home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Ford će ovogodišnji sajam automobila u Parizu iskoristiti da pored novog S-Maxa i redizajniranog C-Maxa evropskoj publici konačno predstavi i novu generaciju modela Mondeo.

U paleti pogonskih agregata kod novog Mondea će između ostalog biti i 2,0 litarski TDCi turbo-dizelaš sa 210KS i 450 Nm obrtnog momenta pri 2000 o/min. koji će zameniti sadašnji 2,2 litarski TDCi sa 200KS.

U gami će biti i 2.0 TDCi u verzijama sa 150KS i 180KS (ovi dizelaši će biti dostupni i sa pogonom na sva četiri točka), pa 1.6 TDCi ECOnetic sa emisijom od samo 94 grama po km, kao i benzinci 1.0 EcoBoost sa 125KS, 1.5 EcoBoost sa 160KS i 2.0 EcoBoost u verzijama sa 203KS i 240KS.

Na kraju, Mondeo će se kupcima nuditi i sa hibridnim pogonom, čija emisija CO2 će iznositi 99 grama po km.

Sve verzije novog Mondea će imati i Auto-Start-Stop sistem, a biće dostupan i opcioni sistem Pre-Collision Assist sa tehnologijom detekcije pešaka i automatskog kočenja ako vozač ne reaguje na upozorenja.

Više o novom Mondeu možete pročitati OVDE.

Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 4027



Komentari

Samo ulepsana stara verzija.Tu je novi Passat da objasni stvari.

Autor milan 24 Sep 2014, 09:36

Ne zna se sta je gora stvar, ova nasvirana traktorcina ili ovaj liliputanac u kozi diva.
1.6 ecoboost i 2.0 tdci (150) su najpametniji izbor u ovom slucaju.
Jedva cekam da ga predstave!

Autor Panco 24 Sep 2014, 10:01

pardon 1.5 ecoboost...

Autor Panco 24 Sep 2014, 10:02

Svaka im čast na deklarisanim parametrima za ovaj nasvirani 2.0 TDCI ( nadam se i da će da traje ). Ne tako davno, sadašnji jaguar XF je dolazio sa žednim 2,7 "HDI" V6 od 207 ks i 435 Nm.
A sada će ovaj 2.0 da ga "pojede"...

Autor moron 24 Sep 2014, 10:15

Pomalo zastarilo.

Autor hh 24 Sep 2014, 12:15

Optiram za 1.0 Ecoboost. Tu "nema greške".

Autor Priapus 24 Sep 2014, 14:30

Mazda 6, novi Mondeo, pa kad dodje novi Passat ako bude konacno dobar i da bude revolucija bar bi tako trebalo po renderima, pa za koji da se covjek odluci. Pa su u najavii nova Laguna, novi Accord. Samo para :)

Autor Masha 24 Sep 2014, 15:11

@milan, mondeo ne dolazi iz volkswagena pa da samo sminkaju jedan isti auto. Ovaj mondeo je potpuno nov auto.

Autor mile antena 24 Sep 2014, 15:19

mile antena 24 Sep 2014, 15:19

http://www.autoalgerie.com/IMG/jpg/2014_09_06_1000_20140906_001808.jpg
http://www.autoalgerie.com/IMG/jpg/2014_09_06_1000_20140906_001802.jpg
http://www.autoalgerie.com/IMG/jpg/2014_09_06_1000_20140906_001838.jpg
http://www.autoalgerie.com/IMG/jpg/2014_09_06_1000_20140905_224335.jpg
http://www.autoalgerie.com/IMG/jpg/2014_09_06_1000_20140906_001618.jpg
http://www.autoalgerie.com/IMG/jpg/2014_09_06_1000_20140905_224523.jpg
http://www.autoalgerie.com/IMG/jpg/2014_09_06_1000_20140905_224504.jpg
http://www.autoalgerie.com/IMG/jpg/2014_09_06_1000_20140905_200122.jpg
http://www.autoalgerie.com/IMG/jpg/2014_09_06_1000_20140905_195929.jpg
http://www.autoalgerie.com/IMG/jpg/2014_09_06_1000_20140905_194447.jpg

I Pasat je potpuno nov auto.
Usput, uporedite enterijer Pasata sa enterijerom Mondea:

http://static.autoexpress.co.uk/sites/autoexpressuk/files/styles/gallery/public/ford-mondeo-hybrid-interior.jpg?itok=ODtrl_Wd

Autor hh 24 Sep 2014, 15:39

@hh, "novi" passat izgleda 90% kao "stari" i ima istu mehaniku. Da, bas je "nov"

Autor mile antena 24 Sep 2014, 16:45

Interesantno je to da ce se prodavati kao karavan i kao model sa 5-vrata (LB/HB), dok ce kao sedan biti iskljucivo u hibridnoj verziji...
Za ovaj motor sam izprva, kada se prvi put spomenuo, mislio da ce biti u Focus-u ST dizel ali su ipak za njega uzeli "slabiju" varijatnu... u svakom slucaju impresivne brojke i vise nego dovoljne, ali treba dodati da neki proizvodjaci mogu taj obrtni moment da razviju pri nizim obrtajima...

Autor Orlo 24 Sep 2014, 18:18

mile antena 24 Sep 2014, 16:45

Ima samo par elemenata koji podsjećaju na starog.

http://img.germancarforum.com/community/attachments/image-jpg.180155/
http://img.germancarforum.com/community/attachments/image-jpg.180156/
http://img.germancarforum.com/community/attachments/image-jpg.180157/
http://img.germancarforum.com/community/attachments/image-jpg.180158/
http://img.germancarforum.com/community/attachments/image-jpg.180159/

Mislim da je na novoj platformi, u svakom slucaju razbice konkurenciju, Mondea samo tako.

Autor hh 24 Sep 2014, 18:59

@hh, razbice konkurenciju u evropi zato sto je nemac. A americi passat se prodaje jedno 3+ puta losije nego mondeo, iako je znacajno jeftiniji

Autor mile antena 24 Sep 2014, 21:02

@mile antena
Nije bas tako... ne prodaje se on dobro samo zato sto je nemac, vec zato sto je to auto koji ima malo nedostataka, i sto zbog dizajna nije zrtvovao prakticnost, prostor... ima i dobru i sarenoliku motorizaciju, nudi obilje prostora, kvalitetan enterijer itd. Ovaj novi B8 je na novoj MQB platformi i u principu ima dosta novina, iako ima i "stvari" koje su bile na prethodnom modelu... ali to rade svi proizvodjaci, niko ne moze odmah na startu da obezbedi sve potpuno novo, znas i sam.
Cini mi se da je vec prilicno dugo on na tronu, i da ga masovno kupuju firme, i da je samo jedne godine bio drugi u vreme kada je Insignia debitovala...
Evo nekih prodajnih rezultata iz Evrope za poslednjih 8 meseci u toj klasi:
VW Passat - 79,451
Opel/Vauxhall Insignia - 51,322
Ford Mondeo - 26,221
Skoda Superb - 23,806
Peugeot 508 - 22,717
Mazda6 - 17,217

Autor Orlo 24 Sep 2014, 21:47

@mile antena
Ispravka, prodajni podaci su za prvih 6 meseci ove godine...

Autor Orlo 24 Sep 2014, 21:48

Orlo,
Tvoj post upravo govori o tome što je Mile pisao.
Što se Accord ili Mazda6 koje krase sve nabrojane osobine ne prodaju dobro u EU? Bukvalno sva ostala auta u klasi su prodavaija od njih.
Realno Mazda6 bi trebala da razbije konkurenciju, i po izgledu i po kvalitetu. Da je kojim slučajem Nemac (ili fra, italijan ma bilo šta iz Evrope) ne bi se mogla naštancati...

hh,
Passat je i dalje na istoj platformi kao i pretprošli model. :-)
Modifikovana platforma A4 iz 2000
Pozz

Autor Raziel 24 Sep 2014, 22:48

Raziel 24 Sep 2014, 22:48

MQB.

Autor hh 24 Sep 2014, 22:59

@ Raziel
Passat B8 je na MQB platformi, koju konkyrencija moze samo da sanja

Autor Masrer 24 Sep 2014, 23:35

zbog cega bi konkurencija sanjala mqb platformu?

Autor mile antena 25 Sep 2014, 00:16

@mile
Zbog zarade na istoj. Postaje sve cesca pojava da ostali proizvodjaci prave svoje verzije MQB platforme.
@Raziel
Poslednji Pasat koji je delio platformu sa Audijem A4 je B5.5. Svi posle njega imaju prosirenu Golfovu platformu, sa motorom napred poprecno, MekFersonom napred i multilinkom pozadi (PQ35 i MQB). Ako budes imao vremena, navrati par puta do nekog veceg VW servisa, kad su oba modela na dizalicama, kako bi od dole mogao da vidis veliku razliku u izmedju Audija A4 B6 (MLB) i Pasata B6 (PQ35). Platforma je samo gvozdjurija, kao sto je nekad bila sasija, samo sto je na zalost, odradjena od presovanih limova, dok je sasija bila od kutijastih ili C profila.

Autor Optimus Prime 25 Sep 2014, 09:48

Jao te platforme i gluposti. Pre svega sramota je da toliko stede na prozivodnji, da umesto da su karsoerija i sasija jedno KONACNO i da aumobili budu duplo stedljiviji, oni i dalje skalpaju vozila od taraba, i nekim sipkama koje zakivaju vezuju poput lego kocikca MWB i slicne platforme. Stvarno nema smisla.

Ne znam koji auto sem Smarta i 4C, mozda BMW i serija koristi unibody strukturu???

Sisaiju nas koa ovce, a i treba akd kupujemo. Ovako je mogoa da izgleda jos B5, tehnologija je psotojala, ali se to namerno razvlaci. Iskreno, Passat vec trecu gerneraciju izgelda apsolutno isto.

A Mondeo se pojavio pre koliko, 4 godne???

Autor Fordovac 25 Sep 2014, 10:22

@Razziel
Ne bih se bas u potpunosti slozio sa tobom vezano za Accord i Mazdu6. Da ostavimo dizajn po strani (meni su oni lepi) ali taj Accord kako u limuzinskoj tako i u karavnskoj verziji ima jedan od najmanjih gepeka, pogotovo karavan koji ima cudan i ni malo praktican oblik tovarnog prostora... a nema ni bog zna koliko prostora na zadnjoj klupi. Mazda 6 prethodna nije bila nesto vrhunski kvalitetna unutra a i ponuda dizel motora je bila slabasna (za oba japanca), barem za evropskog kupca... nova Mazda 6 je stvarno jedan od najlepsih u klasi, ali barem meni je dizajn enterijera zastareo a i materijali nisu dorasli nemcima... daleko da je los kvalitet ali ovi to mogu bolje...
Vidi, nisam rekao da dobra prodaja Passat-a nije zbog toga sto je nemac (sto jeste bitan faktor ljudima) nego sto ima i drugih kvaliteta pored porekla... :)

@mile antena
Ne zna da ti objasni, nego zato sto ima Fabiu, a voli Skodu, a cuo je tamo nesto pa sada siri mudrost... od njega se moglo cuti da 3 cilindricni motor nema karike... inace i svi ostali proizvodjaci uvode i nude modele na modularnim platformama...

Autor Orlo 25 Sep 2014, 11:56

@Fordovac
Karoserija i sasija su odavno kod skoro svih putnickih vozila integrisane u jednu celinu-samonosecu karoseriju. Ali, npr. pravi terenci (ne SUV-ovi) i dalje imaju sasiju odvojivu od karoserije. Kad kazu platforma, to se obicno odnosi na deo karoserije gde se montiraju pogonski i donji postroj (motorski prostor, kosevi, patos, podsajtne...). Proizvodnja automobila, u osnovi i jeste daleko jeftinija nego nekad, ali nas proizvodjaci deru jer u cenu uracunaju i troskove razvoja i jos sto god, tako da od pojeftinjenja na kraju skoro ne bude nista. Medjutim, dobijamo automobile sa klimom, el.podizacima, navigacijama, hajfajem, vajfajem, ABS, ESP, ASR, MMI, I-drive, i jos ko zna kojim p...ama materinama, koji dizu cenu. Unibody struktura se koristi vecinom kod sportskih automobila, retki su automobili za siroke narodne mase sa tim. Sto se tice izgleda, prodajni rezultati govore da mnogima ne smeta VW-ov dosadni izgled, vec da im je bitnija zavrsna obrada, prakticnost, preglednost, dostupnost servisa i delova, a i drzanje cene.
@Orlo
Nova Mazda 6 spolja izgleda bas dobro, enterijer nisam uzivo video, ali je poznato da kod Japanaca enterijer dobro funkcionise iako nije narocito lep na izgled i dodir.

Autor Optimus Prime 25 Sep 2014, 12:57

@Optimus,

Jesu li? Koja je strukturna svrha oplate vrata, krila, haube, gepeka, krova, praga, boka? Dakle, nije bas unibody, vise je sipka, odlivak, var, i shraf. U 2014. Pa onda preko toga presovani limovi.

Dakle, ne, nisu integrisani, sem, kao sto si rekao, an par vrhunskih sportskih automobila.

Zamisli kolika bi bila usteda na masi kada bi strukturna celija integrisala u celokupno vozilo, i imesto samo par greda, ponasala kao svojevrsna ljuska u 3d prostoru koja stiti i putnike i vozilo, a onda tamo gde nije potrebna, sve bilo pokriveno lakim materijalam tipa karbon i plastika.

Isti izgled vozila, manja masa, veca bezbednost. Ali, eto, ulaganje je tesko, lakse staviti novac u dzhep.

Autor Fordovac 25 Sep 2014, 14:16

@optimus, fordov godisnji profit je drugi najveci u auto industriji tako da nebi bas rekao da ford ikome zavidi na icemu

Autor mile antena 25 Sep 2014, 15:56

@mile
E. moj Milence, a sto nisi spomenuo ko je na prvom mestu te Forbsove liste koju si pogledao, sa 21,5 milijardi? :)
Ne pratim cesto Forda, ali nemoj da te zacudi kad i oni budu uskoro izbacili svoju verziju MQB. Ko je spomenuo ljubomoru? Masrer je verovatno mislio na to da je VW dosta dalje odmakao po pitanju modularne platforme nego konkurencija.
@Fordovac
Kod skoro svih vozila za siroke narodne mase imas ojacane delove karoserije gde kacis motor, transmisju i ogibljenje. Nekada je to bilo montirano na poseban okvir-sasiju (kao kod kamiona). Vrata, krila, hauba i poklopac prtljaznika nemaju veliku strukturnu ulogu, ali moraju da imaju bezbednosnu ulogu, narocito vrata. U principu, sa auta mozes skinuti te delove i tako ga voziti, jer svi oni imaju fleksibilne veze sa ostatkom karoserije (sarke, srafovi i sl.). Krov i pragovi vec spadaju u vazne strukturne delove. Na mnogim kolima, hauba i krila su od poliestera. Skoro sam radio kumov Scenic 1, tu su krila od plasticne mase, dok Espace 1,2 i 3 imaju celu karoseriju od plastike, montiranu na sasiju od kutijastih celicnih profila. Retko ces videti sipke i odlivke kao delove karoserije, jedino kao ojacanja na pojedinim mestima. Grede su, u glafnom, profilisani materijali ili, cesce, otpresci limova debljine 2-3 mm spojeni u jednu celinu. Cak sve cesce se viljuske kod FWD kola prave od debljih limova. Ovo ti govorim iz iskustva, jer cesto pomazem drugaru, autolimaru, kad na "panteru" radi ispravljanje havarisanih automobila. Onu "ljusku" koju si pomenuo, Audi vec 10 godina koristi i zove je ASF- Audi Space Frame. Lakse je konstrukcije kad se koristi aluminijum ili kompozitni materijali, ali je to prilicno skupo. Ukoliko bi "ljuska" bila od celika, bila bi jeftinija ali i suvise teska. Proizvodjaci "modularisu" sa vec gotovim delovima, kao Lego kockama jer je mnogo jeftinije po komadu, kad odradis seriju od 100000 delova, nego 1000 delova. Nastancaju sve, pa onda samo slazu po izboru, a nas deru opremom.

Autor Optimus Prime 25 Sep 2014, 18:53

@mile

Upravo. A kako dolazi do toga? Usteda i marketing. Ne pamtim kad se zadnji put pojavio neki Fordov model bez da ima nenormalne probleme tipa otpadanja auspuha, pozari, netacne tvrdnje o potrosnji, korozije i slicno.

Autor Fordovac 25 Sep 2014, 19:08

Evo jednog novog vozila, i odmah mozemo videti da je u pitanju skalamerijetina.

http://media.emercedesbenz.com.s3.amazonaws.com/magazine/wp-content/uploads/111378706a4012.jpg

a taj MQB nije nista drugo go cetri coska i dve grede:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d3/Hannover-Messe_2012_by-RaBoe_233.jpg

A evo jednog super sprotiste koji je isto dve motke i tri tarabe:

http://www.notcot.com/images/2011/08/lamboskel2.jpg

Audi space frame:

http://www.audia2museum.de/resources/_wsb_695x462_spaceframe.png

Ups, ipak jesu tarabe.

I na i3 imamo priliku da vidimo sta je zapravo kad se uradi presek, malo gredice, malo kockice:

http://image.motortrend.com/f/roadtests/alternative/1307_2014_bmw_i3_first_drive/50478119/2014-bmw-i3-frame.jpg

i Tesla je taraba:

https://c1.staticflickr.com/9/8336/8081561023_2f21e9d9e2_z.jpg

A ono o cemu ja pricam je nesto tipa ovo:

http://s.hswstatic.com/gif/smart-car-9a.jpg

Ono sto je izgled je i struktura, bez duplih materijala. Neaerodinamicni delovi se pokriju lakom plastikom i sve reseno. Ali cak i smart lezi na dve tarabe ispod svega toga.

Dakle umesto grede, treba nam:
http://static.dezeen.com/uploads/2009/08/frost-by-mars-7.jpg

Umesto presovanog, liveno. Umesto sastavljanog, iz jednog komada izradjeno, umesto duplog jedno, umesto teskog lako i umesto mekog cvrsto.

Autor Fordovac 25 Sep 2014, 20:09

@Fordovac
Na nekim mestima ne mogu se upotrebljavati liveni materijali zbog odredjenih mehanickih karakteristika. Posto cesto radim opremu koja trpi velika mehanicka naprezanja, odmah da ti kazem da su presovani, vuceni i kovani materijali daleko cvrsci od livenih. A tek da cujes koliko kosta kalup za livenje pod pritiskom, narocito dimenzija automobila! To su nenormalno visoke cifre. Ok je tvoje razmisljanje, vezano za prednosti monokok karoserije, ali jednostavno, previse je skupo za obicne automobile. Pored toga, ako bi doslo do blazeg sudara, bilo bi cirkusa prilikom popravke karoserije - znaci, nema izvadis iskrivljeno - stavis novo, nego seci, ispravljaj, vari.

Autor Optimus Prime 25 Sep 2014, 23:00

@Optimus Prime,
ford ima svega 2 divizije. koliko vw ima? stace fordu mqb platforma za tako mali broj vozila. mislim da ford trenutno ima samo 4 platforme.

@Fordovac,
usteda i marketing? pa sto drugi ne rade istu stvar? podseti me koji fordovi su imali probleme koje spominjes, sa izuzetkom netacne potrosnje, koju su c-max hybrid i fusion hybrid imali. i za to je ford priznao, sto drugi nece da rade (istazivanja su recimo pokazala da bmw-ovi u proseku trose za 20% vise nego sto su fabricki brojevi)

Autor mile antena 26 Sep 2014, 02:55