
Zvanična premijera nove Mercedesove S klase Coupe (fabričke oznake C217) je održana nedavno na 84. sajmu automopbila u Ženevi (koncept je predstvljen još prošle godine na sajmu u Frankfurtu), dok su Nemci danas i zvanično objavili detalje i fotografije njegove sportske S63 AMG verzije.
Podsećanja radi, u početku će standardna S klasa Coupe biti dostupna sa 4,7 litarskim V8 benzincem sa 335 kW/455KS i 700 Nm obrtnog momenta (verzija S 500 Coupe). Sem u verziji sa zadnjim pogonom, S 500 Coupe će moći da se dobije i sa 4MATIC pogonom na sva četiri točka (S 500 Coupe 4MATIC). S klasa Coupe je automobil dugačak više od 5 metara (5027 mm), širok 1899 mm, visok 1411 mm, a međuosovinsko rastojanje iznosi 2945 mm.

Da se vratimo novom Mercedesu S63 AMG Coupe. Pod njegovom haubom je smešten twin-turbo V8 5,5 litarski motor sa 430 kW/585KS i 900 Nm obrtnog momenta, a treba pomenuti da je sem što je jači novi S63 AMG Coupe i za 65 kg lakši od svog prethodnika, Mercedesa CL63 AMG. Ovde i podatak da odnos težina/snaga kod Mercedesa S63 AMG Coupe iznosi 3,41 kg po 1KS.

S63 AMG Coupe u verziji sa zadnjim pogonom od 0 do 100 km/h ubrzava za 4,3 sekunde i postiže maksimalnih 250 km/h (el. ograničeno), dok u varijanti sa 4MATIC pogonom na sva četiri točka do 100 km/h stiže za samo 3,9 sekunde (najveća brzina takođe ograničena na 250 km/h).

Po fabričkim podacima, prosečna potrošnja goriva S63 AMG Coupea sa zadnjim pogonom iznosi 10,1 l/100 km (emisija CO2 je 237 grama po km), a kod verzije sa 4MATIC pogonom 10,3 l/100 km (emisija CO2 je 242 g/km).

Motor je uparen sa sedmostepenim AMG SPEEDSHIFT MCT menjačam, sa tri moda: "C" (Controlled Efficiency), "S" (Sport) i "M" (Manual).

Naravno, uz jači motor idu i AMG body kit, novi alu točkovi od 19 inča (gume 255/45 R19 i 285/40 R19, opciono i AMG Performance Studio točkovi od 20 inča), sportski izduvni sistem, jače kočnice (opciono i keramičke kočnice), doterana unutrašnjost (AMG sportska sedišta, Nappa koža i trokraki sportski volan sa zaravnjenim donjim delom).... Naravno, deo opreme (između ostalog) čine i Airmatic vazdušno oslanjanje i Magic Body Control.

Mercedes je već pripremio i "Edition 1" verziju S63 AMG Coupea, a treba pomenuti da će S63 AMG Coupe zvaničnu svetsku premijeru imati u aprilu na sajmu automobila u Njujorku.
Narudžbine za 4MATIC varijantu će početi da se primaju u aprilu, a u julu i za S63 AMG Coupe sa zadnjim pogonom.
Isporuke će početi u septembru, dok se cene u press saopštenju ne navode.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Koliko god poštovao Mercedes, ovo je najmanje privlačan S kupe još od '94
SL i S limuzina daleko bolje izgledaju.
Ovaj AMG ne liči na pravi AMG, više kao sport paket...
poz