
Opel će na ovogodišnjem sajmu automobila u Frankfurtu (od 15. do 27. septembra) javnosti i zvanično predstaviti novu generacije Astre, ali su prve fabričke slike već danas procurele u javnost.


Pojedini mediji su još ranije objavili neke osnovne detalje o novoj Astri (interne oznake Astra K), uključujući i informacije o gami motora.

Što se dimenzija tiče, Astra K je u odnosu na prethodnicu kraća za 49 mm (sada 4370 mm), niža za 26 mm (sada 1460 mm), međuosovinsko rastojanje je kraće za 23 mm, dok je u unutrašnjosti za 34 mm više mesta za noge. Ovde i podatak da koeficijent otpora vazduhu iznosi ispod 0,30.


Platforma na kojoj je napravljena nova Astra je nazvana D2XX, a ovde treba napomenuti i da je težina vozila u odnosu na prethodnika smanjena između 120 i 200 kg.

Kako stvari sada stoje, u ponudi više neće biti Astre GTC Coupe, a sportska OPC verzija će biti ponuđena kao hatchback sa petora varata i turbo motorom sa oko 300 konja. Ostali motori koji će se (bar na početku) ugrađivati u Astru K su sledeći:
Benzinci
1.0L trocilindraš sa 105KS
1.4L četvorocilindraš sa 145KS
1.6L četvorocilindraš sa 200KS
Dizelaši
1.6L četvorocilindraš sa 95KS, 140KS i 170KS



Nova Astra će imati i IntelliLux LED Matrix farove, a o tome više pročitajte OVDE.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Foto via Carpassion.it




U ranije objavljenom Opelovom saopštenju se kaže i ovo:
Šef Opel grupe, dr Karl-Tomas Nojman je postavio nove razvojne prioritete za 11. generaciju Opelovog kompaktnog modela, čije je kreiranje započelo od samog crtačkog stola, a rezultat je revolucionarni automobil koji je mnogo efikasniji po svim aspektima. Prostor je iskorišćen na efikasan način: mada će dimenzije spoljašnjosti biti redukovane, prostor posvećen putnicima nove Astre će biti značajno povećan. Inženjerski timovi zaduženi za razvoj nove Astre su značajno redukovali masu vozila. To će je u isto vreme učiniti agilnijom ali i štedljivijom. Dr Nojman je takođe potvrdio da će kao rezultat najveće motorne ofanzive Opela u istoriji, nova Astra biti pogonjena isključivo agregatima nove generacije koji predstavljaju pravo inženjersko remek delo.
Kompaktni modeli, Kadett i Astra, kojih je do sada proizvedeno u više od 24 miliona primeraka, čine samu srž Opelovog portfolija još od momenta kada je prvi pripadnik ovog segmenta sišao sa proizvodne linije. „Sa svakom generacijom Kadetta, Opel je pružio dostupan individualan prevoz milionima ljudi širom sveta, a nekoliko generacija Astre je prenelo inovativne tehnologije iz viših kategorija automobila u priuštivu nižu srednju klasu“, rekao je dr Nojman. „Svaka sledeća generacija je podigla standarde u oblasti bezbednosti, komfora i efikasnosti. Nova Astra će još jednom postaviti standarde u klasi kompaktnih automobila. Između ostalog, biće prvi Opelov model, koji će biti lansiran sa jedinstvenim, konektivnim Opel OnStar servisom, spremnim da pomogne, asistira i spašava vlasnike Opela 24 časa dnevno, 365 dana u godini.“
Android Auto i Apple CarPlay
Počevši sa novom generacijom Astre, koja će svoju svetsku premijeru imati na Međunarodnom salonu automobila u Frankfurtu (od 17. do 27. septembra), Opel će uvesti Android Auto i Apple CarPlay u svoje mikro, mini, kompaktne i modele srednje veličine, tokom modelne 2016. godine.
„Integracija telefona je pametan i jednostavan način upotrebe mobilnih telefona u vašem automobilu“, kaže CEO Opela, dr Karl-Tomas Nojman (Dr. Karl-Thomas Neumann). „Mi nudimo Apple CarPlay i Android Auto telefonsku integraciju kroz čitavu proizvodnu paletu, i to po najatraktivnijim cenama na tržištu. Ove aplikacije, pored Opel OnStara, našeg personalnog sistema konektivnosti i servisne asistencije, ponovo pokazuju na koji način igramo vodeću ulogu u obezbeđivanju konekcije naših kupaca sa njihovim automobilima.“
Opelova nova generacija IntelliLink info-zabavnog sistema vlasnicima pruža pametan i jednostavan pristup kako Android Autu, tako i Apple CarPlayu. R 4.0 IntelliLink će biti kompatibilan sa Apple CarPlay i Android Auto sistemima integracije pametnih mobilnih telefona već početkom modelne 2016. godine, s tim što će kompatibilnost Android Auta sa Touch R 700 i Navi 900 IntelliLink sistemima biti dostupna tokom 2016.
Svaki sistem počiva na aplikacijama mobilnog telefona na koje se korisnici najčešće oslanjaju. Android Auto je baziran na Google mape, Google Now i mogućnost korišćenja Googlea putem govorne funkcije, kao i na rastućem audio domenu i komunikaciji putem poruka, gde su prisutne aplikacije kao što su WhatsApp, Skype, Google Play Music, Spotify, kao i dodatni internet audio plejeri. Kompletna lista podržanih aplikacija je dostupna na Android.com/auto.
Apple CarPlay preuzima elemente iPhonea kojima želite da pristupite tokom vožnje i postavlja ih na displej vozila, na pametan i jednostavan način. To vozaču omogućava obavljanje poziva, slanje i primanje poruka, kao i slušanje muzike, i to sve preko ekrana osetljivog na dodir ili glasovnom komandom preko Sirija. U aplikacije podržane od strane Apple CarPlaya se ubrajaju one vezane za pozive, poruke, mape, muziku, kao i druge kompatibilne aplikacije. Kompletna lista dostupnih aplikacija se može pronaći na Apple.com/ios/carplay.
Korišćenje bilo koje aplikacije u odgovarajućem Opelovom automobilu je jednostavno. „Projection“ ikonica na displeju info-zabavnog sistema je vidljiva kada telefon nije povezan, a tada se menja ili u „Apple CarPlay“ ili „Android Auto“ u zavisnosti šta vozač koristi, i to onda kada se kompatibilan uređaj poveže preko USB priključka. Android Auto zahteva mobilni telefon sa Android Lollipop 5.0 operativnim sistemom ili onim iznad, dok Apple CarPlay zahteva iPhone 5 ili noviji.
Kompatibilne aplikacije treba da se preuzmu na telefon pre upotrebe. Uslovi korišćenja i izjave o privatnosti Applea i Googlea se podrazumevaju, a moguće je i naplaćivanje razmene podataka.
Napred su je malo uradili Kineski, bok dobar, pozadi dobra, dobar enterijer.
Mislim da im je bolje bilo da odvoje masku od farova, ili da makar maska bude jedna celina.
Ovako je iz dva dela, spojena sa farovima, a ovaj crni deo ispod sam za sebe.
Verovatno to uživo deluje nešto bolje, ali ko Vagen, ne umeju da se snadju sa tim rešenjem maske.
Na ovim novim slikama deluje bolje.
Vide se geni prethodnika, evolucija, sve u svemu, solidan posao su odradili.
DA LI JE MOGLA VISE DA SE ISKOPIRA GULIETTA NAZAD???
No, nema veze, sve je ono sto sam se nadao da ce biti. Ponavljaju isto ono sto su vec uradili sa Corsom. Stari model po istoj ceni, ali mnogo bolje opremljen. S tim sto, za razliku od Corse, ovo izgleda odlicno.
Ocena 8/10 samo zato sto su neki delovi ocigledno prejeftini poput nalepnice na C stubu i rucke kasete.
Ne znam zasto, ali me neodoljivo podseca u vise detalja na Astru H, mada zaluta tu i po koji detalj sa Astre J... ali u principu je sasvim dobar...
Enterijer je sa druge strane bas dobar, mada ni on nije sada prvi put vidjen, jer je Veranov (ne Excelle GT) enterijer u principu identican (a i skoro su se pojavile slike) jer ce on biti na kraju Astra K limuzina...
Jedino ovaj hrom napred, nikada ga nisam voleo u vecim kolicinama, izaziva mucninu zbog asocijacije na kic...
Ako su ove slike prave onda im je nekako uspjelo da prethodno auto bude skladnije dizajnirano, a uz to je ovaj prepun kič elemenata. I vjerojatno su opet riješili (kao u mnogim svojim modelima) da svatko visine od 180 cm na više lupa glavom o krov na stražnjoj klupi.
@ N.N.
Da, ovo jesu prave, zvanične slike. Evo, sa zakašnjenjem ih je sada objavio i Worldcarfans:
http://www.worldcarfans.com/115060194621/2016-opel-astra-first-official-images-hit-the-web
Uf!Ja sam razocaran.Izgleda Korejsko-Americki,bezlicno i kicasto.Puno lepih elemenata, ali kao da su sa razlicitih automobila.Trebali su samo da redizajniraju aktuelnu, bila je savrsena.Mada, ko zna uzivo mozda bude i dobro.Meni ovo klasican neki Chevrolet.
Meni je suviše "hroma" na ovom nosu. Motorizacija je OK ( za današnje "EURO 6 vreme" ).
Maznuli su gomilu dizajnerskih detalja od Citroena ali su sve to na kraju nekako traljavo uklopili.
Ma jadni oni,samo mi ovde znamo da dizajniramo automobile,ovi iz Opela sisali vesla....
U sustini ok. Najvise me interesuje kako ce izgledati unutra sa nekom klot opremom.
Karakter? Potpuno odsustvo "wow" efekta, na granici sa apsolutnom ravnodušnošću. Jedan od onih retkih automobila koji ne mogu da zapamtim ni posle nekoliko gledanja. Unutrašnjost za klasu bolja od prethodnika, za razliku od eksterijera, gde je prethodnik za 2 klase bolji/lepši (subjektivno, kako drugačije..). Molim boga da ovaj ipak bude prostraniji pozadi. Pri čemu je potpuno periferno da li podseća na DS4 ili i20, ili tako šta slično.
P.S. Ne znam za ostale, ja lično ne znam da dizajniram automobil, očekujem da ga proizvođači dizajniraju za mene, pre svega jer ga ne prave za sebe, nego za kupce. Sad, nekad pogode, nekad ne..