobra, dosadna i prilicno skupa, ali ima modela koje bih kupio.

Autor Bobo 29 Avg 2013, 11:44

Izgled prednjeg kraja tesko dokuciv.

Autor Damko 29 Avg 2013, 13:04