
Iako je Opel Astra K predstavljena pre svega nekoliko nedelja, Opel već objavljuje novitete koje će novi model doneti sa sobom. Jedna od najvećih novosti je 1,4 litarski turbo benzinac.
Znamo da je Opel već pre imao turbo motor iste zapremine, ali ovaj koji će se ugrađivati u Astru K je novi motor koji je praktično izrastao iz jednolitarskog trocilindraša koji je već u Adamu i u Corsi.
Ono što je najvažnije je to da se radi o aluminijumskom motoru sa snagom od 125KS i od 150KS. Očigledno, Opel nije radikalno povećavao snagu, ali bi novi motor po svemu sudeći trebalo da bude daleko efikasniji od prethodnika. Uz Start/Stop tehniku, deklarisana potrošnja je svega 4,9 litara na pređenih 100 kilometara uz emisiju CO2 od svega 114 grama po kilometru.
Opelovi motori nove generacije poznati su po izuzetno niskom nivou NVH (Nosie, Vibration i Harshness), a novi motor već je u proizvodnji u Opelovoj fabrici u Szentgotthárdu, Mađarska.
Izvor: Proauto.ba
Foto: Opel
Interesantno da i slabija (125 KS) i snaznija (150 KS) verzija imaju po 245 Nm obrtnog momenta pri 2.000-3.500 o/min, ali ni jedna nema serijski Start/Stop sistem, dok ecoFLEX verzije koje ga imaju, a skuplje su po cenovniku 200 eura, imaju na raspolaganju nesto manjih 230 Nm pri 2.000-4.000 o/min...
Obrtni moment je "ravna linija" od 2.000-3.000 rpm, odnosno, 2-4.000 rpm?
Mislim da je 1.4 TSI ima slično, 250 Nm, a i 1.2 e-THP ( 230 Nm).
Sve je to negde "u proseku".
Pa bolje da je nivo obrtnog momenta konstantan do 4000 o/min, nego preko.
Nije mi jasno ono kad deklarišu gradski auto 60KS pri 5.500 o/min. Ko vozi trocilindraš na 5.500 obrtaja?
Zar bi bilo moguće da OTO ili dizel motor maksimalni obrtni moment postignu na obrtajima koji su veći od onih na kojima se postiže maksimalna snaga ???
@moron
Nisam video krivu jer je nisu ni objavili (to je nebitan podatak i informacija za modernog i prosecnog kupca po shvatanjima proizvodjaca), ali sigurno jeste ravna linija u tom rasponu... slabiji 1.4 TSI sa 125 KS ima 200 Nm pri nizih 1.400, dok ovaj jaci a 150 KS ima 250 Nm pri 1.500 o/min... ali kako sto ti kazes sve je to tu negde...