
Nakon prošlogodišnje promocije nove, četvrte generacije Renaultovog Megana u hatchback verziji sa petora vrata (premijeru je imao u septembru na sajmu automobila u Frankfurtu), početkom marta ove godine se na sajmu u Ženevi pojavio i karavanski Megane Grandtour, ali tu nije kraj.
Pred nama je naime sada i sedan verzija koja će se proizvoditi u Bursa fabrici u Turskoj.

Mada su neki očekivali da bi ovaj automobil mogao da zadrži naziv Fluence, Francuzi su se dakle ipak odlučili za drugo ime.

Kako bilo, Megane sedan će u gami motora imati benzince i dizelaše sa rasponom snage od 90KS do 130KS, a između ostalog ga karakteriše i daleko privlačniji dizajn u odnosu na prethodnika ("mali Talisman"), veliki prtljažnik od 508 litara, prostraniji enterijer sa kvalitetnijim materijalima, kao i unapređena bezbednost i bogatija oprema (u zavisnosti od verzije imaće 8.7-inčni multimedia tablet, R-LINK 2, MULTI-SENSE, kolor head-up displej...).

U paleti motora će (bar na početku) biti benzinci SCe sa 115KS i TCe sa 130KS, kao i dizelaši dCi 90, dCi 110 i dCi 130.

U zavisnosti od motora, ugrađivaće se manuelni menjač sa 5 i 6 stepeni, CVT transmisija, kao i EDC menjač sa dvostrukim kvačilom.

Ovde treba još pomenuti da je Megane sedan dugačak 4630 mm, kao i da mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2711 mm.

Što se planiranih tržišta tiče, za sada se najavljuje da će se Megane sedan prodavati u više od 20 zemalja, a među njima se pominje i Srbija. To su dakle Alžir, Saudijska Arabija, Australija, Bugarska, Hrvatska, Egipat, Ujedinjeni Arapski Emirati, Estonija, Mađarska, Irska, Italija, Izrael, Letonija, Liban, Litvanija, Maroko, Poljska, Češka, Rumunija, Srbija, Slovenija, Tunis, Turska i Ukrajina.
Ivan Mitić – Autoblog.rs
Dizajn za 10. Lepši od HB.
I na sreću Renaulta, mnogo bolji, elegantniji, bogatiji, prestižniji od odvratnog Fluensa..... Fluens ime je moralo da leti da ne podseća na ružne dizajnerske uspomene....
Dužina 4630 mm, (haos) i međuosovinsko rastojanje značajno veće od HB (kod koga je najveće u klasi!)....
Ostaje pitanje, kakav će biti kvalitetom pošto se pravi u Bursi. Očekujem cenu i nižu od HB pošto je iz Burse (kad se starsti stišaju i napravi Tehno fil ili sl ogoljena premijm paket opreme).
Jako lepo. Vrlo solidna panorama. Zanima me crash test. Još da su "izmislili" mogućnost podizanja i stakla zajedno sa gepekom (Octavia, Superb), pun pogodak
Priapus
Liftbek nije primeren automobilu koji pretenduje luksuzu.
To pokazuje gde je Skoda.
Naravno Pasat nema liftbek....
A NCAP ocenu nemoj ni da sumnjaš....
Lep auto, uz odmerenu cenu (a trebala bi biti, made in Turkey) mogao bi napraviti solidan prodajni rezultat.
Ja u prvi mah od lepote celine nisam ni primetio panoramu, mislio sam da je samo krov crne boje. Odlična panorama.
A Wb sedana odgovara Wb-u karavana.
Što se tiče pomena škode, zar Laguna nije bila liftbek? Vel Satis je možda bio "sedan"? Reno je zato tada bio "jeftilen"?
Šta znam, meni nekako ne ide u istoj rečenici "Bursa" i "luksuz". Kao što, takođe, ne vidim inkompatibilnost "liftbeka" i "luksuza" (iako nemam adekvatan primer "luksuznog liftbeka"). No dobro, to je ipak samo moja percepcija.. Inače mi se i Fluence uvek dopadao, samo mnogo dugačak za moj ukus (kao i ovaj). Najviše mi bilo fascinantno kad vidim ženu za volanom Fluensa. Odma' znam da zna da vozi..
Elem, ovo bi značilo da bi limuzinski Megan mogao da ima sasvim solidan prostor za noge pozadi, što je pohvalno.
Liftbek je najprakticnija stvar jer dobijate limuzinu koja je prakticna kao karavan, a posebno kao kod skode kada moze da se otvori samo gepek a moze i kao peta vrata. Sto rece neki lik, ovi automobili bez petih vrata su dobri da u njih slozite patike za tenis i 2 reketa i to je to :)
Oktopod
evo na ovoj slici se jasno vidi o cemu sam ti pricao!
Vozac bukvalno sedi u rupi, a ogromna centralna konzola ti udara skoro do pazuha!
Pravi turcin, nema sta...:)
moron
Na prvom klipu, 0:28 do 0:30 i na drugom 04:51 do 05:00 imaš panoramu, uz demonstraciju otvaranja. Ako HB bude imao ovakvu, ja bih bio zadovoljan
Priapus
Uf, ne volem te "pomične". Ne toliko zato što se bojim da če jednog dana da "prokisne" (baš za vikend gledah jedan volvo kome je šiber sam izlepljen širokom trakom na "spoju", pri čemu se na jakom suncu ta traka sva "naborala"), već zato što te panorame imaju manju "korisnu površinu" i uvek imaš po sredini značajan poprečni deo bez panorame.
Ni prozore na kolima ne otvaram (osim na granici ili naplatnoj rampi) i ne verujem ni da bih otvarao panoramu ( osim jednom u 100 godina ).
moron
Za mene je plus ako se panorama otvara, inače ne vidim njenu upotrebnu vrednost, ali sve jedno ne volim to da imam na autu, čak me plaši za slučaj prevrtanja ili grada i sl.
Laguna jeste bila liftbek, pa je Renault i ukinuo to ime, kako je dobro bila pozicionirana na tržištu.
Oktopod
Delom, ta dilema (fiksna ili "otvarajuća") je stvar ukusa (dopada / ne dopada). Ali, pogledaj samo na drugom videu na 4:58 kako "aerodinamički" izgleda otvorena panorama.
Ma, Thulijev "lijes" na krovu je aerodinamički neprimetna mala maca za ovo čudo "potiska" ka dole, nalik zadnjem spojileru na F1 ...
Kada mi je vruće u kolima, ja palim klimu. Zaista su veoma retki trenuci kada otvorim pozor... Mada postoje.
Izgleda skladno posebno u ovoj top opremi , ali se već unapred zna da će ova verzija na zapadno evropskim tržištima biti na nivou statističke greške , Rusija , Turska i slične će biti njegovo glavno tržište.
A realno , klasična trovolumenska limuzina sa odvojenim gepekom , sem u biznis klasi je davno prevaziđen koncept...
Konkretno , kod Megana , stvarno ne znam šta bi moralo škljocnut u glavi da uzmem ovu verziju umjesto karavana...
Đorđe
grešiš, jer će se ova jeftina limuzina kupovati i za manje firme, i javna preduzeća kao direktorska limuzina, po Balkanu i sl zemljama. Čak će biti pravi porodični auto srednje klase.
U EU će se prodavati ako ništa bolje od Fluensa.
Kakravan je karavan, a ovo je ipak neki vid luksuza. Različite su sklonosti i želje. Pred toga, pretpostavljam da će imati skromnu cenu.
Како нема споја између луксуза и лифтбека? Па има ли светлијег примера од Аудија А5 спортбек, или већег А7.
Бмв 5 ГТ ....
Pa napisao sam Rusija,Turska i slično , a tu spadamo i mi , ali realno Renault i ostali bi komotno gaće na štap mogli okačiti kad bi zavisili od tržišta kao naše.
U zapadnoj Evropi nema šta očekivati kad se jedna Jetta na njemačkom tržištu proda u dvoznamenkastim ciframa , onda je jasno koliki segment tržišta uzimaju trovolumenske limuzine C segmenta.
Rusija i Turska će biti te koje će držati prodaju ove verzije , tu i tamo istočno evropsko ,ostalo sve-statistička greška.
đorđe
Razvoj ovoga automobila je mizeran, jer se naslanja na već postojeći HB. Praviće se u Turskoj, gde je jeftinija radna snaga. Ako su imali račun da prave Fluensa, imaće još više za ovaj auto. A ima tu tržišta dosta, nije zanemarljiva ni EU. Nemam podatke prodaje Fluensa.
Tu će biti verovatno i Kina, Koreja (samsung), Malezija i Nisanovi modeli na istoj platdormi i idti auti, kao i Latinska Amareika.
Ne bi pravili da ne misle da ga neće prodavati ali na zapadno evropsko tržište ne računaju.
Evo npr. kad pogledaš na mobile.de , trenutno se prodaje 85 Fluenca a od toga više od pola (44 komada) su oni električni , koji realno malo šta imaju zajedničko sa standardnim , dakle 40 komada naspram 2500 Megana 3 samo u karavanskoj verziji , i to je ugrubo kako izgleda prodaja sedan varijanti C segmenta u zapadnoj Evropi.
Našao sam da je prodaja Fluesa u EU, godišnje se kretala od 5 000 do 15 000 po godini. Naravo, sad je najgori rezultat jer je u zalasku. I plus onaj električni Z.E
Tako da je malo a nije za baciti. Mislim da bi Megan Sedan mogao bar za duplo više, obzirom na potpunu ružnoću i promašaj Fluensa (za mene ko kočija, kao da je iz Forda ili Skode)
Fluence je meni estetski bio sasvim prihvatljiv automobil , posebno u onoj Sportway izvedbi , samo je kvalitativno bio korak nazad u odnosu na Megana 2 Sedan , od prostora , izrade , izolacije...
Jednostavno Megane Sedan je bio ozbiljniji automobil iako generacijski stariji i kao Fluence se isto pravio u Turskoj.
U Hrvatskoj će se prodavati kao Megane Grandcoupe:
http://www.vidiauto.com/Automobili/Predstavljamo/Renault-Megane-u-novoj-izvedbi-Grandcoupe
http://www.index.hr/auto/clanak/povratak-limuzine-megane-grand-coupe-u-hrvatsku-dolazi-do-kraja-godine/905911.aspx
Sve zavisi gde ga budu cenovno pozicionirali, ako bude u raponu 12-16000 napraviće nešto i kod nas . Ako smo mi uopšte neko tržište.