
Risselshajm. Inteligentni sistem osvetljenja budućnosti će svoju premijeru imati na novoj generaciji Opel Astre, na Međunarodnom salonu automobila u Frankfurtu (od 17. do 27. septembra 2015.). U novoj Astri, revolucionarno, potpuno LED IntelliLux osvetljenje, koje obezbeđuje vožnju sa dugim svetlosnim snopovima bez bleska, biće po prvi put dostupno u klasi kompaktnih automobila, što će vrhunsku svetlosnu tehnologiju iz luksuznog segmenta, učiniti dostupnom za najširu publiku ikada.
Nakon uvođenja bi-ksenon adaptivnog osvetljenja u aktuelnu generaciji Astre, Opel ponovo igra pionirsku ulogu u tehnologiji osvetljenja, sa novim kompaktnim bestselerom.
„Mi tehnologiju činimo široko dostupnom čineći inovacije priuštivim i uvodeći ih u velikoserijska vozila. Naše novo IntelliLux LED Matrix osvetljenje je perfektan primer. Sa uvođenjem ove svetlosne tehnologije u klasu kompaktnih vozila, Opel je prvi proizvođač automobila, koji u ponudu stavlja ovaj efikasan i visokoperformantan sistem osvetljenja, i to u ovaj segment vozila. Naša integracija LED tehnologije obezbeđuje vrhunske performanse prilikom noćne vožnje, poboljšavajući bezbednost, kako vozača, tako i ostalih učesnika u saobraćaju“, kaže Čarli Klajn (Charlie Klein), potpredsednik Sektora za inženjering vozila u Opelu.
Poput dnevnog svetla: Snopovi dugih svetala funkcionišu bez ometanja ostalih učesnika u saobraćaju
Nakon što su učinili bi-ksenonsko adaptivno osvetljenje dostupnijim i priuštivijim u većini svojih modela, uključujući i aktuelnu Astru, kojih je više od 200.000 prodato sa tim sistemom, inženjeri u Opelovom međunarodnom centru za tehnološki razvoj u Riselshajmu, svoj fokus su postavili na razvoj, poboljšavanje i fino podešavanje svetala nove generacije. Nakon višegodišnjih priprema, Opelov novopatentirani, u potpunoj LED tehnologiji, IntelliLux sistem, spreman je za ulazak u serijsku proizvodnju. Do danas je ovaj tip svetlosnog sistema bio rezervisan za više pozicionirana, luksuzna vozila. Opel će ga uvesti u novu generaciju Astre, a premijera je zakazana za Međunarodni salon automobila (IAA) u Frankfurtu, u septembru. Ovo je omogućeno inteligentnim rešenjima i upotrebom nove generacije LED tehnologije, koja obezbeđuje intenzivno osvetljenje, blisko dnevnom svetlu.
Sastojeći se od 16 LED segmenata (osam sa svake strane vozila), novi LED matriks sistem automatski i konstantno se adaptira na dužinu i distribuciju svetlosnog snopa u svakoj mogućoj situaciji u saobraćaju. Tokom tog procesa, sistem funkcioniše u sinergiji sa Opel Eye prednjom kamerom, koja primera radi, detektuje prisustvo drugih vozila u pokretu, tako da se individualni LED segmenti, koji bi inače zaslepili dolazeće vozače, automatski gase, odnosno pale.
Onog momenta kada vozilo izađe iz urbanog okruženja, duga svetla se automatski aktiviraju, i neprestano su u funkciji. Ovo donosi značajan napredak na planu bezbednosti, što je i potvrđeno u studiji, koju je sproveo Tehnički univerzitet u Darmštatu i Evropska inicijativa za bezbedno osvetljenje i vidljivost (European LightSightSafety Initiative). Studija pokazuje da pri brzinama od 80 km/h, vozači detektuju objekte kraj puta 30 do 40 metara ranije nego što je to slučaj sa konvencionalnim halogenim ili ksenonskim farovima (prilikom upotrebe kratkih svetala). To vozačima daje 1,5 sekundu više za eventualnu reakciju, kada na primer neka životinja nepredviđeno izleti na put.
Neće samo vozači Astre izvući koristi iz ove tehnologije – dok uživaju u sjajnim uslovima osvetljenja i vidljivosti, oni neće ometati ostale učesnike u saobraćaju. Kada kamera detektuje svetlosni izvor iz odlazećeg ili dolazećeg saobraćaja, indivudalne LED diode iz relevantne zone se deaktiviraju, jednostavno „iskrojivši“ pojas oko vozila. Ostatak puta i njegovo okruženje ostaju intenzivno osvetljeni. Sa ovim stepenom preciznosti i prilagodljivosti, LED matriks osvetljenje podiže svetlosnu tehnologiju na viši nivo.

Opelovi inženjeri u oblasti osvetljenja, ne samo da su inteligentni, potpuni LED sistem učinili dostupnijim, oni su ga podigli na novi, viši nivo, kada je inteligencija u pitanju. Pošto neće svi kupci Astre da se odluče za integralni navigacioni sistem, sistem osvetljenja treba da bude kadar da nezavisno prepozna da li se vozilo nalazi u urbanom okruženju ili na autoputu. IntelliLux sistem u Astri će biti prvi matriks svetlosni sistem koji je kontinuirano optimizovan u serijskom automobilu, a da nije povezan na navigacioni sistem. Pored mnogobrojnih varijacija automatskog kratkog ili dugog svetlosnog snopa, IntelliLux LED takođe obezbeđuje poseban svetlosni režim za autoput, koji dodatno poboljšava bezbednost prilikom noćne vožnje. Posebna funkcija svetla za dobrodošlicu, čini ulazak i izlazak iz Astre mnogo komfornijim kada je mrak.
Intenzivniji, dugovečniji, efikasniji: Opelov IntelliLux LED predstavlja trostruki dobitak
Visoka efikasnost LED matriks svetala donosi bolju bezbednost i komfor. Ne samo da ovaj sistem osvetljava okruženje intenzivnije u odnosu na konvencionalne sisteme osvetljenja, već ima značajno duži životni vek u odnosu na halogene ili ksenonske sijalice. Još jedna prednost leži u tome da više nije potrebno mehaničko kretanje unutar kućišta svetala – individualni LED segmenti se pale ili gase u odnosu na situaciju, što takođe doprinosi trajnosti, koja daleko nadmašuje životni vek samog automobila.
Na kraju, ali ne manje važno, novi sistem osvetljenja je takođe učinio dizajnere veoma srećnim. Ranije, veličina kućišta svetala je u velikoj meri zavisila od najskuplje tehnologije koju je štitila, ali sada osnovna jedinica određuje vidljivi deo fara. Zahvaljujući malim LED diodama koje se koriste u matriks svetlima, u budućnosti će farovi biti dizajnirani mnogo prefinjenije i delikatnije; mehaničke, komplikovane kontrolne jedinice, koje zahtevaju mnogo prostora i optički preuveličana kućišta su na taj način zastarele.
PR saopštenje - Opel
1 komad "obicnog" fara za Astru J kosta 220.000 dinara. 40% skuplji od fara za Audi A8.
Koliko ce onda kostati ovaj OPEL MegaLED?
Ne, na za Astru J koja je u paketu placena 24.000 eura, Xenon far (nista specijalno), fabricki i serijski za taj paket, kosta 220.000 dinara (nije greska)
Za isto godiste (2012.) Audia A8 3.0TDI koji kosta nov 112.000 eura, far, takodje Xenon kosta 1480 eura sa svim PDV-om.
@vojvoda
Za cenu si u pravu, oko 200.000 je cena (zavisi ko formira cenu), a za ovaj ce biti barem 50% visa cena... tako da mi je prilicno "zao" onog ko ce da kupi ovako nesto, ako ne zna da vozi... isto tako je neko objavio da je za novu Mazdu 3 far celih 173.000 dinara...
I posto to jeste ksenon far onda to nije obican far koliko znam, zato sto se razlikuje u mnogo cemu od "obicnog" ksenon fara sa A8, jer ovo je AFL+ koji ima mnogo vise funkcija koje ne poseduje onaj sa A8 - pracenje krivina/zaokretanje tockova, brzine, sirenje snopa, desetak programa rada i ostalo... tako da bi se za halogeni far na Astri moglo reci da je obican...
Inace, spontano da kazem da, Hella (nije Italijanska firma, vec Nemacka nazalost) proizvodi fabricki farove za Opel...
Orlo
U pravu si.
S klasa nova ima LED standardno ( kompletan auto), tako i farovi, nisu halogeni, ni ksenon, vec LED, ali to je sve.
Za inteligentna svetla se doplacuje oko 1700-1800e.
@MB
To je super, a to znaci da su vec poceli da obaraju cenu LED farovima, sto dalje implicira :) da ce biti pristupacnija i u nizim segmentima... sto je naravno odlicno...
Iza mene je pre jedno mesec dana dok sam putovao, bila nova serija 7 sa LED farovima, i tako smo bara bar isli naizmenicno nekih 10 km, cas ja ispred pa "ona", pa sam mogao uzivo da se uverim u to sta mogu ti farovi... lepo osvetljava put, prati put, naravno oko mog auta se bas vidi lepo kako se snop formira, ali mi se cini da je u unutrasnjem retrovizoru u mojim kolima bilo previse svetla (malo me je zaslepljivalo), i da ta jacina svetlosti na promo snimcima nije toliko bela u realnosti... ali naravno daleko bolje nego ksenonski farovi...
Kada smo vec kod standardnih stvari, Audi sada nudi za A8 standardno Matrix LED...
Orlo
Da. Nova S klasa je prvi serijski auto sa iskljucivo LED osvetljenjem, nema nijedna "žućko" sijalica. : )
Kao sto su xenon bile, tako su sad LED. Lepi su ti farovi na 7-ci, generalno na svakom autu su lepsi od xenonskih.
A8 aktuelni i A6 imaju lepe farove od pojavljivanja.
LED je najpriblizniji dnevnom svetlu.
Farovi ne trebaju da budu lepi vec treba da budu korisni. Da sto bolje sijaju, a da pri tome ne smetaju vozilima iz susreta.
Estetski lepi i tanki farovi obicno lose sijaju.
Isto tako, ma koliko farovi bili dobri, ne smenju da kostaju kao pola automobila kao sto je to slucaj sa Astrom J. Automobil star 3 godine manje vredi od ugradjenih farova. Farova koji i pored "silne" elektronike slabije sijaju od obicnih H7 svetala na Golfu 5.
Sa full LED farovima se pojavio trenutni A8, nije standard ali od pocetka imas u ponudi ako doplatis. 4 godine pre S klase. Takodje i trenutni A6 se pojavio sa opcijom doplate FULL LED farovima. Tako da je daleko od toga da je S klasa prva. Kada se S klasa stigla sa FULL LED farovima, Audi je iste godine predstavio A8 sa Matrix farovima, tj opet otisao korak dalje. Msm svaka cast Mercedesu, pogotovo za model S klasa na svemu sto je taj model doneo kroz istoriju i sto donosi, ali ovo nije doneo prvi, daleko od toga.
dusan
Nauci da citas. CLS je prvi Mercedes sa LED farovima a i prvi serijski auto sa LED-ovima.
S klasa je prvi auto koji koristi iskljucivo LED osvetljenje. Nadam se da sad razumes. Dakle ne samo u farovima, vec kompletan auto, enterijer i sve.
Mercedes ima inteligentna svetla mnogo pre Audija, jos od W211. Tako da Audi nije ispred tu, samo dobro reklamira pa se tako neupuceni ko ti pecaju.
Procitaj Orlo sta je napisao gore, da se edukujes malo i ne blamiras neznanjem.
*velikoserijski
Na drugoj temi, odnosno isto ovoj samo bez "dopunjeno", procitaj sta je Orlo napisao.
Audi je dobro izreklamirao Matrix, a kao sto Orlo rece, Audi nudi matrix serijski na A8, bez doplate.
S klasa ima LED osvetljenje ali se doplacuju inteligentna svetla skoro 2 000e.
https://www.google.com/search?hl=hr&q=prvi+serijski+automobil+sa+led+svetlima&gbv=2&sa=X&oi=image_result_group&ei=KxxVVa1qgoBTkcyA0A8&ved=0CBMQsAQ&tbm=isch
?
@Pit
Nemoj ti da se blamiras.
Ako ne gledamo R8, onda je A8 prvi automobil sa FULL LED farovima. R8 je dobio to i pre CLS-a i pre A8-ice. Mozes sve sam da proveris, koristis google.
Takodje je A8 jos 2004, W12 dobio LED tehnologiju. Ali ne full led. I to mozes da proveris. U tome je prvi takodje. Samo sto je Mecka dodala jos nesto kao pametna ono ovo, malo marketinga i bum. Odmah posle CLS-a je i Bmw 7-ica isto dobila. 2013-te je Audi ponudio i Matrix. E, onda je u 2014-toj Bmw ponudio Laser, a u istoj godini je to predstavio i Audi. i8 model i kod Audija trkacki R8 LMX.
Na Audi sajtu stoji da standardni A8 ima 'LED serie', 'Matrix LED 960e', 'Technologie-Paket better vision' 3,430e. Samo procitao, da ne bude 'eto laze i izmislja'. Msm da je po meni to greska, zasto uzeti tih 960e, daj ih standard, samo Matrix i nista vise.
Eto kada sam vec citao vidim sada i cene S klase i A8 iste. A, ja ti govorio polako, bice legal. Treba da spuste A8-ici jos soma, dva i ponude Matrix standard u to. A, ne ovo za 960e nema standard. Neka ponude sto vise za sto manje love, mada poznati su da deru na dodatnu opremu, ali barem da spuste malo pocetnu.
A, izvini uopsteno koja svetla total koriste A8 i Bmw 7? Sijalice, kineske, klasicne? I oni su pod LED.
Kad je u pitanju nemacka trojka, znam da je neki Audi prvi imao LED svetla, ako je to bas nekome vazno...
@MB, dusan
Moja greska, izvinjavam se... full LED farovi su kod Audija A8 standard, a ne Matrix LED... znam da je ranije bila doplata i za LED a oblik farova je identican bez obzira da li su obicni LED ili Matrix LED pa sam zato pogresno zakljucio...
Pracenje krivina i zaokretanje farova nije nista specijalno. Stari Citroen DS jos pre 50 godina je imao ovu mogucnost i to serijski. Bez doplate.
Sistem je napusten jer je jos tada dokasano da je besmislen i bespotreban.
Kobojagi elektronika u Astrinim farovima u proizvodnji moze da kosta samo par dolara vise. Nikako 2000 $ po faru.
Posebnu zabavu na ovom Opelu predstavlja svadbeni ples CIM modula koji samo par meseci nakon isteka garantnog roka, otpocinje svoju igru pa umesto da obori svetlo kada primeti vozilo iz susreta, ono podigne i sija direktno u oci.
Osim toga, mozda postoji nekakav smisao ugradnje farova od 4000$ na vozila koja kostaju 100.000$, ali gde se pronalazi smisao kod klase u koju spada Astra?
Jos samo da napomenem da taj Opelov far od 2000$ kada maksimalno sija, sija za 30% slabije od obicnog H7 fara na Golfu 5 koji kosta 200$.
Ovde sve pise:
http://en.wikipedia.org/wiki/Headlamp#LED
Prva LED dnevna svetla (pozicija) Audi A8 W12 2004.
Prva LED kratka svetla Lexus LS 600h/LS 600h L 2006.
Prva Full LED Audi R8 V10 2007.
Adaptivna inteligentna full LED svetla Mercedes CLS 2010.
Mehanicki kontrolisana BMW 7 2012.
"State of the art", digitalno konrolisana Audi A8 2013.
Stvarno je pitanje koliko se isplati imati takva svetla na Astri, mada pozdravljam uvodjenje inovacija i mogucnost izbora za one koji takve farove zele!