
Ford je saopštio da će nova generacija Mondea konačno stići i u Evropu, a u Fordovim salonima na Starom kontinentu će se naći u oktobru.
Automobil je u SAD-u predstavljen još pre nekoliko godina (tamo kao Ford Fusion), dok je u Evropi trebalo da startuje u aprilu 2013. ali su ti planovi odloženi.

U svakom slučaju, novi Mondeo će Evropljanima na početku biti dostupan sa Trend i i Titanium paketima opreme, kao i sa izborom između sedana, hatchbacka i wagona (karavan).

Na početku prodaje će na raspolaganju biti 1,5 i 2,0 litarski EcoBoost benzinski motori, a pažnju privlači Mondeo Hybrid koji će kombinovati 2,0 litarski benzinac, litijum-jonske baterije i elektromotor. Ovaj hibridni Mondeo će po ranijim najavama imati prosečnu potrošnju goriva od 4,3 l/100 km, dok će emisija CO2 iznositi 99 g/km. Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 8,5 sekundi, a biće moguća i vožnja samo na elektropogon kada će Mondeo Hybrid moći da pređe 32 km.

Od dizelaša se pominju 1,6 TDCi (ima CO2 emisiju od 94 grama po km) i 2,0 TDCi, dok će početkom 2015. godien paletu dopuniti i trocilindrični 1,0 litarski EcoBoost benzinac.

Tokom 2015. će se u gami naći i entry-level Ambiente verzija, kao i Business Edition varijanta.

Kupci će standardno dobiti šestostepeni manuelni menjač, opciono i šestostepeni Powershift sa dvostrukim kvačilom, a tokom sledeće godine biće dostupne i verzije sa pogonom na sva četiri točka.

Na kraju, tu će biti i Mondeo Vignale, top verzija ovog modela. Tačnije, Vignale verzija će u gami zauzeti mesto iznad Titanium X opreme, a po ranijim najavama biće dostupan od 2015. godine.
U Fordu procenjuju da će Vignale paket privući 10-15% potencijalnih kupaca koji traže automobile sa još bogatijom opremom.
Ford je inače prošle godine predstavio Mondeo Vignale concept koji se između ostalog ističe drugačijim prednjim branikom, hromiranim prednjim grilom, hromiranim ručicama na vratima i retrovizorima, kompletom 20-inčnih alu točkova, kožnim sedištima i kožnim volanom, kao i Vignale putnom torbom.

Na kraju i podatak da cene za novi Mondeo u Nemačkoj počinju od 27.150 evra.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Izgleda pristojno,ali ovo su ipak fotografije top verzija,tako da i nije neka naznaka budućeg "realnog izgleda".
Karavan ima kratku panoramu pozadi,pa će "kotur" roletne taman da bude kod glave zadnjih putnika,što je debilizam koji vodi gubitku prostora i što se već pokazalo kao manjkavost mnogih takvih "izvedbi" (npr,kaškaji,307SW ...).
A "jedva čekam" da vidim mondeo sa benzinskim motorom od samo jednog litra. Prava "makina". "Možda" neće da ima 4 cilindra,ali će bar da ima (i) plivajući zamajac, kao i svaki dizel :)