
Kako je još ranije saopšteno, Volvo S90 će u januaru 2016. godine moći da vide posetioci NAIAS sajma automobila u Detroitu, ali su zvanične slike i detalji objavljeni i pre toga.

Ovde podsećanje da smo avgustu već bili u prilici da vidimo više fotografija makete Volvoa S90 (naslednik dosadašnjeg S80), i to zahvaljujući tome što je jedan od radnika ukrao 20 primeraka tog umanjenog modela i zatim ga objavio na internetu.


Volvo je naime naručio 2.000 primeraka tih malih modela, a nakon krađe ljudi iz Volvoa su uspeli da pronađu i otkupe 18 komada. Zanimljiva je i bila i naknadna reakcija šef marketinga Alana Vissnera koji je izjavio da je čak i srećan zbog ovakve situacije, kao i da mu je "žao što on nije bio taj koji je objavio slike na internetu."

Zatim su u oktobru u javnost procurele i slike makete budućeg Volvoa V90, dakle karavan verzije pomenutog S90. Volvo V90 će inače premijeru najverovatnije imati u martu 2016. godine, na sajmu automobila u Ženevi.

Imajući u vidu sve do sada navedeno, ove zvanične slike samo potvrđuju ono što smo i do sada znali.

Treba podsetiti i da se krajem 2014 pojavila i vest koja kaže da bi novi Volvo premium sedan (S90) trebalo da se proizvodi u Kini, i to u Daqing fabrici. Ova fabrika će biti proširena i modernizovana kako bi mogla da proizvodi nove Volvo modele napravljene na platformi Scalable Product Architecture (SPA).

U planu je takođe i S90 L sa produženim međuosovinskim rastojanjem upravo za kinesko tržište.

Novi Volvo modeli će u gami imati Volvo četvorocilindrične Drive-E benzinske i dizel motore, a biće napravljeni na novoj SPA platformi (Scalable Product Architecture).

Kako bilo, ovaj S90 je predviđen kao konkurencija nemačkoj premium "trojci", i to Audiju A6, BMW-u Serije 5 i Mercedesu E klase.


Uz novi izgled eksterijera (po uzoru na Volvo Coupe concept) i ekonomičnim motorima, S90 bi kupce trebalo da privuče i prostranijim enterijerom sa kvalitetnijim materijalima i bogatijom opremom, naprednim bezbednosnim sistemima, kao i plug-in hybrid verzijom koja će samo na elektropogon moći da pređe oko 40 km. Ovaj hibrid će nositi oznaku T8 Twin Engine, a kombinovaće 2,0 litarski četvorocilindrični benzinac i elektromotor (ova kombinacija u XC90 modelu podrazumeva 400KS i 640 Nm).


Ostali motori koji će se naći u gami Volvoa S90 su 2,0 litarski benzinci od 250KS do 320KS i dizelaši od 190KS do 225KS.
Na kraju treba pomenuti i sisteme kao što su polu-autonomni Pilot Assist, kao i City Safety.
Što se cena tiče, nemački mediji procenjuju da će S90 kod njih startovati od oko 40.000 evra, pri čemu će prodaja početi na proleće (karavanski Volvo V90 stiže u prodaju na leto).
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Uopće mi nije loš, iako pomalo Audijevski djeluje izvana. Iznutra bolje nešto riješen nego par prethodnih Volva.
Pozdravljam i da maksimalno guraju I4 motore ali mi opet ne ide u glavu da ovako veliki premium proizvod ne nudi ništa više od toga i da je orijentacija motora poprečna.
Odličan! Ne volim trend minimalizma na centralnoj konzoli ali svakako dobro izgleda. Pozadi je malo "komplikovan" ali svakako originalan. Jaka 8-ca od mene.
Odaje utisak veceg vozila (nema jos uvek dimenzija), kao da je klasa iznad... iskreno ovaj zadnji deo mi nije bas nesto posebno, kao da su se previse trudili a to nije ispalo bas nesto... nije mi ni jasno zasto je ovoliki razmak izmedju blatobrana/tocka i pocetka vrata kada je ovo auto sa prednjim pogonom i motorom postavljenim poprecno...
Moj favorit i dalje Audi A6...
Enterijer je predivan, boje, materijali sve od reda, isto tako je super sto upotrebljavaju R4 turbo agregate i hibride...
Svidja mi se ovaj trend u dizajniranju automobila, a koji je prisutan kod sve veceg broja proizvodjaca, a to je da automobili sve vise lice na koncepte od kojih nastaju.
Volvo dobija novi vizuelni identitet, dizajnerski hrabro, originalno, lepo. Drugi koji su se upustili u takvu "avanturu" na trzistu prolaze odlicno pa ne vidim razlog da i volvo ne prodje isto tako.
Spolja Jaguar, unutra Maserati...
Zadnji deo ovako na slikama ružan.
Ne znam, od tih "alternativnih" većih limuzina Jaguar XF i Infiniti Q70 mi bolje izgledaju.
Poz
@ Orlo
I meni je to čudno no pogledaj ovo:
http://photo.netcarshow.com/Volvo-S90_2017_photo_13.jpg
, znači tu su valja našli prostor za elektromotor. Ovo je inače plug in hybrid.
@ N.N.
Vidis to mi nije palo na pamet, jer nisam uocio otvor za uticnicu, mada evo gledam kako izgleda pogonski sklop T8 na XC90 i ne vidim neku budzu iz prednje osovine:
http://cars4me.net/wp-content/uploads/2014/12/2016-Volvo-XC90-Could-Reduce-show.jpg
... jedino da je drugacija konfiguracija kod S90...